تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۶۷۴۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

نادر منتظریان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو؛ هماهنگی بین مردم، دولت و همکاری نیرو‌های امنیتی و حاکمیت توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند / جزییات تازه از خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران (+ فیلم )

۵۸
۴
نادر منتظریان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو؛ هماهنگی بین مردم، دولت و همکاری نیرو‌های امنیتی و حاکمیت توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند / جزییات تازه از خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران (+ فیلم )
کبنا ؛نادر منتظریان کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: هماهنگی بین مردم و دولت و همکاری نیرو‌های امنیتی و حاکمیت توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.
به گزارش کبنا، موضوع برنامه شب گذشته گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو موفقیت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران بود که با حضور مهمانان برنامه آقایان علی عبدی، کارشناس مسائل سیاسی، فتح الله کلانتری، کارشناس مسائل سیاسی و با آقایان اصغر زارعی کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی و نادر منتظریان، کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی به صورت ارتباطی بررسی شد.
سؤال: آقای کلانتری از زمان انتشار این خبر جزئیاتی در رسانه‌های مختلف منتشر شده است از این دستگیری و خنثی سازی، جزئیات بیشتری که تا این لحظه منتشر شده است دراختیار بینندگان گفتگوی ویژه قرار دهید و اطلاعات جدیدتری از افرادی که دستگیر شده اند.
کلانتری: همانطوری که در خبر‌ها ملاحظه کردید اقدام تروریستی بسیار پیچیده‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان کشف شد که جا دارد ما تشکر و تقدیر ویژه داشته باشیم از تمام دست اندرکاران و سربازان گمنام امام زمان و تمام مسئولین اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران که امنیت همه جانبه را برای ما به ارزانی داشته اند و امروز که همه گرد هم هستیم نتیجه تلاش شبانه روزی این سربازان گمنام است که هیچ وقت این‌ها نمی‌توانند دستاورد‌های شان را رسانه‌ای کنند. معمولاً خیلی کم، شما در وزارتخانه دیگر، ادارات دیگر، یک کار و یک تولیدی که انجام می‌شود و یک فناوری جدیدی که کشف می‌شود، خیلی سریع رسانه‌ای می‌شود و بولد می‌شود، ولی خیلی از فعالیت‌ها و کار‌ها رسانه‌ای نمی‌شود که اگر رسانه‌های شود مردم پی خواهد برد که چه سربازانی ما داریم که بدون هیچ چشم داشتی شبانه روز برای ایجاد امنیت مردم ما تلاش می‌کنند که نمونه آن یکی از همین اقداماتی بود که امروز اشاره فرمودید که این اقدام براساس آخرین قرائن و شواهد و اطلاعاتی که در دست است، عاملینی بودند که منتسب به گروه‌های تروریسی داعش و تکفیری هستند. چون مستحضرید کشور ما در واقع قربانی سه دسته عملیات خرابکاری است، یک دسته از خرابکاری مربوط است به گروه‌های معاند و تجزیه طلب، یک دسته دوم مربوط به همین گروه‌های تکفیری و داعشی و دسته سوم هم مربوط است به رژیم صهیونیستی که نحوه فعالیت، نحوه اجرا، نوع سلاح، آموزش‌های اینها، شناخته شده است برای نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی و کاملاً اشراف دارند این نفراتی که دستگیر شده اند داعشی هستند، گروه‌های تجزیه طلب هستند یا رژیم صهیونیستی.
سؤال: افرادی که امروز دستگیر شده اند در کدام دسته بوده اند؟
کلانتری: افرادی که امروز دستگیر شده اند، ترکیبی هستند یعنی هم داعشی هستند از یک طرف نفرات اش داعشی است از طرفی نوع آموزش ها، نوع رفتار و نوع سلاح‌ها و نوع اقداماتی که از این‌ها به دست آمده است آن مدل‌های طراحی تروریستی که خواسته اند انجام دهند بیانگر این است که این‌ها از طریق رژیم صهیونیستی پشتیبانی و حمایت شده اند و طرح آن طرح عملیاتی آن را رژیم صهیونیستی نوشته است، اما اجرای آن با گروه‌های داعشی بود.
سؤال: آقای عبدی اجرا، گروه‌ها و افراد داعشی، ولی می‌بینیم که طراحی و روش‌ها و آن سیستمی که به کار گرفته اند در این موضوع و در این عملیات تروریستی بسیار انطباق معناداری دارد با شیوه‌ها و روش‌های رژِم صهیونیستی.
