تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۲۶۰۷۳۶

مدارس بی‌دانش‌آموز و دانش‌آموزان بی‌مدرسه در یاسوج/ ۵۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز کیفی‌سازی فضای آموزشی

۶
۰
کبنا ؛رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس معتقد است این استان سالیانه با کمبودهای بسیاری برای بازسازی، نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس مواجه است.
غلام محمد زارعی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد و نیاز آنها به بازسازی، نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس گفت: شرایط فضای آموزشی در استان خصوصاً در حوزه انتخابیه بنده یعنی شهرستان‌های بویراحمد و دنا هرگز مناسب نیست.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مرکز استان شهر مدارس کانکسی وجود دارد، افزود: یاسوج جزء مهاجرپذیرترین شهرهای کشور حساب می‌شود اما علی‌رغم این مهاجرپذیری، افزایش جمعیت و گسترش حاشیه‌نشینی، فضاها و مجتمع‌های آموزشی مناسب با این نیازها پیش‌بینی و ساخته نشده است و حوزه آموزش و پرورش برای تامین نیاز آموزشی مدارس در مقاطع مختلف به شدت با کمبود امکانات و فضا مواجه بوده است.
وی تصریح کرد: در عین حال در بعضی از روستاهای دورافتاده مدارسی ساخته شده که دانش‌آموز کافی ندارد و عملا یا تعطیل است و از آن فضا استفاده نمی‌شود یا دانش‌آموز با تعداد بسیار کم و اندک در یک فضای بزرگ وجود دارد و این یعنی نبود برنامه‌ریزی درست و توجه به نیازهای آتی که موجب شده شرایط فعلی در شهر یاسوج و اطراف آن به‌وجود آید و باید در این زمینه بررسی جدی انجام شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس از مسئولان سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خواست با توجه به شرایطی که در حال حاضر این مدارس دارند، در سال جاری و آینده در ساخت و مخصوصا ساماندهی این مدارس به طور ویژه توجه کنند تا فاصله‌ای که در حال حاضر بین نیاز با وضع و فضای فیزیکی موجود در یاسوج و روستا‌ها وجود دارد از بین رفته و توجهات ویژه‌ای مبذول شود.
زارعی با اشاره به اعتبارات نوسازی، بازسازی و تجهیز مدارس در استان خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سالیانه با کمبودهای بسیاری در این زمینه مواجه است؛ در هر سال بالغ بر یکی دوهزار دانش‌آموز بدون فضای فیزیکی در استان وجود دارد و این بسیار نگران‌کننده است و به شدت در پیشرفت تحصیلی و در افزایش نقش تعلیم و تربیت تاثیر منفی می‌گذارد؛ اولیا و معلمان از این وضعیت گلایه‌مند هستند و دائماً در جلسات مختلف و در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان این مسئله به عنوان دغدغه جدی مطرح می‌شود.
عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بخشی از اعتبارات ما در این حوزه اعتبارات استانی و بخشی از اعتبارات به صورت تخریبی است که به صورت متمرکز از نوسازی و مدارس کشور تامین می‌شود و بخشی از نیاز‌های اعتباری از طریق خیرین مدرسه‌ساز تامین می‌شود که در دو سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته شاهد توجه بهتری از جانب خیرین مدرسه‌ساز بودیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در حوزه تخصیص اعتبارات استانی به دلیل کمبود اعتبارات تخریب و مشکلات عدم تخصیص اعتبارات منظور شده در شورا و کمیته برنامه‌ریزی، عملا پیشرفتی در پروژه‌ها بوجود نیامده و از نظر اعتبارات ملی نیز توجه بسیار اندکی به مسائل آموزش و پرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است که امیدواریم جبران شود.
زارعی در پایان گفت: به گفته مسئولان برای به شرایط مطلوب رساندن فضاهای آموزشی و خوابگاهی در حوزه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل ۵۰میلیارد تومان نیاز است و امیدواریم به این مهم توجه جدی شود و نگرانی‌ها و دغدغه‌ها رفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

میلادمیرباقری
United States
درود خدا بر شما جناب اقای مهندس زارعی نماینده محبوب ،ان شااله خدا خیرتون بده
ايلم تامرادي
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج غلام محمد زارعی که همیشه خدمت صادقانه و بی منت را سر لوحه کار خود قرار داده است
حقگو
Iran, Islamic Republic of
مدارس را به دانشگاه غیر انتفاعی و علمی کاربردی ندهند، خودشون مدرسه کم دارند بی حساب اجاره می دن. و ...
تقی
Iran, Islamic Republic of
غیره پدر بزرگ من بهش توجه کنه
کرمی
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده هنرستانها ی فنی وحرفه ای هم از نظر تجهیزات داغون هستند
سیسختی
Iran, Islamic Republic of
.. تو باید دیگه قید مجلس رو بزنی تو که قرار بود فرماندار دنارا برداری .چی شد تو که قرار بود مدیر آموزش و پرورش دنارا برداری چی شد ؟بخدا قسم سال ۹۸ اگر زنده بودیم ...
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1