تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۴۱۸۶۱۶
معاون آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

تدابیر آموزش و پرورش بویراحمد برای جبران تحصیلی دانش‌آموزان / مدارس در بویراحمد کاملاً تعطیل نیست / آموزش بصورت مجازی انتقال داده می‌شود

۷
۰
تدابیر آموزش و پرورش بویراحمد برای جبران تحصیلی دانش‌آموزان / مدارس در بویراحمد کاملاً تعطیل نیست / آموزش بصورت مجازی انتقال داده می‌شود
کبنا ؛
با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مدارس و دانشگاه‌های کشور را برای جلوگیری از این بیماری تعطیل کرد. ابهاماتی به وجود آمده، اکنون که مدارس تعطیل شده است، تکلیف تحصیل دانش آموزان چه می‌شود. در این باره با آناهیتا مرادیان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
آناهیتا مرادیان معاون آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد در گفت و گو با کبنا، با بیان اینکه همه موطف هستیم برای پیشگیری از این بیماری همگام شویم و وحدت داشته باشیم، افزود: مدارس بطور کامل تعطیل نیست، فقط به دلیل بخشنامه‌ها و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مدارس از حضور دانش آموزان جلوگیری شده و کلاس‌های درس تعطیل شده است، ولی ما سعی کرده‌ایم تمام توان کاری و علمی خود را برای کمک به والدین و دانش اموزانی که دغدغه مند هستند بیاوریم.
مرادیان افزود: طی تماس‌های تلفنی و هماهنگی‌های لازم، معلمان ما گروه‌هایی در فضای مجازی تشکیل داده‌اند، برای اینکه دانش آموزان و والدین با معلمان لینک شوند و تدریس‌ها بصورت مجازی انجام گیرد تا تولیدمحتواها به سمع و نظر دانش اموزان برسد.
مرادیان تصریح کرد: کمیته‌ای تشکیل شد که مبنی بر آن، پیشنهاد داده شد معلمان پای تخته تدریس کنند و ویدئو تهیه شود و ویدئوها به دانش اموزان در گروه‌های مجازی داده شود؛ که طبق این پیشنهاد کارهای لازم صورت گرفته است.
مرادیان ادامه داد: سایتی به وسیله یک تیم زبده و فنی و علمی طراحی کردیم که کلیه اطلاعات آموزشی دروس 6 پایه ابتدایی توسط معلم‌های خوب و مطرح تدریس شده، ویدئو تهیه شده و در این سایت به نشانی http://meduus.ir  بارگذاری شده است.
مرادیان ضمن تاکید بر پویایی و فعالیت مدارس بصورت مجازی گفت: فعالیت‌ها ادامه دارد، دانش آموزان نقاشی‌هایی درباره موضوع کرونا و محدودیت‌های اجتماعی کشیده‌اند، برای معلمان ارسال شده و در سایت بارگذاری شده‌اند.
مرادیان با بیان اینکه شبکه آموزش را از طریق این سایت بومی و استانی کردیم، اظهار کرد: پی دی اف و پاورپوینت دروس نیز بارگذاری می‌شود، حتی آزمون‌های آنلاین نیز برای دانش آموزان قرار داده شده که والدین می‌توانند از دانش آموزان در خانه آزمون بگیرند. همینطور فعالیت‌های سایت می‌تواند در اختیار دانش آموزان گچساران، باشت، دهدشت و سایر نقاط استان نیز قرار داده شود و در واقع ما شبکه آموزش را از طریق این سایت بومی و استانی کردیم.
وی آدرس اینترنتی این سایت آموزش را http://meduus.ir اعلام کرد.
مرادیان گفت: در سیستم آموزش مجازی دو نوع مخاطب دانش آموزان شهری و روستایی داریم. دسترسی دانش آموزان شهری به فضای مجازی راحت‌تر است، ولی برای دانش اموزان روستایی از طریق راهبران آموزشی مطالب درسی در اختیار دانش آموزان روستایی قرار داده می‌شود.
مرادیان افزود: برای زمانی که فضا به حالت عادی برگردد، نظارت‌ها را قطعاً بیشتر خواهیم کرد تا به تناسب دستورالعمل‌هایی که از وزارت خانه ارسال می‌شود، بتوانیم عقب ماندگی‌های درسی را جبران کنیم و اگر هم دانش آموزی از آموزش مجازی جامانده است، ویژه به این دانش آموزان رسیدگی شود، هدف این است که دانش اموزان و والدین راضی باشند.
مرادیان در رابطه با اهمیت به روز بودن معلمان و بالا رفتن کیفیت آموزش گفت: سرانه مطالعه کشور، سرانه بالایی نیست که این یک آسیب است. معلمی که انتقال دهنده مفاهیم است باید گنجینه مفاهیم و مطالعات او بالا باشد تا بتواند به مخاطبین خود که دانش اموزان آینده ساز کشور هستند مطالب را به درستی انتقال دهد. دانش اموزان امروزی بسیار پویا و فعال هستند و اگر معلمان ما از گردونه اطلاعات و علم امروزی عقب بمانند نمی‌توانند به خوبی پاسخگو باشند. بنابراین ما به عنوان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، برای بالا بردن و ارتقاء علمی معلمان دوره های آموزشی ضمن خدمت بصورت حضوری یا مجازی برگزار می‌شود.https://media.farsnews.ir/Uploaded/Files/Images/1398/06/01/13980601000102_Test_PhotoO.jpg
مرادیان افزود: معلمان باید تلاش کنند تا بتوانند اطلاعات علمی شغلی را کسب کنند. خیل عظیمی از همکاران ما پای کار هستند از همگی تشکر می‌کنم، اما اندکی از همکارانی هم که ممکن است یکسری نارسایی‌هایی داشته باشند لازم می‌بینم که خودشان بخشی از تلاش را به عهده بگیرند و ما هم بخشی از آن را در خدمتشان باشیم تا مفاهیم و اطلاعات خود را به طریق درستی انتقال دهند.
مرادیان درباره مدارس دورافتاده و نظارت‌های کمتر و در نتیجه کیفیت کمتر برخی مدارس گفت: شهرستان بویراحمد از نظر جغرافیایی خیلی گسترده و پراکنده است. 207 معاون اموزگار در 207 نقطه روستایی شهرستان بویراحمد داریم. در میانتنگان بازدید کرده‌ام که مستنداتش موجود است. از بازه مهر تا الان، یکشنبه‌های پرمخاطب را به عنوان یک طرح تعریف کردیم، که با همکاری راهبران اموزشی، به کمک تیم کارشناسان و 19 راهبر آموزشی می‌رفتیم تا مدارس از دید ما پنهان نمانند. حدود 80 الی 100 مدرسه شهری داریم. و ممکن است در طول سال تحصیلی خود من از برخی نقاط به شخصه بازدید نکرده باشم ولی قطعاً کارشناسان و راهبران بازدید کرده‌اند.
 مرادیان بر اهمیت رابطه تعاملی در بهبود شیوه مدیریتی تاکید کرده و گفت: ما همیشه منتظر انعکاس نظرات والدین، دانش اموزان و دوستان ناظر و بالادست ادارات مختلف هستیم. پذیرای نظرات انها هستیم و دوست داریم با تعامل و نزدیک کردن ایده‌ها و تفکرات بتوانیم فضای خوبی برای آموزش استان و شهرستان رقم بزنیم و سالهای خوبی را برای آینده به بار بگذاریم. قطعاً فعالیت‌هایی که ما در اینجا انجام می‌دهیم زمینه ساز رشد و اعتلای فرهنگ آموزش در استان و کشور و شهرستان ما خواهد بود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418616-2.jpg
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418616-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

