کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنایه سنگین «اردشیری» به اعضای شورای شهر یاسوج؛ وقتی سکوت است همه دارند می خورند / می ترسم ناگفته ها را بگویم / افشاگرهای عجیب

27 بهمن 1395 ساعت 10:29


سرافراز اردشیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با رسانه ها گفت و گو کرده است که از نظر خوانندگان می گذرد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، اردشیری در این گفت و گوی خبری مسائل زیادی را از جمله استخدام نیروها، تخلف در انتصاب مدیران شهرداری، واگذاری زمین ها، عوارض و تبلیغات نمایشی مطرح کرده که در ادامه گزیده ای از سخنان وی می آید.
 
*شوراها تبلور مردم سالاری است و شوراها باید در راستا اهداف نظام اسلامی و رفاه عمومی مردم گام بردارد و شورای شهر یاسوج نیز خدمات رسانی به مردم، رفاه عمومی و مشارکت در جذب سرمایه گذار را رسالت های خود تعریف کرد.
*چرا با شعار نمی توان شهر را ساخت و با سرفصل های غیرعملیاتی و غیرکارشناسی شهر ساخته نمی شود.
*در دوره چهارم تاکنون که ما در شورا مشغول هستیم شهردار یاسوج که بنا بر تاکید قانون می بایست هر ۱۵ روز گزارش درآمد و هزینه خود را به شورای شهر ارائه دهد از این امر سر باز می زند و تا کنون حتی یکبار گزارشی به شورا ارائه نداده است.
*در طول ۴ سال هیچ کاری برای منطقه اکبرآباد انجام نداده است.
*رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند باید امانت داری کند و نه باید فقط دنبال مسائل مادی باشند، اما برخی رسانه ها حکم مدعی العلوم را بازی می کنند و به جای شهردار خودشان پاسخ می دهند.
*در شهرداری یاسوج هر رسانه ای را که بهتر دیدند بیشتر برای او می نویسند.
*سعی کرده ایم به وظایف خودمان عمل می کنیم، اما برخی از اعضای شورای شهر به دنبال منافع خود در شهرداری هستند، ما در اقلیت هستیم و شهردار با تکیه بر اینکه اکثریت شورای شهر با وی موافق هستند، هر کاری دوست داشته باشد انجام می دهد.
*شورای شهر می بایست  بر اساس برنامه توسعه پنجم به تناسب درآمد و هزینه مردم، عوارض سالیانه دریافتی از مردم را کاهش دهد اما می بینیم که سالیانه به نسبت قابل توجهی افزایش پیدا می کند.
*همه فعالیت  شهرداری در مرکز شهر انجام می شود تا در دید عموم باشد.
*اعتقاد بر اینست که شهرداری می باید در مناطق محروم و کمتر توسعه فعالیت کند اما متاسفانه شاهد هستیم که عمده فعالیت شهرداری در مناطق بالانشین شهر است و اصلا توجهی به مناطق پایین شهر ندارد.
*معلوم است که برخی از رسانه ها با شهرداری وارد معامله شده اند
*برخی از رسانه ها خودشان بجای شهرداری جواب می دهند و سوال می کنند اکثریت قریب به اتفاق مردم از این ترفند شهرداری و محدود رسانه ها اطلاع کامل دارند و این روش نخ نما شده است چرا که مردم ما بسیار آگاه هستند.
*رسانه ها اگر دنبال معامله و مسائل مادی باشند که به مردم ضربه بزنند رسانه نیستند،کاملا مشخص است کدام سایت ها دنبال معامله با شهرداری هستتند.
*شهرداری می بایست با اجازه شورای شهر در بانک ها افتتاح حساب کند اما الان می بینم بدون اجازه در بانک های ملی-رفاه-کشاورزی-تجارت-توسعه تعاون حساب افتتاح کرده است.
*فقط یک مورد آمدند گفتند در بانک شهر حساب افتتاح کنیم تا به پرسنل تسهیلات دهند ،اما تسهیلات داده نشد و آنسوتر چند نفر از بستگان اعضای شورای شهر و شهردار در بانک شهر بکار گرفته شد.
