تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۵۵۱۶۸

اشتغال ۷۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد / پلمپ خوابگاه‌های دانشجویی / یادواره ۳۱ شهید نفت گچساران / غربت شهدای گمنام دهدشت

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم ۷۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: اواخر سال جاری و اوایل سال آینده ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم ۷۰۰ نفر فراهم می‌شود.
داریوش دیودیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۴۰ واحد صنعتی و معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در حال حاضر ۵۰۰ واحد آن فعال است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با تشکیل جلسات منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات حدود ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد حل شد، افزود: اواخر سال جاری و اوایل سال آینده ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم ۷۰۰ نفر فراهم می‌شود.
وی در خصوص طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی صنعت و معدن گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد دو طرح بزرگ صنعتی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
این مسئول با اشاره به کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین طرح فولاد جنوب کشور افزود: کلنگ‌زنی فاز اول فولاد دنا آسیا در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ارزی به مبلغ ۱۲۶ یورو و سرمایه‌گذاری ریالی به مبلغ ۱۷۲۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سقاوه در واحدهای محتلفی از جمله واحد تولید و کنسانتره، آهن، تولید گندله آهن و آهن اسفنجی به ظرفیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال ۸۵۰ نفر در سفر مسئولان ارشد دولت به استان انجام می‌شود.
دیودیده بیان کرد: افتتاح کارخانه تولید آجر و سفال شهرستان کهگیلویه از پروژه‌های مهم صنعت و معدن است که افتتاح این کارخانه بزرگ موجب توسعه سرمایه‌گذاری کلان صنعتی و معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
وی اضافه کرد: کارخانه آجر کهگیلویه و بویراحمد دارای اشتغالزائی مستقیم ۴۰۰ نفر را فراهم می‌کند که نقش عمده‌ای در رفع بیکاری دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه بزرگ تولید آجر و سفال دی ماه سال ۸۸ با مشارکت بانک صنعت و معدن استان در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ارزی به مبلغ ۱۰ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰۰ تن انواع آجر و سفال احداث شد که در سفر آتی معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه بزرگ سیمان مارگون گفت: کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن سیمان و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد که این کارخانه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
پلمپ خوابگاه‌های دانشجویی در صورت عدم اخذ مجوز فعالیت
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: در صورتی که مالکین خوابگاه‌های دانشجویی مجوز لازم را اخذ نکنند و یا شرایط اخذ مجوز را نداشته باشند اداره اماکن نسبت به پلمپ آن خوابگاه اقدام می‌کند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، فریبرز نیکدل در جلسه شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای بین ناجا، وزارت علوم و صندوق رفاه منعقد شد که از این پس مجوز و نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی استان‌ها بر عهدۀ شورای نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی با حمایت اداره اماکن و مراجع قضایی است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، ریاست این شورا بر عهده معاونت دانشجویی دانشگاه یاسوج است و مدیر دانشجویی دانشگاه یاسوج به عنوان دبیر این شورا فعالیت می‌کند.
نیکدل بیان داشت: دانشگاه آزاد و پیام‌نور به عنوان دانشگاه ناظر و دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه منتخب این شورا انتخاب شده و پلیس اماکن و نمایندگان فرمانداری و استانداری نیز به عنوان اعضای این شورا فعالیت می‌کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج با اشاره به تعیین بازه زمانی برای اخذ مجوز از این شورا گفت: مالکین خوابگاه‌های استانی با مراجعه به شورای نظارت و بر اساس دستورالعمل اعلام شده باید استانداردهای لازم را رعایت کرده تا از سوی این شورا مجوز فعالیت آنها صادر شود.
وی ادامه داد: در صورتیکه مالکین در این بازه زمانی مجوز لازم را اخذ نکنند و یا شرایط اخذ مجوز را نداشته باشند اداره اماکن نسبت به پلمپ آن خوابگاه اقدام می‌کند.
پیام شهدا یاری زینبی ما از حسین زمان است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی به مناسبت برگزاری یادواره ۳۱ شهید صنعت نفت گچساران گفت: شهدا با پیامی سرخ یاری زینبی ما را از حسین زمان خواسته‌اند.
