تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۵۵۸۲۷

واکنش «ستار هدایت‌خواه» به سخنان رئیس جمهور

۱۹
۰
کبنا ؛ 
مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه اینگونه سخنان در شأن یک رئیس جمهور کشور اسلامی نیست، بیان کرد: آقای روحانی این سخنان را به گونه ای به امیر المنین و نهج البلاغه ربط می‌دهند که اولاً باید دانست که وی نهج البلاغه را به کلی نخوانده و دوماً اینکه وی مفاهیم این کتاب را درک نکرده است.
به گزارش کبنا، ستار هدایت خواه در واکنش به سخنان رئیس جمهوردر مورد نقش دموکراسی مردم در تعیین ولایت که برگرفته از نهج البلاغه است، گفت: متأسفانه سخنان آقای روحانی و تحریف وی از نهج البلاغه مُعید دیگری بر سکولار بودن وی و تأثیر پذیری شخص رئیس جمهور از اندیشه های غربی است.
وی با انتقاد از سخنان حرمت شکنانه رئیس جمهور در مورد ولایت گفت: سخنان آقای رئیس جمهور نشان می دهد که وی هنوز مفهوم ولایت را ندانسته و آن را در یک حکومت اسلامی درک نکرده است
مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه اینگونه سخنان هنجار شکنانه در شأن یک رئیس جمهور کشور اسلامی نیست، بیان کرد:آقای روحانی این سخنان را به گونه ای به امیر المنین و نهج البلاغه ربط می دهند که اولاً باید دانست که وی نهج البلاغه را به کلی نخوانده و دوماً اینکه وی مفاهیم این کتاب را درک نکرده است.
هدایت خواه با بیان اینکه نهج البلاغه خطبه ها و نامه ای متعددی دارد که باید در مورد این دیدگاههای اصولی و فقهی اظهار نظر کرد، بیان داشت: امیر المومنین به اصحابش گفت که یاران معاویه را دشنام ندهید و در مقابل با دشمنانتان با دشمنی رفتار کنید نه با رفتارهای زلیلانه، اما سخنان آقای روحانی در این زمینه ها معنا و مفهومی دیگر را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: امروز ما به صراحت می بینیم که آقای روحانی در مسائل سیاسی وقتی بر مسند موءزه و تذکرات اخلاقی می نشیند به نیروهای انقلابی دشنام می دهد وآنان را عده ای بذل، بی سواد و غیره می خواند ولی دشمنان اصلی حکومت اسلامی و انقلاب را با رفتار های زلیلانه بدرقه می کند.
فعال سیاسی هم استانی تصریح کرد: به آقای روحانی باید بگوییم که مکتب امیر المومنین این نیست بلکه مکتب امیرمومنان این است که گفته اند که با دشمنان خود دشمن باشید، اما آقای روحانی نه اینکه با دشمنان دشمن نیستند بلکه رفتار وی با دشمنان ذلیلانه و در جبهه سستی است.
وی در واکنش به سخنان رئیس جمهور در مورد ولایت و نقش دموکراسی در تعیین ولایت افزود: کسانی که امروز دم از مشروعیت رأی مردم و ربط دادن آن به دموکراسی می زنند نه از مشروعیت چیزی می دانند و نه از دموکراسی و تعابیر را به گونه ای دیگر می‌گویند.
هدایت خواه با تأکید بر اینکه نقش رأی مردم در حکومت اسلامی مردم سالاری دینی است نه دموکراسی ،بیان کرد: آقای رئیس جمهور لاعقل بداند که معنای دموکراسی و اصل دموکراسی برگرفته از واژه غربی و تن محور است و اگر در آن مردم کارهای غیر شرع همچون هم جنس بازی، شراب خواری و زنا را خواستند است باید به آن تن داد پس دموکراسی واژه ای اسلامی نیست.
وی بیان کرد: امروز آقای روحانی ادعای این را دارد که شاگردامام است اما از راه ،سیره و اندیشه های امام بویی نبرده و بیشتر از آن که مبانی اسلامی را در جامعه بگویید همیشه دم از مبانی و تفکرات غربی و سکولار در جامعه سخن به میان آورده است.
 
فعال سیاسی و فرهنگی هم استانی تصریح کرد: در مکتب امیر المومنین در مورد ولایت آمده است اگر کسی بی اذن خداوند تصرف ولایت و رهبری کند تصرف آن نامشروع است و باید به آن کفر ورزید.
هدایت خواه با بیان اینکه حق تصرف در حقوق انسانها فقط خداوند است و از طرفی دیگر ولی کسی است که به اذن خداوند برای مردم انتخاب شود ،گفت: امروز متأسفانه یک شخص رده بالای حکومتی سخن های نسنجیده را بیان می کند که باید چنین گفت که اینگونه سخنها را فقط افراد بی سواد می زنند.
وی با بیان اینکه امروز این سخنها نشان از یک تفرقه و دو قطبی در جامعه است، بیان داشت:اگر به قول معروف آقای روحانی ۸۰میلیون نفر هم به فلان شخص در انتخابات رأی داده باشندمگر می شود آن را رهبر خواند، نه؟ کسی رهبر است که به اذن خداوند منان برای رهبری انتخاب شده باشد.
فعال سیاسی هم استانی با تأکید بر اینکه هر گونه دخل و تصرف در موضوع ولایت غیر مشروع است،گفت: امیر المومنین در نهج البلاغه به صراحت آورده اند که ولایت حق من است چون از جانب خداوند این امر به من سپرده شده است.
وی با تأکید بر اینکه اگر مفهوم آقای روحانی رأی مردم در انتخاب ولی است باید چنین گفت اصحاب سقیفه هم می توانند ادعای ولایت بکنند و بگویند مردم به ما رأی دادند و علی(ع) را به رهبری در برهه ای انتخاب نکردند.
 
