تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۴۲۲۷۲۴
گفت و گوی زنده «غلامرضا تاجگردون»:

«حاج غلامم» نه دکتر تاجگردون! / نمی‌گویم پاک پاک هستم، دارای گناه هستم آقایان هم / اصل ماجرای اعتراض زاکانی لازم شد، را می‌گویم / شورای نگهبان هیچکدام از مستندات معترضان به اعتبارنامه‌ام را تائید نکرد/ اگر آیت الله جنتی بگویند من می‌روم

۲۱
۳
«حاج غلامم» نه دکتر تاجگردون! /  نمی‌گویم پاک پاک هستم، دارای گناه هستم آقایان هم /  اصل ماجرای اعتراض زاکانی لازم شد، را می‌گویم / شورای نگهبان هیچکدام از مستندات معترضان به اعتبارنامه‌ام را تائید نکرد/  اگر آیت الله جنتی بگویند من می‌روم
کبنا ؛ نماینده مردم گچساران در مجلس که بحث‌های زیادی درباره مدرک تحصیلی وی، رانت خواری‌اش، جا به جایی به نفع مطلوب ردیف‌های بودجه‌ای، اعمال نفوذ برای بکارگیری اقوام و نزدیکانش و مسائلی از این دست از سوی برخی نمایندگان علیه او مطرح شده، در یک گفت و گوی زنده به این شبهات پاسخ داد.
به گزارش کبنا، «غلامرضا تاجگردون» نماینده مردم گچساران که جمعی از نمایندگان به اعتبارنامه‌اش اعتراض کرده‌اند؛ او در یک گفت و گوی زنده شرکت کرد و به تمام شبهاتی که پیرامون اعتبارنامه و صلاحیت او مطرح کرده‌اند پاسخ داد و اسناد و مدارکی را ارائه کرد که طی روزهای آینده جدای پاسخ‌های او منتشر خواهد شد.
بررسی چرایی اعتراض به اعتبار نامه آقای غلامرضا تاجگردون موضوع اصلی این نشست است که از زوایای مختلف به آن پرداخته خواهد شد و پاسخ نماینده مردم گچساران را در ارتباط با این موضوع خواهیم شنید؛ برای شروع، بهتر است از آقای تاجگردون بخواهیم خودشان را برای مخاطبان بهتر و بیشتر معرفی کنند.
بنده «غلامرضا تاجگردون» هستم. 30 سال است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنم. بورسیه سازمان برنامه و بودجه، معاون و مشاور رئیس این سازمان بوده‌ام. دو دوره در دوره‌های نهم و دهم نماینده مردم گچساران  در مجلس بوده‌ام که در این 8 سال، 6 سال هم ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را بر عهده داشتم. ذدر دوره یازدهم هم مردم حوزه انتخابیه‌ام بار دیگر به بنده اعتماد کردند و به من رأی دادند.
شروع حرکت شما برای ورود به قوه مقننه در میان دوره‌ای مجلس بود که ردصلاحیت شدید و در مجلس هشتم رقابت را باختید؛ دلایل ردصلاحیت شما چه بود؟
من در میان دوره‌ای انتخابات مجلس ششم کاندیدا شدم. پسر عموی من در آن دوره کاندیدا بود و رأی خوبی هم  آورد، اما شورای نگهبان انتخابات را باطل کرد و شهر هم شلوغ شد. در میان دوره‌ای من ثبت نام کردم که ردصلاحیت شدم که به نظرم تشخیصشان در عدم صلاحیت من و عموزاده‌ام درست بود. در مجلس هفتم شرکت نکردم و در دوره هشتم با رأی خیلی نزدیک نتیجه را باختم. مجلس هشتم هم در شورای نظارت استان برای من عدم احراز زدند که البته بعد در شورای نگهبان تائید شدم و این تائید صلاحیت تا به امروز در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم ادامه داشته است.
آقای تاجگردون، یکی از موارد مطرح درباره اعتبارنامه شما طرح شبهاتی نظیر «رانت خواری» است، در این باره توضیحتان چیست؟
خب، از این حرف‌ها می‌شود زد. مهم نحوه طرح موضوع و مستندات ارائه شده است؛ چون طرح چنین مسائلی باید یک منطق حقوقی داشته باشد. ببنید قاعدتاً من مخالفانی دارم که شاید حرف‌هایی بزنند و نتایجی هم از فکت های شان بگیرند که ایرادی هم ندارد. مهم اثبات این موضوعات است که در سیستم قضایی و نظارتی مطرح شده و از آن نتیجه بگیرند؛ آن‌ها هم تعارفی در این زمینه ندارند مثل ردصلاحیت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس دهم که دیدید برای مجلس یازدهم ردصلاحیت شدند.
یک موضوعی درباره صلاحیت خودم بگویم. شما می دانید که من 24 تا 48 ساعت بعد از سایر نمایندگان صلاحیتم تائید شد؛ چون درباره من، گزارشی در لحظات آخر به شورای نگهبان رسید و آیت الله جنتی شخصاً دستور رسیدگی دادند و در نهادهای نظارتی و امنیتی هم همینطور. خب من امین نظام در سیستم بودجه ریزی کشور بودم و لذا وقت کافی را درباره من گذاشتند و تک تک موارد را از من سئوال کردند که بدون دلیل بنده را رد یا تائید صلاحیت نکرده باشند.
