کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از تنش کلامی تا رقابت‌های «تلگرامی» کاندیداهای شورای شهر یاسوج

26 بهمن 1395 ساعت 0:20


 
پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج دارد به روزهای حساس خود می‌رسد، کاندیداهای احتمالی اگر چه علناً فعالیت خود را شروع نکرده‌اند اما در فضای مجازی رقابت‌ها داغ است و هر شب با سرکشیدن در گروه‌های تلگرامی کاندیداها می‌بینید بحث پیرامون مسائل مختلف شهر یاسوج گرم و گاهاً با تنش کلامی و نوشتاری نیز همراه است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، در حالی که کشور ایران خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آماده می‌کند، در سایه این واقعه مهم سیاسی انتخابات دیگری نیز در کشور اتفاق می‌افتد، هر چند انتخابات شورای شهر قابل مقایسه با انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نیست، اما این انتخابات از اهمیت خاص خود بویژه در استانی همانند استان کهگیلویه و بویراحمد برخوردار است.
تحلیل‌گران انتخابات شورای شهر را دروازه ورود برخی از افراد به کار زار سیاسی و عرصه‌های مدیریتی و نمایندگی مجلس می‌دانند، در سطح شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برخی موفقیت‌های بعدی خود را باید مدیون حضور در انتخابات شورای شهر و پیروزی در آن بدانند.
در سطح شهر یاسوج حدود ۹۰ نفر تاکنون برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر به طرق مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند.
با سرکشیدن در فضای مجازی بویژه شبکه «تلگرام» هر کسی با تشکیل گروه و گذاشتن نامی بر آن برای خود به هر نحوی در حال تبلیغ است.
در این گروه‌ها ضمن تبلیغ مباحث مختلف شهر، مسائل سیاسی استان و لینک اخبارها نیز ارائه می‌شود و گاها با تنش‌های کلامی و نوشتاری همراه هستند.
به گزارش کبنا، آنچه در این گروه‌ها به چشم می‌خورد ممبرها(تعداد مخاطبان) هر گروه است که در این نوشتار بر تعداد ممبر هر گروه تاکید می‌شود.
سرخاب بیننده با ۴۹۹۳ ممبر (مخاطب) فعلاً بزرگترین گروه تلگرامی را دارد و بعد از او احمدی‌کیش با ۴۱۰۳ مخاطب، شیروانی با ۳۹۸۷ مخاطب، عابدین مسعودنژاد با ۳۱۹۲ مخاطب، دیودوست با ۳۰۸۷ مخاطب، حمید رشیدی با ۲۹۷۴ ممبر و جاوید با ۲۵۸۱ ممبر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بعد از این افراد شهبازی‌پور با ۲۱۲۱ مخاطب، زعیمی با ۱۵۳۶ مخاطب، سعید پایدار با ۱۳۲۵ مخاطب، چترآذر با ۱۲۰۸ ممبر، کیوان آشنا ۱۲۷۱ ممبر و آزیتا حکمتی‌اصل با ۱۱۹۲ ممبر بهترین گروه‌های تلگرامی را دارند.
لازم به ذکر است که این گروه‌های تلگرامی مخاطبان مشترک زیادی دارند و از دیگر گروه‌های تلگرامی اطلاعات برای اطلاع مخاطبان گرامی در دست نداریم.
به گزارش کبنا، در بین اعضای فعلی شورای شهر یاسوج گروه تلگرامی «سعید پایدار» بیشترین فعالیت را دارد و بعد از او زهرا زمانی نیز فعالیت بیشتری دارد و از گروه‌های تلگرامی سایر اعضای فعلی شورای شهر یاسوج اطلاعات به دست ما نرسیده است.
اما نکات پایانی - رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «مردم به این شوراها اقبال کنند، به این انتخابات توجّه کنند، در آن شرکت نمایند، آن را جدّى بگیرند و هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است - اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است - تحقّق پیدا کند. من توصیه مى‌کنم که همه این انتخابات را جدّى بگیرند و مهم بشمارند و در آن شرکت کنند».
لذا بر اساس فرمایش معظم‌له می‌طلبد که همه بر اساس قانون و آرمان‌های انقلاب اسلامی به موقع و سر وفت خود به فعالیت بپردازند و هواداران خود را به وحدت، اتحاد و تعامل توصیه کنند و در نهایت بدون از تخریب همدیگر نظرات و دیدگاه‌های خود را در چارچوب نظام اسلامی و رعایت امنیت و منافع ملی مطرح کنند.
      


کد مطلب: 230592

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/230592/تنش-کلامی-رقابت-های-تلگرامی-کاندیداهای-شورای-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1