کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گلایه فرماندار بویراحمد از مدیران ناتوان و شاخص های مبهم/ رشد هشت درصدی اعتبارات بویراحمد

24 تير 1396 ساعت 16:34


جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد صبح امروز به ریاست فرماندار وبا حضور نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان و جمعی از مدیران استانی وشهرستانی در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
سید محمد کاظم نظری گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و دو درصد نفت شهرستان بویراحمد در ۲۷ سرفصل بین دستگاه های دولتی توزیع شد.
نظری تصریح کرد: بیشترین اعتبار را سرفصل حمل ونقل با اعتباری معادل هفت میلیاردو۶۰۰ میلیون تومان وکمترین اعتبار را سرفصل مدیریت پسماند با ۹۰ میلیون تومان به خود اختصاص دادند.
وی گفت: سر جمع اعتبارات جذب شده نسبت به سال گذشته در شهرستان بویراحمد هشت درصد افزایش داشته و این رشد قابل قبولی است.
فرماندار بویراحمد در این جلسه با گلایه از ناتوانی برخی مدیران شهرستانی در جذب اعتبارات گفت: دستگاه هایی که بیشترین نیاز بودجه ای را داشته اند کمترین میزان جذب بودجه را داشته اند.
سید محمد کاظم نظری در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان بویراحمد افزود:برخی از این دستگاه ها از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلایه دارند که تخصیص ها را به آنها اطلاع نمی دهد و سازمان مدیریت نیز می گوید ما تخصیص ها را اعلام کرده ایم و قصور در عدم جذب اعتبارات از سوی دستگاه بوده است چنانچه دستگاه هایی همه صددرصد اعتبارات خود را جذب کرده اند.
فرماندار تاکید کرد: در همان اداراتی که اعتبارات خود را صد در صد جذب کرده اند نیز شهرستان بویراحمد کمتر از ۵۰ درصد جذب اعتبار داشته است .
نظری یادآوری کرد: سازمان مدیریت باید فکری به حال دستگاه های ناتوان در جذب اعتبارات کند و نمی توانیم به راحتی از این مضوع بگذریم زیرا جذب اعتبارات بخشی از حق و حقوق مردم است.
وی ابهام در شاخص ها را دومین مساله شهرستان بویراحمد عنوان کرد و گفت:با اینکه جمعیت و وسعت شهرستان بویراحمد بیش از ۴۳ و تا ۴۷ درصد است اما در شاخص های بودجه عدد شهرستان بویراحمد کمتر از ۳۰ درصد می شود که همواره هم از سوی افکار عمومی و هم مدیران مورد پرسش و سوال قرار می گیرد.
وی تاکید کرد در بخشهایی مثل راه ، به دلیل صعب العبوری انتظار زیادی داریم و یا برخی از پروژه ها مثل آزمایشگاه پزشکی قانونی مربوط به کل استان است اما در اعتبارات ناچیز شهرستان قرار می گیرند و فشار زیادی به شهرستان وارد می کنند.
نظری به مدیران شهرستانی یادآور شد پیگیر جذب اعتبارات باشند و به این بهانه که سازمان مدیریت کارشناس دارد کار را رها نکنند .
وی از مسئولان استانی نیز خواست هر چه سریعتر تکلیف یک سوم اعتبارات نفت که طبق قانون باید به کل استان تعلق بگیرد را مشخص کنند .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در کمیته برنامه ریزی شهر ستان بویراحمد از اضافه شدن ۲ ردیف بودجه ای به اعتبارات استانها خبر داد.
حسن نوروزی در کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد گفت: دولت در کلان کشور به منظور تمرکز زدایی و برای قرار دادن اعتبارات بیشتر در اختیار استانها دو ردیف شاخص اعتبار توسعه ای استانها و ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش همگانی و دانش آموزی را به مجموع اعتبارات اضافه کرد ه است.
وی سهم استان را از اعتبار شاخص توسعه ای استانها ۱۰۴ میلیارد تومان و از ۲۷ صدم درصد مالیات ارزش بر افزوده ۲۰٫۵ میلیارد تومان عنوان کرد.
نوروزی گفت از مجموع ۳۰۱ میلیارد تومان اعتبار استانی و نفت حدود ۴۰ میلیارد تومان به شهرستان بویراحمد تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد : اعتبارات استانی برای سال ۹۶ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که در سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان بود.
وی افزود: اعتبارات نفت نیز از ۵۵ مییلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافته است.
وی یادآور شد اعتبارات ردیف ۱۸۰ که به ردیف توازن تغییر نام داده که از ۲۰۲ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۶۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافته است.
نوروزی اظهار داشت اعتبارات استان در سال ۹۵ و ۹۶ بالغ بر ۸۵ درصد رشد داشته است.
نوروزی تاکید کرد بر اساس قانون اجازه داشتیم تا ۲۰ درصد از اعتبارات استان را برای کمک های فنی و اعتباری کنار بگذاریم و افزود: دولت آن را برای جذب سرمایه گذار و به عنوان ساز و کاری برای تشویق سرمایه گذاران در نظر گرفته است.


کد مطلب: 260460

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/260460/گلایه-فرماندار-بویراحمد-مدیران-ناتوان-شاخص-های-مبهم-رشد-هشت-درصدی-اعتبارات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1