معترضان مستندات و موارد مبهمشان را به شورای نگهبان فرستادند و شورا تاکید کرد که این موارد را دیده است و در خارج از زمان مشخص شده هیات رئیسه مجلس مجدداً مستندات را فرستاد و شورای نگهبان پاسخ مکتوب داده است که موارد را بررسی کرده و دیده است و مشکلی وجود نداشته است؛ اما باز برخلاف قانون معترضان در یک جلسه 5 ساعته در شعبه این موضوعات را عنوان کردند و باز منجر به تائید اعتبارنامه بنده شد.
سه نفر از اعضای شورای نگهبان ساعتها نشستندو بررسی کردند، تک تک موارد را سوال کردند. در مورد رانت خواری و مسائل دیگر از من سوال کردند. با این حال معترضان به اعتبارنامه طی دو نامه موضوع من را به شورای نگهبان فرستادند.
گفتند که برخی موارد به سمع شورای نگهبان نرسیده و بعداً به این موارد دست یافته‌اند؟
 روز دهم همه مستندات را فرستادند به شورای نگهبان. شورا نامه نوشت که هم اینها بررسی شده است. دوباره علارغم اینکه غیرقانونی بود روز هجدهم، ساعت 11 شب مستندات دیگری به شورای نگهبان فرستادند. شورا جواب داد که من بررسی کرده‌ام.
 پس هر دو نوبت شورای نگهبان پاسخ مکتوب داده که بررسی شده است؟
طبق قانون دیگر نباید بررسی شود. ولی با اصرار بررسی شد و شعبه جلسه چند ساعته گذاشت. به اضافه اعضای شعبه چند نفر دیگر هم امدند
 در رابطه با رأی شعبه به اعتبارنامه برخی اعتراض کردند که چرا رأی مخفی داده‌اند؟ روند قانونی چطوری هست؟
 آیین نامه صراحت دارد که رأی باید مخفی باشد و با برگه باشد. قانون را اجرا کردند. من نمی‌دانم چرا در باره من می گویند که نباید مخفی باشد، می‌توانند بعداً قانون را تغییر دهند ولی الان قانون این هست که رأی مخفی باشد. روز بعد در صحن علنی رئیس مجلس اخطار من را به رأی نگذاشت و اخطار مخالف من را به رأی گذاشت.
غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟  /  دلیل سکوت تاجگردون درباره اتهاماتش چیست؟ ( +  فیلم و اینفوگرافیک )
دوستان معترض به اعتبارنامه شما هم آمده بودند؟
بله همه آنها آمده بودند و حتی چند نفر را بیشتر همراه خود کرده بودند، اما باز تائید شد.
اینکه رأی گیری مخفی درباره اعتبارنامه شما انجام شد، مورد سئوال و اعتراض است، آئین نامه چه می‌گوید؟
آن‌ها قانون را اجرا کردند و طبق آئین نامه رأی گیری مخفی انجام می‌شود. این به من ربطی ندارد بلکه در آئین نامه به صراحت آمده است. این را می‌توانند اصلاح کنند، بنده هم مشکلی ندارم. حالا باز در جلسه علنی رئیس مجلس تذکر یکی از نمایندگان را تائید و پس از آن مجدداً بنده را به کمیسیون تحقیق فرستادند.
البته درباره تبلیغات شما هم بحث‌های زیادی وجود دارد و معترضان مسائلی را در خصوص آن مطرح کرده‌اند.
این حالت تبلیغات برای همه رقبای من در حوزه انتخابیه‌ام بوده است. شاید تفاوت در نوع کلیپ ما و تبلیغات است. خب برای همه رقبای من فشفشه هوا کرده‌اند و با تفنگ به استقبال آمده‌اند، اما تهدید کرده‌اند که اگر به تاجگردون رأی بدهید، عمودی بیایید، افقی می‌روید... کما اینکه در این پروسه کشته هم داده‌ایم که کسی در مورد آن صحبت نمی‌کند. ولی نوع تبلیغات در مناطق عشایری همین است. خب طبیعتاً اگر اشکال داشت شورای نگهبان باید انتخابات حوزه انتخابیه من را ابطال می‌کرد.
پاسخ شما به این گزاره چیست؟ آقای تاجگردون مواد 32 برنامه چهارم و 215 قانون برنامه پنجم توسعه زیرپا گذاشته تا متقلبانه طرح امامزاده جعفر را بدون تصویب هیئت وزیران، در پیوست بودجه بگنجاند. بعد نوبت گنجاندن دو طرح آب‌رسانی خان احمد و دشت مور که دو طرح مجزا هستند و ارتباطی با امامزاده جعفر ندارند به طرح امام‌زاده جعفر و تغییر اسامی ردیف‌های سند بودجه بدون مجوزهای قانونی بود. هدف اصلی وی کاملاً شخصی و برای آبرسانی به 400 هکتار زمین‌های کشاورزی خود و خانواده‌اش بود. افزایش غیرقانونی و در نتیجه بی‌حساب‌وکتاب تعداد و مبلغ طرح‌ها، میلیاردها تومان زیان در پی دارد که به دلالت ذیل ماده (598) قانون مجازات اسلامی، ارتکاب آن برای آقای تاجگردون جرم و وی شخصاً ضامن آن است.