عبدی: ببینید ما هر حرکت تروریستی که در منطقه ما و کشور ما صورت می‌گیرد، حتماً باید رد این تحرکات را در تلاویو جست و جو کنیم به چند دلیل. علت اولیه اش ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی برمی گردد و اینکه یکی از مبانی و بنیاد‌های شکلی رژیم صهیونیستی تروریسم دولتی است، یکی از مصادیق مهم تروریسم دولتی در دنیای امروز رژیم صهیونیستی است. مسئله بعدی برمی گردد به وضعیت داخلی و منطقه‌ای و بین المللی رژیم صهیونیستی، خب رژیم صهیونیستی تقریباً چیزی حدود ۹ ماه است که درگیر بحران داخلی است، شنبه‌ای که ما پشت سر گذاشتیم، سی و هشتمین هفته اعتراض را در سرزمین‌های اشغالی شاهد بودیم و بحرانی که شما برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی دیدید که سفر رئیس دولت این رژیم به امریکا و نیویورک با چه بحرانی مواجه بوده است، یعنی زمانی که آقای نتانیاهو برای سالن خالی مجمع عمومی سخنرانی می‌کرد، طیف گسترده‌ای از اسرائیلی‌ها در پشت درب‌های سازمان ملل علیه نتانیاهو شعار می‌دادند. این در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه است و امسال یکی از مفلوک‌ترین و و بی اعتناترین سران دولت‌ها در نیویورک نتانیاهو بود به نحوی که حرف هایش دیگر از جانب هیچکدام از رؤسای دولت‌ها و کشور‌ها مورد اعتنا واقع نشد. حتی از جانب دولت ایالات متحده امریکا که متحد و راهبردی رژیم صهیونیستی است. در بعد دیگر باید مسئله را در امتداد سالگرد اغتشاشات سال گذشته ببینیم. رژیم صهیونیستی برنامه ریزی بسیار سنگینی را برای اغتشاشات سال گذشته درنظر گرفته بود. اگر عطف به این تحلیل کنیم که سال گذشته اتاق فکر بحران سازی و آشوب سال گذشته دراختیار رژیم صهیونیستی و موساد بود، احیای آن هم دراختیار رژیم صهیونیستی بود و تلاش وافری داشتند. دیدار وزیر اطلاعات این رژیم را داشته ایم با سران اپوزیسیون در لندن و سرزمین‌های اشغالی. سخنرانی بسیار افراطی و تروریستی رئیس موساد را داشتیم که رسماً ایران را تهدید کرد، سخنرانی نتانیاهو را در سازمان ملل داشتیم که رسماً از تهدید هسته‌ای علیه ایران برای اولین بار به طور آشکار استفاده کرد. همه این‌ها و آن حرکت بسیار مفتضحانه و عجیب نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در زمان سخنرانی آقای رئیسی که با وضع فلاکت باری از مجمع عمومی بیرون اش کردند نیرو‌های امنیتی سازمان ملل، این نشان می‌دهد که رژیم در وضعیت بسیار آشفته و عصبی به سر می‌برد و بسیار تمایل دارد که ایران را به آشوب بکشاند. دم دست‌ترین ابزاری که همیشه رژیم صهیونیستی سعی می‌کند از آن علیه دشمن استفاده کند بنا به ماهیت تروریستی خودش، تروریسم است. در این حوزه بسیار حرفه‌ای است، توانمند است، چون تروریست است، به تعبیر حضرت امام دولت به ذات تروریست است، لذا از آنجا که سالگرد اغتشاشات بنا به برنامه ریزی‌ها شکل نگرفت و فراخوان‌ها همه منتهی به شکست شد، دم دست‌ترین راه ایجاد حرکت‌های تروریستی بود. الحمدالله وزارت اطلاعات طی یکی دو ماه اخیر بسیار موفقیت‌های خوبی داشته است. هم وزارت اطلاعات، هم سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات ناجا، عملاً توفیقات خیلی خوبی داشته اند که اگر فرصت شد من راجع به این توفیقات صحبت خواهم کرد.
نادر منتظریان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو؛ هماهنگی بین مردم و دولت و همکاری نیرو‌های امنیتی و حاکمیت توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند / جزییات تازه از خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران (+ فیلم )
سؤال: آقای کلانتری یک اشاره‌ای کردید هر دو بزرگوار به امنیت و آرامشی که مردم مان دارند در سایه تلاش نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان که الان در این برنامه داریم راجع به شناسایی دستگیری و خنثی سازی سه انفجار همزمان در تهران داریم صحبت می‌کنیم، یک نکته و یک پرسش، اگر این اتفاق می‌افتاد، تبعات اش برای مردم و کشور، این حجم عملیاتی که ترتیب داده بودند، چه بود؟
کلانتری: ببینید من با اطمینان می‌گویم با اشرافیتی که نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی ما در حوزه کنترل مسائل خرابکاری، جاسوسی و نفوذ دارند، این اتفاق عملی نمی‌شد. نیرو‌های امنیتی ما، نیرو‌های اطلاعاتی ما، با اطمینان من می‌گویم، قوی‌ترین نیرو‌های امنیتی جهان هستند و اشراف اطلاعاتی دارند و تمام جاسوسان و خرابکاران مطمئن باشند نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران از رگ گردن به این‌ها نزدیک‌تر هستند و با اشرافیت کامل این‌ها را پایش و پویش و رصد می‌کنند؛ بنابراین اینکه این اتفاق می‌افتاد، آیا می‌افتاد یا اگر می‌افتاد چه تبعاتی داشت، این‌ها سیستم عاملشان به این صورت بود که این یک رشته انفجاراتی به صورت لکه جوهری در سطح شهر تهران ایجاد کنند تقریباً تمام هر نقطه مراکز حساس و مناطق حساس را هدف بگیرند که القاء کنند ایران ناامن است، توان ایجاد امنیت را ندارد