تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۲۲۱۹۸۶

شکارچی متخلف در دستان قانون / پرسش و پاسخ مردم از مسئولان قلعه‌رئیسی / اجرای ۸ هزار هکتار جنگل‌کاری در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
شکارچی بز کوهی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه قضایی معرفی می‌شود
یکی از مسئولان سابق استان کهگیلویه و بویراحمد که در کنار یک راس بز کوهی شکار شده عکس یادگاری گفته است به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.
عکسی از شکار یک بز کوهی توسط یکی از مدیران سابق  کهگیلویه و بویراحمد در اختیار خبرنگار تسنیم قرار گرفت که بعد از پیگیری‌های لازم این فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در باره معرفی این فرد به دستگاه قضایی گفت: در چند سال گذشته هیچ‌گونه مجوز شکاری در استان صادر نشده است.
اسدالله هاشمی با اشاره به تشکیل پرونده برای شکارچی متخلف اظهار داشت: جریمه شکار بز کوهی ۱۰ میلیون تومان بوده که به غیر از پرداخت این مبلغ توسط مدیر شکارچی، موارد دیگری از جمله زندان و جزای نقدی نیز به تشخیص قاضی دادگاه در نظر گرفته می‌شود.
وی عنوان کرد: محیط زیست در این زمینه بدون اغماض با هر کسی که تخلف کند برخورد می‌کند.

نقش برجسته حضرت معصومه(س) در تبیین فرهنگ شیعه
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش موثر حضرت معصومه(س) در همه حوزه‌های دینی و مذهبی، گفت: این بانوی بزرگوار نقش مهم و برجسته‌ای در تبیین فرهنگ شیعه داشت.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی ضمن تسلیت شهادت دخت مکرم امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) برای توسعه فرهنگی دینی شیعه متحمل سختی‌های زیادی شد.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه والای این بانوی بزرگوار، افزود: ایشان نقش مهمی در تثبیت ولایت امام رضا (ع) و بعد از آن داشتند.
وی وجود حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم را عامل وجود برکات بسیار زیادی عنوان کرد و با اشاره به نظام فکری، معرفتی، فرهنگی و اسلامی ناب در شهر، بیان داشت: امروز افراد زیادی از اقصی نقاط عالم برای دریافت معارف ناب اسلامی وارد قم می‌شوند که این امر مرهون وجود پربرکت حضرت معصومه (س)، دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش موثر حضرت معصومه (س) در همه حوزه‌های دینی و مذهبی، گفت: این بانوی بزرگوار نقش مهم و برجسته‌ای در تبیین فرهنگ شیعه داشت.
قاسمی با یادآوری اینکه حضرت خدیجه (س) در حمایت از حضرت محمد (ص)، حضرت فاطمه (س) در حمایت از امام علی (ع) و حضرت زینب (س) برای حمایت از امام حسین (ع) وارد عمل شده و به شهادت رسیدند، تصریح کرد: حضرت معصومه (س) نیز برای تبلیغ ولایت و تثبیت امامت امام رضا (ع) عازم سفر شد و توانست فضای معنوی مناسبی در آن زمان برای ایشان فراهم کند.
وی ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی فقیه را از وظایف مهم عنوان کرد و یادآور شد: در زمان کنونی نیز با توجه به اینکه امام عصر (عج) غایب است باید از ولایت فقیه حمایت کرده و با تبعیت از ایشان و انجام فرامین مقتدرانه رهبر فرزانه قدم‌های موثری را در راستای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی برداریم.
قاسمی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت این بانوی بزرگوار، گفت: مراسم عزاداری این بانوی کریمه اهل بیت (ع) در کانون‌های فرهنگی مساجد استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه حدود ۵۵۰ باب کانون فرهنگی مساجد در سراسر استان وجود دارد، گفت: حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی استان مراسم عزاداری این بانوی بزرگوار را برگزار کردند.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، تبیین شخصیت و تلاش برای معرفی این ظرفیت‌های باارزش به نسل امروز به خصوص جوانان را از اهداف مهم کانون‌های فرهنگی بیان کرد و یادآور شد: کانون‌های فرهنگی تاکنون در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های خاصی را اجرا کرده‌اند.
وی با عنوان اینکه این برنامه‌ها با حضور حداکثری اعضای کانون‌های فرهنگی و با مشارکت مردم برگزار می‌شوند، گفت: تشریح نحوه مبارزات ائمه و اهلی بیت (ع) با مخالفان زمان، تبیین شخصیت آنها، نقش اهل بیت (ع) در ماندگاری دین و ارزش‌های دینی و تاکید بر الگوگیری این چشمه‌های معرفت برای زندگی امروز و ایمن ماندن از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف مورد نظر در این برنامه‌هاست.