سید موسی خادمی طی بیانیه‌ای به مناسبت برگزاری یادواره ۳۱ شهید صنعت نفت گچساران آورده است: شهیدان بزرگترین سرمایه اجتماعی و معنوی جامعه و نیز معتربرترین پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که بیشترین سهم را در تحقق و استمرار نظام ولایی عهده‌دار بوده و تا همیشه تاریخ نیز مولد قوی‌ترین انگیزه‌های الهی در استمرار دفاع از اندیشه‌ها و حاکمیت دینی خواهند بود.
در این بیانیه تأکید شده است: تردیدی نیست که شهدای عزیز ما در قیام خونین خویش پیام سرخی را نیر بر عهده ما نهاده‌اند تا با احساس مسئولیت زینبی به یاری حسین زمان شتافته، کربلا و عاشورا را از قید مکان و زمان رهانیده و زندگی خویش را تابلوی تمام نمای اسلام ناب محمدی (ص) نماییم و با درک درست از قرآن مجید صراط مستقیم خود را یافته و دنیا را مزرعه قیامت خود قرار دهیم و از آن محصول بهشت برین درو نماییم، امیدوارم که مطالعه وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و خاطرات شهیدان مقدمه تعالی اخلاقی و معارف دینی احاد جوانان و نوجوانان گردد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این بیانیه خاطرنشان کرده است: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این همایش شکوهمند که به مناسبت یادوآره شهیدان برگزار می‌شود به ۳۶۰ شهید گچساران و ۳۱ شهید صنعت نفت این شهرستان درود فرستاده و برای آن عزیزان طلب علو درجات دارم.
یادواره ۳۱ شهید صنعت نفت گچساران برگزار شد
صبح امروز و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، بسیجیان و خانوده شهدا، یادواره ۳۱ شهید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
در این مراسم که مسئولانی از جمله امام جمعه موقت اهواز و ریاست عالی مجمع بسیج استان خوزستان نیز حضور داشت از مقام شامخ ۳۱ شهید صنعت نفت گچساران در سال آزادی این شرکت تجلیل شد.
فرمانده ناحیه بسیج مقاومت گچساران در این مراسم اظهار کرد: شهیدان صاحبان اصلی انقلاب و کشور بوده و امروز ما امانتدارانی هستیم که سنگین‌ترین مسئولیت‌ها را بر گردن داریم.
جهانگیر انصاری افزود: برگزاری یادواره شهدا گامی در راستای ترویج اهداف انقلاب و فرهنگ ناب شهادت، عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: یادواره‌های شهدا  نباید در زمان خاص و مناسبت خاص برگزار شود، بلکه باید در طول سال در راستای آگاهی‌بخشی نسل جوانان از گذشته انقلاب برگزار شود.
انصاری بیان کرد: شهدای صنعت نفت گچساران نیز در راستای سربلندی ایران اسلامی به این درجه نائل شده‌اند.
این فرمانده سپاه در گچساران گفت: ترویج فرهنگ شهادت رمز پایداری انقلاب بزرگ اسلامی در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان است.
خرید بیش از ۶۰۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی مورد نیاز مددجویان بهزیستی لنده
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: در راستای خدمات‌رسانی به مددجویان و معلولان تحت حمایت بهزیستی لنده بیش از ۶۰۰ میلیون ریال تجهیزات بهداشتی و پزشکی خریداری و در اختیار آنها قرار گرفت.
نورعلی کاظمی با اشاره به وظایف و مأموریت‌های سازمان بهزیستی گفت: همانطور که از نام سازمان بر می‌آید تلاش برای بهتر زیستن اقشار آسیب‌پذیر جامعه مهمترین و شاید اساسی‌ترین مأموریت سازمان بهزیستی است.
وی افزود: در شهرستان لنده قریب به ۲ هزار نفر مددجو، معلول، پشت نوبت و مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی هستند که سالانه خدمات قابل توجهی دریافت می‌کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در تصریح کرد: خدمات‌رسانی به افراد تحت حمایت سازمان تحت عناوین مختلف از جمله برگزاری کمیسیون‌های مختلف، پرداخت کمک هزینه، ساخت مسکن، پرداخت جهیزیه و... انجام می‌شود.
کاظمی با اشاره به برگزاری کمیسیون معافیت در شهرستان لنده یادآور شد: دو کمیسیون معافیت و توانبخشی در این شهرستان برگزار شد که به ترتیب بیش از ۱۹ نفر در کمیسیون معافیت و ۲۵۰ نفر در کمیسیون توانبخشی که در دو مرحله انجام شد حضور یافتند.
