تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۱۸۵۶۶
در سراسر کشور؛

آخرین آمار مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا در کشور / توصیه‌های وزارت بهداشت به مردم (+ فیلم )

۰
آخرین آمار مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا در کشور / توصیه‌های وزارت بهداشت به مردم (+ فیلم )
کبنا ؛سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از بهبودی ۹۱۳ مورد از موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش کبنا، «کیانوش جهانپور» در گفت‌وگوی زنده با خبر نیمروز شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: از مجموع ۱۵ هزار و ۹۸۱ نفر به عنوان موارد مشکوک ابتلا به کرونا و بیماری حاد تنفسی در سراسر کشور که در بیمارستان‌ها بستری شده بودند، ۹۱۳ مورد از ۴ هزار و ۷۴۷ نفر ابتلای قطعی؛ نفر بهبود یافته‌اند و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
جهانپور افزود: باتوجه به اینکه تا به امروز آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر رسیده است در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۲۳۴ نفره را به عنوان موارد جدید قطعی به این آمار افزوده شده باید تلقی کنیم که بدین ترتیب آمار نهایی ما تا ظهر امروز ۴ هزار و ۷۴۷ نفر خواهد بود.
 
وی گفت: بیشترین موارد ابتلا در استان‌های کشور در استان تهران با هزار و ۴۱۳ مورد است و برغم این موضوع که استان تهران عملاً به تدریج به سمت یک کانون ابتلا و شیوع بیماری حرکت می‌کند و نسبت به جمعیت هم تعداد موارد مبتلایان و بستری و تشخیص قطعی بالاتر است، متاسفانه ما امروز شاهد مسافرت‌ها به خصوص از مبداء تهران و استان تهران به سمت استان‌های شمالی کشور بودیم و ترافیکی در مسیرهای استان‌های شمالی ایجاد شده است.
جهانپور به تمامی هموطنان برای نرفتن به مسافرت و شهرها باتوجه به شیوع این بیماری هشدار داد و افزود: این مسافرت‌ها به ضرر خود و خانواده‌هایمان است و قطعاً استان‌های شمالی ما در شرایط حاضر به هیچ وجه آمادگی پذیرش میهمان و مسافر را ندارند و حتی خبرهایی را داریم که استانداری‌ها و پلیس راه نسبت به توقف ورود افراد غیربومی یا مسافرت‌های غیرضروری در مبادی ورودی اقدام کرده‌اند و قاعدتاً بسیاری از این مسافرت‌ها لغو خواهد شد و افراد بازگردانده خواهند شد.
 
وی گفت: ما استدعا داریم باتوجه به اینکه روز گذشته هم وزیر بهداشت این خواهش را از مردم عزیز داشت به هیچ عنوان شهروندان قصد سفر در این روزها و این هفته‌ها نداشته باشند و هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد بلکه حتماً سلامت خودشان را ممکن است تحت شعاع قرار دهند و می‌تواند برای استان‌های مقصد هم گرفتاری‌ها و مشکلاتی ایجاد شود.
سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا همچنین، افزود: استان‌های شمالی به خصوص استان مازندران و گیلان اقداماتی را برای مسدودکردن ورود افراد غیربومی و غیرسکنه انجام داده‌اند و استان‌های دیگر هم بارها اعلام شده از جمله استان‌های مسافرپذیری، چون کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان و استان‌های نوار ساحلی جنوب که پذیرای مسافران در این ایام و حتی هفته‌های آتی و به اتفاق قریب به یقین در نوروز نخواهند بود.
 
جهانپور گفت: اگر این روند بدین منوال ادامه پیدا کند ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به صورت قهری برای جلوگیری از تردد افراد اقدام خواهد نمود و اقدامات ارشادی و اقناعی به سطح بالاتری ارتقا پیدا خواهد کرد چنانکه در برخی از استان‌های شمالی این تصمیم اتخاذ شده و در حال اجرایی شدن است.
وی افزود: تا ظهر امروز ۱۷ نفر به جمع فوتی‌های «بیماری کرونا» اضافه شدند که تا پیش از ظهر امروز ۱۲۴ نفر حداقل موارد درگذشتگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بوده‌اند.
آقای جهانپور همچنین ادامه داد: تهران هزار و ۴۱۳ مبتلا تا به امروز داشته، استان قم تا ظهر امروز ۵۲۳ نفر تشخیص قطعی داده شده، استان گیلان ۴۲۴ نفر، در استان اصفهان که نمودار صعودی در روزهای اخیر دارد ۳۸۸ نفر هستند، استان البرز ۳۰۲ نفر، استان مرکزی ۲۲۸ نفر تشخیص داده شده تا امروز، استان قزوین ۱۷۶ نفر، استان مازندران ۳۰۱ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، همدان ۲۳ نفر، کردستان ۴۲ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، ایلام ۱۳ نفر، کردستان ۸۰ نفردارند.
در خوزستان ۶۳ مورد، فارس ۸۱ مورد، هرمزگان ۱۹ مورد، کهگیلویه و بویراحمد ۶ مورد، بوشهر ۵ مورد، زنجان ۵۰ مورد، چهارمحال و بختیاری ۱۴ مورد، یزد ۵۷ مورد، کرمان ۲۵ مورد، سیستان و بلوچستان ۲۱ مورد، خراسان رضوی ۸۹ مورد، خراسان شمالی ۱۵ مورد و استان خراسان جنوبی ۱۸ مورد آخرین آمار مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر امروز گزارش شده است.
وی گفت: از این تعداد ۱۲۴ نفر فوت شده‌اند و ۹۱۳ نفر تا این لحظه با حال عمومی خوب و با دستور پزشکان مرخص شده‌اند.
سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا همچنین از مردم خواست توصیه‌ها، ارشاد و دستورهای ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدا رعایت کنند.
جهانپور همچنین تاکید کرد: سفرهای بین شهری قطعاً باید متوقف شود، نباید تردد کرد حتی در شهرها به جز در مواقع ضروری، تردد بین شهری قطعاً باید متوقف شود.
وی افزود: در هیچ استانی در کشور از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا به صورت وضعیت سفید نداریم.
جهانپور همچنین درخصوص کاهش ساعات اداری گفت: مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باید عمل شود و هیچ استانی به صورت جداگانه در این زمینه تصمیم گیری نخواهد کرد.
وی همچنین از انتشار بیانیه قریب الوقوع ستاد ملی بیماری کرونا برای جلوگیری از سفرهای هموطنان خبرداد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1