گودزنی ۶۰۰ هکتاری برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار منطقه دم‌چنار
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در منطقه دم‌چنار بویراحمد که یکی از مناطق مستعد استان به شمار می‌رود به میزان ۶۰۰ هکتار گودزنی انجام شده است.
جعفر گوهرگانی با اشاره به ظرفیت‌های بسیاری از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان اظهار کرد: تجربه نشان داده که ایجاد باغات در چنین اراضی موجب بهره‌وری بسیار خوب از استعدادها و ظرفیت‌ها بوده و تولید بسیار خوب نیز از این رهگذر حاصل شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه بخش کشاورزی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: کشاورزی محور توسعه استان و یکی از محورهای چهارگانه برای تحول اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.
این مسؤول در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در حال اجرایی کردن مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هستیم، افزود: تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و اعتبارات خوبی هم در این خصوص به استان اختصاص داده شده که با تخصیص آن‌ها تحولی در حوزه کشاورزی و از جمله در ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار استان ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه برای تخصیص اسناد خزانه به استان هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: این اسناد برای استان به صورت ۱۰۰ درصدی در بخش کشاورزی تحقق پیدا خواهد کرد.
گوهرگانی در ادامه با بیان اقداماتی که در زمینه توسعه باغات در اراضی شیبدار استان انجام شده اظهار کرد: در منطقه دم‌چنار بویراحمد که یکی از مناطق مستعد استان به شمار می‌رود به میزان ۶۰۰ هکتار گودزنی انجام شده است.
این مسؤول گفت: همچنین برای توسعه این گونه باغات در برخی مناطق دیگر نیز اقداماتی انجام شده که از جمله آن‌ها گودزنی در ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه دهنو در شهرستان بویراحمد و ۲۰۰ هکتار در منطقه کاکان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه از همه توان و استعداد استان برای رونق بخش کشاورزی در راستای تولید و اشتغال بیشتر استفاده خواهیم کرد، افزود: از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی نیز حمایت ویژه‌ای برای رونق کشاورزی استان خواهیم داشت.

اجرای بیش از ۸ هزار هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری مشارکتی طی سه سال اخیر در این استان خبر داد.
عزت‌الله بهشتی‌فر اظهار کرد: جنگل‌کاری موضوعی جهانی بوده و همه کشورهای دنیا به این امر مهم توجه دارند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت وجود جنگل‌ها در زندگی، افزود: وجود جنگل‌ها نقش مهمی در بارش باران، تامین و ذخیره آب و ایجاد آب و هوای مطلوب برای زندگی انسان دارد.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های مستعد در داشتن منابع غنی و بزرگ جنگلی است، گفت: حدود ۸۵ درصد از مساحت استان پوشیده از جنگل است.
این مسوول، یادآور شد: اما در سال‌های اخیر بر اثر بی‌احتیاطی و سودجویی برخی افراد ناآگاه این منابع عظیم در معرض صدمه و تخریب قرار گرفته‌اند.
بهشتی‌فر در ادامه از اجرای طرح‌های مشارکتی جنگل‌کاری و نهال‌کاری در عرصه‌های ملی استان خبر داد و افزود: این اقدام جهت جایگزین کردن گونه‌های در معرض خطر یا تخریب شده انجام گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به استقبال و حضور گسترده مردم در اجرای این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر تاکنون توانستیم با مشارکت مردم ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری در استان اجرا کنیم.
وی ، بادام تلخ، ارژن، بلوط و بنه را از مهم‌ترین گونه‌های کشت شده در این طرح‌ها عنوان کرد و بیان داشت: اجرای این طرح‌ها در ایجاد اشتغال و کمک به معیشت بهره‌ برداران طرح بسیار موثر بوده است.
این مسوول با عنوان اینکه طرح احیا، پرورش و توسعه مناطق جنگلی با مشارکت و حضور مردم از اولویت‌های مهم و مورد توجه منابع طبیعی است، اضافه کرد: توسعه طرح‌های جنگل‌کاری مشارکتی می‌تواند در توسعه اقتصاد استان موثر باشد.
بهشتی‌فر ضمن تقدیر از مشارکت چشمگیر و گسترده مردم در اجرای این طرح‌ها، گفت: با مشارکت خوب مردم و اجرای مطلوب این طرح‌ها، منابع طبیعی استان توانست رتبه برتر در زمینه جنگل‌کاری مشارکتی را در کشور کسب کند.
وی با تاکید بر توجه و حفاظت بیشتر از جنگل‌ها و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌ها بوده و در حال حاضر به عنوان امانت در دست ماست که نیاز است با دقت و همت همه مردم و مسوولان ضمن حفاظت از این منابع باارزش و خدادادی، آنها را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.


