کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دهدشت (+تصاویر)

31 فروردين 1396 ساعت 14:43


به مناسبت آغاز هفته مشاغل همایش آشنایی و معرفی مشاغل و رشته‌های فنی و حرفه‌ای، جلسه‌ای جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم مدارس دهدشت، با همت هنرستان فنی و حرفه‌ای فاطمیه دهدشت و باحضور تعدادی از مسئولان شهرستانی و استانی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش شهرستان، در سالن سپاه پاسداران برگزار گردید.
به گزارش کبنا، در ابتدای این جلسه «غلامزاده» از هنرآموزان هنرستان فاطمیه بابیان مطالبی در باب اهمیت رشته های موجود در شاخه فنی و حرفه ای و آینده شغلی آنها باتوجه به نیازهای بازارکار امروزه ، به ایراد سخنرانی پرداختند.
سپس لطف الله فروزان ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه ضمن تبریک این هفته و سلام و صلوات به محضر پیشگاه قطب عالم امکان ، طول عمر باعزت برای رهبر معظم انقلاب و موفقیت برای دولت تدبیر و امید ، این هفته را فرصت مغتنمی دانست تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بامشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.
وی گفت : آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب بااستعداد،توانایی،رغبت ،هوش وعلائق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می شود ، اقدام نمایند.
در ادامه این جلسه فرج الله راد، مدیرکل فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد برای دانش آموزان پایه نهم که انتخاب رشته را در پیش دارند سخنرانی نمودند و در مورد مشاغل مختلف رشته های فنی و حرفه ای اطلاعاتی را در اختیار دانش آموزان برای انتخاب هر چه بهتر رشته تحصیلی آینده خود قرار دادند.
وی گفت : دردوره راهنمایی تحصیلی ،دانش آموزان از طریق راهنمایی شغلی،باید از توانائیها وخصوصیات خود بیشتر آگاه شوند و با تاکید بر خودشناسی و شناخت مشاغل مختلف، برای طرح ریزی شغلی آماده شوند.
راد گفت : در این دوره ،خودشناسی بر شغل شناسی مقدم است.
این مسئول گفت : دردوره متوسطه ،راهنمای شغلی دو هدف اصلی را دنبال می کند:
اول آنکه با فراهم کردن امکانات و موقعیت ، دانش آموز باخودشناسی و شغل شناسی کاملتر و دقیق تر طرح ریزی شغلی را انجام دهد و مشکلات موجود را درانتخاب شغل برطرف نماید.
دوم آنکه باید اطلاعات دقیق تری درباره نتایج آزمونهای روانی ، شناسایی مشاغل متعدد وامکانات وفرصتهای استخدامی دردسترس دانش آموزان قرار گیرد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستان فاطمیه در رشته های مختلف جهت بازدید دانش آموزان برپا گردید.
لازم به یادآوری است که هنرستان فاطمیه به عنوان برترین هنرستان فنی در بین هنرستانهای استان در طی دو سال تحصیلی گذشته در رشته های حسابداری ، معماری ، گرافیک ، کامپیوتر ، طراحی دوخت ،الکترونیک و پزشک کودک دارای هنرجو می باشد.
 


کد مطلب: 244443

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/244443/همایش-هدایت-تحصیلی-دانش-آموزان-دهدشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1