همه فکرمی کنند امامزده جعفر داستانش چیست؟ اتفاقاً خوب است این موضوع را مطرح کنیم؛ چون دیدم آقای توکلی هم در این مورد صحبت کرده و گزارش نوشته است. میلیاردها متر مکعب آب در یک بخشی از منطقه ما رد و سپس شور شده و به دریا (خلیج فارس) می‌ریزد. این طرح از سال‌ها پیش مطرح است، اما از 84 و 85 این طرح آبرسانی متوقف شد، تا اینکه بنده نماینده شدم. می گویند این طرح چطور آمده به پیوست قانون، خب 6 هزار طرح است؛ چرا در مورد آن‌ها نمی‌پرسید؟
ایرادی که می‌گیرند این است که می گویند شما درمورد زمین‌هایتان ذینفع این طرح هستید؟
بله درست است، در منتهی الیه این طرح زمین‌های ماست. همه می‌دانند که زمین‌های ما آبی است و چاه آب دارد؛ اما بر فرض 50 هکتار زمین ما ذینفع در این موضوع باشد ما کل آن منطقه را باید رها کنیم به خاطر اینکه ممکن است باغ تاجگردون هم نفع ببرد؟ خب شما مراجعه کنید به مردم آن منطقه ببنید چقدر از این طرح منتفع شده و وضعیتشان بهتر شده است. نمی‌دانم چرا این آقایان اینقدر بحث می‌کنند؟ خب بیایند بروند و این موضوع را از مردم آن منطقه بپرسند.
شما یعنی در مورد این طرح جلسه برگزار کرده و با هماهنگی آن را وارد بودجه کرده‌اید؟
حتماً باید این کار انجام شود. من جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده‌ام. من کاری به این موضوع ندارم اما مثلاً فرض کنید فلان نماینده تهران صاحب چند رسانه است، اگر او طرحی فرهنگی برای کلان کشور بدهد که در پس آن رسانه‌هایش هم منتفع بشود، او رانت خواری کرده؟ یا یک نماینده روحانی طرحی بیاورد که حوزه علمیه خودش هم به دنبال آن منتفع می‌شود، این رانت خواری است؟ شما بنید چند هزار خانواده از این طرح منتفع شده‌اند؟
آیا در مستندات نشانه‌ای هست که در زمان تصویب بودجه بند و تبصره‌ای گنجانده باشید؟
حتماً من تلاش کرده‌ام، حداقل 50 جلسه با وزارت نیرو داشتم برای اینکه بتوانم طرح را بگیرم.
آیا تعارضی بین منافع شما و شما به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وجود دارد و آیا شما ذینفع شده‌اید؟
فرض کنید اقای ایکس نماینده شود و صاحب چند رسانه است، تلاش می‌کند تا طرحی را بگیرد، خوب این می‌شود منافع؟ زمانی تعارض ایجاد می‌شود که ضربه‌ای به دیگری وارد کند یا ضربه‌ای به طرح دیگر و مکان دیگر وارد کند، اگر چنین شود اشتباه است و من خطا کردم، ولی این یک کار عام المنفعه بوده است، می دانید چند هزار نفر از این طرح نفع می‌برند.
 کسانی که اعتراض به شما دارند مسائلی را مطرح کرده‌اند مثلاً گفته‌اند در طرح امام زاده جعفر بدون ردیف بودجه تبصره زده‌اید؟
به نظر من اشتباه استراتژیک مخالفان من این هست، گچساران شهر نفتی است، روزانه 640 بشکه نفت تولید می‌کند، در اطراف ما دو رودخانه بزرگ هست، یک طرف سد کوثر است، 900 کیلومتر ابرسانی می‌شود به مناطق مختلف جنوب، مقداری هم به زمین‌های شهر گچساران هم می‌رسد. این سمت شهر ما رودخانه زهره وجود دارد، انتهای شهرستان می‌رسد به آب شور و بعد به خلیج فارس می‌ریزد. در کنار این زمین دشت‌های بسیار خوبی هست که آب ندارند. سطح درامدی مردم این قسمت پایین هست. زمانی که در سال 84 مدیر بودم این طرح شروع شد، و بعد کامل منتفی و ساکن بود تا زمانی که من نماینده شدم. چند سال دنبال این طرح بودیم، و الان مردم دارند از این طرح استفاده می‌کنند.
این طرح حدود 7 هزار هکتار زمین است که سه هزار هکتار به بهره برداری رسیده و سه هزار هکتار دیگر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. منتها الیه این طرح زمین‌های ما هست. که آب گیرش نمیاد. چاه آبی در زمین‌های ما هست. 50 هکتار است. حالا برای اینکه مخالفان چیزی نگویند باید بگوییم به همه آب برسانید به استثنای این 50 هکتار؟ مردم را ببینیم، به مسائل و بهانه‌ها توجه نکنیم.

جزئیات دیدار «قالیباف» با اعضای کمیسیون تحقیق درباره پرونده تاجگردون / جلسه کمیته تحقیق با شورای نگهبان و وزرات اطلاعات / بررسی پرونده «تاجگردون» باید هفته آینده نهایی شود / آیا تاجگردون از اسناد سرّی کمیسیون بودجه سوء استفاده کرده؟
آیا شما دکتر هستید؟ چون درباره ماجرای مدرک تحصیلی‌تان هم بحث‌های زیادی است. کما اینکه نماینده تفرش در مجلس یازدهم پیش از این به همین دلیل اجازه ورود به پارلمان را پیدا نکرد. گفته می‌شود شما در یک جا عنوان کرده‌اید که مدرک دکترای مدیریت اقتصادی خود را طی سال‌های 2005 تا 2008 به شکل ترددی از مؤسسه گلوبال بیزینس آکادمی بروکسل بلژیک اخذ کرده‌اید. آقای تاجگردون در سایت مجلس عنوان شده، شما دکتری تخصصی دارید (1394) معترضا میگیوند شما قریب 15 سال است که از مواهب مالی، منصبی و سیاسی این عنوان سوءاستفاده کرده‌اید.
