کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلف شدن آبزیان رودخانه لوداب / اظهار بی‌اطلاع بخشدار

25 تير 1396 ساعت 14:18


صدها ماهی ریز و درشت در رودخانه لوداب بویراحمد در سایه بی توجهی مسئولان و متولیان امر تلف شد.


به گزارش کبنا، صیادان بی‌رحم از خواب زمستانی مسئولان و متولیان امر حفاظت و صیانت از رودخانه‌ها و آبزیان استفاده کرده و با ریختن کلر در رودخانه لوداب بویراحمد صدها هزار ماهی ریز و درشت را نابود کردند.
صید بی رحمانه آبزیان به وسیله کلر و یا انداختن موتور برق در رودخانه در بسیاری از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد در سایه بی توجهی مسئولان و متولیان امر به یک تفریح تبدیل شده که در صورت ادامه این روند باید شاهد نابودی کامل آبزیان در رودخانه‌های این استان در آینده‌ای نچندان دور باشیم.
گفته می‌شود این صیادان بی رحم در اقدامی دیگر سعی به سفر به سایر استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری کرده و در آنجا به صید آبزیان به روش‌های نامعقول از جمله انداختن موتور برق در رودخانه روی آورده‌اند.
پاسخ‌های بخشدار لوداب
تسنیبم نوشت؛ بخشدار لوداب بویراحمد از نابودی آبزیان رودخانه این بخش اظهار بی اطلاعی کرد و بعد گفت: واقعیت امر در همین حد که برخی با کلر ریختن در رودخانه موجبات نابودی آبزیان را فراهم کرده‌اند اطلاع دارم ولی از جرئیات و کم و کیف قضیه بی اطلاعم.
جمال روحانی افزود: فردی طی یک تماس تلفنی با بنده از نابودی آبزیان رودخانه لوداب خبر داد که حقیر نیز به پاسگاه انتظامی خبر دادم ولی از رفتن و نرفتن ماموران انتظامی اطلاعی ندارم.
امیدواریم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به طور جد و قاطع در زمینه شناسایی و برخورد با صیادان بی رحم نابود کننده آبزیان رودخانه لوداب ورود کرده و آنان را بسزای اعمالشان برسانند تا درس عبرتی برای سایر صیدان باشد.

 


کد مطلب: 260593

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/260593/تلف-شدن-آبزیان-رودخانه-لوداب-اظهار-بی-اطلاع-بخشدار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1