هدایت خواه تصریح کرد: متأسفانه مبنای آقای روحانی نگاهی چرک آلود غربی به مسئله ولایت است و بیشتر به سخنها و شعارهای بی بند و اساس ربط دارد تا نکات مفهومی دینی که باید به وی متذکر شد که اینگونه سخنها در جامعه بوی تفرقه خواهد داد.
مخبر سابق فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اینگونه سخنها از سوی رئیس جمهور نشان دهنده تحت تأثیر قرار گرفتن وی در برابر سخنان و حلقه های مشاوران وی است، بیان کرد:اینگونه سخنها از سوی آقای روحانی نگاهی شعاری است و گفتن اینگونه حرفهای هنجار شکنانه در قواره رئیس جمهور اسلامی نیست.
 
------------------------------
خبر: روح‌اله اخلاقی
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم .. نظر میدین با رفتن لیدرتون احمدی نژاد شما دیگه حرفی برای گفتن ندارین.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر هدایت خواه بزرگ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درودوسلام خدمت استاد فر زانه خطیب توانا مرد انقلابی وشجاع ونترس دکتر ستار هدایتخواه
احسان ج
Iran, Islamic Republic of
باز هم ....ه جبهه پایداری
مطمئن
Iran, Islamic Republic of
باز تو نظر دادی اقای دکتر ...نمیدونم سمت جنابعلی چیه که..ظهار نظر درباره ریس جمهور ۲۸ میلون نفرمردم میدی..شما انگار نمیخواهی قبول کنی که دوره حرفای ...شما تموم شده کسی دیگه از امثال شما واون دوستت بزرگواری . تموم شد..عامو ... ول کن سیاستو
غلام
Iran, Islamic Republic of
نکنه .... شده؟؟؟؟ حرف قشنگ و منطقی بزن......شما دکتری داری منم دکتری دارم...این مردم خواست مردم هست که به همه چیز.....همه چیز متعلق به مردم هست..
علي
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر فقط روحانی مشروعیت داره چون انتخاب مردم هست...بقیه سکوت به احترام رای مردم
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
بب....می خواد درس بده ! کسی که قادر به ... و چند سال بویراحمد را به .. از سواد دینی و سیاسی می زند. این شمایید که دین و احکام را تفسیر به... کنید. تو کجا روحانی کجا
Uyy
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر آقای هدایت خواه
واقعا رئیس جمهور به مدرک دکترای خودش خیلی ..
دا..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای.. نداره،کسی هم که میگه دوره این حرفا تموم شده نه تموم نشده تازه شروع شده،شبهای قدر مشاهده میکردید که چقدر انسان خدا شناس تو کشور... کنید همین چند روز پیش بود که نیروهای نظامی گفتند مگه نیروی نظامی مرده که رهبر تنها باشه.در ضمن ما هم پشت رهبر ایستادیم و ایشون هیچوقت تا ما هستیم تنها نیستند...داشتید.این کشور کشور امام زمانه.نه جای یه...حق فقط رهبریه و رییس جمهور هم زیر نظر رهبر هستند.اگه نمیدونستید حالا بدونید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باز یه سری ..ن رای دادن،کی گفته حق با اکثریته،اصلا از کجا معلوم ..،حق با کسی که حرف حق میزنه و از رهبری تبعیت میکنه.رییس جمهور و طرفداراش بدونن که تا رهبری هست . و به تعبیر رهبری هر کس از ولایت فاصله بگیره تو دهنی و سیلی سختی میخوره.بیخودی برای خودتون حرف در نیارید حق با اکثریته.لطفا نظر من رو چاپ کنید اگه طرف حق هستید.
هوش
Iran, Islamic Republic of
شما نظر ندین لطفا سیاستمدار زیاد هست
علی
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور واقعا منطقی و بر اساس روایات سخن گفته.درودبر روحانی
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.phttps://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_up.pngng
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه جان خودت بروتوخونه ات بنشین
ناشناس
هدایت خواه از اصل دین حمایت می کند دروذ بر هدایت خواه این دفاع دینی وتکلیف شرعی بود
همشهری
باسلام درود خدا برشما باد
Iran, Islamic Republic of
...چگونه ..را انتخاب میکند .بوسیله خواب ...
امير
Iran, Islamic Republic of
درود بردکتر هدایت خواه به سخن های گرانبها شو اقایونی که میگی هدایت خواه دیگه تموم شده تازه شروع شده شما به امیدا خدا به همین زودی..و میشوند به امیدا خدا چون دیگر .. وجود ندارد ریس جمهوری که میاد به شیری مثل رهبر عزیزمان وسپاه ونظام البته خودش میدونه که هیچی وکاری نمیتونه بکنه .د لبیک یا خامنه ای
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
ازروزی بترسین ک دوباره امثال دکترهدایتخواهودکتر ارژنگ دوباره برگردند.. اون روز روزعزای زیاده خواهان استانمونه... خودتون رو آماده کنید که سونامی درراهه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1