کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کتاب «مقاومت خندقیان» به چاپ رسید

5 تير 1396 ساعت 13:44


رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از انتشار کتاب «مقاومت خندقیان» همزمان با سال روز این حماسه خبرداد.
شریف اسلامی عصر یکشنبه به خبرنگاران گفت: این کتاب در ۲۹۵ صفحه ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را در جزیره مجنون روایت می‌کند.
وی بیان کرد: کتاب مقاومت خندقیان از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است که توسط انتشارات سوره مهر در تیراژ ۲۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.
اسلامی گفت: در این کتاب که توسط فتحعلی بزرگمهر نژاد از رزمندگان پدخندق گردآوری و تدوین شده، ۲۰ تن از دلاورمردان پد و دژخندق خاطرت این روز را روایت می‌کنند.
وی اظهار کرد: این کتاب به زودی توسط حوزه هنری استان در یاسوج رونمایی خواهد شد.
درچهارم تیرماه سال ۱۳۶۷، حدود ۴۰ روز پس از تحویل پد خندق در جزایر مجنون به تیپ مستقل ۴۸ فتح استان به فرماندهی شهید حاج سیف‌الله حیدرپور و در آخرین روزهای دفاع مقدس، بسیجیان و پاسداران این تیپ در جزیره مجنون با شجاعت و ایثار جلوی پیشروی نیروهای بعثی را گرفتند.
دلاورمردان این استان از نیمه شب تا عصر روز بعد در مقابل هجوم نیروهای بعثی ایستادند و ۱۱۷ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که ۸۸ تن آنان از فرزندان این استان بودند.
شجاعت و مقاومت تحسین برانگیز رزمندگان استان در پد خندق و جاده خندق باعث شد مرحوم آیت‌الله رفسنجانی جانشین وقت فرماندهی کل قوا، کتباً از این خودگذشتگی و ایثار فرزندان این استان تقدیر کند.


کد مطلب: 257425

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/257425/کتاب-مقاومت-خندقیان-چاپ-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1