دو پیاده روی را مفت و مجانی در اختیار بانک شهر قرار داده اند ،یکی جلوی شهرداری و دیگری جلوی مصلی که هر دو بدون اجازه شورای شهر صورت گرفته است.
*بنا نیست همه فضای سبز شهر در ساحلی باشد.
*برای اکبرآباد، شرف آباد و جاهای که ما در برنامه مشخص کردیم هیچ کاری صورت نگرفته و فقط برای جاهای کار شده که صاحب دارند.
*نزدیک انتخابات است و هر عضو فعلی شورای یاسوج به هر منطقه ای که آسفالت نیست می رود و وقتی مردم از او می خواهد که این خیابان یا کوچه آسفالت شود شهردار دستگاه ها را به آنجا می فرستد تا به نام همان فرد تمام شود.
*جابجایی نیروها در شهرداری خلاف قانون است، اما شهردار بدون هیچ درد سری اینکار را انجام می دهد. کارهای تبلیغی زیاد می شود اگر کارها تبلیغی نیست چرا در مناطق محروم کار نمی شود، می آیند در مرکز شهر که نیازی نیست کار می کنند که در چشم باشد.
*مگر بناست همه فضای سبز شهر در بخش ساحلی باشد، برای دره مهریان و تبدیل آن به فضای سبز مصوب کردیم اما عملی نشد.
*اینجا به پیمانکاران بیش از حد پول می دهند اگر یک مقایسه کنید خواهید دید، کاری که در سی سخت انجام می شود، علیرغم مشکلات فراوان و فاصله زیاد با مرکز استان بسیار ارزانتر از همان کار در یاسوج است.
*مردم سی سخت مردم بافرهنگی است که در خصوص بودجه ها و اعتبارات تحقیق و تفحص می کنند.
*صدای ما بجایی نمی رسد، ما از اول مظلوم بودیم اما مسئولیت داریم تا زمانی که هستیم جهت تنویر افکار عمومی حرف بزنیم.
*شهرداری برای همه پروژه ها می گوید اعتبارات از محل منابع داخلی تامین شده است، اما چرا نمی گوید از سال ۹۲ تا کنون مبلغ ۴۵ میلیارد تومان از سازمان شهرداری های کشور،ارزش افزوده و فروش و تملک دارایی پول دریافت کرده است.
*بیشترین تخلفات ساخت و ساز کشور در یاسوج اتفاق می افتد.
*بیشترین تخلف ساخت و ساز کشور در یاسوج اتفاق می افتد، در چشمه نباتی، آبشار و محمود آباد بیشترین تخلفات صورت گرفته است، شهردار جلوگیری نمی کند، بخاطر اینکه تخلفاتشان را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع دهد و به واسطه جریمه درامدی داشته باشد و می بینیم که عمده درآمد شهرداری از تخلفات بدست می آید.
*شهرداری در بخش فرهنگی همه چیز را نابود کرد، زمین ورزشی میدان ۷ تیر را تخریب می کنند، ترمینال را به حوزه فرهنگی تغییر دادند، بعد عنوان می کند برای اولین بار معاونت فرهنگی ایجاد شده است اما باید بگویم نه خیر اولین معاون فرهنگی شهرداری یاسوج مهندس حبیبی ۲۰ سال پیش بود.
*تیم فوتبال را منحل کردیم، شهر جوانگرا است و شهرداری بر خلاف اینکه مانند سایر استان ها که از فرهنگ و ورزش حمایت کند فرهنگ را نابود کرده است، سالن ورزشی را به بازار ماهی فروشی تبدیل کرد، سالن نمایشگاه را به ترمینال تبدیل کرد.
*نمایشگاه زمان آقای نگین تاجی را، جاوید کلنگ زنی می کند. همین سالن نمایشگاه را که با ۱ و نیم میلیارد تومان به  ترمینال تبدیل کردند چه کاری انجام دادند که این مبلغ هزینه شد قبلا سالن بود الان هم همان سالن است، میدان میوه فروشی را به انبار نمک تبدیل کرده اند.
