کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیت‌الله ملک‌حسینی: پای سیاسیون از فرهنگ و هنر خارج شود

28 بهمن 1395 ساعت 16:09


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج؛ در ابتدای این دیدار صالحی امیری با تجلیل از مقام علمی و فقهی مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در این استان گفت: هر وقت  این استان را میبینم و صحبت این استان می شود یاد آیت الله ملک حسینی می افتم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ورود سیاسیون به زمین فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: عرصه فرهنگ، عرصه سیاسی نیست و برخی ها با بزرگ نمایی موضوعات حاشیه ای در پی نادیده گرفتن فعالیت های گسترده ی این وزاتخانه هستند.
صالحی امیری در ادامه و در مورد بحث موسیقی در کشور گفت: از مجموع موسیقی تولیدی در کشور سهم کمی متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد است ولی همین آمار اندک محل مناقشه است.
وی با بیان اینکه این مناقشه، مناقشه وزارت فرهنگ و ارشاد نیست بلکه باید حوزه های علمیه به حل آن کمک کنند خواستار پیش قدمی ایت الله ملک حسینی در شیراز برای ورود و توجه به موضوع فقه هنر و فقه اجتماعی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست ابلاغی این وزارت خانه را ثبات و آرامش خواندو بیان داشت: معتقدیم هر جا مناقشه است نمی شود کار کرد و اساساً نباید وارد مناقشه شد.
در ادامه این دیدار آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از سخنان و تعابیر آقای صالحی امیری در مورد ضرورت خارج شدن پای سیاسیون از فرهنگ و هنر ابراز امیدواری کرد که عالمان به جای سیاستمداران بنشینند.
وی وضعیت فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مدیران در این استان مشکلات و معضلات واقعی را می شناسند و دنبال پرداختن به مسائل خارج از اولویت نیستند.
وی در پایان جایگاه واقعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رفعت دادن به معرفت و هنر جامعه عنوان کرد و بیان داشت : دم دستی کردن  هنر به اسم این که انسان‌ها باید از آن بهره ببرند در وقاع حرکت کردن به سمت همان تنش ها و مناقشه هایی است که جناب وزیر بر دوری از آن تاکید کردند.


کد مطلب: 231132

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/231132/آیت-الله-ملک-حسینی-پای-سیاسیون-فرهنگ-هنر-خارج-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1