کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت:

دکتر تقوی، گمشده کهگیلویه بزرگ

10 تير 1397 ساعت 13:29


شهریار جمالی
متن زیر یکی از سری یادداشت های شخصی حقیر بوده که با شرکت در جلسات نامزده های انتخاباتی تدوین شده٬ این بار در دیدار با آقای تقوی نوشتم:
دکتر سید مصطفی تقوی را در دوجلسه ملاقات کردم و صحبت هایش را شنیدم. ‌ایشان به احتمال زیاد همان گمشده ی کهگیلویه است.
کسی که تاریخ پر پیچ و خم ایران بزرگ را از بر هست وعلت خیانت خیانتکاران و وفای وفاداران تاریخ را میداند٬ به خوبی می داند که چگونه باید در دل مردم جا باز کند٬ میداند که چگونه می تواند همانند امیرکبیر و سربلندان تاریخ ایران جاودانه شود٬ میداند که چگونه در تاریخ کهگیلویه نامش همانند کسانی که پایشان لغزید نوشته نشود٬ چون تاریخ خوانده....
تقوی با علم سیاست به میدان آمده٬ تحلیلگری که حرف های کلیدی اش پرمحتواست و از تفکری عمیق و حساب شده بر می آید.
بخشی از صحبت های ایشان که شاید برای شما هم خواندنی باشد:
۱- یک نماینده ی خوب در اصلاحطلبی و اصولگرایی مطلق خلاصه نمیشود. نماینده ی خوب کسی است که از حقوق مردم دفاع کند و وظیفه ی اصلی اش یعنی نظارت بر اجرا را بفهمد ٬ چه اصولگرا٬ چه اصلاحطلب.
۲- وزیر باید از نماینده حساب ببرد و دیدگاهش نسبت به نماینده پایین به بالا باشد٬ یعنی نماینده را ناظر خودش بداند٬ نه اینکه دیدگاهی بالا به پایین نسبت به نماینده داشته باشد.
۳-نماینده ای که با وزرا معامله میکند نماینده نیست.
۴-وکلای مردم کهگیلویه در سال های قبلی کم کاری نکردند٬ بلکه هر آنچه در« توانشان »بود انجام دادند٬ توان همه ی افراد یکسان نیست بنا بر این اجرشان با خدا.
۵- اهل علم و خرد به کسی رای می دهند که شایسته باشد حتی اگر شانس رای آوری منتخبشان کم باشد٬ بعضی ها فرهیختگان را به فروش رای با یک پیشنهاد ساده متهم میکنند.
۵- کهگیلویه ی بزرگ پتانسیل مهاجر پذیری را دارد٬ ما صد برابرِ بعضی مناطق فقط «آب» داریم.
۶-نباید جای قوه ی مقننه و قوه ی مجریه عوض شود٬ وضعیتی که هم اکنون تقریبا وجود دارد.
۷- توسعه ی انسانی خیلی مهم هست٬ افراد خلاق و متخصص را باید به کار گرفت٬ باید جوانان تحصیلکرده را به کار گرفت.
۸- چه نماینده ی مردم بشوم٬ چه نشوم در حد توان خودم در خدمت مردم کهگیلویه خواهم بود و جلسه با جوانان و نخبگان را تداوم می بخشم٬ اگر وارد مجلس شوم با اهرم نمایندگی ام این خدمت رسانی گسترده تر خواهد بود.
 


کد مطلب: 157668

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/157668/دکتر-تقوی-گمشده-کهگیلویه-بزرگ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1