تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۳۶۵۶۰
در واکنش به مطلب کبنا؛

پاسخ عجیب یک مدیر به نقد؛ خبرنگار «غلط» کرد

۱۷
۲
پاسخ عجیب یک مدیر به نقد؛ خبرنگار «غلط» کرد
کبنا ؛از آنجایی که یکی از رسالت‌های خبرنگار بررسی عملکرد مدیران در حوزه‌های مختلف و بیان دغدغه‌های مردم است، سایت خبری کبنا نیوز با انتشار مطلبی تحت عنوان «از دوران طلایی تا رکود در بنیاد شهید کهگیلویه» عملکرد مدیریت بنیاد شهید کهگیلویه به ویژه عملکرد فرهنگی وی را نقد کرد. اما رئیس بنیاد شهید کهگیلویه با ادبیاتی که زیبنده مدیر یک نهاد فرهنگی و مقدس نیست به آن واکنش نشان داد که ماحصل تماس تند این مسئول صرفاً جهت اطلاع مسئولان و افکار عمومی به شرح زیر است؛
عادل شریعت پور، رییس اداره بنیاد شهید کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار کبنا نیوز در دهدشت، اظهار داشت: اجاره‌ای کار کردی اگر رسالت خبرنگاری را بلد بودید قبل از نشر و تشویش ذهن جامعه از ما می‌پرسید. من را متهم کردی، دروغ پشت سرم گفتی بعد میگویی نظر مخاطبین است.
 می‌خواهم بگویم، تو به چه اجازه‌ای به من می‌گویی چرا عکس رفسنجانی را برداشتی؟ دوست داشتم، آقای رفسجانی هیچ ارتباطی با بنیاد شهید ندارد، پدر شهید، آزاده یا جانباز که نبود پس جامعه هدف من نبود و ارتباطی به بنیاد شهید ندارد، اصلاً نصب تصویرش از اول خیانت بود و نباید زده می‌شد.

 خبرنگار کبنا: شما مسول هستید و مردم حق دارند از عملکرد شما در خصوص یادواره‌ها سؤال بپرسند یا نقد کنند؟
آن فردی که گفت شعور نداشت، متولی یادواره‌ها کنگره است نه بنیاد شهید، خبرنگار هم اگر شعور داشت، می‌دانست در این شرایط کرونایی که همه می‌گویند، تجمعات ممنوع است، نمی‌شود، یادواره برگزار کرد. والله کسی که نوشتش اجاره بود و پول گرفت.
منظورتان خبرنگار است؟
همین آدم مریضی که این مطلب نوشت، هر کسی بود، مریض بود، هر خبرنگاری که نوشت چرا عکس رفسنجانی را برداشتید، غلط کرد؟ چون رفسنجانی ارتباطی به بنیاد شهید ندارد.
آدم موجهی بود، رییس جمهور بود به رحمت خدا رفت، خدا رحمتش کند برایش فاتحه هم خواندیم و تمام شد، تاریخ انقضایش تمام شده است.
نه جایگاه حقوقی داشت نه حقیقی، چه جایگاهی رفسنجانی در بنیاد شهید داشت که ما عکسش را نباید بر می‌داشتیم؟ چرا عکس شهید خودمان را سامان دهی نکنیم، اگر عکس رییس جمهور فعلی را برداشتیم، بیایند، بگویند چرا اینکار را کردید.
 کبنا؛ شما مسئولید و طبیعی است، مورد نقد قرار بگیرید؟
کسی نمی‌توانند من را نقد کنند، هر جا حق است بیایند در دفتر بگویند من این انتقاد را دارم توجیه شما چیست، نه اینکه بگویم آقای فلانی چرا عکس رفسنجانی را پایین آوردید؟ حق نداشتی نشر بدی مطلب را، اگر آدم درستی بودی از من سؤال می‌پرسیدی که چرا عکس رفسنجانی را زدید چرا برداشتید، تو یا اجاره‌ای کار کردی یا خطی کار کردی.
کبنا؛ برخی می گویند عملکرد فرهنگی شما در بنیاد شهید و برگزاری یادواره‌ها ضعیف است، چه توضیحی دارید؟
تو می‌خواهی بگویی عملکرد من ضعیف است یا جامعه هدف من، اگر مردم به شما می‌گویند عملکرد من ضعیف است مصداق بیاور مثلاً بگو فلان ساعت در اتاقت بسته بود، وقتی نمی‌گویی پس تو دروغ می‌گویی! اینکه بگویند عملکردت ضعیف است یعنی چه؟

