کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دهدشت و کودکانی در حسرت شهربازی!

1 ارديبهشت 1396 ساعت 12:00


فرحناز رحیمی
سال گذشته بود که با بچه‌های گروه نمایش کانون پرورشی دهدشت جهت شرکت در جشنواره  نمایش عروسکی راهی یاسوج شدیم  و  از شوق برای رسیدن به نمایش و شهر یاسوج لحظه شماری  می کردند، شوق شرکت در جشنواره و مزید  براین شوق رفتن به پارک ساحلی و شهربازی یاسوج که حالا جزو  آرزوی آنها شده بود.
شهر دهدشت با جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر  که میزبان جمعیت روستاهای کوچک و بزرگ و بخش‌های متعددی اطراف آن  می باشد و در میان جمعیت شهرستان کهگیلویه و  شهر  دهدشت هستند کودکان و نوجوانانی که از  کمترین امکانات تفریحی و سرگرمی از جمله پارک کودک و شهربازی بی‌بهره‌اند و تاکنون نیز چاره‌ای برای حل این موضوع اندیشیده نشده است.
البته در سال‌های دور شهربازی کوچکی در شهر دهدشت احداث شده بود که به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم در حال حاضر تعطیل شده است.
این موضوع شاید در نگاه اول کم اهمیت جلوه دهد ولی باید بپذیریم که فقدان امکانات این چنین و نبود زیرساخت‌های تفریحی و سرگرمی به خصوص برای نسل کودک و نوجوان به یکی از مسائل اساسی شهر دهدشت تبدیل شده است.
با در نظر گرفتن اهمیت وجود پارک‌های کودک و شهر‌بازی های استاندارد برای کودکان شهرمان و کمرنگ شدن این خواست عمومی هیاهوهای شهرمان میتوان پی‌برد که نگاه بلند مدت و عمیقی به آینده و کیفیت بخشی به اوقات فراغت کودکان شهر دهدشت وجود ندارد.
شاید عجیب و دور از ذهن باشد ولی در میان شهروندان شهر دهدشت هستند کسانی که برای شادی بخشی و پرکردن اوقات فراغت کودکان خود خستگی و خطرات مسافت‌های طولانی شهرهای اطراف را به جان می‌خرند و  یا مجبور می شوند به استفاده از پارک‌های بادی غیر استاندارد و مستهلک گوشه و کنار شهر اکتفا کنند.
جدای از علل و عوامل نبود زیرساخت‌های فرهنگی در شهر دهدشت نبود انگیزه لازم برای مهیا کردن این امکانات برای کودکان و آینده سازان این شهر جای سوال دارد.
بدون شک تقویت زیرساخت های تفریحی و فرهنگی در شهر دهدشت به عنوان شهری که پتانسل های فرهنگی  فراوان و نیروی انسانی مستعد دارا است می‌تواند  در کاهش مهاجرت‌ها از این شهر نقش بسزایی ایفا کند.
در ادامه باید یادآور شد که بازی و سرگرمی برای کودکان نیازی اساسی است که باید همه کسانی که داعیه دار توسعه و رونق شهر هستند به این موضوع اهمیت بیشتری دهند و تلاش کنند با تبزارهای ممکن به این خواست عمومی کودکان و خانواده های دهدشتی هرچه بیشتر بها دهند.
 


کد مطلب: 244619

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/244619/دهدشت-کودکانی-حسرت-شهربازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1