و یک ناامنی را در فضای واقعی و فضای مجازی علیه ایران ایجاد کنند که الحمدلله این اتفاق با اشرافیتی که وجود داشت، نیفتاد، اما اگر این اتفاق می‌افتاد بنای این‌ها بر این بود که به صورت لکه جوهری در سی نقطه همزمان یک انفجاری را انجام بدهند که این مثل یک بمب رسانه‌ای در جهان بپیچد که ایران توان ایجاد امنیت را ندارد. اما در جریان باشید ببینید امنیت ستون اصلی هر کشور است، ما اگر قدرت مؤلفه‌های قدرت ملی را برشماریم، اولین مؤلفه قدرت ملی امنیت است، امنیت است، اقتصاد است، سیاست است، نظامی گری است، زیست محیطی است، فناوری است، حقوقی است و غیره. حالا نمی‌خواهیم وارد مقوله مؤلفه‌های امنیتی ملی شویم، می‌خواهیم بگویم در هر کشوری و در هر دولتی، امنیت حرف اول را می‌زند. حتی به اعتقاد من قدرت امنیتی برای هر کشور مهمتر از قدرت نظامی است، اگر کشوری امنیت نداشته باشد، توان نظامی اش به دردش نمی‌خورد. مگر مصر با آن ارتش قوی که داشت، وقتی که دچار ناامنی شد، حسنی مبارک توانست از قدرت ارتش اش استفاده کند و خودش را نجات بدهد، نتوانست. امنیت در هر کشوری حرف اول را می‌زند، امنیت قدرت امنیتی به اعتقاد من از قدرت نظامی مهمتر است. امروزه جمهوری اسلامی ایران قدرت امنیتی و اطلاعاتی به حدی دارد که امکان اجرای چنین عملیات‌های خرابکاری توسط گروه‌های معاند، تجزیه طلب، داعشی، رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
سؤال: یک نکته‌ای را گفتید، گفتید که به دنبال این بودند که اقتدار امنیتی کشور را برهم بزنند، بی ثباتی ایجاد کنند و آرامشی که الان مردم ما دارند از بین ببرند که زمینه سازی کنند برای آشوب و بلوا و رسانه‌ها هم به کمک شان بیایند.
آقای زارعی، آقای کلانتری اشاره کردند به اینکه تروریست‌ها به دنبال برهم زدن آرامش و ثبات در کشور هستند تا در پس آن ناامنی و تحریک و آشوب و بلوا به پا کنند و بعد هم اهداف دیگری. الان با توجه به گزارشی که پخش شما بفرمایید که رسانه‌های خارجی، رسانه‌های فارسی زبان هم که بسیار هم با آب و تاب خبر‌ها را پوشش خبری داده اند در روز‌های اخیر چگونه به این بسترسازی و این هدف کمک می‌کنند درکنار موضوع تروریست‌ها و برنامه ریزی آن‌ها برای برهم زدن امنیت کشور؟
زارعی: آنچه که اتفاق افتاد در واقع به نوعی می‌شود گفت یک مدل سازی در دهه اول انقلاب و اقداماتی که گروه‌های تروریستی بعد از اینکه نتوانستند از طریق حضور خیابانی و لشگرکشی‌های خیابانی به اهداف خودشان برسند و نیات خودشان را برآورده کنند، به خانه‌های تیمی شان پناه بردند و اقدامات تروریستی را دامن زدند و آن انفجارات در اتفاقاتی که افتاد در اثر گروهک منافقین خرابکاری ها؟ و بقیه. ما مجدداً امروز شاهد هستیم همانطور که آقای کلانتری اشاره کردند، رویکرد و راهبرد اصلی که این جریانات امروز دنبال می‌کنند بعد از شکست و فضاحتی که از فتنه سال گذشته نصیب شان شد و با آن لشگرکشی‌های خیابانی و هجمه عظیم بین المللی که از مقامات رسمی و ارشد سیاسی کشور‌های اروپایی و امریکای شمالی پشت این قضیه قرار گرفتند و همه ظرفیت‌های دیپلماتیک و سیاسی امنیتی خودشان را به کار گرفتند تا بتوانند فتنه را به نتیجه برسانند، اما خوشبختانه مدیریت شد و این فتنه فروکش کرد. امروز راهبردی که دنبال می‌کنند و ادامه راهبرد سال گذشته که کشته سازی و ناامن سازی بود، امروز دیدیم که در سالگرد فتنه علی رغم همه این برنامه ریزی‌های که صورت گرفت و اشاره شد در این کلیپ و مهمی که تهیه شد و از اقداماتی که جریاناتی که از داخل کشور فرار کردند مثل خانم فاطمه حقیقت جو یا آقای علی اصغر رمضانپور که الان مدیر شبکه اینترنشنال است و عوامل شان که چند روز پیش تقریباً یکی دو هفته قبل با وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ملاقاتی را داشته اند و خطوط رسانه‌ای شان را از رژیم جعلی صهیونیستی دریافت کرده بودند برای ایجاد فتنه و آشوب مجدد، خب خوشبختانه دیدیم که مردم آگاه و بصیر ما کاملاً هوشیارانه عمل کردند، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما از ماه‌ها از پنجم تیرماه همین امسال روی داستان سوار بودند و رصد می‌کردند فعالیت‌های آنان را و توانستند اقدامات اطلاعاتی خودشان و عملیاتی خودشان را در داخل و در خارج اقدامات آن‌ها را خنثی کنند و این شبکه ۲۸ نفره‌ای که دستگیر شده اند، یک شبکه گسترده‌ای بودند که در سه چهار کشور همسایه، ازجمله سوریه، اقلیم عراق، پاکستان، افغانستان، آموزش دیده بودند، تجهیزات و تسلیحات انفجاری و انتحاری خودشان را تدارک دیده بودند، از تمام امکانات امریکایی و اسرائیلی دراختیار داشتند و بنا داشتند با یک ناامن سازی گسترده و اقدامات تروریستی گسترده در مناطق پرتراکمی مثل تهران و نقاط حساسی که نمی‌شود اسم برد بخاطر اینکه حساسیت ایجاد کند، اما برنامه داشتند که با اقدامات انتحاری و انفجاری خودشان، ناامن سازی را گسترش بدهند و بعد از آن بتوانند موج سواری کنند، جریانات معاند خارجی و رسانه‌ای بیایند و مجدداً به آشوب‌ها بپردازند.
