تاریخ انتشار
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۶
کد مطلب : ۴۲۰۱۸۲
لطیف رستاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنانیوز:

بیشترین ضدیت و مقابله هسته مرکزی اصولگرایان با «روشنفکر» بود / مدیریت کلانتری و جمالی در استان مدیریت موفق و رضایت بخشی بوده است/ بیکاری و نبود زیرساخت در کهگیلویه بزرگ‌ بیداد می‌کند/ تمجید از عملکرد تاجگردون و وکیلی

۲۰
۱
بیشترین ضدیت و مقابله هسته مرکزی اصولگرایان با «روشنفکر» بود / مدیریت کلانتری و جمالی در استان مدیریت موفق و رضایت بخشی بوده است/ بیکاری و نبود زیرساخت در کهگیلویه بزرگ‌ بیداد می‌کند/ تمجید از عملکرد تاجگردون و وکیلی
کبنا ؛لطیف رستاد یکی از چهره‌های شناخته شده سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد است که با شروع دولت دوازدهم به عنوان‌ مدیر عامل سازمان غله و خدمات بازرگانی منطقه ۳ کشور منصوب شد. وی دارای روابط نزدیکی با گروه‌های های مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه جوانان است. رستاد که سابقه حضور در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و کسب رأی بالا را در کارنامه خود دارد عضو شورای مرکزی ستاد حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ بود. در ابتدای سال ۱۳۹۹ پیشنهاد مصاحبه با رستاد را با وی در میان گذاشتیم که آن زمان بدلیل مشغله‌ی بالا و مسائل مربوط به تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی همزمان با عید و گسترش شیوع کرونا مصاحبه را به بعد موکول کرد. در نهایت وی با وجود آغاز فصل خرید در برخی مناطق استان فارس این وقت را در اختیار ما گذاشت و مصاحبه صورت گرفت.
 
کبنا: جناب آقای مهندس خسته نباشید؛ با توجه به وضعیت خاص کشور و حتی جهان بواسطه شیوع بیماری کرونا مجموعه‌ی اداری شما این روزها بیش از گذشته درگیر کار و مسائلی همچون توزیع کالاهای اساسی و مدیریت توزیع آرد و نان است. از اینکه در چنین شرایطی این وقت را در اختیار ما گذاشتید تشکر می‌کنم. مصاحبه را با انتقاد برخی‌ها نسبت به مهندس رستاد شروع می‌کنم که معتقدند ارتباط رستاد با استان کهگیلویه و بویراحمد و نیروهای استان کم شده است این انتقاد چقدر وارد است؟
  قبل از هر چیز لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های شما عزیزان در پایگاه خبری کبنا نیوز و سایر عزیزان در رسانه‌های دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کنم هم چنین از شما جناب آقای کمایی که پیگیر بودید و بابت تأخیر در این مصاحبه هم عذر می‌خواهم که حتماً در جریان کار و مشغله بالای ما هستید اما در مورد سؤال باید عرض کنم که بالاخره ما به صورت فیزیکی در استان نیستیم و حجم کار هم در فارس بالاست و این وظیفه ذاتی هر مدیری است وقتی مسئولیتی می‌پذیرد آن مسئولیت و انجام کار بر هر چیزی اولویت داشته باشد اما با این وجود ما در طول این سه سال سعی کردیم ارتباطمان با استان و بچه‌های استان حفظ شود و معمولاً در جریان امور بوده‌ایم و در حد توان‌نیز پیگیر مسائل بودیم و هستیم. اما اگر مقصود از ارتباط و فعالیت حضور در رسانه‌ها بوده باشد که بله در این مورد کمتر فرصت شد در خدمت رسانه‌ها باشم.
 