 بحثی مطرح می‌کند ایا تاجگردون دکتری دارد یا ندارد؟ آیا سوء استفاده از مدرکش کرده است؟ من با فوق لیسانس عضو هیئت علمی شدم و از روز اول همتراز استاد تمام بودم، پس دنبال منافع مادی نبودم. زمان‌هایی که مسئولیت نداشتم، درخواست به یک موسسه خارج از کشور در بلژیک دادم. مخالفان گفتند دروغ می‌گوید. سال 2006 درخواست دادم، و پذیرش شدم، حتی پرداخت‌های پول و رسیدهایش را ضمیمه کردم. گفتند موسسه وجود خارجی ندارد. موسسه از سمت سفارت بلژیک درخواست ویزا کرده است، و من برای دفاع رساله دکتری به موسسه رفتم و دفاع کردم و مدارکش هم هست. این تز دکتری را هم تبدیل به کتاب کردم.
گفتند این مرکز فاقد ارزشیابی است، یعنی آنکه این مدرک در آزمون و در ارزشیابی‌ها قابل ارائه نیست. من دکتر هستم، ولی این مدرک فاقد ارزشیابی است حالا من بیایم بگویم چرا به من می گویید دکتر؟ پوسترهای من هیچی داخلش نیست. از دور اول انتخاباتی یک لوگو دارم، که نام بنده است. شورای نگهبان رسماً نوشت که از مدرک فوق لیسانس استفاده کردم.
سال 79 و 80 تمام گرید های کارمندی من پر شد. فوق لیسانس بودم، جانباز بودم، نشان گرفتم، بنابراین این مدرک تأثیر و نفعی برای من ندارد.
در همین رابطه بخوانید؛

تاجگردون: اگر پدر من ساواکی بود چرا او را نگرفتند؟ /هر چه لر در کشور مسئولیت دارد را به من وصل کرده‌اند /طبری رفیق آنهاست یا ما؟

جزئیاتی جدید از بررسی و تصویب اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق/نباید بداخلاقی و حاشیه‌سازی شود /براساس مدارک و مستندات به تصویب رسید

دو روش بررسی اعتبارنامه تاجگردون در صحن مجلس از زبان عضو هیات رئیسه مجلس


رونمایی اسنادی درباره تاجگردون / ادعای زاکانی در باره همسر دوم تاجگردون / فرد فاسد مجلس را به بیراهه می‌برد ( + تصاویر )

بنده در زمان فارغ شدن از کار، از یک مرکزی در بلژیک (مؤسسه گلوبال بیزینس آکادمی بروکسل) درخواست کرده‌ام که ادامه تحصیل بدهم که البته اینکه می گویند وجود خارجی ندارد، جای سئوال است. در سال 2006 من پذیرش گرفتم. حتی پرداختی پول و رسیدی که گرفتم هم موجود است و در سال 2008 آن موسسه از سفارت بلژیک در ایران برای من درخواست ویزا کرده است و من رفته‌ام آنجا و از تزم دفاع کرده و عکس جلسه دفاعم هم موجود است. حتی تز من به زبان انگلیسی موجود و ترجمه فارسی آن هم کتاب (الگوی بودجه‌ریزی غیرمتمرکز در کشورهای غیرفدرال) شده است.
پس از آنکه این مدرک را گرفتم به همراه تنی چند از افراد که اینجا اسمشان را نمی‌برم، وزارت علوم اعلام کرد این موسسه از نظر ما فاقد ارزشیابی است و من هم پذیرفتم. لذا بر همین اساس در ماجرای ثبت نام در انتخابات و در فرم‌های شورای نگهبان هیچگاه عنوان دکتر ننوشته و تمام در همه فرم‌ها نوشته‌ام که دارای مدرک فوق لیسانس هستم.
می گویند در تبلیغات هم از این عنوان یعنی (دکتری) استفاده کرده‌ام، اما در پوسترهای انتخاباتی من یک لوگو استفاده شده به اضافه واژه «غلامرضا تاجگردون». در جلسه کمیسیون تحقیق می گویند فلان جا رفته‌اید و در بنر تبلیغاتی عنوان دکتر استفاده کرده‌اند؛ خب این چه ربطی به من دارد؛ چون در پوسترهای تبلیغاتی بنده چنین چیزی وجود ندارد. شما به حوزه انتخابیه من بروید بگویید که تاجگردون؛ هیچ کس نمی‌گوید که دکتر؛ همه می گویند: «حاج غلام».
معترضان می گویند: شما با اعمال‌نفوذ برای انعقاد قرارداد شرکت پتروامید آسیا در سال ۱۳۸۹ با شرکت ملی نفت ایران جهت احداث و اجاره مخازن نفت خام با ظرفیت حدود ۱۰ میلیون بشکه در گناوه که برآورد دیوان محاسبات که نزدیک به 1500 میلیارد تومان خسارت به وزارت نفت وارد کرده؛ نقش داشته‌اید و پرونده آن هنوز در دیوان باز است، این موضوع صحت دارد؟
کمیسیون تحقیق سه‌شنبه آینده درباره اعتبارنامه تاجگردون اعلام نظر می‌کند / پای وزارت اطلاعات هم به اعتبارنامه تاجگردون باز شد
 اینقدر این را توضیح داده‌ام که خسته شده‌ام. پترو امید آسیا یک شرکتی متعلق به بانک سپه است که وظیفه‌اش ایجاد و احداث مراکز نگهداری و فروش نفت است. سال 90 قبل از اینکه بیایم مجلس عضو هیات مدیره غیرموظف این شرکت بودم. ادعا شده تخلفاتی در آنجا شده؛ چه کسی این ادعایی را کرده؟ دیوان محاسبات که زیر نظر من نماینده است که اگر بخواهم اعمال نفوذ بکنم؛ حتماً می‌توانم این کار را انجام بدهم؛ اما تخلف ربطی به من ندارد چون قبل از حضور من در آن مجموعه بوده است. بله، تخلفی شده و در حال رسیدگی است، اما ربطی به من ندارد و اصلاً زمان من نبوده است.