سؤال: آقای زارعی تا این لحظه که ما در خدمت شما هستیم راجع به جزئیات حامیان مالی این تروریست‌ها هم خبر‌هایی منتشر شده است؟
زارعی:  بله کاملاً مشخص است. ببینید در این جریانات شبکه‌ای که دستگیر شد شبکه ۲۸ نفره هم از نظر مالی و هم از نظر تسلیحاتی و هم از نظر پشتیبانی اطلاعاتی عملیاتی کاملاً به لحاظ رفتاری و ارتباطاتی که با خارج از کشور داشتند کاملاً مورد حمایت بودند و هدایت می‌شدند. شما ببینید همانطور که دوستان هم اشاره کردند، آقای کلانتری و آقای عبدی، شیوه‌های رفتاری و عملیاتی آن‌ها کاملاً مشابهت دارد با شیوه‌های عملیاتی و کار‌هایی که عوامل رژیم صهیونیستی به آن‌ها آموزش داده اند و دنبال می‌کنند؛ لذا نوع سلاح‌ها و امکاناتی که دراختیار داشتند، سلاح‌ها و امکانات بسیار بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای بود مثل مودم‌هایی که دراختیارشان بود، یا بمب‌های ۵ کیلویی که با قدرت انفجاری بسیار بسیار بالایی بود که سربازان گمنام امام زمان توانستند آن‌ها را کشف و خنثی کنند یا جلیقه انفجاری که در یکی از خانه‌های تیمی که از آن‌ها به دست آمد به هر حال، چون منطقه مسکونی بود و می‌توانست خسارات و تلفاتی را به همراه داشته باشد، دو نفر از این نیرو‌ها مجروح شدند در درگیری که صورت گرفت، ولی خوشبختانه توانستند آن را هم خنثی کنند و کلیه عوامل به لطف خدا دستگیر شدند این‌ها در یک شبکه‌ای در شمال غرب کشور، مرکز کشور و لینکی که می‌خواست برقرار شود با برخی از نقاط حتی جنوب شرق کشور را هم در دستور کار خودشان داشتند و سعی داشتند به صورت شبکه‌ای این ناامن سازی دنبال کنند و شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که این احساس ناامنی و احساس بی ثباتی در کشور به اوج خودش برسد و یک القای سنگینی از اینکه نظام توان و قدرت این را ندارد که با این ناامنی سازی‌ها مقابله کند، مجدداً سرآغازی باشد برای دور جدیدی از اغتشاشات و فتنه انگیزی در سراسر کشور، خوشبختانه هم مراکز اطلاعاتی – عملیاتی شان، هم مؤسسات و بنیاد‌هایی که از ناحیه امریکا و انگلیس و کشور‌های دیگر حتی رژیم جعلی صهیونیستی مثل ان‌ای بی اشاره شد، آی بی اشاره شد، خانه صلح اشاره شد، مؤسسه دموکراسی اشاره شد، آموزش‌هایی که داده می‌شد و هدایت‌هایی که صورت می‌گرفت، عناصری که در داخل و خارج کاملاً آموزش دیده، هدایت شده، دنبال این برنامه بودند، همه تحت رصد اطلاعاتی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور بودند و خیلی کامل و جامع توانستند این را کنترل کنند. از اربعین امسال برنامه داشتند که در مراسم اربعین در کشور این مسائل را تحت الشعاع قرار بدهند و خوشبختانه بچه‌های ما توانستند سربزنگاه تمامی عوامل را در خانه‌های امن خودشان تحت رصد داشته باشند..