وی در ادامه به وضعیت مسکن معلولان در شهرستان لنده اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان شهرستان و با همکاری امور خیریه و بنیاد مسکن برای خانواده‌های دو و سه معلولی در شهرستان لنده مسکن احداث می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با بیان اینکه ساخت مسکن برای۱۷ خانوار دو معلولی در دست اقدام است گفت: ۱۷ مورد احداث مسکن با پرداخت تسهیلات ۲۳۰ میلیون ریالی بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال قرض‌الحسنه (جمعاً ۳۸۰ میلیون ریال) تا پایان سال ۹۴ انجام خواهد شد.
کاظمی در ادامه به لزوم توجه به ازدواج معلولان و مددجویان اشاره و افزود: در سال ۹۴ قریب به ۱۲ مورد پرداخت جهیزیه به ارزش ریالی بیش از ۶۰ میلیون ریال به زوج‌های جوان تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان پرداخت شده است.
وی به بحث پوشاک و وسایل مورد نیاز مددجویان اشاره و ابراز داشت: در سال  ۹۴ خصوصاً سه ماهه سوم بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال پوشاک و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز مددجویان خریداری و تحویل داده شد.
کاظمی تصریح کرد: مهمترین اقلام خریداری شده تشک مواج، تخت بیمارستانی، لوازم پزشکی از جمله سمعک، عصا و ویلچر بوده که پس از خرید در میان مددجویان و معلولان توزیع شده است.
وی به بحث پرداخت کمک هزینه برای نگهداری از معلولان ضایعه نخاعی اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد ذکر شده کمک هزینه تغذیه کودکان دو قلو و بیشتر به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.
کاظمی در ادامه به بحث راه‌اندازی مهدهای کودک در شهر و روستا اشاره و افزود: هشت مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی در شهرستان لنده راه‌اندازی شده که در حال آموزش به بیش از ۲۵۰ کودک در سطح شهرستان هستند.
فاز اول طرح احیاء رودخانه بشار نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول طرح احیاء رودخانه بشار نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.
رسول فرهادی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان، طرح احیاء و بازسازی رودخانه بشار را در توسعه استان و جذب گردشگر مؤثر دانست و اظهار کرد: این طرح از میان چندین طرح کشوری و به عنوان پایلوت توسط وزارت نیرو انتخاب شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: فاز اول اجرای این طرح با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و با تجهیز کارگاه و انتخاب پیمانکار در حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی رودخانه بشار آغاز شده است.
وی بیان کرد: فاز اول این طرح نیازمند ۳٫۵ میلیارد تومان اعتبار است که این مبلغ توسط شهرداری یاسوج و شرکت آب منطقه‌ای استان تأمین می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: در این محل مجتمع‌های تفریحی و رفاهی، پیاده‌روی دوچرخه‌سواری، پارک بانوان، پارک اسب‌سواری و سایر امکانات تفریحی و رفاهی پیش‌بینی شده است.
فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جمع‌آوری صنایع آلاینده اطراف رودخانه بشار افزود: دفتر مهندسی رودخانه و سواحل با هدف نظارت و جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زمینی در شرکت آب منطقه‌ای استان تشکیل شده، علاوه بر این محیط زیست استان بر حسب وظیفه در خصوص جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارخانه‌های شن و ماسه پایین دست رودخانه بشار همچنان در همان مکان مستقر هستند اما در چند سال اخیر هیچ‌گونه برداشتی نداشتند، که در کمیته حفاظت از منابع آب، پایان دی ماه جاری آخرین مهلت جابه‌جایی این کارخانه‌ها تعیین شده است.
وی تصریح کرد: کارخانجاتی که ضوابط فعالیت در پایین دست پل بشار را ندارند جمع‌آوری و کارخانه‌هایی که این ضوابط را دارند به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما همچنان مجوز برداشت از بستر رودخانه را ندارند.
برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی ویژه دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در دهه فجر خبر داد و گفت: این همایش روز ۱۶ بهمن به صورت همزمان در سراسر استان برگزار خواهد شد.
جهانبخش ایزدپور اظهار کرد: نخستین جلسه کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه مبارک فجر با حضور اعضای شورای اداری در اداره‌کل برگزار و در مورد نوع و چگونگی برگزاری برنامه‌های این ایام تصمیم‌گیری‌هایی انجام گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری مطلوب و مردمی برنامه‌ها در این دهه از تاکیدات مورد توجه همه مسئولان است، افزود: کمیته ورزش و جوانان برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری متنوعی با حضور جوانان ورزشکار در این ایام تدارک دیده است.