*کلی در بوق و کرنا کردند که ما می خواهیم نمایشگاه دائمی احداث کنیم، اولاً این نمایشگاه در زمان مهندس نگین تاجی کلنگ زنی شده دوم فنداسیون بسته بود و سوله ها هم اجرا شده بود یعنی ۴۰ درصد قبل از کلنگ زنی پیشرفت فیزیکی داشت.
*روابط عمومی شهرداری هزینه نمایشگاه را ۲ میلیارد و نیم اعلام می کند و در طرف دیگر بنر نصب می کنند که ۳ میلیارد تومان هزینه دارد. در حالیکه وقتی سوله و فنداسیون اجرا شده است کجا ۳ میلیارد تومان هزینه می شود، خوب این ها را که می بینیم شک می کنیم. و تفاوت ها در ۵۰۰ میلیون ها است.
*برای نمایشگاه می گویند ۱۷ هزار متر مساحت دارد، برای ترمینال هم می گویند ۱۷ هزار متر مساحت دارد و خودشان مساحت سازمان اتوسرانی را ۱۷هزار متر اعلام می کنند خوب این ۱۷ هزار متر برای سازمان اتوبوسرانی است ،ترمینال و یا نمایشگاه؟ ایها الناس این ۳ تا ۱۷ هزار متر از کجا آمده است، اصلا ۵۱ هزار متر زمین کجا بود؟
*چرا شهرداری برای مردم قاسم آباد جلیل، و فلان روستای بویراحمد سفلی هزینه می کند در صورتیکه شهرداری حق ندارد برای محدوده خارج از شهر هزینه کند. و وقتی شهردار از شورا درخواست می کند، چون اکثریت موافق وی هستند، تصویب می کنند.
*دوران مهندس بهرامی دوران طلایی شهرداری یاسوج بود.
*دوران مهندس بهرامی را باید دوران طلایی شهرداری یاسوج نام برد، چرا که این سامانه ۱۳۷ شهرداری را که این همه آقای جاوید تبلیغ کرد در زمان آقای بهرامی فعال شد و خانم کسالایی هم مسئول بودند، شهردار آمد متوقف کرد و الان با کلی سر و صدا می خواهند همان سامانه را افتتاح کنند.
*نمایشگاه دائمی در زمان آقای نگین تاجی کلنگ زنی شد،۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
*در طول ۳ سال گذشته ۱۳ نفر از دیگر شهرهای استان در شهرداری یاسوج استخدام شدند، و از آنطرف هم می گویند ما نیروی اضافه داریم خوب چرا از نیروهای اضافی استفاده نمی کنند. و چرا باید فقط بستگان شهردار و اعضای شورای شهر در شهرداری به عنوان قراردادی و شرکتی و یا هر چیز دیگر به کار گرفته شوند.
*همین الان من می دانم چه کسانی در آزمون شهرداری قبول می شوند.
*شهردار، معاونین شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر تعداد زیادی  نیرو تحت عنوان شرکتی به شهرداری ترزیق کردند، یک لیست ۶۸ نفره افشا شد، من اعتقاد دارم در زمان آقای جاوید بیشتر از دوره های آقایان بهرامی و نگین تاجی نیرو ترزیق شد، تحت عنوان شرکتی نیرو جذب می کنند، مگر نیروهای شرکتی همه باید از بستگان شهردار و اعضای شورای شهر باشد؟
*آقای محسن رضایی معاون عمرانی شهردار و آقای رمضانی از کجا به شهرداری وصل شدند؟ چند نفر می خواهید  که از آرامستان ها، پسماند، اتوبوسرانی جذب کرده اند، نام ببرم.
*چارت سازمانی را بدون اطلاع شورای شهر نوشتند، تا نیروهای خودشان را در چارت ها جا دهند، چارت را با کمک آشناهایشان در تهران، مصوب کردند و آوردند.
اما اصل قضیه اینجاست، برای امتحان از یک ماه و نیم قبل به نیروهایی که خودشان دوست داشتند گفتند، آماده باشید امتحان برگزار می کنیم و به دیگران اطلاع ندادند و برخی ها دوشنبه متوجه شدند که  پنجشنبه امتحان برگزار می شود. آنها سلیقه ای اعلام نیاز کردند.