سؤال: آقای عبدی به دوره‌های آموزشی توسط غرب و رسانه‌های فارسی زبان اشاره شد که می‌آیند و آموزش هایشان را از طرقی برای آموزش تروریست‌ها و افراد تحت پوشش خودشان آغاز می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی خارجی هم بی تأثیر نیستند در پیشبرد اهداف تروریست‌ها و اقدامات تروریستی. مختصری راجع به این صحبت کنیم؟
عبدی: من یک اشاره‌ای کنم به این تبادل اخیری که صورت گرفت، پنج تا از جاسوس‌های امریکایی مبادله شدند با ۶ میلیارد دلار پول مملکت که توسط امریکایی‌ها بلوکه ده بود، ما در بین این پنج نفر یک چهره‌ای داشتیم که تا آخرین ساعات اسم او توسط امریکایی‌ها سعی می‌شد اعلام نشود که در لحظات آخر اسم ایشان اعلام شد، خانم فخرالسادات معینی، ظاهراً چهره کلیدی این اتفاقات اخیر سرنخ اش به ایشان برمی گشت. سازماندهی برای سالگرد اغتشاشات توسط ایشان طی ماه‌های اخیر در کشور‌های پیرامون صورت گرفته بود. چیزی حدود فکر می‌کنم یک میلیارد و نیم هزینه دراختیار ایشان قرار داده شده بود، هم در حوزه هماهنگی شبکه‌های اجتماعی، هم در حوزه سازماندهی گروه‌های تروریستی، که ما شاهد یک آشوب سراسری که به ذهن می‌رسد که این ۳۰ بمبی که همزمان قرار بود منفجر بشود سرآغاز یک داستان بود و نه فقط صرفاً یک اتفاقی که قرار است رسانه‌ها از آن بهره برداری کنند، این یک حرکتی بود که قرار بود اعلام رمز یک عملیات جدید سراسری باشد. منتها یک مسئله را باید مدنظر داشته باشیم هماهنگی بسیار عالی سه معاونت امنیت داخلی، ضدجاسوسی و ضد تروریسم وزارت اطلاعات و در سطح عالی هماهنگی عالی که بین نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام شد. این دو تا مسئله را اینجا باید متذکر شوم، یکی ما شاهد تحولات ساختاری بسیار سازنده‌ای طی یکی دو سال اخیر بوده ایم که اثر آن را الان داریم به وضوح می‌بینیم. مسئله اول بازمهندسی ساختار امنیتی کشور بود که سال گذشته شاهد آن بودیم که با تغییر و تحولاتی اتفاق افتاد و جابجایی که صورت گرفت اثرش را الان داریم می‌بینیم در اطلاعات سپاه و جا‌های دیگر، مسئله بعدی دستوری بود که رهبری انقلاب به نهاد‌های امنیتی دادند برای ایجاد یک قرارگاه مشترک عملیاتی که برنامه هایشان را و اقدامات شان را آنجا هماهنگ می‌کنند. ما الان داریم نتیجه آن قرارگاه مشترک را بررسی می‌کنیم، یک مسئله دیگر هم مدنظر داشته باشید، ببینید ما تاریخ چهل و چند ساله انقلاب ما نشان داده است، هرگاه بین دولت‌ها با حاکمیت در سطح گفتمانی و و ساختاری دچار شکاف بوده ایم، دچار بحران امنیتی شده ایم، مثل دوره اصلاحات در دوره دولت اعتدال، اما هر وقت بین دولت‌ها و حاکمیت، شکافی وجود نداشت و یک هماهنگی صد در صد بود، آن دوره‌ها امنیت کشور به خوبی تأمین شد. مثل دوره‌ای که الان ما شاهد دولتی هستیم که کاملاً در هماهنگی با سطح کلی حاکمیت دارد رفتار می‌کند؛ لذا کارآمدی امنیتی هم خودبخود افزایش پیدا کرده است.
سؤال: یک نکته‌ای را گفتید می‌خواهیم راجع به پیشینه براندازی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای آن برنامه ریزی کردند و درصدد اجرای اهداف خودشان هستند، با شما صحبت کنم، آقای منتظریان به جمع ما اضافه شدند، یک پرسش بپرسم و این سابقه را از محضر شما پرسش کنم.
سؤال: اقای منتظریان با توجه به برنامه ریزی دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اینکه کشور را از آرامش دور کنند، ثبات را از کشور دور کنند، به نظر شما مسیر و آینده چشم انداز و پیشرو چگونه باید برای مردم و مسئولان تعریف بشود، چه مراقبت‌هایی باید صورت بگیرد؟
منتظریان: در رابطه با مسائل دشمن از روز اول دشمنان ما با استقرار انقلاب اسلامی توطئه‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی داشته اند و الحمدالله به لطف و عنایت خداوند و اخلاص نیرو‌های امنیتی ما و همکاری مردم ما الحمدالله همه توطئه‌های آن‌ها خنثی شد. امروز هم می‌بینیم که سرویس‌های امنیتی استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای با برنامه ریزی‌هایی که دارند بنا دارند که آشوب‌ها و مسائل اجتماعی را تبدیل به بحران کنند در نظام جمهوری اسلامی.
           
سؤال: آقای منتظریان وظیفه مهم مردم و وظیفه مهم مسئولان؟
منتظریان: هر جا مردم انشاالله این هماهنگی را داشتند بین دولت و مردم این هماهنگی وجود داشت الحمدلله توطئه‌های دشمن را توانستند خنثی کنند و آن اخلاصی را هم نیرو‌های امنیتی مان دارند اتحاد و انسجامی که بین سازمان‌های امنیتی ما در ارگان‌های مختلف وجود دارد، الحمدالله تبدیل به یک اقتدار بزرگی شده است که امروز مورد آشکار آن را دیدیم، برنامه ریزی که دشمن در سی نقطه از کشور کرده بود الحمدالله به راحتی این توطئه را خنثی کردند.
سؤال: پس دقت مردم، همکاری و تعامل نیرو‌های امنیتی و حاکمیت؟
منتظریان: بله.
سؤال: آقای کلانتری یک جمع‌بندی کوتاه بفرمایید.