وی برگزاری همایش بزرگ «پیاده‌روی خانوادگی» در سراسر استان را از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه عنوان کرد و گفت: با هماهنگی و همکاری همه اعضای شورا، این همایش روز جمعه، ۱۶ بهمن‌ماه به صورت همزمان در مرکز و هشت شهرستان استان برگزار خواهد شد.
این مسئول، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی مانند فوتسال، تنیس روی‌میز، والیبال، دارت، آمادگی جسمانی و طناب‌کشی را از دیگر برنامه‌های مهم این ایام عنوان کرد.
ایزدپور به برگزاری برنامه‌های متعدد ورزشی در ادارات، نهادها و دانشگاه‌های استان اشاره و تصریح کرد: پس از جمع‌بندی و نتیجه‌گیری نهایی اعضای شورای کمیته ورزش و جوانان دهه فجر لیست برنامه‌های این ایام جهت اجرا و به سایر شهرستان‌های استان ارسال خواهد شد.
وی گفت: بانوان ورزشکار نیز برنامه‌های متنوعی مانند برگزاری مسابقات فوتسال، آمادگی جسمانی، دارت، طناب‌کشی، والیبال و کبدی را در ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهند کرد.
ایزدپور در پایان از برگزاری دومین نشست کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر جهت تصمیم‌گیری نهایی برنامه‌های این ایام در هفته جاری خبر داد و گفت: شرکت ورزشکاران در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و اجرای نمایش‌های ورزشی از ویژه برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان در دهه فجر است.
ساماندهی کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد مستلزم حمایت تمامی ارگان‌ها است
معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو در ساماندهی کودکان کار ورود پیدا کرده است، گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان مستلزم حمایت تمامی سازمان‌ها و مسئولان است.
هوشنگ سیاوش‌پور با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو در ساماندهی کودکان کار ورود پیدا کرده است، گفت: بحث ساماندهی کودکان کار وظیفه یک دستگاه نبوده و انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های عضو همکاری لازم را داشته باشند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحث راه‌اندازی مرکز کودکان کار و خیابانی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: رویکرد بهزیستی به کودکان کار و خیابانی بررسی و مقابله با آسیب‌ها بوده است.
سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه سالانه تعداد کودکان کار و خیابانی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: با راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان کار میزان آن‌ها به حداقل خواهد رسید.
این مسئول ضمن خرسندی از روند اجرای مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی اذعان کرد: با توجه به اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابانی تنها به یک دستگاه واگذار نشده بلکه دستگاه‌های آموزشی، اجرایی، نظامی، انتظامی و... مسئول هستند و باید نسبت به ساماندهی و رفع مشکلات کودکان کار و خیابانی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها در جلسه کارگروه اجتماعی به دستگاه‌ها اعلام خواهد شد، گفت: بیشترین مشکل ما در بحث کودکان کار و خیابانی ایام تعطیلات نوروز و تابستان بوده که با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها باید آسیب‌های این قشر را به حداقل برسانیم.
سیاوش‌پور که تعداد آمار کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد اعلام نکرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری دستگاه‌ها در ساماندهی کودکان کار و خیابان چگونه است، تصریح کرد: اینکه دستگاه‌های عضو و مسئول همکاری نمی‌کنند را قبول ندارم چرا که دستگاه‌هایی تاکنون همکاری داشتند که باید وظایف سایر دستگاه‌ها را به آن‌ها یادآوری کرد.
این مسئول با اشاره به ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سطح کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر مناطق کشور به معضل و مشکلی برای استان ایجاد شده، گفت: هر کدام از کودکان به دلایل خاصی به خیابان می‌آیند که باید تمامی دستگاه‌ها در کنار هم باشند تا هر فرد شناسایی شده را به اقتضای دلیل ورود این افراد به خیابان به دستگاه مربوطه تحویل داد تا نسبت به رفع مشکل کودکان کار اقدام کنند.
معاون امرو اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کودکان کار را به صورت جداگانه به مددکار معرفی می‌کنیم، گفت: تاکنون ۱۰ نفر از کودکان کار را به آموزش و پرورش معرفی کردیم که در حال حاضر مشغول تحصیل هستند.