اتفاقاً شورای نگهبان هم درباره این ماجرا طرح موضوع کرد که آیا من سهامدار (پترو امید آسیا) هستم، به آنها گفتم به ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید و ببنید سهامدارش از ابتدا چه کسی بوده و ... خب این که کار ساده‌تری است؛ بجای اینکه بخواهید سیخونک بزنید به زندگی مردم و سر مردم را به درد بیاورید.
دو سال پیش گزارشی در یکی از رسانه‌های بیگانه منتشر شد، گفتند چاه نفت به ابوظبی و قطر می‌فرستد  و ... . پترو امید آسیا صد در صد متعلق به بانک سپه است. ده میلیون بشکه در گناوه ساخت. انور جاسک هم دارد می‌سازد. سال 90 نزدیک 1 سال و 9 ماه عضو هیئت مدیره شدم، و بعد در آمدم. دیوان محاسبات ادعا کرده که من اعمال نفوذ کرده‌ام. این تخلف در مراحل بررسی است. اگر تخلفی شده باشد در دوره من هم نیست و به من ربطی ندارد. اتفاقاً شورای نگهبان این موضوع را گفت. من گفتم من ذینفع نیستم. من نمی‌دانم چرا این را بارها سؤال می‌کنند؟ چرا این افرادی که گزارش می‌زنند پای خواهر و دختر و خانواده من را وسط می‌کشند. در ثبت اسناد شرکت پتروامیدآسیا را سرچ کنند و ببینند این شرکت مال کیست!؟
شما می گویید یک سری مخالفت‌ها و دشمنی‌ها دارید، تصاویری که از ستاد انتخاباتی شما منتشر شد انتقاداتی وارد شد، و شما می گویید اطلاع دارید که برخی‌ها با شما دشمنی دارند. به روند کلیپ‌ها خودتان نقدی دارید؟
 همه این اتفاقات در مورد رقبای من هم بود، شاید تفاوت در نوع کلیپ باشد، یا در نوع نگاه دیگران. ذات منطقه عشیره‌ای این هست که برخی از مراسمات هم در اینجا اتفاق می افتد، و شاید برای شما خنده دار باشد ولی عناصری مثل اسب و ... عشیره‌ای است.
 من عادت ندارم علیه کسی اینطوری بنویسم، ولی بقیه می‌نویسند. رقیب من، خواهرزاده‌اش در رقابت با من در شب انتخابات آدم کشته، و الان زندان است. شب انتخابات جلوی افراد را گرفتند و گفتند اگر به تاجگردون رأی بدهید می‌کشیم.
عروسی در شهر ما بود، خانم دکتر ترک قشقایی که ربطی به گچساران و من نداشت می کشنش، از اینها حرفی نمی‌زنند و بعد به کلیپ‌ها گیر می‌دهند. چطور گفتند کسی آمد و با اسلحه کنار تاجگردون ایستاد ولی نگفتند که یک نفر را شب انتخابات کشتند. دست به گزارش نوشتن‌شان خوب است.

در خصوص ملک پدری شما ابهامی هست؟
می گویند ملک پدری ایراد داشته، و می گویند در این مقطع بعد از انقلاب زمین‌ها را اضافه کردیم. می گویند تاجگردون 700 هکتار زمینی دارد. سال 1336 زمین خریداری شد، سال 1347 دو دونگ به خواهران و برادران داده شد که جزو من هم می‌شد. در زمان انقلاب سهم پدر را مصادره کردند. امروز یکی از معترضین رسماً گفت 700 هکتار دارم. من امروز رسماً اعلام می‌کنم بالای 220 هکتار اگر خواهران و برادران و من داشته باشم باقی‌اش مال شما.
 اسم شما در کیفرخواست بانک سرمایه وجود دارد؟
تاجگردون: کسی من را اظهار نکرده است و مسئله‌ای نیست. فقط در پرونده یک کسی گفتند که در گزارش آمده «سفارش تو را تاجگردون کرده است».
مورد دیگری که مطرح می‌شود اعمال نفوذ شما در شرکت‌ها و گماردن اطرافیان شما در شرکت‌ها و پست‌هایی که اطرافیان و غیره از طرف شما دریافت کرده‌اند و گفته‌اند تعداد زیادی شرکت تحت نفوذ دارید؟
تاجگردون: اقایان یک ادعا را کردند و در چند مرحله مطرح کردند. من هم رفتم توضیح دادم به هر جایی و تأیید شد. لیستی نوشتند که هفتاد و دو شرکت تحت نفوذ من هست، اسمش را گذاشتند شرکت‌های تو در تو که از این طریق معاملات نفتی صورت می‌گیرد. 20 نفر  از افرادی که در بیست تا از این شرکت‌ها هستند فامیلی‌شان تاجگردون است و ربطی هم به من ندارند، حتی گچسارانی هم نیستد. بی اخلاقی کردند و در یکی  از این شرکت‌ها گفتند محمدمهدی تاجگردون فامیل تاجگردون است، در خاندان ما محمدمهدی تاجگردون نیست. و بعد یک نام معروفی هم در همان شرکت پیدا کردند و گفتند پسر تاجگردون با فلانی در نهاد نظارت هستند.