کلانتری: در مورد تاریخچه براندازی فرمودید، ما اگر عمر انقلاب را به پنج دهه تقسیم کنیم، در دهه اول دشمن به دنبال اقدامات سخت بود که از دل آن جنگ تحمیلی درآمد، گروه‌های تجزیه و طلب درآمد مثل کوموله و دموکرات درآمد، در دهه دوم انقلاب دشمن به دنبال شبیه خون فرهنگی و تهاجم فرهنگی بود یعین از طریق اقدام فرهنگی می‌خواست به دنبال براندازی باشد که از دل آن آن حادثه کوی دانشگاه درآمد، در دهه سوم انقلاب دشمن به دنبال کودتای سیاسی بود و به دنبال ایجاد یک فتنه بود که آن فتنه ۸۸ از دل آن درآمد که به دنبال تضعیف جایگاه رهبری بود، در دهه چهارم انقلاب دشمن به دنبال نفوذ بود که یک فوذ چند حوزه‌ای را داشت در حال حاضر دشمن به دنبال یک جنگ ترکیبی چندوجهی است که این خرابکاری و این اقدامات جاسوسی در راستای همان جنگ ترکیبی است که سه تهدید اصلی را ما الان ما داریم، یک ترور رسانه ای، دوم ترور جنسیتی، سوم خرابکاری، این‌ها در امتداد همان جنگ ترکیبی است که باید مراقب باشیم و با اقتدار سیاسی، اقتدار امنیتی و اقتدار نظامی که جمهوری اسلامی ایران دارد، مطمئناً دشمن به بن بست خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همش دودقیقه صحبت کرداین همه تیتروتفسیر
یاسوج
Romania
کل گفتگوش الحمدلله بود
الحمدالله
Iran, Islamic Republic of
ای دودقه صحبت دطرفدارلش تا۱۰ سال اینن سروضعیت اخ وبختم😄
احمد غریب
Iran, Islamic Republic of
زود برات تا بفهمی دو دقیقه تو صدا و سیما یعنی چه هرکسی رو اون بالا معرفی نمی کنند
من
Iran, Islamic Republic of
صحبت توی صدا و سیما چیز خاصی نیست
آن هم در این حد فاجعه آمیز
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود برمرداقتداروامنیت انشالله ریس کمیسیون امنیت ملی مجلس خواهند بود به امید انروز...
Iran, Islamic Republic of
تبارک الله؛خسته نباشید
Romania
در انتخابات نفر چهارم میشه ، به جز رئیس کمیسیون امنیت ملی شهر یاسوج بشه ،😀
Iran, Islamic Republic of
آقای منتظریان در کل مصاحبه ۸تا الحمد الله گفتن ۹تا انشاله چیز خاصی هم نتونستن بگن بغیر مایه گذاشتن از مردم
Iran, Islamic Republic of
این یعنی این که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بلا و خطر را از مردم و میهن دور کردند و هزاران بار الحمدالله باید می گفت
Romania
فقط خواست وانمود کنه که من کاندید هستم بهم رأی بدین .غافل از اینکه همه ی کاندیداها نیروهای انقلابی و ولایی هستن .
لوداب
Germany
تشکر ویژه از حاج نادر منتظریان... به خاطر حفظ امنیت مردم ایران...
Iran, Islamic Republic of
تشکر از همه ی تامین کنندگان امنیت این سرزمین کهن و متمدن به خاطر دور کردن سایه ی وحشت و ترور از سر ملت ایران
امروز ایران جزیره ی امنی است در خاورمیانه ی پر از آتش و دود و این همه مرهون مجاهدات شبانه روزی آقای حاج منتظریان و هم سنگرانش در همه ی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی است
ملت ایران قدردان زحمات فرزندان مخلص و گمنام خود خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران قدردان فرزندان خدوم و گمنام خود در همه ی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی خواهد بود؛ آنان که با تلاش و مجاهدات شبانه روزی بی خوابی می کشند تا آب در دل مردم تکان نخورد و امروز ایران بزرگ با داشتن سکانداری فرزانه و با ذکاوت و دور اندیش و سربازانی رشید و توانمند عرصه را بر دشمنان این ملت تنگ کرده اند و حاج نادر منتظریان هم با تجربه ی کار در چندین وزارتخانه در عرصه ی سیاسی و امنیتی در شجاعت و مردم داری و تعامل با دولت و حاکمیت می تواند گره گشای وضعیت موجود در سیستم بیمار خویشاوندسالاری در استان باشد
تقی
Iran, Islamic Republic of
از اینکه صحبت های شما تامل برانگیز بوده در حوزه امنیت و اقتدار قوی جای تقدیر و تشکر دارد.لازم به ذکر است موضوع این گفتگو بررسی و کارشناسی مسایل امنیتی بوده نه چیز دیگر اینکه حضرتعالی در پایان پیامتان موضوعیت بحث و گفتگو را به سمت مسایل سیاسی و مدیریتی استان ربط دادید هیچ گونه سنخیتی نداشته و این موضوع خود جای گفتگو و بحث جدا دارد .ای کاش یادبگیریم در هر موضوعی که اشراف اطلاعات قوی و کارشناسی نداریم به راحتی سخن نگوییم .بجای کلمه خویشاوند سالاری که خود نشان دهنده این است که فرد نظر دهنده خود چنان پتانسیلی دارد که فردا روزی در منصبی جا بگیرد همچنین حس ناسیالینیسمی را در ذهن خود پروش داده .ما باید برای پیشرفت و سربلندی استان به جای همچین نظرات قومی و‌ قبیله ای به سمت سوی محوریت تکامل یافته نخبه پروری شایسته سالاری فارغ از هر تعصب قومی ،طایفه گری جناح سیاسی از نخبگان علمی ،پژوهشی،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی از ظرفیت و پتانسیل تمام طوایف استان در سطح استان بلکه در سطح ملی حمایت قوی داشته باشیم.