کبنا: کار در استان فارس با وسعت زیاد و رتبه بالا در تولید غلات کشور چه سختی‌هایی و چه تفاوتی با کار در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد؟
  در جواب شما لازم است این توضیح داده شود که قبلاً فرم و چارت سازمان غله در سطح استان‌ها به شکل شرکت و بر اساس یک تقسیم بندی منطقه‌ای بود که طبق تقسیمات در سازمان بازرگانی دولتی کشور سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر منطقه ۳ کشور را شامل می‌شدند که بعد از یک سری تغییرات سازمانی در شهریور سال گذشته این استان‌ها مستقل شده‌اند ولی باز با توجه به گستردگی استان فارس و جایگاه این استان در تولید غله کشور حجم کار همچنان بالاست. اما در مورد سختی و تفاوت با کهگیلویه و بویراحمد باید عرض کنم کار کار است. قبول دارم تفاوت‌هایی در برخی حوزه‌ها وجود دارد اما این موضوع تاثیری در فرآیند کلی کار ندارد.
 
 کبنا: با توضیحاتی که در ابتدا دادید و با توجه به ارتباطات قبلی‌تان قطعاً اتفاقات و مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد را هم رصد می‌کنید وضعیت استان و مدیریت آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 اخبار و اتفاقات را که حتماً و باید پیگیری کرد و بنده هم‌چه از طریق رسانه‌ها و چه دوستان و چه همان روابط اداری که قبلاً بود و هنوز هم تعاملات و همکاری وجود دارد در جریان مسائل استان هستم. در مورد شرایط استان باید عرض کنم که بعد از حضور جناب آقای کلانتری و با لحاظ کردن شرایط کشور و مشکلاتی که وجود دارد مدیریت آقای کلانتری در سطح قابل قبولی بوده است و این موضوع نه تنها نظر بنده است که اکثر مردم، رسانه‌ها و فعالین سیاسی نیز نظرشان همین است. آقای کلانتری از روز اول با جدیت و به دور از حاشیه کار خود را شروع کرد و در طول یک سال حضور در استان این روند را ادامه داده است. یک اتفاق خوب دیگر که در طول مدیریت آقای کلانتری رخ داد معرفی جناب آقای جمالی به عنوان معاونت سیاسی و امنیتی بود که ایشان نیز در طول یک سال گذشته عملکرد خوبی را در حوزه کاری خود داشته است و تا آنجا که اطلاع دارم هم جناب آقای کلانتری و هم آقای جمالی تعامل بسیار خوبی با سایر نیروهای همسو با دولت دارند و مدیریت این دو بزرگوار تاکنون یک مدیریت موفق و رضایت بخش بوده است.
 
کبنا: مدیریت آقای کلانتری و جمالی در برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی چطور بود؟
 راجع به انتخابات یازدهم که متاسفانه فرصت حضور و فعالیت برای برخی‌ها پیش نمیاد و به همین خاطر ما و دوستانمان نتوانستیم آن گونه که باید در انتخابات فعال باشیم اما در مورد مدیریت انتخابات و صیانت از رأی مردم که وظیفه استانداری بود نمره این عزیزان یک نمره قبولی بوده است و رضایت خوبی در میان همه گروه‌ها از نحوه برگزاری انتخابات وجود دارد که این رضایت محصول مدیریت آقای استاندار و معاونت سیاسی و امنیتی و دیگر عوامل برگزاری بوده است. یک ویژگی دیگر در عملکرد اقای کلانتری و هم‌چنین جناب جمالی به نحوه مدیریت این بزرگواران در جابجایی و کنارگذاشتن برخی مدیران پرحاشیه و ضعیف و حفظ نیروهای شایسته در خود مجموعه استانداری و یا سایر دستگاه‌ها بر می‌گردد که بر اساس شناخت و دغدغه مندی نسبت به شرایط استان بود.
 
