تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۶
کد مطلب : ۴۱۹۴۴۳
جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

118161 نفر در پست‌های هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدند / بعد از ویروس کرونا نقاط ضعف و قوت هلال احمر شناسایی می‌شود / درب هلال احمر بر روی همه باز است / امیدوارم شعار هر خانه یک امدادگر محقق شود

۲
۰
118161 نفر در پست‌های هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدند
کبنا ؛سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعاً بعد از عبور از ویروس کرونا نقاط ضعف و قوت جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.
جهانبین در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در یاسوج گفت: از ابتدا در مبادی ورودی قسمت‌هایی از استان، طرح‌های غربالگری را بر عهده گرفتیم و اولین محور هم‌محور اقلید به یاسوج که نیروهای هلال‌احمر و نیروی انتظامی آن را بر عهده گرفتند، در ورودی‌های دیگر را هم سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی بر عهده گرفتند و روزبه‌روز به تعداد پست‌های ما افزوده شد که 10 درگاه ورودی، 8 درگاه ثابت و 2 درگاه سیار بر عهده نیروهای هلال‌احمر بود و اقدامات غربالگری توسط امدادگران، جوانان و داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال‌احمر انجام‌گرفته است.
وی افزود: در نشستی که اخیراً با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتیم، بیان کردند که در صورت صلاحدید پست‌های غربالگری جمع‌آوری شوند و به سمت بیماریابی از طریق سامانه 4030 دانشگاه علوم پزشکی رفته و اکنون ورودی‌های شهر را نیروی انتظامی و سپاه بر عهده دارد.
جهانبین گفت: از روز (11 فروردین) به نیروهای هلال‌احمر اعلام کردیم درصورتی‌که نیاز به پست‌های غربالگری نباشد این پست‌ها جمع‌آوری شوند اما نیروهای هلال‌احمر همچنان در برنامه‌های دیگر کنار مردم هستند.

حهانبین گفت: از روز 17 اسفند ماه 98 تا 12 فروردین ماه 99 حدود 118 هزار مسافر در درگاه‌های ورودی شهر توسط نیروهای هلال‌احمر غربالگری شدند که سرنشین تعداد 45 هزار و 853 خودرو غربالگری صورت گرفت و تعداد 33 سرنشین مشکوک به ویروس کرونا شناسایی و به مراکز درمانی جهت روند کار و تست و آزمایش‌های دیگر معرفی شدند.
 
 

جهانبین اضافه کرد: تعداد 1220 نفر داوطلب و پرسنل از شروع طرح تا روز (12 فروردین‌ماه) در این پست‌ها مشغول انجام‌وظیفه بودند و کار غربالگری و ارائه خدمت به مردم را بر عهده داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین اقلام ضدعفونی، بهداشتی و آموزشی از قبیل ماسک، دست‌کش، الکل، زل و مواد ضدعفونی توزیع شد که جوانان و امدادگران این اقدامات را بر عهده داشتند. گندزدایی و ضدعفونی انبارهای امدادی جمعیت هلال‌احمر، ساختمان‌های اداری، مرکز درمان توان بخشی جمعیت هلال‌احمر استان و خودروهای امدادی که مورداستفاده قرار می‌گیرند، و در کنار این اقدامات سامانه آموزش آنلاین (آموزش پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس) در قالب 10 جزوه هست و مردم می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و آموزش‌های لازم را در جهت پیشگیری با کروناویروس فرابگیرند.
جهانبین گفت: به‌زودی بسته‌های بهداشتی و حمایتی را در اختیار خانواده‌هایی که دچار این بیماری شده‌اند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهیم داد و گندزدایی معابر و خیابان‌های شهر را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در کنار ستاد هست و هر وظیفه‌ای هم طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی جمعیت هلال‌احمر مرکز و ستاد استانی به ما واگذار شود، پای‌کار هستیم.