ایران قوی
Iran, Islamic Republic of
حالا بین این همه کارشناس سیاسی خبره و باسواد چطوری دو دقیقه برای منتظریان که کاندیدای احتمالی نمایندگی است و چهره علمی هم محسوب نمیشه هماهنگ کردند هم جای تعجب دارد ولی این دو دقیقه نشان از توانمندی علمی یا کاری نیست ...بهتره سوابق اجرایی موثر در توسعه ارائه بدین وگرنه رقبای قوی .....
Iran, Islamic Republic of
مرد عرصه ی اقتدار و امنیت حاج نادر منتظریان از سرداران بزرگ مقاومت تامین امنیت ملت ایران سپاسگزاریم تا کور شود هر آن که نتوان دید
Romania
به پیامبر اگه شبانه روز هم در شبکه ها ظاهر بشه قبول نمی شه .
Iran, Islamic Republic of
یک ماه آمد جگر اون کارو کرد زود برات بدونی کیه
Iran, Islamic Republic of
قضاوت را به مردم بسپاریم و آن روز دیر نخواهد بود که کاسه کوزه ی خویشاوند بازی جمع شود و آن روز روز حاکمیت قانون خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
ما منتظران منتظر منتظریانیم
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
تموم شد؟ بیا پایین
Iran, Islamic Republic of
چی شد آخرش؟!
با کمک مجری دو تا جمله سر هم شد الحمدلله!!!
Iran, Islamic Republic of
تا صد سال دیگر هم مفهوم الحمدالله گفتن او را نمی فهمی امنیت اتفاقی نیست و از این که شرّ بلا و خطر از سر مردم کم شد هزاران بار باید شکر خدا را گفت مفهوم این جمله برای کسی قابل درک است که یک شب درگیر ناامنی بوده است
انتخابات مهم است
Iran, Islamic Republic of
احسنت/ یه ضرب تو مجلسه دیگه
Iran, Islamic Republic of
مردم فهمیده اند که منتظریان توانایی بالایی دارد و قطع یقین با تمام قدرت از او حمایت خواهند کرد و فضا برای فامیل بازان تنگ خواهد شد مردم تشنه ی عدالتند و از بی نظمی های بی سابقه در سیستم اداری و خویشاوند بازی باند تازه به دوران رسیده خسته شده اند و برای جمع کردن این بدعت خطرناک لحظه شماری می کنند
ساعد
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شهروند یاسوجی من هیچ وقت اسم ایشان را نشنیدم تا الان .... آقای حاجی تا الان کجا بودی و لطف کن بگو چه مشکلی از مشکلات مردم را حل نمودی و الان برنامه ات چیه که این همه تلاش می کنی...به مجلی راه یابی
Iran, Islamic Republic of
داداش تو شهروند کجایی که نمیدونی سرباز گمنام چه تفسیری داره؟؟
اگه گمنام نبودن که امروزه مزدوران این نظام را به فنا داده بودند. اندکی تعقل و تفکر.
Iran, Islamic Republic of
من بعد هم نمی شنوی چون گوشی برای شنیدن نداری
Iran, Islamic Republic of
درود بر سربازان گمنام ولایت هدیه دهندگان آرامش و امنیت به ملت ایران
سلام بر مرد مقتدر مردم دار حاج نادر منتظریان
نماینده هئیت های مذهبی گچساران
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا اولین بار بود صحبتهای ایشان را شنیدم
فکر میکردم کسی که مورد حمایت آقای هدایت خواه هستش خیلی توانمند تر از این چیزی که دیدم و شنیدم باشه
قشنگ تابلو بود فقط خواستند اسمش بیاد ولی هیچ اعتقادی بهش نداشتند
معلومه صد جا رو زده تا به عنوان کارشناس دعوت بشه اونم تازه به عنوان کارشناس تلفنی...
آقای هدایت خواه عزیر
نه به حمایتتون از دکتر کریم فرخیانی
نه به حمایت از منتظریان
این دو نفر واقعا تفاوت داره سطحشون
با همه احترامی که برای آقای منتظریان قائلم ولی ایشان مجلس هم بره نهایت یکی مثل روشنفکر خواهد بود
یا خود شما کاندیدا سو
یا ازگزینه ای در حد فرخیانی حمایت کن
یا هم اینکه سکوت کن و اعتبار خودتو با چنین گزینه هایی خراب نکن
مجلس هم بره هیچ کاری نمیتونه بکنه
Iran, Islamic Republic of
نمی‌دونید ایشون کی هست مردم ما فقط دنبال آدم حراف میگردند
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran, Islamic Republic of
کسی که به اسم گچساران کامنت می زنی و می دانیم اهل کجایی و از کجا می سوزی هرج و مرج و فامیل بازی و پارتی بازی و حق خوری نفس های آخرش را می کشد مردم خادم خود را شناخته اند و به زودی باید به همان جایی برگردی که آمدی
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه هیچ وقت از منتظریان حمایت نکرده بخصوص بعد از حمایت خان زاده ها و کدخدازاده های بویراحمد از منتظریان
Iran, Islamic Republic of
اگر بخوام رای بدم رای میدم زارعی
زمان
Romania
زارعی شما قراره این بار برای چه کسی سخنرانی کند؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها تا حالا هرکاری کردن که یه بار اسمش از کاندیدشون برده بشه ولی دریغ از هیچ و الان در حال سوختن هستن که کاندیدی از جناح رقیب تو تی وی رو خط اومده و یه صحبتی کرده
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج منتظریان
Iran, Islamic Republic of
نیروی امنیتی بهتره به کار اصلی خود بپردازد .کار فرهنگی و سیاسی باید به افراد متخصص سپرده شود .