کبنا؛ منظور عملکرد فرهنگی و برگزاری برنامه‌ها برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت بود؟
 عملکرد فرهنگی که می‌گویی، ما یک موافقت نامه‌ای در استان رد شده که متولی یادواره‌های کنگره است، سپاه و بنیاد و کنگره  متولی یادواره‌ها هستند اما ایا ستاد کرونا اجازه برگزاری یادواره را می‌دهد؟

کبنا؛ قبل از کرونا چه طور؟
اگر انتقاد دلسورانه برای فرهنگ داشتید به عکس رفسنجانی نسبت نمی‌دادید! برای من ثابت کن ارتباط رفسنجانی با بنیاد شهید چه بود، آیا اگر عکس رفسنجانی را بزرگتر کنیم گره‌ای از مشکلات جامعه هدف باز می‌کند؟ اگرم ارتباطی با بنیاد نداشت چرا ذهن جامعه را مشغول کردی؟

کبنا؛ کسی هم نگفت که هاشمی‌رفسنجانی شهید است، بلکه در آن تابلوی مربوط به پدخندق، هاشمی رفسنجانی در باره رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان استان در حماسه پدخندق صحبت کرده بود، و گفته بود؛ سلام من را به رزمندگان حماسه پد خندق برسانید. و عکس آقای هاشمی رفسنجانی به این خاطر بود، البته آقای رفسنجانی هم منشأ خدماتی بود، نمی‌توانید، بگویید با چه اجازه‌ای این را گفتند که چرا عکس را برداشتید؟
من میگم ارتباطش با بنیاد چیه که می‌گویید، چرا عکسش را برداشتید، شهروندان قبولش دارند، داشته باشند، مقلدش باشند به من ربطی ندارد، خودت هم برو تابع دخترش بشو چکارت دارم!
رسالت خبرنگاری این نیست.
کبنا؛ ما مطالب مردم را نشر می‌دهیم و توضیحات شما را هم نشر می‌دهیم.
ذهن جامعه را آشفته می‌کند، بازار خودتان را گرم می‌کنید بعد می‌گویید بیاید دفاع کنید.
 شریعت پور؛ من چند سال است مدیر هستم؟
کبنا؛ از وقتی مدیر کهگیلویه شدید، هیچ ارتباطی با خبرنگاران نداشتید و اگر ما دقیق ندانیم چه سالی مدیر شدید حق داریم.
شریعت پور؛ روز اول گفتم و به آن اعتقاد دارم که من در هیچ شهری با هیچ خبرنگاری ارتباط و میانه ندارم.
کبنا؛ این نشانه ضعف شماست.
شریعت پور؛ خبرنگاران محترم هستند، ولی از آن مدیران نیستم که اگر کاری کردم کوه بسازم ازش که فلان کار را کردم.
کبنا؛ وجود روابط عمومی و اطلاع رسانی در هر اداره‌ای ضروری است، وقتی هیچ ارتباط رسانه‌ای ندارید طبیعی است که از عملکر شما بی خبر باشیم؟
نمی‌خواهم خبرنگار بداند عملکردم را خدا بداند.! اگر ضرورت بدانستم مثل بقیه مدیران سراغ خبرنگاران می آدم و پول می‌دادم و می‌گفتم مثلاً بسته معیشتی دادم در سایت نشر دهید.
به نوکری پدر و مادر شهدا افتخار می‌کنم، عادل شریعت پور برج 10 سال گذشته بازنشسته شده است ولی سازمان با رفتن من موافقت نمی‌کند، بچه روستا هستم و هیچ قدرت و شخصی پشت من نیست اگر آدم بدی بودم، مثل بقیه پشت کله‌ام می‌زدند و اوتم می‌کردند، این نشانه صداقت و پاکی و خطی نبودن شریعت پور است!
توضیحات کبنا نیوز؛
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، در حالی که در عصر ارتباطات به سر می‌بریم و اهیمت ان بر همه آشکار است، رییس اداره بنیاد شهید کهگیلویه که خود باید از متولیان فرهنگی باشد افتخار می‌کند که با هیچ خبرنگار و رسانه‌ای در هیچ شهری ارتباط ندارد!
متاسفانه این روزها کرونا بهانه‌ای شده تا برخی مدیران در سایه آن کم کاری‌های خود به ویژه در حوزه‌های فرهنگی را توجیه کنند، همانطور که مدیر بنیاد شهید کهگیلویه هم معتقد است که اگر خبرنگار شعور داشت در این شرایط کرونایی از یادواره حرف نمی‌زد!
ولی بهتر است اقای شریعت پور این را بداند که در این شرایط می‌تواند از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت بهره گیرد، کرونا را بهانه نکند و پاسخگوی مردم باشد.
این مسول در حالی شعار قانون مداری سر می‌دهد و می‌گوید بر مبنای قانونی تصویر آقای رفسنجانی را از تابلوی شهدای پد خندق برداشته است که به گفته خودش بازنشسته است.!