 کبنا: ترکیب نمایندگان‌ استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 راجع به‌منتخبین محترم‌مردم استان در مجلس یازدهم باید عرض کنم آقای تاجگردون یک چهره ملی و توانمند است و علاوه بر عملکرد خوب و رضایت بخش در حوزه انتخابیه گچساران بنده معتقدم حضور ایشان برای کل استان و حتی منطقه زاگرس و جنوب کشور یک فرصت و ظرفیت تاریخی بوده است و امیدوارم در این دوره با هم افزایی بیشتر میان نمایندگان، مدیران و فعالین سیاسی و مطالبه گری مردم شاهد تاثیرات بیشتر و عملی این ظرفیت در سطح استان باشیم.
در مورد آقای موحد نیز ایشان نماینده با تجربه‌ای هستند و چندین دوره در مجلس حضور داشتند که امیدوارم این تجربه بتواند در گره گشایی از مشکلات در چهار حوزه انتخابیه تأثیر عملی داشته باشد. در مورد وضعیت چهار شهرستان این حوزه انتخابیه که به طور خلاصه کهگیلویه بزرگ گفته می‌شود حجم مشکلات و کمبودها در تمامی حوزه‌ها دیده می‌شود و مردم و بویژه جوانان بر این باورند که بر خلاف سایر حوزه‌ها هیچ حمایت کننده‌ای نداشته‌اند و بیکاری جوانان و نبود زیرساخت‌ها بیداد می‌کند.‌ راجع به آقای روشنفکر نیز تحلیل‌ها زیاد است بنده آقای روشنفکر را از گذشته می‌شناسم و برخی قضاوت‌ها در مورد وی و پایگاه رأی ایشان را قبول ندارم. محدود کردن این پایگاه رأی بالا به مسائل قومی تنها و یا انتساب وی به جریان اصولگرایی را درست نمی‌دانم. همه به خوبی دیدیم نه تنها در انتخابات که در طول چهار سال گذشته مقابله و ضدیت هسته اصلی جریان اصولگرایی استان بر علیه آقای روشنفکر بوده است. آقای روشنفکر در گذشته یک نیروی سیاسی میانه بودند البته نه به این‌معنا که ایشان را اصلاح طلب بدانیم ولی همیشه تعاملات و روابط دوستی و نزدیکی با اصلاح طلبان داشته است و ما هم نه تنها از آقای روشنفکر که هر کدام از منتخبین محترم در مسیر توسعه استان و کمک به حل مشکلات مردم گام بردارند وظیفه خود می دانیم بخاطر مصالح مردم و استان حمایت کنیم. جا دارد همین جا از همه تلاش‌هایی که جناب آقای زارعی در بویراحمد در طول ۸ سال گذشته داشتند و سایر نمایندگان که هر کدام برای مردم و استان کار کردند قدردانی نمایم. هم‌چنین اینجا لازم‌می دانم از زحمات و تلاش‌های جناب آقای دکتر وکیلی در مجلس شورای اسلامی تشکر کنم. ایشان یکی از محدود نمایندگان موفق در مجلس دهم بودند که با وجود نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران به جهت شناخت و دغدغه‌ای که نسبت به استان داشتند از هیچ‌کوشش و کمکی برای استان دریغ نورزیدند.
 
