تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۲۱۲۰۰۸

چهارهزار و ۳۲۰مددجوی در نوبت وام‌/ ۴۴۷ نفر مبتلا به ام اس/ کد نظارت شرعی کشتارگاه یاسوج/ طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس/ کارخانه قیر پلیمری در باشت/ نواختن زنگ وقف در مدارس/ برپایی نمایشگاه نقاشی در یاسوج/ سرشماری ۹۰ درصد مردم

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
چهارهزار و ۳۲۰مددجوی استان در نوبت دریافت وام‌
چهارهزار و ۳۲۰مددجوی کهگیلویه و بویراحمد در نوبت دریافت وام‌ قرض الحسنه قرار دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه هم‌اکنون چهار هزار و ۳۲۰ نفر از مددجویان در نوبت دریافت وام‌های قرض الحسنه قرار دارند، گفت: امیدوارم با کمک های خیران و سپرده‌گذاری آنها در شعبه قرض‌الحسنه امداد زمینه ارائه این تسهیلات به مددجویان فراهم شود.
محمد نظری افزود: صندوق امداد ولایت استان در شهریور امسال با هدف جلب مشارکت و جذب سپرده و کمک‌های مردمی و نیز کاهش مراجعه مددجویان و نیازمندان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات راه‌اندازی شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد است، گفت: مددجویان و نیازمندانی که به خاطر نیاز مالی و معیشتی با مشکلات مقطعی مواجه می‌شوند با مراجعه به امداد از تسهیلات کارگشایی بهره مند می شوند و در این زمینه تاکنون اقدامات بسیاری انجام گرفته است.
نظری با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی کمیته امداد به‌صورت وام قرض الحسنه از منابع دولتی و امداد پرداخت می شود افزود: بیش از ۳۰ میلیارد و ۳۷۱میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به منظور کمک به حل مشکلات درمانی، پرداخت بدهی، هزینه تحصیلی، خرید لوازم ضروری منزل و تعمیرات مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماهه گذشته پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات به دو هزار و ۱۶۷ خانواده نیازمند پرداخت شد، ادامه داد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی موجب کمک به رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.
۴۴۷ نفر مبتلا به ام اس
۴۴۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد مبتلا به ام‌اس هستند.
ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در این استان هزار و ۳۰۰ بیمار خاص شناسایی شده اند، که از این تعداد ۴۴۷ نفر مبتلا به ام‌اس هستند.
رضا چمن افزود: بیماری ام اس از شایعترین علت ناتوانی در افراد جوان ۲۰ تا ۴۰ ساله است و شیوع آن در زنان سه تا سه و نیم برابر بیشتر از مردان است.
وی با بیان اینکه بیماری ام اس به سطح خارجی بافت های عصبی در سیستم اعصاب مرکزی آسیب می زند و با علائمی چون خستگی ، بی حسی دست یا پا ، مشکلاتی در توازن و هماهنگی ، مشکل بینایی ، درد و حتی فلج همراه است گفت: درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، ولی بیش از دو هزار مرکز پژوهشی دنیا در حال مطالعه این بیماری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علت ابتلا به بیماری ام اس هنوز مشخص نشده است، افزود: موارد مختلفی ازجمله کمبود ویتامین D، بهداشت، تغییرات سطح زندگی مطرح می شود ولی هیچکدام در هیچ جای دنیا قطعی نشده است.
چمن با بیان اینکه در دنیا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، سه نفر به ام‌.اس مبتلا هستند، گفت: حدود ۵۰ هزار بیمار مبتلا به ام‌.اس در کشور شناسایی شده است.
دریافت کد نظارت شرعی کشتارگاه صنعتی دنامرغ یاسوج
کشتارگاه صنعتی دنامرغ یاسوج کد نظارت شرعی دریافت کرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره دامپزشکی استان گفت: کشتارگاه ها درزمینه ذبح شرعی و بهداشتی مورد ارزشیابی قرار میگیرند که در اکثر کشتارگاه های استان این موضوع به صورت کامل رعایت و نظارت میشود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجعفر خادمی افزود: تاکنون بر روی محصولات پروتئینی و فرآورده های خام دامی فقط کد بهداشتی درج می شد که می بایست علاوه بر آن، کد نظارت شرعی که تاییدی بر نظارت ناظر شرعی در زمان کشتار است نیز بر روی محصولات ثبت شود مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: کد نظارت شرعی همانند کد بهداشتی برای ایجاد اطمینان مردم با هدف مصرف مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی است و موجب می شود مصرف کنندگان علاوه بر بهداشتی بودن محصول به حلال شرعی بودن آن نیز اطمینان کنند.
اجرای۱۷ طرح کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس
۱۷ طرح در زمینه ی کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس گچساران در حال اجراست.
پورالحسینی رئیس آموزش و پرورش گچساران در حاشیه همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس گچساران گفت: ۱۷ طرح در زمینه ی کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس این شهرستان در حال اجراست.