می‌طلبد دستگاه‌های نظارتی و مردم خود قضاوت کنند که اصلاً مدیریت ایشان قانونی است آنهم وقتی برخی از فرزندان شهدا و جانباز در عین جوانی بیکارند! آیا این مصداق استفاده ابزاری از قانون نیست؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعت شماقابل قیاس باآقای رفسنجانی نیستیدالکی خودتون رابزرگ نکنید.....
رضا
Romania
اگ رفسنجانی زنده بود جرات اینجور حرف زدن داشتی!
Iran, Islamic Republic of
جای آیت الا هاشمی درقلب میلیونهای قلبهای تپنده است هاشمی فرمانده جنگ فرمانده سازندگی بود نیازبه پوستردردیوارتابلو ندارد ازدنیا رفت ازدلها نرفت نمیره
شریعت پور
Iran, Islamic Republic of
ماندم سر کار بعد بازنشستگی هم به استناد قانون هست که متاسفانه بعضی از اصحاب رسانه از قانون اطلاع ندارند
Iran, Islamic Republic of
خبرنگاری که ازترس کرونا تاحالا ازخدنش بیرون نیومده و تاکنون به دفتر هسچ مدیری مراجعه نکرده و درهیچ برنامه فرهنگی حضور نداشته ونمیدونه چه برنامه هایی اجرا شده مشخص است یا پولی است یا میلی حیف به هرکس بگویم خبر نگار بعضی خبرندارند
دانشجو
Romania
اتفاقا این مدیر خیلی بحق و درست جوابتونو داده. من که خوشم اومد منطقی بود
سید
Iran, Islamic Republic of
چه مدیر
باران
Iran, Islamic Republic of
من خیلی از نظرات اقای رئیس بنیاد شهید را تایید میکنم .حالا شاید با لحن تند بیان کرده باشد ولی در حیطه اختیارات خودش حرف زده و عمل کرده کار غیر قانونی انجام نداده.
هرچند متن قبلی که در مورد عملکرد بنیاد شهید هست را نخونده ام و نمیدونم چی بوده.
مهد ی. پور محمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعت خیلی خدمت به مردم خویش وقوم کردند؛؛اصلا در ایران هیچکسی جای ایشون نمی تواند کار کند !!!!! والا می رود هآااااااا !!!! ولی بدانیم ::::خبر نگار درد و رنج و دغدغه ورسولی بی ادعاست +++باید ازش پاسداری کرد ++++
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
اقای به ظاهر خبرنگار خودت خوب میدانی از جانب کی پول میگیری تا شریعت پور را تخریب کنی،،،،همان هایی که پول بهت دادن عرضه اداره کردن نداشتن و کارشون فقط تخریب روسای بنیاد هشت از گذشته تا کنون،،،،پس لطفا حواست راجمع کن و دست از سیاسی کاری و قوم گرایی بردار و گرنه رسوات خواهیم کرد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دلت پر آقای شریعت پور چندتا مثل این آقا سی سال کار کردن اما هنوز نمیخوان بازنشسته بشن تا شاید یکی دیگه بیاد سرکار واز امار بیکاری کاسته بشه
Iran, Islamic Republic of
واقعااا از آقای/سوال شود که فرهنگ ایثار وشهادت و ارتباط را بلد هست تعریف کند . باید بیشتر از ده سال بمونی مدیر ناتواان.
امیر
Iran, Islamic Republic of
مدیری که ضعف دارد از رسانه می ترسد
اگر ریگی تو کفشت نیست چرا میگی ارتباط و میانه ای با هیچ خبرنگاری ندارم
Iran, Islamic Republic of
دروود بر کبنانیوز که مو را لای ماست میکشد.کاااش یه سری به مدیر کل و عملکرد چند ساله ایشون هم یه توضیحاتی میدادی برا جامعه ایثلرگری.البته ازمدیر شهرستان وعملکردش نشخص هست که مدیرکل چگونه هست وااا مصیبتا از حال ای مردم بدبخت.
Iran, Islamic Republic of
گردن کج و گووش بفرماان .......هست بااااید بیش از ده سال بمونه و اینممم عملکردددد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بیکارانی که شما می بینید همه از دانشگاههای بدون کنکور وبدون امتحان مدرک گرفتند
۴۸
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعت پوریه مدیرکاردانه اگرکاربلدنبود توسی سال کاریش مدیرنبود بروخودت عوض کن توحتما دلت ازجایی پره
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1