شرکت ایرسا تدبیر اریانا را ببینید، شخصی به اسم محمد تاجگردون در این شرکت است. این شرکت چه کاری انجام می‌دهد؟ شبکه کامپیوتر و دوربین مداربسته و دارد. محمد تاجگرودن پسر برادرم هست ولی نه این محمد تاجگردونی که در این شرکت است.
مبارزه با فساد یا حذف نماینده دو شهرستان به هر قیمتی؟
یک کسی در شرکت دیگر به اسم رامین تاجگردون است، فروش پوز از طریق این شرکت می‌کند، در خاندان ما رامین تاجگردون وجود ندارد. در شرکت خشک بار نیز کسی به اسم امیر تاجگردون است، ولی مربوط به خانواده ما نیست. در هشت شرکت دیگر که مربوط به ۀقای دلایز یکی از همشهری‌های من است، ایشان کار کرده و تلاش کرده و در این شرکت‌های دولتی هست، و این را به من ربط می‌دهند.
می گویند پتروشیمی گچساران مال من است. دیروز دیدم در مستندات، حدود سی صفحه در مورد پتروشیمی گچساران توضیح دارند در مورد سهام پتروشیمی. پتروشیمی مربوط به هولدینگ خلیج فارس است. خواهش می‌کنم عادت به اسم آوردن نیستم  ولی اسم می‌اورم، آقای دکتر نجابت نماینده، زیر این گزارش را امضا کردند. ایشان حتی گزارش را نخوانده‌اند؟ و در انتهای این سی صفحه این گزارش را به فردی پاکدست به اسم اقای غلامحسین نجابت ربط داده‌اند که عموی اقای نجابت است. شما سی صفحه نوشتند که بگویید اقای نجابت دزد است؟ یعنی عموی شما دزد است؟ اقای نجابت شما بخوانید بعد امضا کنید!
«نوشته سال 86 که نجابت دست تاجگردون را گرفت، در شرکت‌های اقماری اقای نجابت پیمانکار آن می‌شود».
بررسی کنید در این سی سالی که من خدمت کردم در یک شرکت فعالیت اقتصادی داشتم؟
به معترضان گفته شده چرا قوم ستیزی می‌کنید؟  گفته‌اند نه ما قوم ستیزی نمی‌کنیم.
در حالی که گشته‌اند در سرمایه گذاری امید، هر چقدر لر بوده پیدا کرده‌اند و لیست کرده‌اند که حتی از مسجدسلیمان هم بوده‌اند. از بروجرد، دهلران، اردکان، رستم، و ... همه لرها را پیدا کرده‌اند و گفته‌اند پای تاجگردون در میان است. چرا هر کسی را پیدا می‌کنند به من وصل می‌کنند.
مجری: بحث کشیده شد درباره اینکه گفتند درباره مادر شما توهین شد؟ از این موضوعات پرهیز می‌کنیم ولی چون ابهام است من می‌پرسم. اینکه می گویند فلانی داماد شما است و پست گرفته است.
لیست همه فامیل‌هایم را برای کمیسیون نوشتم، سه نفر برادر من، ساسان، که سابقه مدیریت دارد و چند ماه است که معاون گردشگری است. پسر برادرم در پتروشیمی کار می‌کند، سهام هم ندارد. خواهر من بیست و سه سال در فارس کار می‌کند. ولی امروز دیدم به من ظلم می‌شود. امضایی که سه نفر امضا کردند، نجابت، زاکانی و کریمی. می گویند در مورد مادر من چیزی نگفتند. در حالی که زیر نامه‌ای را امضا کرده‌اند که به مادر من توهین شده است و یک گروه از مردم منطقه این را نوشته‌اند. زیرش را امضا کردند. اما امروز می گویند درباره مادر شما نگفتیم.
یک گروه در منطقه ما می‌نویسند و این اقایان امضا می‌کنند. طرفی که نوشته یکی از دهاتی‌های ما است. اقایان لاقل خودتان بنویسید. اغتشاش را نوشته است اختشاش. در زبان لری اغتشاش، به این شکل نوشته می‌شود.
نوار جلسه شعبه را فرستاده‌اند منطقه ما، تا برای اظهارات من جواب بنویسند. باز هم اقایان مستنداتی که فرستاده‌اند را نخوانده‌اند. مجدد درباره مادر من نوشته‌اند. در مورد پدربزرگ من نوشته‌اند. تاجگردون که سی سال خدمت کرده و به جنگ رفته وصلش می‌کنید به پدربزرگ من که صدسال پیش فوت کرده است. فرض کنیم اصلاً ظالم باشد. چه ربطی به من دارد؟ کمیسیون تحقیق این موارد را بررسی می‌کند.
کمیسیون تحقیق جلسه برگزار کرد. معترضان یک ساعت توضیح دادند. و بعد من یک ساعت رفتم کمیسیون. گفتند تا روز شنبه مستندات تهیه کن. من تهیه کردم و دادم. نزدیک سه ساعت بند بند این مسائل را از من سؤال کردند. گزارش به کمیسیون دادند و شهادت دادند که ما بررسی کردیم.
گفتند شما صلاحیتتان در مراجع چهارگانه رد شده و در شورای نگهبان تأیید شدید؟
هیئت نظارت و هیئت اجرایی رد نکرد. اگر رد کرده بود که باید اطلاع می‌دادند تا من توضیحات می‌دادم.