کارخانه قیر پلیمری در باشت
یک هکتار زمین برای ساخت کارخانه قیرپلیمری در شهرستان باشت اختصاص یافت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: برای ساخت کارخانه تولید قیر پلیمری اصلاح شده در خان احمد باشت ۴۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
سهراب بنام با اشاره به اینکه قیر اصلاح شده پلیمری به لحاظ کیفیت بالا برای طرح‌های راهسازی کاربرد دارد افزود: بخشی از محصول این طرح برای کمک به ارزآوری و افزایش تولید ملی به خارج از کشور صادر میشود.
وی ظرفیت تولید این طرح را سالانه ۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح یک هکتار زمین در منطقه خان احمد باشت واگذار شده است.
شهرستان باشت در فاصله صد کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.
نواختن زنگ وقف در مدارس
در دهه وقف زنگ وقف در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نواخته می شود.
حجت‌الاسلام سیدکرامت الله محمودی‌مقدم هدف از نواختن زنگ وقف در مدارس را ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با وقف و موقوفات عنوان کرد.
کارشناس فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: دانش آموزان بهترین سفیران و راویان ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه هستند.
حجت‌الاسلام سیدکرامت الله محمودی‌مقدم با بیان اینکه موقوفات می توانند در تمام بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشد ادامه داد: در وقف باید نیازهای جامعه سنجیده شود تا براساس آن بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
کارشناس فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان بر لزوم احیا، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت بیش از پیش مردم است.
حجت‌الاسلام سیدکرامت الله محمودی‌مقدم افزود: در صورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات موجود و ناهنجاری های اجتماعی رفع می شود.
برپایی نمایشگاه نقاشی در یاسوج
دانش آموز نقاش کهگیلویه وبویراحمدی نمایشگاهی از ۱۵۰ اثر خودبرپا کرد.
ایلیا مبصری ۹ ساله دانش آموز پایه چهارم ابتدایی مدرسه فرهنگیان یاسوج علاقه و ذوق خاصی در کشیدن نقاشی دارد واز نقاشی های خود در موضوعات مختلف در مدرسه نمایشگاهی برپا کرده است.
وی گفت: در موضوع دین، پیامبران ،قصه های قرآنی، اربعین، نماز، دفاع مقدس، طبیعت ایران و استان، حفظ محیط زیست نقاشی های خود را تهیه کرده است.
ایلیا مبصری افزود: با هماهنگی مسئولان مدرسه این نمایشگاه را برای تشویق دیگر دانش آموزان وآشنایی آنان با نقاشی های خود در سالن این آموزشگاه در یاسوج برپا کرد.
عبدارحیم دامیار مدیرمدرسه هم گفت: با توجه به علاقه شدید دانش آموز وتشویق دانش آموزان به کشیدن نقاشی نمایشگاه وی در مدرسه برپا شد.
دانش آموزان این مدرسه در محل نمایشگاه حضور یافته واز توانمندی ایلیا در نقاشی دیدن می کنند.
سرشماری ۹۰ درصد مردم
از آغاز طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن به صورت حضوری تاکنون ۹۰ درصد مردم کهگیلویه وبویراحمد سرشماری شدند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گفت: از براورد جمعیت ۷۱۶ هزار نفری این استان، بیش از ۶۴۲ هزار نفر سرشماری شده اند.
علی شهابی نسب افزود: تاکنون بیش از ۳ درصد از خانوارهای کهگیلویه وبویراحمد معادل ۵۸۰۰ خانوار غایب بوده اند.
وی گفت: حدود ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار دراین استان نیز با ماموران سرشماری همکاری نکرده اند.
وی افزود: در طرح سرشماری نفوس و مسکن به صورت حضوری ۱۸۳ مامورسرشماری، ۳۱ کارشناس فنی و ۸ معاون فنی کار جمع آوری اطلاعات را برعهده دارند.
علی شهابی نسب گفت: طرح سرشماری نفوس و مسکن به صورت حضوری از ۲۸ مهر آغاز و تا یکم آذر ماه سال جاری تمدید شده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد افزود: همکاری مردم در جمع آوری اطلاعات اهمیت زیادی دارد زیرا وضعیت استانها از نظر جمعیت شهری و روستایی، زنان و مردان، نرخ باسوادی، وضعیت مسکن، نرخ بیکاری و توزیع بودجه و امکانات در بین استانها و تصمیم گیری ها وبرنامه ریزی های کشوری و استانی بر اساس همین آمارگیری صورت می گیرد.
وی گفت: کهگیلویه وبویراحمد در مرحله اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن، با مشارکت ۴۱۸ هزار نفر جزو استانهای برتر در مشارکت مردم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با ...
مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب ...
وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان شناخته شده‌ای، خبر استعفای بنده را منتشر ...
1