کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه کسی شهردار یاسوج می‌شود؟

16 خرداد 1396 ساعت 18:18


کمتر از دو هفته از انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج و انتخاب اعضای منتخب شورای دوره پنجم می‌گذرد و در محافل خبری و سیاسی شهر چند روزی است که موضوع انتخاب شهردار کارآمد بومی در صدر مباحث مطرح شده می‌باشد. در این انتخابات شهروندان یاسوجی با نظر خود اعضای شورای دوره چهارم را تغییر دادند و افرادی به عضویت شورای شهر درآمدند که وعده‌های بی‌شماری برای توسعه شهری یاسوج در زمینه‌های مختلف سر دادند.
محمدرحیم دهراب‌پور منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره می‌گوید: طبیعی است که یک مجموعه هفت نفری با توجه به اختلاف سلایقی که خواهند داشت در ارتباط با تصمیم‌گیری خودشان برای تثبیت مدیریت و یا تغییر اصلاح مدیریت تصمیمات یکسانی نخواهند داشت. اما آنچه در جایگاه شورا سرنوشت ساز بوده و هست، شورا از قوانین محکم و شفافی برخوردار است که یکی از این قوانین تثبیت مدیریت و یا تغییر آن مدیریت است که نهایتاً به جمع‌بندی‌های که اعضاء خواهند داشت و اکثریت آن شورا به چه نتیجه‌ای خواهند رسید پایان می‌پذیرد.

دهراب‌پور اضافه کرد: در زمان حال رایزنی‌های زیادی در این خصوص در حال شکل گیری و انجام است و بالاخره جمع‌بندی چه خواهد بود و اکثریت به چه نتیجه‌ای خواهند رسید با شروع به کار شورای جدید مشخص خواهد شد که تصمیمات کارشناسی شده‌ای اتخاذ گردیده است.

وی افزود: آنچه در این فرایند (انتخاب شهردار) تأثیر گذار است خواست مردم است که بر اساس تصمیم آنها برای انتخاب اعضای فعلی شورا همه آن را به عینه دیده‌اند.

سید هدایت‌اکبری دیگر منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج نیز در این باره به رسانه‌ها گفته است؛ منتخبان پنجمین دوره شورای شهر یاسوج تاکنون در زمینه انتخاب شهردار نه نشستی‌ داشته‌اند و در مجموع به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.
وی مهمترین شاخص شهردار آینده یاسوج را توانمندی، تعهد و خستگی‌ناپذیری دانست و افزود: امیدواریم با انتخاب شهرداری کاربلد و متعهد بتوانیم به رسیدن به شهری زیبا و در خور شان مردم برسیم.
اکبری با تاکید بر اینکه منتخبان پنجمین دوره شورای شهر یاسوج هنوز در زمینه انتخاب شهردار ورود پیدا نکرده‌اند گفت: تامین منافع مردم و ساختن یاسوج پایتخت طبیعت ایران از مهمترین دغدغه‌های منتخبان شورای شهر است.
 
با این وجود برخی رسانه‌ها از افرادی همانند «کوروش امیدی‌پور» معاون اسبق عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرشید نگین‌تاجی، و محمدعلی جاوید (شهردار فعلی) برای مسئولیت شهرداری یاسوج نام برده‌اند.
بعضی از منابع نیز اعلام کرده‌اند که منتخبین پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج به دلیل وجود برخی پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر یاسوج و اینکه این پروژه در فرایند تغییر شهردار رها نشوند، تصمیم گرفته‌اند فرصتی را برای «محمد علی جاوید» ایجاد کنند تا این پروژه‌ها منتج به نتیجه شوند و بعداً شهردار جدیدی انتخاب کنند. اگر چه عملکرد جاوید در شهرداری یاسوج به نگاه برخی از کارشناسان خوب ارزیابی می‌شود و احتمال اینکه جاوید در شهرداری بماند زیاد است.
 


کد مطلب: 254100

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/254100/کسی-شهردار-یاسوج-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1