کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مبادله تفاهم‌نامه مطالعات مهندسی رودخانه بشار یاسوج با کره جنوبی

20 فروردين 1396 ساعت 20:04



 مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین نمایندگان ایران و کره جنوبی به‌ منظور آغاز و انجام مطالعات مهندسی بر روی رودخانه بشار یاسوج تنظیم و مبادله شد.

 
به گزارش کبنا، رودخانه بشار یاسوج به طول ۶۰ کیلومتر یکی از رودخانه‌های پرآب و زیبای زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
علی داوودی مهر اظهار داشت: این نشست مشترک امروز با حضور نمایندگان وزارت محیط زیست کره جنوبی و نمایندگان وزارت نیرو در تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: در این نشست مصوب شد، مطالعات مهندسی رودخانه بشار کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از رودخانه‌های کشور با توجه به شرایط طبیعی خاص تحت عنوان پایلوت انجام شود.
مدیرعامل آب منطقه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ادامه نشست به‌صورت تخصصی فردا نیز در مدیریت منابع آب ایران با دستور کار رودخانه بشار ادامه دارد، تصریح کرد که بازدید میدانی از بخش‌هایی از مسیر رودخانه بشار در یاسوج پایان هفته جاری با حضور تعدادی از نمایندگان کره جنوبی انجام خواهد شد.
رودخانه بشار در کنار شهر یاسوج چشم انداز بدیعی را برای رونق گردشگری این شهر توریستی فراهم کرده و در طول مسیر زمینه توسعه‌بخشی از طرح‌های کشاورزی، باغی و شیلاتی شهرستان‌های بویراحمد و دنا را فراهم کرده است.
احداث تعداد پرشماری کارخانه شن و ماسه در سه دهه گذشته خسارات جبران ناپذیری به سیمای رودخانه بشار در حوالی شهر یاسوج ایجاد کرده است.


کد مطلب: 242293

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/242293/مبادله-تفاهم-نامه-مطالعات-مهندسی-رودخانه-بشار-یاسوج-کره-جنوبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1