کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قفل شدن نقاط حیاتی یاسوج / معضل ترافیک یاسوج با فرهنگ‌سازی برطرف می‌شود

18 دی 1395 ساعت 22:46


یک کارشناس ارشد گفت: معضل ترافیکی شهر یاسوج با فرهنگ‌سازی برطرف خواهد شد.kebna3
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آزیتا حکمتی‌اصل عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یاسوج را باید انسان محور اداره کرد، اظهار کرد: خودروها و ساختمان‌های آسمان خراش که هیچ تناسبی با فرهنگ و آداب ما ندارد روز به روز سیطره‌ حکومت‌شان بر شهر ما بیشتر می‌شود و از طرفی شاهد هستیم که شهروندان هیچ آرامشی در خیابان‌ها به دلیل ترافیک بالا و تجمع مراکز خرید و پیاده‌روهای نامناسب و بدون رعایت ضوابط شهری، ندارند.
این کارشناس بیان کرد: متأسفانه پیاده‌روهای شهر یاسوج با اصول شهرسازی فاصله دارند و این در حالی است که پیاده‌رو‌های جالب و پویا که مردم را جذب و پیاده‌روی را برای آنها جذاب‌تر می کنند، در نهایت فعالیت فیزیکی بیشتری را به همراه کاهش تراکم ترافیکی تسهیل می‌بخشند.
حکمتی‌اصل با اشاره به بعد گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شهر یاسوج با استان‌های همانند فارس و اصفهان و بوشهر و سایر استان‌ها فاصله کمی و به قولی همسایه است و به این دلیل هر ساله شاهد خیل عظیم مسافران و گردشگران به این شهر هستیم، اما می‌بینم هنوز و هنوز که هست به دلیل سهل‌انگاری متولیان امر زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از این مسافران فراهم نشده است.

وی ادامه داد: آقایان توان احداث چند سرویس بهداشتی در شأن مسافران و شهروندان را ندارند و از طرفی اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به جای پرداختن به مسائل شهر و امور رفاهی مردم به دعوای اقلیت و اکثریت رو آورده‌اند.
این کارشناس افزود: مسائل حاشیه‌ای به دلیل اختلافات اعضای شورای شهر یاسوج و تشکیل گروه‌های اکثریت و اقلیت نسبت به دیگر امورهای شهر پررنگ‌تر است.
حکمتی‌اصل تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر یاسوج بعد از سال‌ها هنوز نتوانسته اینگونه معضلات را برطرف کنند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مسئله ترافیک شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در بعضی از مواقع و نقاط حیاتی شهر یاسوج به دلیل ترافیک و تردد بیش از حد خودروها قفل می‌کند و اینکه دستگاه‌های متولی در این راستا بدون برنامه‌ هستند و یا کاری نکرده‌اند، جای تعجب است و مشکل ترافیکی در صورت برطرف می‌شود که تمام برنامه‌ریزی‌ها و همکاری‌ها برای رفع این معضل صورت بگیرد.
این کارشناس با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله احداث پارکینگ امر ضروری است، گفت: باید فرهنگ‌سازی لازم  برای حل مشکلات ترافیک شهری و حضور کمتر وسایل نقلیه در مرکز شهر صورت گیرد، امری که نسبت به آن غفلت شده است.


کد مطلب: 221256

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/221256/قفل-شدن-نقاط-حیاتی-یاسوج-معضل-ترافیک-فرهنگ-سازی-برطرف-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1