تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۲۴۴۴۵۰

اختتامیه جشنواره ملی شعر زاگرس یاسوج +اسامی برگزیدگان و تصاویر

۱
۰
کبنا ؛اختتامیه جشنواره ملی شعر زاگرس در سالن هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز اختتامیه جشنواره ملی شعر زاگرس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد، فتاح محمدی معاون امنیتی سیاسی و  در یاسوج برگزار شد.
 
برگزیدگان ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس در یاسوج تجلیل شدند
برگزیدگان ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس با حضور مسوولان و شاعران کشوری و استانی در یاسوج تجلیل شدند.
فراخوان ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس به همت انجمن شعر و ادب یاسوج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آذر ماه سال گذشته در سراسر کشور منتشر شد.
این جشنواره در دو بخش سپید و کلاسیک با موضوع آزاد، بخش ویژه با عنوان «زاگرس» و موضوع آزاد و یک بخش جنبی شعر بومی و محلی استان برگزار شد.
جشنواره ملی شعر زاگرس این دوره متفاوت‌تر با دوره‌های گذشته برگزار شد زیرا ضمن تاکید بر ارسال دقیقا سه اثر شعری در فراخوان خواسته شده بود که شاعران قوی در این جشنواره شرکت کنند.
پس از پایان مهلت ارسال و جمع‌آوری آثار به گفته مسوولان این جشنواره بیش از دو هزار و ۱۰۰ اثر فاخر و ارزشمند در بخش‌های خواسته شده به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج ارسال شد که این امر باعث خوشحالی و خرسندی مسوولان امر و نشان از وجود استعداد و توانایی‌های بالای هنرمندان در حوزه شعر دارد.
آیین اختتامیه این جشنواره طی دو روز در ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه با حضور مسوولان و و حدود ۱۰۰ شاعران برگزیده و مهمان از سراسر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
نخستین روز این آیین چهارشنبه، ۳۰ فروردین در یاسوج برگزار شد که شعرخوانی حدود ۴۰ شاعر کشوری و استانی، برگزاری کارگاه نقد و بررسی شعر با حضور محمد حسین بهرامیان و حسن بهرامی از شاعران برجسته  و مجرب کشوری و برنامه «دورهمی و شونشینی» در کمپ توریستی گردشگری دهنو و در میان جنگل‌های زاگرس از مهم‌ترین برنامه‌های این روز بود.
امروز، پنجشنبه، ۳۱ فروردین نیز آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره با حضور مسوولان استانی، داوران و شاعران برجسته کشوری و مهمانان این جشنواره در یاسوج برگزار شد.
محمدحسین بهرامیان و حسن بهرامی به عنوان داوران، مدرسان کارگاه‌ها و پیشکسوتان عرصه شعر نخستین کسانی بودند که در این آیین تجلیل شدند.
طبق درخواست و توجه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از میان شاعران هم‌استانی که در این جشنواره شرکت کرده بودند، حمید روزبان، خلف بوذری، سحر شریفی، عنایت جرزیانی، جمال‌الدین بزن، رسول سنایی، حمید آذرگون و آریا معصومی با کسب امتیاز مورد توجه حایز رتبه تقدیری این جشنواره شدند.
تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس بخش بعدی این برنامه بود که در این بخش از بهنام مومنی از بوشهر، نادر جابری از ایلام، مریم کرباسی از اصفهان و عبدالحسین انصاری از هرمزگان به عنوان برگزیدگان این دوره جشنواره تجلیل شد.
برگزیده بخش ویژه این جشنواره علی مرادی از کهگیلویه و بویراحمد بود که شعر وی با موضوع ویژه «زاگرس» توانست رتبه برگزیده این جشنواره کسب و در این آیین از وی تجلیل شود.
یادآور می‌شود؛ ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس یک برگزیده شاخص به نام «بهار قهرمانی» از «سیدنی استرالیا» داشت که این شاعر به دلیل مشکلات شخصی ضمن عذرخواهی از عدم حضور در این آیین برای تقدیر از مسوولان استانی و برگزارکنندگان این جشنواره در کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عمکرد و کار شعری خود را با ضبط و ارسال سی دی ارائه داد که این کلیپ برای حاضران در برنامه نمایش داده شد.
۱۵ برگزیده ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس در یاسوج تجلیل می‌شوند
دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس، گفت: ۱۵ نفر شاعر برگزیده این جشنواره با حضور مسوولان کشوری و استانی در یاسوج تجلیل می‌شوند.
فریدون هاشمی اظهار کرد: از زمان انتشار فراخوان ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس در کشور بیش از دو هزار اثر از شاعران در سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج ارسال شد.
دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس با بیان اینکه از میان این تعداد آثار ۸۰۰ اثر در مرحله داوری اولیه انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند، افزود: کار داوری مرحله نهایی توسط داوران برجسته کشوری انجام و برگزیدگان مشخص شدند.
وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره، گفت: این آیین طی دو روز در یاسوج برگزار و شاعران برگزیده تجلیل می‌شوند.
هاشمی با اشاره به آغاز به کار آیین اختتامیه این جشنواره، گفت: برنامه‌های نخستین روز این آیین روز گذشته در یاسوج برگزار شد.
دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس با بیان اینکه شعرخوانی و برگزاری کارگاه نقد شعر از برنامه‌های نخستین روز این آیین بود، گفت: برنامه «شونشینی و دورهمی» در کمپ گردشگری دهنو و در دل جنگل‌های زیبای منطقه زاگرس همراه با شعرخوانی شاعران از دیگر برنامه‌های این جشنواره در شب گذشته بود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های دومین و آخرین روز این جشنواره امروز، پنجشنبه در یاسوج برگزار می‌شود، گفت: ۱۵ شاعر برگزیده در مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شده‌اند که در این روز تجلیل می‌شوند.