*خوب آمدند امتحان بر  اساس یک  قانون من در آوردی گرفتند، اول آمار گرفتند که بستگان خودشان از چه رشته هایی هستند و بر اساس آن رشته ها نیاز سنجی کردند مثلا در حوزه شهرسازی بجای معماری گفتند مهندسی عمران نیاز داریم، چون اکثر بستگانشان رشته عمران بودند.
*من همین الان اعلام می کنم که چه کسانی قبول خواهند شد اگر می خواهید تا همین الان اسامی پذیرفته شدگان را برایتان قرائت کنم.
*بدعت فامیل گرایی انتخاباتی از دوره قبل انتخابات مجلس در یاسوج کلید خورد.
*بدعت فامیل گرایی و استخدام های قومی قبیله ای از زمان انتخابات مجلس گذشته دامن این شهر را گرفت، چون چهره های متشخص و کارآمد را رد صلاحیت کردند و انتخابات طایفه ای شد، و همان امر باعث شد که جریان شورا ها و استخدام ها از حالت فکری  و ایلی خارج  و اکنون قومی شده است.
*هر فامیلی ۳ تا ۴ کاندید معرفی کرده است، حالا بیایند جمعشان کنند. نیروهای توانمند و با سابقه و دست پاک ابا دارند کاندیدای شوند، چون برای آبرویشان می ترسند، همه باید پیرامون قانون حرکت کنیم. دولت چرا جلوی این تبلیغات زود هنگام را نمی گیرد. در قدیم می گفتند هر کسی دزدی نکند، به او زن نمی دهند اما الان می گویند هر مدیری در ادارات رابطه بازی و پارتی بازی نکند، بی عرضه است.
*وقتی از جاوید سئوال شد چرا فقط شما حرف می زنید و افشاگری می کنید آیا دیگران نمی توانند حرف بزنند که گفت: در مکه همیشه شلوغ و سر و صدا است و فقط در موقع افطار سکوت است، چرا که همه دارند می‌خورند پس وقتی همه دارند می‌خورند، سکوت حاکم است.
*مسئولان باید برای جلوگیری از حوادث احتمالی آتش نشانی یاسوج را تجهیز کنند.
*زمین هایی که در قبرستان شرف آباد برای حوادث احتمالی در نظر گرفته بودند، شهرداری آنها را داده به بستگان شوراها و این در حالی بود که قرار بود اگر بر اساس یک حادثه تعدادی فوت کردند، آنجا دفن شان کنند.
*سکوت کنم باید چشم روی تخلفات ببندم، سکوت نکنم عده ای برای امتیاز خواهی پیش شهردار می روند. برخی دوست دارند من حرف بزنم که از قبل حرف های من از شهردار یاسوج امتیاز بگیرند.
*آرایش نیروها در حمعه بازار حوزه عمران و شهرسازی شائبه انتخاباتی می دهد و شایعه شده امکانات رای برای عده ای به کار گرفتند و آنها هم قول داده اند که در صورت قبول شدند جاوید را ابقا کنند.
* ناگفته های زیادی است که اگر بخواهم بگویم، می ترسم.
*من از ابتدا منتقد بودم و حرف های من مربوط به الان نیست و شائبه انتخاباتی ندارد.
* چرا نظام باید هزینه قوم گرایی و تخلفات برخی را بدهد.
*تمام مدیران و مسئولان شهرداری یاسوج حکم شان قرار دادی است که بر اساس قانون این تخلف است و مسئولان و مدیران شهرداری با حکم شان رسمی یا پیمانی باشد دلیل اینکه شهردار این کار را انجام داده مشخص است.
*چرا شهرداری یاسوج در برخی مناطق محروم شهر حفاری کنده است و گرد و خاک مردم را آزار می دهد، اما کار انجام نمی دهد و فقط در مرکز شهر و خیابان مصلی کار انجام می دهد که در دید عموم و صرفا تبلیغاتی باشد.


کد مطلب: 230814

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/230814/کنایه-سنگین-اردشیری-اعضای-شورای-شهر-یاسوج-وقتی-سکوت-همه-می-خورند-ترسم-ناگفته-بگویم-افشاگرهای-عجیب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1