کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عدم نظارت بر میوه فروشان شهر دهدشت

27 فروردين 1396 ساعت 12:05


سید ایمان تقوی
در حال حاضر قیمت میوه و تره بار در هیچ یک از میوه فروشی های دهدشت یکسان نیست و مردم شاهد بی نظمی و  چند نرخ بودن قیمت میوه و تره بار و عدم نظارت بر بازار دهدشت بی انضباطی های مکرر در نرخ انواع میوه هستند.
(چند نرخی بودن قیمت میوه ها؛ معضل قدیمی شهر)
از گرانی میوه و تره بار و اختلاف بسیار زیاد قیمت آن ها با شهرهای اطراف که بگذریم، به چند نرخی بودن میوه ها در میوه فروشی های مختلف برمی خوریم که به عنوان یک معضل قدیمی این شهر مطرح می باشد.
هم اکنون هیچ محصولی در دو مغازه دهدشت حتی میوه فروشی هایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند یکسان نبوده و بسیاری از میوه های با یک کیفیت نیز با اختلاف قیمت فراوان به دست مردم می رسند.
مسئولان تعزیرات با یک سر زدن در بازار روز دهدشت و استعلام گرفتن از فروشندگان، به نامتعارف بودن قیمتها پی خواهند برد
بی نظمی در قیمت گذاری میوه ها
به طور کلی نگاهی بر قیمت گذاری میوه ها در دهدشت نشان می دهد نظارت دقیقی بر روی صنف میوه فروشان وجود ندارد زیرا در حالی که محصولاتی مثلا سیب یا پرتقال در اکثر شهرهای کشور و حتی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد دارای قیمتی مشابه می باشند اما این میوه ها در دهدشت علاوه بر گرانی دارای نرخ های متفاوتی نیز هستند.
از جمله مشکلات دیگری که این روزها مردم دهدشت را به شدت نگران کرده است بی کیفیتی میوه هایی است که به دست شهروندان می رسد.
دو مشکل اساسی در بازار میوه و تره بار
در حقیقت بی کیفیتی میوه ها در کنار گرانی ها آن ها امروزه به عنوان دو مشکل اساسی در بین مردم دهدشت به ویژه اقشار کم درآمد بوده که لازم است مسئولین هر چه سریع تر با نظارت بهتر و دقیق تر بر مشکلات کنونی و بی انضباطی های آن پایان دهند.
زیبنده دهدشت نیست که در آن محصولاتی بی کیفیت با قیمت های گران به مردم عرضه شود در حالی که در استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد میوه هایی بسیار باکیفیت تر و البته ارزان تر از این شهر به مردم ارایه گردد.
کافیست مسئولین استان و شهرستان نگاهی به شهرهای همجوار استان بیندازند تا بیشتر به عمق گرفتاری های مردم پی برده و با درک واقعیت ها بتوانند مشکلات موجود در این مسیر را هموار کنند.
به هر حال؛ این روزها بازار میوه و تره بار دهدشت از نابسامانی در قیمت ها و بی کیفیتی محصولات رنج برده و می طلبد که مسئولین با نظارت دقیق تر و بهتر بر مشکلاتی که سال های سال شهروندان این شهر را آزار می دهد، پایان دهند.


کد مطلب: 243372

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/243372/عدم-نظارت-میوه-فروشان-شهر-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1