کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سال گذشته جمع آوری شد/ جمع‌آوری زکات و فطریه در استان ساماندهی شود

29 خرداد 1396 ساعت 20:28



نشست هماهنگی موسسات خیریه جهت جمع‌آوری زکات در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش کبنا از یاسوج، نشست هماهنگی موسسات خیریه جهت جمع اوری زکات به ریاست معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور رئیس اداره امور اجرایی زکات استان برگزار شد.

به گزارش کبنا، فتاح محمدی معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: نهادها و موسسات دارای صلاحیت و پروانه فعالیت از طرف دستگاه های صادر کننده مجوز به شورای زکات معرفی شوند؛ تا به منظور استقرار و جمع آوری زکات، مجوز صادر شود.

محمدی افزود: کلیه پایگاه های دارای مجوز وجه جمع آوری شده را به حساب شورای زکات واریز کنند، و همچنین شورای زکات نسبت به استرداد وجه واریزی به حساب شورای زکات پس از درخواست کتبی دستگاه جمع آوری کننده ظرف مدت ۳ روز به شماره حساب اعلام شده، اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی قبل از استقرار پایگاه ها نسبت به کنترل پایگاه ها همکاری لازم را با سازمان بهزیستی، کمیته امداد و موسسات دارای مجوز از شورای زکات به منظور جمع آوری زکات فطریه اقدام کنند.

وی گفت: تمامی صندوق های مستقر باید دارای آرم سازمان متولی و شورای زکات باشد.

محمدی در ادامه بیان کرد: نیروی انتظامی باید تمام صندوق های فاقد مجوز را ضبط و به شورای زکات تحویل دهد، و همچنین افراد متولی که به صورت فردی اقدام به دریافت فطریه می کنند، ممانعت به عمل آورند.

معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداری ها و بخشداری ها باید با صورت جلسه مذکور اقدامات لازم را به منظور جمع آوری فطریه عمل کنند.
 به گزارش کبنا، محمد اسلامی منش رئیس اداره امور اجرایی زکات استان در این نشست نیز گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری، و همچنین بالغ بر ۶۷ میلیون تومان زکات فطریه توسط سازمان های خیریه جمع آوری شد.

اسلامی منش افزود: متاسفانه در سال گذشته سازمان های خیریه زکات فطریه جمع آوری شده را در سازمان زکات استان ثبت مالی نکردند، و به این منظور آمار دقیق از جمع آوری زکات فطریه در سال گذشته وجود ندارد.

به گزارش کبنا، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در گذشته احکام زکات توسط مردم جمع آوری میشد؛ در حال حاضر بر اساس قانون تمامی مسائل مربوط به احکام زکات برعهده کمیته امداد است.

محبی افزود: بر اساس دستورات سازمان مرکزی در استان، تمامی موارد مرتبط با زکات فطریه باید به صورت نظامند و ساماندهی انجام گیرد، و مراکز مجاز در سراسر استان شناسایی شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه دارای مجوز، افراد متکی غیرمجاز در سطح استان نیز در حال جمع آوری زکات فطریه هستند، که این مراکز باید توسط دستگاه های متولی شناسایی شوند.

وی بیان داشت: هدف اصلی دبیرخانه ستاد جمع آوری زکات، ثبت مالی و میزان جمع آوری زکات در استان است؛ که بعد از ثبت مالی به هریک از نهادهای مربوطه جهت هزینه های مورد نظر برگشت داده می شود.

محبی در ادامه با بیان اینکه شورای زکات مافوق کمیته امداد است، و کمیته امداد زیر نظر شورای زکات جمع آوری است، گفت: بر اساس قوانین زکات ۱۰ درصد از زکات در زمینه حمایتی و ۴۰ درصد در زمینه عمرانی و عام المنفعه باید هزینه شود.

وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد جز محدود استان هایی است که در ثبت مالی زکات فطریه مشکل دارد؛ می طلبد توسط دستگاه های متولی این موضوع در استان ساماندهی شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته بالغ بر ۶۲ میلیون تومان توسط کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد احکام زکات فطریه ثبت مالی شد.

محمد کریم آریا معاون بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: ۵ موسسه خیریه در سطح استان زیر نظر بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد است که بر اساس بخشنامه کشوری جمع آوری زکات فطریه را باید به سازمان مرکزی اعلام کنیم.

آریا افزود: بهزیستی نسبت به توزیع جمع آوری زکات فطریه اقدام خواهد کرد، و یک سازمان مشارکتی به منظور ثبت میزان جمع آوری دارد.


کد مطلب: 256004

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/256004/۱۳-میلیارد-۷۰۰-میلیون-تومان-زکات-سال-گذشته-جمع-آوری-جمع-آوری-فطریه-استان-ساماندهی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1