روستایی
Iran, Islamic Republic of

معلوم نیست فازش چیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تمام کسب و کار مردم تعطیل شده تو به فکر درس و مشقی بچه که نون نداره چطور بره سراع درس تربیونت جمع کن برو بشین خونه نگاه به افزایش حکم حقوقی کن دیگه از درس و مدرسه خبری نیست خودت را نکش خواهر گرامی
صفری
Iran, Islamic Republic of
سلام.خیلی از معلمان با سابقه با فضای مجازی آشنایی ندارند و اصلا نه گروهی تشکیل داده اند و نه مطلبی برای دانش آموزان می فرستند.برای آنها فکری بکنید
Iran, Islamic Republic of
اگر ما فرزندانمان دانش اموز هستند خبری از فضای مجازی نیست .
معلم
Iran, Islamic Republic of
معلمان بیشترین حقوق را بابیشترین تعطیلات وکمترین کار اموزشی می گیرند/
همکار
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم مرادی خارج از بحث میخواستم تذکری را یادآور شوم اینکه اکثر همکاران از برخورد بد و نادرست شما گله دارند اگر قرار بر پیش بردن امر آموزش در آموزشگاها باشید باید در رفتارتون تجدید نظر کنید
خخخ
Iran, Islamic Republic of
حضوری نمیتونن چ برسه پشت پرده ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1