نشست پرسش و پاسخ مردمی با مسؤولان در قلعه رئیسی
از سوی دفتر امام جمعه قلعه رئیسی نشست پرسش و پاسخ مردمی با مسؤولان برگزار شد.
در نشستی با حضور امام جمعه، بخشدار و مسؤولان محلی و مردم نشست پرسش و پاسخ با هدف تبیین مشکلات چاروسا در مصلی شهر قلعه رئیسی برگزار شد.
از مهمترین سئوالاتی که از سوی مردم ارائه شد به مشکلاتی هم چون راه، قبوض برق، طرح‌های هادی روستایی و پروژه های شهر بود.
حیات پرواز در ابتدا این نشست با تسلیت درگذشت هاشمی رفسنجانی به عموم مردم و رهبری اظهار داشت: ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار مایه تأثر و تأسف همه ملت ایران، انقلاب و یاران امام و مقام معظم رهبری شد.
رئیس شورای اداری چاروسا بیان کرد: این ضایعه را به ملت ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گویم باید دانست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور امام و رهبری بود و هیچ‌گاه انقلاب را تنها نگذاشت و باید همیشه قدردان زحمات او بود.
وی در خصوص جاده های نیمه تمام به خصوص ورودی شهر قلعه رئیسی افزود: متاسفانه از زمانی که کار این پروژه به خصوص سه کیلومتر آغاز شده بود پیمانکار با پول خود در حال کار است که توانست زیر سازی این سه کیلومتر را به پایان برساند که با قول های که به پیمانکار داده شد آسفالت این ۳کیلومتر به پایان خواهد رسید.
پرواز در خصوص راه روستایی دارگنجی، امامزاده جعفر(ع) و امامزاده سید محمود(ع) هم عنوان کرد: در سال های گذشته با وجود اینکه محور دارگنجی و امامزاده جعفر(ع) زیر سازی شده بود ولی اعلام شده بود که کار این محور به پایان رسید ولی این یک دروغ بزرگ بود که با پیگیری صورت گرفته جز اعتبارات بنیاد برکت قرار گرفت و محور امامزاده سید محمود(ع) در سال گذشته جهت قیر پاشی پیمانکار خواست شروع به کار کند که با مخالفت توئیت این امامزاده به دلیل زمستان صورت گرفت که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود.
رئیس شورای اداری چاروسا در پاسخ سئوالی مبنی بر مشکلات مخابرات چاروسا هم تصریح کرد: متاسفانه مخابرات چاروسا با یک نیرو اداره می شود که همین یک نیرو هم به صورت پروازی است که با مخابرات شهرستان صحبت خواهیم کرد که به صورت سریع یک نیرو به این منطقه اعزام کنند.
وی به مشکلات نبود کپسول گازی چاروسا هم اشاره و بیان کرد: انتقاد شدید از امور عشایری شهرستان دارم چرا که تمام کپسول منطقه چاروسا را پس گرداند به شهرستان و به کلی کسی که پاسخ گو مشکلات نبود کپسول گازی در منطقه باشد وجود ندارد که امیدواریم امور عشایری هر چه سریع این مشکل را برطرف کند.
پرواز در خصوص مشکلات پروژه های ورزشی در چاروسا هم اضافه کرد: با قولی که از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس داده شداین مشکل در آینده نزدیک شاهد شروع بکار بر روی ورزشگاه شهر قلعه رئیسی خواهیم بود و نسبت به سالن ورزشی دهستان جاورده مشکل سالن ورزشی سپاه به پایان رسیده ولی سالن ورزشی آموزش و پرورش را پیگیری خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1