سیاوش‌پور با بیان اینکه تعداد کودکان کار و خیابانی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد زیاد نیست و می‌توان آن‌ها را ساماندهی کرد، گفت: بنا به دلایل معیشتی، اقتصادی، آموزشی و علمی و ... نمی‌توان تعداد کودکان کار را به حداقل رساند.
کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین و دستگاه‌های اجرایی به مدارس گچساران
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران از کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین و دستگاه‌های اجرایی به مدارس این شهرستان خبر داد.
ظهرالدین پورحسینی در همایش نقش شوراهای آموزش وپرورش در تحقق اهداف تعلیم و تربیت که در گچساران برگزار شد، اظهار داشت: امسال خیرین و دستگاههای اجرایی ۱۰ میلیارد ریال به مدارس گچساران کمک کردند.
مدیر آموزش و پرروش گچساران افزود: این مبلغ مربوط به مشارکت اولیاء دانش‌آموزان، خیرین مدرسه‌ساز، شهرداری، مخابرات، شرکت نفت، شرکت برق، راه شهرسازی وپتروشیمی سرچم شیر است.
وی بیان کرد: از این میزان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال از محل اجرای ۶۹ مصوبه شورای آموزش وپرورش اختصاص یافته است.
حسینی پور به موفقیت‌های دانش آموزان گچساران در کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: از ۳ نفر رتبه تک رقمی۲نفر و از۱۱نفر رتبه دورقمی ۸ نفر از گچساران بودند.
فرماندار گچساران نیز در این همایش اظهار داشت: تحقق برنامه‌های آموزش وپرورش مستلزم مشارکت مردم ودستگاه‌های اجرایی است.
عبدالرحیم رحیمی بیان کرد: فعالیت‌های ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف با اجرای مصوبات شوراهای آموزش وپرورش در سطح مدارس گچساران انجام شد.
وی عنوان کرد: از محل اعتبارات اهدایی و دستگاه‌های اجرایی بیش از یک میلیارد ریال کمک به دانش‌آموزان یتیم، تأمین خودرو وحل مشکلات آب وبرق برخی مدارس انجام شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش، اظهار داشت: در ارزیابی انجام شده از فعالیت شوراهای آموزش وپرورش در شاخص‌های برگزاری نشست‌ها، تحقق اهداف، عملی شدن مصوبات و جذب مشارکت‌های مردمی ودستگاه‌های اجرایی شورای آموزش وپرورش گچساران رتبه اول استان را کسب کرد.
هادی زارع پور بیان کرد:کیفی بخشی به فعالیت‌ها، محرومیت زدایی و ایجاد عدالت آموزشی، جذب مشارکت درامور تعلیم و تربیت، برنامه ریزی برای شعار سال مقام معظم رهبری و انسداد مبادی بیسوادی ومسابقات فرهنگی وهنری از مهم‌ترین عملکردهای شوراهای آموزش وپرورش در یک سال گذشته است.
وی با اشاره به اینکه ۲۴  تا۳۰دی ماه به نام هفته شوراهای آموزش وپرورش نامگذاری شده است، ابراز کرد: در این آئین از اعضای شورای آموزش وپرورش گچساران به عنوان شورای برتر استان تجلیل می‌شود.
افزایش ۵۴٫۸ درصدی مصدومان ناشی از حوادث کار کهگیلویه و بویراحمد طی ۹ ماهه امسال
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد از افزایش ۵۴٫۸ درصدی مصدومان ناشی از حوادث کار طی ۹ ماهه امسال در این استان خبر داد.
کامروز امینی افزود: برای مصدومین ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه امسال ۲۰۳ پرونده تشکیل شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴٫۸ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه بیشترین مصدومیت‌ها سقوط از ارتفاع بوده است، بیان کرد: از مجموع مصدومان حوادث کار استان ۱۹۵ نفر آقا و ۸ نفر خانم بوده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه امسال ۷۲ مورد مجوز سقط جنین در این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۷ درصد کاهش داشته است.
امینی تصریح کرد: علل مادری و هنجارهای جنینی از جمله دلایل صدور این تعداد مجوز در استان بوده است.
وی ادامه داد: طی سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول صدور مجوز سقط جنین را داشت.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: طی ۹ ماهه امسال سه مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پنج مورد بود کاهش نشان می‌دهد.