شورای نگهبان کاملاً کار من را بررسی کرد. حضرت آیت الله جنتی دو بار نامه داده است. بنده اعلام می‌کنم اگر حضرت آیت الله جنتی تماس بگیرند و بگویند ما اشتباهاً و سهواً شما را تأیید کردیم، فردا به مجلس نروید، من نمی‌روم
اگر شورا بگوید سهو و خطایی رخ داده که منجر به تأیید شده شما گردن می‌گذارید؟
من گردن می‌گذارم و من اعتقاد به این نظام دارم.
نقل از شما شد که متعاقب اینکه ایراداتی به اعتبارنامه شما وارد شد، شما هم گفتید من هم ایراداتی وارد می‌کنم؟ اگر می‌خواستم گروکشی کنم می‌توانستم چند صفحه بنویسم و بگذارم. من پیام زدم به کسی که ایا درست است که اعتراض به فلانی و فلانی بزنم؟ اصلاً طبع من این نیست. یک نفر را خواستم اعتراض بزنم که اصلاً این کار را هم نکردم. ولی اگر این کار را می‌کردم موضوع تمام می‌شد.
دو رویکرد مطرح می‌شود که در صحن گزارش قرائت می‌شود، و یک رویکرد هست که گزارش به رأی گذاشته شود. نقل قول از شما شده که مخالف با رأی گیری هستید. درست است؟ هر کسی و هر شهروندی دارای یک سری حقوق هستند. من نمی‌توانم به شورای نگهبان تعرض کنم که چرا صلاحیت من را تأیید می‌کنید. اعتراض به اعتبارنامه حق نمایندگان است. قانون تصریح می‌کند که، به رئیس مجلس نامه نوشته است که کسی که تأیید شده است
بنده به قالیباف نوشتم تا اینجا حق نماینده‌ها بود، ولی بعد از این حق من و مردمم است، و حق من باید به رأی گذاشته شود. اگر اعتبارنامه رد شد، حق من در رد شدن اعتبارنامه این است که نیم ساعت صحبت کنم. در همین بند گفته است که به رأی گیری گذاشته شود. حق خودم می دانم که حق من را باید به ن بدهید نه اینکه به رأی گذاشته شود. حق من نباید به رأی گذاشته شود.
حق من به رأی گذاشته نشد ولی اخطار به من به رأی گذاشته شد.
رئیس مجلس وظیفه دارد قانون را رعایت کند. چرا اعتبارنامه من را وجه المثال این قرار دادید که این مجلس انقلابی است یا نیست؟
با توجه به اینکه گزارشتان به صحن بیاید
به هر حال شما به باور برخی‌ها سنگ محکی را پیدا کردید برای مجلس، آیا راهی سراغ دارید که از این حالت صفر و یک در برخی محافل تمام شود؟
این موضوع را معیار انقلابی و غیرانقلابی گذاشتن اشتباه است. سوالم از این بحث این استکه آیا حزب منظورشان است یا انقلاب؟ بگویند کجا و کی من عدول از انقلاب داشتم؟ از فرمایشات رهبری و ولایت فقیه کی عدول کردم؟
مقام معظم رهبری می‌فرماید رأی مردم حق الناس است. در سال 88 گفتند اینطور نباشد که اگر مطابق میلتان نبود همه چیز را زیر سؤال ببرید.
حکومت چه تعارفی با من دارد که بخواهد به خاطر من هزینه بدهد؟ / پدرم شیعه، مسلمان و بزرگ قوم بود/ شورای نگهبان نهادی نیست که پول‌خورش زیاد باشد
عکس پسر برادر من را گذاشته ان که کنار بنز عکس گرفته است و زیرش را امضا کرده‌اند. خوب این به اعتبارنامه من چه ربطی دارد؟ این فساد است؟
با توجه به اینکه امضای 9 نماینده پای اعتراض هست، غرض این افراد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ یعنی این افراد دستشان خالی است و با دست خالی دارند به شما اعتراض می‌کنند؟ و اسمشان و اعتبارشان را دخیل کرده‌اند؟
من نمی‌خواهم بگویم که من پاک پاک پاک هستم. ما هم دارای گناه هستیم، آقایان هم، نمی‌خواهم اصل ماجرا را بگویم،  شاید هیچ وقت هم نگویم. با هم هم قسم شده‌اند و خواستند اعتراض کنند.
خدمت زاکانی رسیدم و گفتم من حاضرم با هم صحبت کنیم. زاکانی گفت من مستندات دارم و بر اساس آن اعتراض کرده‌ام.
من دلایلش را نمی‌خواهم اعلام کنم ولی شاید اگر لازم شد دلایلش را می گویم.
ولی من توصیه می‌کنم به دوستان که سرچ کنند و شرکت‌ها را جستجو کنند و خودشان حکم باشند. ان شاء الله هر چه هست خیر باشد.
چه اعتبارنامه تأیید شود و چه تأیید نشود چه برنامه و پیامی برای مخاطبان و مردم دارید که سرخوردگی ایجاد نشود؟
گروهی در شهرستان ما هستند که به من رأی قاطع دادند. من نماینده همه مردم هستم. وکیل مردم هستم. کارشناس این مملکت هستم. چند سال دیگر بازنشسته می‌شوم، کجای این مملکت با سرمایه خودش اینطور رفتار می‌کند؟ من امین این مملکت هستم و خواهم بود. نه من باید ناراحت شوم و نه نماینده‌ای که اعتراض کرده. است. مخالفان و طرفداران من هم با این نگاه باشند.