 کبنا: صحبت از همکاری با آقای روشنفکر کردید همیشه این ایراد وجود داشته که در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از آنکه شاهد هم افزایی و همدلی در استان باشیم شاهد اختلافات و چنددستگی بودیم نظر حضرتعالی را در مورد این آفت و راهکار عبور از آن چیست؟
  قطعاً اختلافات و خودزنی‌ها به مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب وارد می‌کند ما تجربه‌های زیادی در این حوزه داشته‌ایم و باید از این تجربه‌ها درس بگیریم بنده قبلاً بر این باور بودم و هنوز هم هستم که در مسیر توسعه باید همه پای کار بیایند و با هم افزایی و همدلی به جلو حرکت کنیم. لازم است خود نمایندگان با هم، نمایندگان با مدیران و چهره‌های سیاسی و گروه‌های مختلف منافع جمعی را بر هر چیزی ترجیح دهند. ما فرصت تکرار اشتباه نداریم و همگی مستحضر به شرایط خاص کشور هستیم که در چنین شرایطی باید تعامل مجموعه دولت و نمایندگان جدید در بالاترین سطح حفظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
یو دو ساعته گهتم ایخو بگو چه
خدایی وقت تلف کردن بی خوندش
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع حضرتعالی ایشون کاندید جبهه پایداری بودن. کاندید جبهه پایداری قطعا نمیتونه میانه رو باشه. حالا چون حامی ایشون بودین دلیلی نداره در جهت توجیه ایشون بر بیاین.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
در این دور هر سه نماینده با هم تعامل دارند البته به نظر می رسد موحد نقش بسیار بارزتری در استان ایفا خواهد کرد و تاجگردون را پشت سر خواهد گذاشت
شهرام
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به اینکه احترام خاصی برای آقای رستاد قائل هستم ولی صحبت دوپهلوبودن در مورد آقای روشنفکر درست نبود چرا چون آقای دکتر هدایتخوا خودش زمینه پیروزی را برای آقای روشنفکر فراهم کرد شک ندارم اگر آقای هدایتخوا دراستان کاندید می شد برنده انتخابات بود پس اینکه می فرمایید هجمه اصوالگراها برخلاف میل روشنفکر بوده نیست چه بهتر باید بگوید کل رای طیفه گرای خودش راهم کسب کرده پس معلوم است هم اصولگراها را داشته هم طیفه گرا را داشته حال اینجاست باید ببینیم چقدر می تواند مشکل شهرستان های بویراحمد ودنا ومارگون را برطرف کند یانه که بنده خوش بین نیستم
ر_ر
Iran, Islamic Republic of
رستاد طرفدار موحد بود
با اصلاحات به نام و نون رسیدی الان برا موحد خوش خدمتی کن
۷۰۷۰
Iran, Islamic Republic of
به به لیدر اقای موحد
خوب خودتو تو این انتخابات خراب کردی
قومیت گرا تر از رستاد وجود نداره
عباس
Iran, Islamic Republic of
لطیف جان خودت یکی از کمک های اقای وکیلی را بفرمایید مگر اینکه منظور جنابعالی مساعدت به پست گرفتن خودت باشه
Iran, Islamic Republic of
یکی از کمکهایش سخنرانیش بود که در سالن جرجانی گفت:مردم زیلایی را دوست دارم والسلام!!!
۶۵
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله شما که همه رو قبول دارید.
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
باسلام.من میخام بدونم اگر اصلاحاتی هستید چرا از موحد حمایت کردین .کسی که سالیان سال نقطه مقابل جریان اصلاح طلبی بود .فقط افسوس میخورم
شهین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب فقط فقط تاجگردون .نه اینهایی که در مقابل شخصی که اصلاحات کهگیلویه رو نابود کرد( موحد) زانو بزنند و ازش تو انتخابات حمایت کنن
سابقه دار
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی پور میانه رو بودن و فقط خدمت وکار را سرلوحه قرار دادن بارها فرمودن ن اصول گرا ن اصلاح طلب فقط خدمت بی منت به مردم .حالا چرا اکثر اصلاحات از موحد ( نابود گر اصلاحات) حمایت پنهان وآشکار کردن جای بس تاسف دارد. البته براین باورم خیلی از اصلاح طلبان بی خاسته و دلسوز از مهندس هاشمی پور حمایت کردند هم دهدشت ،چرام و..
Iran, Islamic Republic of
معلومه خیلی تو سیاست حرفه ای نیست.
مجید
United States
درود بر مهندس رستاد عزیز
انصافا انسانی توانمند و متخصص هست که متاسفانه هنوز به جایگاه واقعی خودشون نرسیدند
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی شما و دوستانتون . به همه چی اظهارنظر نکنید چطور روتون میشه حرف بزنید فقط جمع کنید بساطتون را!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رستاد.مدیری دلسوز. متعهد. و فردی مردمدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رستاد.مدیری دلسوز. متعهد. و فردی مردمدار
پوریا
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای خودم متاسفم که به رستاد رای دادم وای بر ما این آقا نیروی اصولگرایان بود . حمایت از موحد و روشنفکر به خاطر.. این است
Iran, Islamic Republic of
لطف بفرما ی قدم از کارهایی که وکیلی انجام داد بیان بفرمایید
سیدعلی رهنما
Iran, Islamic Republic of
به عقیده من این مصاحبه خیلی ضعیف بود رستاد هم مثل همیشه دو پهلو بود...
ایشون هیچ اطلاعی از استان ندارد. پاسخ تلفن دوستان را نمی داد و می گفت پای خودم روی موز هست... حال مجیز جمالی واستاندار را می گوید چون می خواهند بیرونش کنند...
به نظر من کبنا نیوز نباید خودشو خراب کنه برای تطهیر ..
باید دنبال حقیقت باشیم نه دنبال لج بازی شخصی
امیدوارم ریاکاران وفریبکاران، رسوا شوند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1