امینی در خصوص آمار غرق شدگی و گاز گرفتگی بیان کرد: رتبه این استان در غرق شدگی تا چهار سال پیش در کشور بالا بود، که خوشبختانه این چند سال روند و سیر نزولی داشته است.
وی تأکیدکرد: طی ۹ ماهه امسال ۱۴ مورد فوت ناشی از غرق شدگی در این استان ثبت شده که این تعداد در سال گذشته نیز ۱۴ مورد بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: از ۱۴ مورد فوت ناشی از غرق شدگی استان طی سال جاری ۱۲ مورد آقا و دو مورد خانم بوده‌اند.
امینی گفت: همچنین در ۹ ماهه نخست امسال ۵۰۲۵ پرونده نزاع در ادارات پزشکی قانونی این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸٫۳۹ درصد کاهش داشت.
وی افزود: ۴۱۷ مورد معاینه جسد و صدور جواز دفن در ۹ ماهه نخست امسال در مراکز استان به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳٫۹ درصدی داشته است.
مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: از این تعداد جواز دفن، ۳۳۳ مورد مربوط به مرگ‌های غیرطبیعی اعم از جنایی و غیرجنایی بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.
امینی بیان کرد: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در ۹ ماهه امسال ۱۴۸ مورد بوده که افزایش ۲٫۷۸ درصدی داشته و این تعداد ۱۳۵ مورد برون شهری و ۱۳ مورد درون شهری بود.
وی اضافه کرد: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۶ پرونده قصور پزشکی به پزشک قانونی استان ارجاع داده شد، که از این تعداد هفت پرونده منجر به صدور محکومیت شدند و برای ۹ پرونده حکم برائت صادر شد.
غربت شهدای گمنام دهدشت زیرسایه بی‌توجهی مسئولان
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه گفت: متولیان امر در ساماندهی یادمان شهدای گمنام کوتاهی می‌کنند و با گذشت چندین سال یادمان شهدای گمنام دهدشت هم‌چنان در بلاتکلیفی است.
بهنام صمدی‌فرد ظهر امروز در نشست کمیته ایثارگران دهه فجر شهرستان کهگیلویه با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان در دهه فجر انقلاب اظهار داشت: پرچم‌های گلزار شهدای شهرستان تعویض و قبور مطهر شهدا غبارروبی خواهد شد.
وی، با بیان این‍که ۱۳۶ گلزار شهدا در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد افزود: ۴۱۷ شهید والامقام در این گلزارها آرمیده‌اند.
صمدی‌فرد تعداد گلزارهای شهدای گمنام را سه مورد برشمرد و گفت: دهدشت، سوق و قلعه‌رئیسی مفتخر به میزبانی شهدای گمنام بوده و با استقبال باشکوه از این شهدا طی سال‌های گذشته میزبانی خود را به نمایش گذاشتند.
این مسئول افزود: با این وجود متولیان امر در ساماندهی یادمان این شهدا کوتاهی می‌کنند و با گذشت چندین سال یادمان شهدای گمنام دهدشت هم‌چنان در بلاتکلیفی است.
وی با بیان اینکه پیگیری اصحاب رسانه و انعکاس مکرر بی‌توجهی مسئولان به این یادمان باعث نصب المان شده است تصریح کرد: اما عملیات اجرایی این پروژه در نصب اسکلت باقی مانده و پیشرفتی ندارد.
رئیس کمیته ایثارگران دهه فجر تصریح کرد: متولی پروژه یادمان شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و بنیاد شهید مسئولیتی در این زمینه ندارد.
صمدی‌فر با اشاره به اظهار نظرها درباره نامناسب بودن طرح المان شهدای گمنام دهدشت در فضای مجازی و برخی از سایت‌های محلی تصریح کرد: طراحی یادمان توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان انجام شده و در سطح کشور بی‌نظیر است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه افزود: این طرح هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده و با تکمیل سازه نگرانی مردم در این باره رفع خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
درود خداوندبر نماینده عام المنفعه بزرگواری که چه زحمت ها کشید و دولت احمدی نژاد یاور مستضعفان وسرمایه گذارکه ازعمر ومال خودش ، برای ایجاد وراه اندازی کارخانه ااجرسازی ،. اجرتان با غیاث المستغیثن
سید قدرت عوضپور
Iran, Islamic Republic of
یاد و خاطره شهدای نفت گرامیباد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1