 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیشترین کمکی که می‌توان به‌سلامت جامعه و مردم انجام داد همان قطع زنجیره ارتباطی انسانی است. تا از گسترش کرونا ویروس جلوگیری شود؛ در خانه ماندن هم رعایت و اصولی دارد که مسائل بهداشتی باید رعایت شود از تجمعات در خانواده‌ها و دید و بازدیدها بپرهیزیم. صاحبان مراسمات عروسی و سوگواری‌ها رعایت کنند و مردم را دعوت نکنند و از تجمعات جلوگیری کنند. چون ممکن هست که این بیماری گسترش پیدا کند و مشکلاتی را ایجاد کند و باید دست‌به‌دست هم دهیم تا از گسترش این بیماری جلوگیری کنیم تا یک زندگی سالم و شاداب داشته باشیم.
جهانبین اضافه کرد: زمان برای اجرای برنامه‌ها و مراسمات شادی و دیدوبازدیدها زیاد هست اما اگر دقت نکنیم و از خانه‌هایمان بیرون بیایم و هشدارهای بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن هست که به این ویروس دچار شویم و مشکلاتی گریبان گیر ما شود و وقت دیگری برای دیدوبازدید و محیطی عاری از ویروس نداشته باشیم و ممکن هست که فرصتی باقی نماند که امیدوارم همگی رعایت کنیم.


وی به سفر دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: آقای «محمودرضا پیروی» دبیر کل جمعیت هلال‌احمر به‌صورت سر زده به استان آمدند. و از روند اجرای برنامه‌ها در پست بویراحمد، غربالگری محور اقلید به یاسوج و ورودی شهر سی‌سخت بازدید کردند؛ در ارزیابی پوشش‌های حفاظتی، رعایت مسائل بهداشتی و تعاملات نیروهای داوطلب و پرسنل جمعیت هلال‌احمر را خوب اعلام کردند؛ و درزمینه‌ی اعتبارات و اقلام حفاظتی قول مساعد دادند و ماهم پیگیر هستیم.
جهانبین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از عبور از کرونا ویروس چه برنامه‌های را دنبال می‌کند؟ گفت: جمعیت هلال‌احمر استان در چند سال اخیر حوادث هواپیما، زلزله، سیل و کروناویروس را تجربه کرد و درزمینه‌ی بیماری‌ها، حوادث و سوانح مختلف تجارب زیادی را داشتیم و قاعدتاً بعد از هر حادثه‌ای نظرات را جمع‌آوری و نقاط قوت و ضعف را بررسی می‌کنیم و به تحلیل آن می‌پردازیم و در جهت برطرف کردن نقاط ضعف می‌پردازیم و تجهیزات را تأمین می‌کنیم. قطعاً بعد از کروناویروس به تجزیه‌وتحلیل می‌پردازیم که در چه زمینه‌هایی باید آمادگی ویژه‌ای داشته باشیم و درزمینه‌ی برگزاری دوره‌های بازآموزی، توانمندسازی کارکنان، استفاده از تجهیزات در جهت مقابله با بیماری‌های مختلف، نقش‌آفرینی هلال‌احمر، تعاملات بیشتر به تجزیه‌وتحلیل خواهیم پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین نقاط قوت در جمعیت هلال‌احمر، تعاملات بسیار خوب بین نیروهای هلال‌احمر هست. استفاده از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی که جوانان و امدادگران باانگیزه بسیار خوب به خدمات داوطلبانه می‌پردازند و همه‌ی مردم هم شاهد هستند که ظرفیت امدادگران و جوانان داوطلب به برطرف کردن مشکلات، کمک زیادی می‌کند.
جهانبین به مردم توصیه کرد که هلال‌احمر از جنس مردم، در کنار مردم و برای خدمت به مردم هست؛ و شعب هلال‌احمر آماده‌ی ثبت‌نام از داوطلبان و امدادگران هست که دوست دارند به همنوع خودشان خدمت کنند؛ حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند؛ و امیدوارم بتوانیم به شعار «هر ایرانی یک امدادگر» تحقق ببخشیم و در جهت پاسخگویی به نیازهای خودشان گام بردارند.
جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه در پایان سال 98 قدم‌های خوبی در جهت افزایش حقوق پرسنل برداشته‌ایم، گفت: درزمینه‌ی بالا بردن سطح علمی پرسنل جمعیت هلال‌احمر با استفاده از مراکز علمی کاربردی و دانشگاه‌ها اقداماتی انجام گرفت و امروز بسیاری از کارکنان در یک سطح علمی بسیار خوبی قرار دارند و درزمینه‌ی ارتقای سطح آگاهی هم آموزش‌های ضمن خدمت، توان‌افزایی، بازآموزی و تخصصی را فراهم کردیم و آن‌ها را مطابق با شرح وظایفشان انجام داده‌ایم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرهیزکار
Iran, Islamic Republic of
احسن بر مدیر دلسوز و فعال، خدا یارتان
امدادگر
Iran, Islamic Republic of
نقطه ضعف هلال احمر. که بعد از کرونا حتما باید پاسخگو باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1