Iran, Islamic Republic of
امنیت پایه و اساس همه ی فعالیت ها در کشور است
Romania
جناب منتظریان مسئول شبکه ی دو هم بشه در انتخابات بویراحمد و دنا نفر سومه .
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله با رایی تاریخی فامیل بازی بی سابقه در استان را جمع خواهند کرد منتظریان مرد میدان های بزرگ است و مردم هم به شکل بی سابقه ای به او روی آورده اند
United States
احسنت بر نیروهای مقتدر و با اقتدار امنیتی مخصوصا آقای منتظریان ، که در یک گفتگوی مهم و ویژه خبری دعوت میشوند، درود بر کبنا
علی
Iran, Islamic Republic of
در شرایط حساس و کنونی نظام به چنین نیروهای نیاز داره درود بر سربازان همیشه گمنام
من
Iran, Islamic Republic of
این همه رایزنی برای دو دقیقه صحبت که 70 درصدش الحمدلله گفتن بود و یک صحبت فنی و علمی و امنیتی توش نبود...
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
هر چه سناتور رییس مجلس. شد تا وقت ایشون هست رییس کمیسیون امنیت بشه؟
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج منتظریان مرد دوران سخت
تقی
Iran, Islamic Republic of
از دیدگاه مسایل ژئوپلتیک و کارشناسی امنیتی این بزرگوار در اون رسته ی تخصصی قرار ندارد که بتواند به عنوان یک امنیت شناس و تحلیل گر به خوبی تجزیه و تحلیل و باگ های امنیتی و توانمندی های امنیتی کشور عزیزمان چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی را ارزیابی نماید.نظام مقدس جمهوری اسلامی که همواره با تکیه به توانمندی داخلی و جوانان متدین و با اخلاص از بدو تولد تا کنون سرویس های اطلاعاتی قوی و قدر همچو ام ای سیکس موساد سیا که در بین این سرویس های قوی پیچیده ترین و مرموز ترین اینها MI6 میباشد را به زانو درآورده اونم با ارزیابی و توانمندی جوانان برومند و متخصص.از اینکه ایشان در جایگاه های متفاوت امنیتی قرار داشتن بلا شک جزء رزومه سوابق کاری ایشان مورد توجه قرار میگیرد صرف به تخصص و کارشناس مسایل مهم و خیلی مهم امنیتی نمیباشد .یه کارشناس و جامعه شناس مسایل مهم در راستای امنیتی به همین راحتی نیست که هر فردی بتواند از عهدش بربیاد.ولی تقدیر و تشکر باید داشت از زحمات ایشان وکما اینکه آقای منتظریان فرد قابلی هستند به امید موفقیت و آرزوی سربلندی برای آقای منتظریان از خداوند بزرگ و منان خواستاریم
سلام
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج نادر منتظریان عزیز.
قطعا پیروز انتخابات خواهی بود حاجی عزیز
Iran, Islamic Republic of
انشالا غارتگران و فرزندان غارتگران را هم بگیرید اینها دیگر نیاز به تلاش شبانه روزی ندارن چون شبانه روزی. میبرن با اجازه پدران مسول ارشد
تاریخ
Romania
مصاحبه‌ی سفارشی

واقعاً چیزی برای گفتن ندارد...‌‌
علی
Russian Federation
فقط منتظریان
...
Iran, Islamic Republic of
ای گم ایشا بمکو روشنفکر چتونه دق ایکنیت؟
لوداب
Iran, Islamic Republic of
تا الان شبکه ۱تا @با روشنفکر صحبت کرده معمولا با افرادی که در سطح کشور برو و بیایی دارند و در کل شناخته شده هستند صحبت میکنند و الان هم بحث امنیت ملی بود که با ایشان صحبت کردند قبلا هم شورای رقابت در بخث صنایع با حاج زارع که در کمیسیون صنایع بودند صحبت کردند ولی بقیه نمایندگان ما که ندیدیم
پیمان ع
Iran, Islamic Republic of
جناب منتظریان چرا از خانواده های ایثارگر در اتاق فکرتون استفاده نمی کنید؟
چرا هرچه بیشتر به جلو میریم ترس مسئولین از خانواده های ایثارگر نمایان تر میشه؟
ابراهیم
Germany
بعد از ۲۳ سال مسیرم به رشت خورود ، اون زمان از نظر امکانات در حد یاسوج شاید کمی بهتر بود، ولی امروز اصلا قابل قیاس نیست از این همه پیشرفت تعجب کردم، منتظريان نباید انتخاب بشه چون مردم یاسوج لیاقت توسعه و پیشرفت ندارند. از کامنت ها کاملا مشخص که هنوز به درک لازم نرسیدن ، این شخص فقط خودش رو خراب کرد با حضور در انتخابات ، البته جای تعجبی نیست کسی که عمر عزیز خود را وقف کشورش کرد ، دلش به حال شهرش بسوزه، طرف نوشته این آقا علمی نیست !!!!!! لازم بدونی اگه امثال این آقا نبودن شما که هیچ ، پدرتون هم مدرسه نمیتونست بره با این وجود بازهم ازنماینده محبوبتان با سواد تر
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جون بی خاتنون من تیلپ وش نیکنی راحت بخواب امتحانت پس دادی
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
فایل های مرتبط
1