کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد «راد» از ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد/ ظرفیت استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری

28 فروردين 1396 ساعت 0:23


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
انتقاد «راد» از ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد
رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد از سیاسی‌کاری و سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت هیئت والیبال استان به‌خصوص در موضوع سالن‌ها به‌شدت انتقاد کرد.
اردشیر راد امروز با اشاره به برنامه‌هایی که هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام دارد، اظهار کرد: از مشکلات عمده ما نبود اعتبار و بودجه و همچنین عدم‌حمایت بخش خصوصی از والیبال است که تاکنون بخش خصوصی و شرکت‌ها برای حمایت از والیبال اقدام نکرده‌اند.
رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه هیئت‌ها صاحب‌خانه هستند و تیم ما و هندبال و بسکتبال در این استان بدون سالن هستیم و سالن‌ها را به بخش خصوصی داده‌اند.
راد افزود: زیرساخت‌ها برای موفقیت این رشته ورزشی آماده نیست و سالنی در اختیار نداریم تا موفقیت‌های دهه ۶۰ والیبال را تکرار کنیم.
وی بابیان اقداماتی که با دست‌خالی تاکنون انجام‌شده اظهار کرد: درزمینهٔ استعدادیابی کارهایی انجام داده‌ایم و سه نفر از نوجوانان ما به تیم ملی رسیده‌اند و مسابقات را نیز برگزار می‌کنیم.
رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به مشکل قدی در استان اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی و تغذیه موجب این مشکل شده است.
راد در ادامه به برگزاری مسابقات کشوری بانوان در استان اشاره کرد و گفت: در رده بانوان هم فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنیم اما در این رده هم با مشکل سالن مواجه هستیم.
این مسئول بابیان این‌که همکاری و تعامل مسئولان با هیئت‌های ورزشی یکی از دلایل موفقیت یا عدم موفقیت هیئت خواهد بود، افزود: متأسفانه برای مثال اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد به هر دلیل که ممکن است دلایل سیاسی یکی از دلایل آن باشد در بحث سالن‌ها همکاری لازم را با ما ندارد.
وی افزود: هیئت‌های شهرستان را در مقابل هیئت استان قرار می‌دهند و سیاسی‌کاری‌هایی صورت می‌گیرد که تنها به والیبال استان ضربه می‌زند.
ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگر این حوزه حمایت شود می‌توان یک هزار فرصت شغلی طی سال جاری در استان ایجاد کرد.
محمود باقری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها را نیازمند توجه و حمایت دانست و افزود: اگر تسهیلات لازم به این حوزه پرداخت شود شاهد رشد و توسعه در این صنعت خواهیم بود.
وی بابیان اینکه توسعه صنعتی مانند گردشگری به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد، یادآور شد: باکمی توجه و حمایت می‌توان تحولی عظیم در این حوزه ایجاد کرد.
این مسئول با اشاره به نقش مؤثر گردشگری در ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصاد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان از این صنعت استفاده کرده و اشتغال ایجاد کنیم.
وی بابیان اینکه توسعه و ارتقای گردشگری در استان نیازمند توجه و حمایت دستگاه‌های دیگر ازجمله بانک‌ها، گفت: اگر بانک‌ها تسهیلات لازم و موردنیاز به متقاضیان حوزه گردشگری یا صنایع‌دستی پرداخت کند شاهد رونق در این حوزه‌ها خواهیم بود.
باقری با اشاره به‌ضرورت حضور و وجود سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری، گفت: البته باید توجه داشت که ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذار نیز از موارد ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت سرمایه‌گذاران و فعالان در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: در صورت انجام حمایت‌های لازم می‌توانیم بالغ‌بر یک هزار فرصت شغلی طی سال جاری در استان ایجاد کنیم.
وی توسعه تولید و ایجاد اشتغال را از اولویت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: با توسعه تولید و اشتغال بی‌شک اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.


کد مطلب: 243558

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/243558/انتقاد-راد-ورزش-جوانان-شهرستان-بویراحمد-ظرفیت-استان-حوزه-صنایع-دستی-گردشگری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1