من 70 درصد در دور قبل و 50 درصد در دور کنونی رأی اوردم. مردم می گویند ما به این مراجع نظارتی اعتماد کردیم و رأی دادیم چرا رأی ما را زیر سؤال می‌برند؟  من خدمتگذار نظام هستم. اگر خطایی کردم هم گردن می‌نهم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
United States
دکتر،ببخشید حاج غلام! روشنگری نکردید
حسین
United States
آدمی که یک بار دروغ گفت، دروغ های بعدی هم براش راحت میشه.اینجا همه شما را دکتر تاجگردون صدا میزنند و بنرهای ستادتون هم همگی دکتر تاجگردون بود
صادق
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا داره دست وپامیزنه اعتبارنامه ش تاییدبشه اماکارش ساخته
خانم تیرتاج
United States
چرا درباره / سوال پرسیده نشد؟؟؟؟؟ تو این چندسال ایشون / و دم از اخلاق می زدند؟؟؟؟
راض
Iran, Islamic Republic of
هزار سوال ازش کردن خواب بودی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
والا دکترا هم کمته.🤗 دکتر دیگه چ صیغه ای هست.حاج غلام مثل کوه وایساده انشالا پیروزه
راض
Iran, Islamic Republic of
انشالله
افتاب
Iran, Islamic Republic of
حاج غلام دوستت دارم و‌حاضرم برات جون بدم.
نعمت هستم از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حاج غلام، نه ببخشید آقای دکتر، بگم بگم‌ ‌راه انداختی، چی شده، یاد دوران بگم‌ بگم‌ محمود افتادی، خودتو الکی بزرگ نکن حاج آقا ‌جنتی بگه میرم، باید بری پس دست و پا الکی نزن که نمایش بدی آدم بزرگی هستی!!!
رضا
غلام تاجگردون رد شدنش که هیچ، باید پای محکمه جوابگوباشد
Iran, Islamic Republic of
فرمودی ۳۰سال خدمت کردی ممنون ول کن تا یک نفر دیگه بیاد اون هم کار کنه
کیهان
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون برای حوزه انتخابیش خوب کار کرده و نماینده ای که از حق مردمش دفاع کرده. قطعا اگر تاجگردون اصولگرا بود این مجلس کاری بهش نداشت. چقدر سیاست کثیف شده.
خطیر
Iran, Islamic Republic of
خوب دارین
بیراحمد بالا
Iran, Islamic Republic of
با هر چییی، ده کارت تمومه. ۸ ساله تش نهی من بیراحمد. .
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
تا این حد ؛ اگر دستگاه های نظارتی در کشور ما وجود داشتند الان ایشان اینگونه تخلفات خود را با جسارت توجیه نمی کرد /
م نوریم نوری
Iran, Islamic Republic of
اگرافای دگترغلام مکه نرفته بودمیگفت بمن نگین اقای دکتر
Iran, Islamic Republic of
مردم فریب این نشستهای خبری که خود تاجگردون یا عواملش تهیه کرده اند نخورید زیرا عرف شده هرکسی ازورشکستگان دولتی خودرا درآستانه شکست ببینند با یک گروه خبری برنامه ریزی میکنند و مصاحبه می دهند تا خودشان رابا باصطلاح پاسخ به شبهات تطهیر کنند اگر ریگی به کفش نداشتی آقای تاجگردون خودت پیشنهاد می دادی که در صحن علنی مجلس به تخلفات که متوجه شماست پاسخ می دادی/ ودر صحن علنی حرفات و بزن نه بارسانهای که خودت تعیین کردی
حسین
Iran, Islamic Republic of
کلا این جوری که این بابا توجیه کرد من یقین حاصل کردم که حتما عصمت ذاتی داره... چرا مردم رو... حساب میکنی جناب تاجگردون؟؟؟... این همه نماینده بیخود و بی‌جهت اومدن حیثیتشون رو گذاشتن وسط و به شما این همممه تهمت ناروا زدن؟؟....درود بر نمایندگان انقلابی و مفسد ستیز... این مجلس باید برای شروع با رد صلاحیت تاجگردون نشون بده که لایق لقب مجلس انقلابی هست
حسین
Iran, Islamic Republic of
عمو هاچ زنبور عسل
اشنا
Iran, Islamic Republic of
جناب‌دکتر‌تاجگردون‌‌(حاج‌غلام‌‌ غلام)شما‌قبل‌از‌انتخابات‌‌در‌مصاحبه‌هایتان‌کرارا‌میفرمودید‌۴۰۰‌هکتار‌زمین‌داریم‌واین‌زمینها‌ابی‌هستند‌ وزایش‌دارند(درتوجیه‌دارایی‌هایتان‌)‌حالا‌میفرمایید‌بیش‌از‌۲۲۰‌هکتار‌ مال‌انعا لابد‌‌زمینها‌پارچه‌(کدری)بوده‌وبراثر‌باران‌ وابیاری‌کم‌شده‌‌‌فراموشکار‌است(کدری)نوعی‌پارچه‌است‌که‌ابعادش‌بعد‌داخل‌اب‌رفتن‌کوتاه‌تر‌میشود)
Iran, Islamic Republic of
سلام.آقای زاکانی لطف کنید یک بار پرونده آقای محسن فتحی نماینده سنندج را نگاهی بکنید اونوقت از گیر دادن به حاج غلام پشیمان می شوید...آقای محسن فتحی در تمام مراحل بررسی صلاحیت ها رد صلاحیت شده در ۴ ماده و بند و در ۴ مرحله از هیات اجرایی تا خود شورای نگهبان ولی الان در مجلس برای مردم قانون گذاری می کنند....مبارکه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1