هاشمی، شعرخوانی، اجرای موسیقی زنده محلی، گزارش عملکرد مسوولان و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره را از برنامه‌های روز اختتامیه این جشنواره عنوان کرد و گفت: اختتامیه این جشنواره با حضور مسوولان کشوری و استانی و شاعران برگزیده سراسر کشور برگزار می‌شود ضمن اینکه شاعران برجسته استانی نیز در این آیین تقدیر می‌شوند.
وی، تصریح کرد: اختتامیه ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس روز پنجشنبه، ۳۱ فروردین، ساعت ۱۰ صبح در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
برگزاری جشنواره ملی شعر زاگرس اقدامی بی‌نظیر در حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از مسؤول انجمن شعر و ادب یاسوج برای برگزاری جشنواره ملی زاگرس گفت: برگزاری جشنواره ملی شعر زاگرس اقدامی بی‌نظیر در حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد است.
رضا دهبانی‌پور در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند برجسته استان، مرحوم حمزه ولوی، اظهار کرد: مدت زمان زیادی از آخرین دیدار من با این هنرمند بزرگ نمی‌گذرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دیدار ما در برنامه شعر بلاد شاپور بود، یادآور شد: این موضوع به ما می‌آموزد که بعضی اتفاقات در زندگی انسان تاریخی می‌شوند.
وی در ادامه هنرمندان را اصحاب فکر و اندیشه  عنوان کرد و بیان داشت: آثار به جا مانده از این هنرمندان تا همیشه زنده، ماندگار  و جاوید خواهد بود.
این مسوول با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های هنرمندان در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: باید با کاری کنیم تا زمینه شکوفایی این توانمندی‌ها فراهم شود.
دهبانی‌پور با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ملی زاگرس در یاسوج، این برنامه فرصتی مناسب برای تبادل فرهنگی و کمک برای توسعه توانمندهای استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برجسته کردن استعداد و توانایی‌های  هنرمندان استان را از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های این جشنواره استفاده و حضور شاعران برجسته هم استانی است.
وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقد شعر در این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: این کارگاه‌ها باعث می‌شود تا هنرمندان استان ما ضمن عرضه داشته‌های خود با بهره گیری از تجربیات دیگر هنرمندان بر داشته هایشان بیفزایند.
دهبانی‌پور جشنواره زاگرس را اقدامی بی‌نظیر دانست و گفت: این جشنواره به دلیل برگزار شدن  در سطح ملی الگویی خوب برای نمایش توانمندی و بهره‌گیری از توانمندی‌های دیگران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از فریدون هاشمی، مسوول انجمن شعر و ادب یاسوج برای برگزاری این جشنواره ملی، گفت: دکتر احمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد و کارکنان اداره‌کل تلاش‌های زیادی برای برگزاری مطلوب این  برنامه کشیدند.
وی، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی در توانمندسازی، معرفی هنرمندان  و ارتقای حوزه فرهنگی استان موثر باشد.
جشنواره ملی شعر زاگرس فرصتی برای شکوفایی توانمندی ظرفیت‌های هنری کهگیلویه و بویراحمد
دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس، گفت: امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی بتواند زمینه شکوفایی و معرفی توانمندی ظرفیت‌های هنری استان به کشور را فراهم کند.
فریدون هاشمی اظهار کرد: فراخوان ششمین جشنواره در دو بخش کلاسیک و سپید با موضوع آزاد در آذرماه در کشو ر منتشر شد.
دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات موجود برای اجرای این جشنواره، افزود: خوشحالیم که با وجود همه این مشکلات توانستیم امسال نیز این جشنواره ملی را در استان برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه همه آثار رسیده به دبیرخانه لیاقت انتخاب و تجلیل را داشتند، گفت: اما محدودیت در انتخاب باعث شد تا تنها عده کمی از این شاعران برجسته انتخاب و معرفی شوند.
مسؤول انجمن شعر و ادب یاسوج حجم آثار رسیده را بسیار بالا عنوان کرد و بیان داشت: بیش از دو هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
هاشمی با بیان  اینکه از میان این آثار ۴۰۰ اثر در بخش سپید و ۴۰۰ اثر در بخش کلاسیک در مرحله اولیه انتخاب شده و به مرحله نهایی راه یافتند، یادآورد شد: سه داور در مرحله اولیه و سه داور برجسته کشوری در مرحله نهایی آثار را داوری کردند.
دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس، افزود: پس از ارزیابی و جمع‌بندی نتایج، ۱۵ نفر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند.
وی ضمن تقدیر از همه کسانیکه برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند، تصریح کرد: امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی بتواند زمینه شناسایی، شکوفایی و معرفی توانمندی ظرفیت‌های هنری استان به کشور را فراهم کند.
هاشمی، خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات فرهنگی به نحو مطلوبتری به این حوزه تعلق گیرد می‌توان این جشنواره ملی را به ویژه و مطلوبتری در استان برگزار کرد.

 
اسامی برگزیدگان جشنواره به شرح زیر است:
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهلول
Iran, Islamic Republic of
... هم نشهسه.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1