کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز عملیات اجرایی دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه در آینده‌ای نزدیک/ ۵ پروژه در دست ساخت حوزه بهداشت و درمان دنا

26 تير 1396 ساعت 18:57


 
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از تعیین تکلیف احداث دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه در شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم عملیات اجرایی این دو پروژه در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.
به گزارش کبنا، اورنگ ایلامی در نشست با مسئولان شهرستان دنا اظهار داشت: طبق وعده فرماندار شهرستان برای هرکدام از این پروژه‌ها ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی اختصاص داده می‌شود.
وی اظهار داشت: از هیچ تلاشی برای به سرانجام رساندن احداث دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه از محل کمک‌های خیرین سلامت، بنیادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری از جمله بنیاد برکت و اعتبارات استانی دریغ نمی‌کنیم.
ایلامی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت با عنوان «سامانه سیب» در کشور، ابراز کرد: این مهم قدم بزرگی بوده که در آینده به وضعیت سلامت مردم حتی در دوره افتاده‌ترین مناطق نیز امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه در این سامانه غیر از اطلاعات شخصی و بیمار‌ها شاخص‌های مهم سلامت نیز ثبت می‌شود، افزود: از ۶۱۳ خدمت در مهر ۹۵ تا ۲۱۳۱ خدمت در بهمن ماه، بین ۶۰۰ تا ۲ هزار خدمت ثبت شده که متاسفانه شهرستان دنا در مقایسه با سایر شهرستان‌ها از نظر ثبت کاربران در سامانه رتبه آخر را دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در شهرستان دنا ۴۴ هزار و ۴۶۰ نفر جمعیت در سیستم اطلاعاتی دانشگاه ثبت شده که به آن‌ها خدمات ارائه شده و از این خدمات ۴۰ درصد در سامانه سیب ثبت و مابقی نیز ثبت نشده که از این لحاظ شهرستان دنا رتبه هشتم را دارا هست.
ایلامی بیان کرد: ۱۲ پزشک خانواده روستایی، ۱۷ ماما، ۷ مراقب سلامت، ۴۹ بهورز، یک کار‌شناس تغذیه و ۱۴ پرستار در شهرستان دنا مشغول فعالیت هستند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت مالی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مورد کم لطفی قرار نگرفته، اذعان کرد: این شهرستان نسبت به شهرستان‌های همطراز پرداختی خوبی داشته است.
دکتر ایلامی در پایان با اشاره به ۵ پروژه حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دنا گفت: خانه بهداشت بهرام بیگی با ۱۲۱ میلیون تومان اعتبار، خانه پزشک کریک با ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار، مرکز جامع سلامت توت نده با ۴۵۰ میلیون تومان و مرکز جامع تمنک با ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار در دست ساخت هستند.


کد مطلب: 260870

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/260870/آغاز-عملیات-اجرایی-دو-بیمارستان-سی-سخت-پاتاوه-آینده-ای-نزدیک-۵-پروژه-دست-ساخت-حوزه-بهداشت-درمان-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1