کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا «محمود باقری» جلسه شورای برنامه‌ریزی را ترک کرد؟/ علت برخورد بد «نوروزی» با گردشگری یاسوج چیست؟

24 تير 1396 ساعت 12:03


 
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخورد رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی با گردشگری شهر یاسوج جلسه را ترک کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز با حضور غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد مدیران‌کل دستگاه‌های مختلف استان، روسای ادارات شهرستان و جمعی از مسئولان جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد برگزار شد و حاشیه‌های نیز را به دنبال داشت.
در این جلسه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به توضیح در باره اعتبارات شهرستان بویراحمد پرداخت و به اعتبارات گردشگری شهرستان بویراحمد نیز اشاره کرد که این حرف نوروزی با واکنش باقری روبرو شد.
بعد از صحبت‌های نوروزی، محمود باقری مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگ و هنر غنی استان و شهرستان بویراحمد پرداخت و گفت: این شهرستان بویراحمد بویژه شهر یاسوج دارای طبیعت‌های بکر و مکان‌های زیبای گردشگری است که متأسفانه به دلیل نبود اعتبار نمی‌توانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
باقری گفت: اعتبارات گردشگری ناچیز است و به خوبی پتانسیل گردشگری یاسوج و شهرستان بویراحمد دیده نشده است، این سخنان باقری با واکنش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روبرو شد و مدیرکل گردشگری جلسه را ترک کرد.
باقری در این رابطه به خبرنگاران گفت: همه جا عنوان می‌کنند که برای گردشگری استان برنامه ریزی کنید و زیر ساخت‌ها فراهم شود. اما در عمل و هنگامی که می‌خواهند اعتباری گذاشته شود به گونه دیگری است.
وی با اشاره به نحوه برخورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: دلیل برخورد آقای نوروزی با گردشگری استان را نمی‌دانم.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج به عنوان پیشانی گردشگری استان است، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا با گردشگری یاسوج اینگونه برخورد نمی‌شود.
وی تاکید کرد: از برخورد آقای نوروزی با گردشگری استان و شهر یاسوج سر در نمی‌آورم به همین جهت به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنم.
باقری توضیح داد: به خاطر کاهش اعتبارات گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که بالغ بر ۷۰ رصد اعتبارات گردشگری نسبت به سال ۹۳ کاهش پیدا کرده است، جلسه را ترک می‌کنم.
این مسوول تصریح کرد: در شهرستان بویراحمد که یکی از شاخص‌های توسعه آن گردشگری است، نزدیک به ۵۰ درصد اعتبارات زیرساخت‌هایش کاهش پیدا کرده است و نمی‌دانم که چه دلیل و مستنداتی وجود دارد که این شکل بر خورد می‌کنند با حوزه گردشگری.
وی افزود: در بحث اعتبارات، موضوع ماهیت استانی را در ردیف شهرستانی می‌گذارند که هیچ ارتباطی به ردیف شهرستانی ندارد. به لحاظ فصل بندی و توزیع اعتبارات ما باید جزء چهار فصل اول باشیم.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما بین ۲۷ فصل به لحاظ توزیع اعتبارات فصل ۲۱ هستیم و این‌ها نشان می‌دهد که سازمان برنامه و بودجه هیچگونه دیدگاهی نسبت به توسعه گردشگری ندارد. و ما به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنیم.
باقری گفت: این روش برخورد نوروزی در جلسه مناسب نیست.


کد مطلب: 260410

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/260410/چرا-محمود-باقری-جلسه-شورای-برنامه-ریزی-ترک-علت-برخورد-بد-نوروزی-گردشگری-یاسوج-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1