تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۱۶۶۵۰
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری؛

نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان جناح رقیب است

۰
نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان جناح رقیب است
کبنا ؛سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان جناح رقیب است، در حالی که آنان در میان خود، اختلافاتی جدی دارند.
 تمایز رقابت با تخریب هنوز نزد نیروهای اصلاح‌طلب به روشنی مشخص نیست و آنان در ایام پیش از انتخابات مجلس می‌کوشند تا با هر حربه‌ای چهره رقیب را مخدوش کنند. بازی روی مواضعی تکراری و بدون سند و چسباندن برچسب‌ علیه شخصیت‌های موثر و کارآمد جریان انقلاب، ظاهرا به تاکتیک و حتی راهبرد اصلی جریان اصلاحات تبدیل شده و از چند ماه‌ گذشته تقریبا روزی نیست که تعدادی از این شخصیت‌ها به نوعی مورد هجمه جریان اصلاحات واقع نشوند. 
هرچند بازی روانی و رسانه‌ای به عنوان بخشی از فرآیند تبلیغاتی نامزدهای هر انتخاباتی به امری پذیرفته‌شده تبدیل شده است، ولی آغشته شدن آن با ترفندهای ناجوانمردانه که گاه مشمول ظرفیت‌های لازم برای پیگرد قانونی نیز می‌شود، امری است که اصلاح‌طلبان تقریبا هر دوره انتخابات برای پیروزی به آن تمسک می‌جویند.
کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تخریب‌ها بر ضد قالیباف برای شکست آرای او و جایگاه احتمالی وی در مجلس آینده است، تاکید می‌کند که مردم عملکرد مثبت شهردار اسبق تهران را جلوی چشم خود می‌بینند و اگر بنا به تخریب باشد، با دقت در سوابق و زندگی وزرای کابینه و نامزدهای اصلاح‌طلب می‌توان اشکالات زیادی را برای تخریب آنها پیدا کرد. برای بررسی علت تخریب‌هایی که از سوی جبهه اصلاحات رخ می‌دهد دقایقی با سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری به گفت‌وگو نشستیم.
*رسیدن به فهرست واحد دشواری‌های خاص خود را دارد

  جناب سجادی، به نظر شما ضرورت ائتلاف میان نیروی جناح اصولگرا یا گروه‌هایی که اکنون نیروهای انقلاب خوانده می‌شوند، چیست؟ و چرا باید برای رسیدن به یک فهرست واحد تلاش شود؟
  چون در برخی از شهرها مانند تهران مردم نمی‌توانند، از میان 700، 800 و حتی شمار بیشتری از نامزدها کاندیدای مورد نظر خود را به سادگی انتخاب کنند. اما مردم معمولا بسته به نوع تفکر و عقایدی که دارند به فهرست‌های انتخاباتی اعتنای خاصی پیدا می‌کنند. در مورد اصولگرایان نیز لازم است که داوطلبان یا فعالان سیاسی این جناح و به هر حال هرکسی که مربوط به اردوگاه اصولگرایی می‌شود، فهرست‌های متعدد نداشته باشند و یا در جمعی که فهرستی ارائه نمی‌دهد قرار نگیرند.
در واقع باید یک فهرست 30 نفره باشد و تبلیغات مناسبی نیز پیرامون آن انجام شود، تا مردم بتوانند اعتماد کنند و به آن فهرست رای بدهند. این ضرورت از آن روست که فهرست واحد هم جمع و جور و شسته و رفته است و هم افرادی که درآن حضور دارند، با شاخص‌های گوناگونی مورد سنجش قرار گرفته‌اند و دارای صلاحیت کافی هستند، بنابراین هم مردم می‌توانند به خواسته خود برسند و هم جامعه اصولگرایی می‌تواند به اهدافی که برای خود تعیین کرده است دست یابد. البته رسیدن به فهرست واحد نیز دشواری‌های خاص خود را دارد، اما با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفته و سازوکاری که از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، جبهه پیروان خط امام و رهبری و همکاری و کمک جامعه روحانیت مبارز و سایر اصولگرایان، سعی شده است که این اسامی به گونه‌ای انتخاب شوند که بهترین نتیجه به دست آید.
مثلا به احزاب گفته شده که 60 نام را از میان دواطلبان برگزینند و پس از گرفتن این نام‌ها و بررسی شاخص‌ها و انجام نظرسنجی‌ها می‌توان به فهرستی 30 نفره دست یافت. از سوی دیگر احزاب و گروهای اصولگرا هر یک مواضع و نظراتی دارند، که اگر نزدیک کردن این آرا و نظرات امکان‌پذیر شود و همه رضایت دهند که بر سر یک فهرست واحد توافق کنند، این یک دستاورد ایده‌آل خواهد بود که البته دشواری‌هایی در راه آن وجود دارد، اما در حال هم اکنون تلاش برای رسیدن به یک فهرست واحد ادامه دارد.
*نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان جناج رقیب است
  به نظر شما در این شرایط چرا تمرکز جناح رقیب که اصلاح‌طلبان هستند، روی هدف قرار دادن وحدت اصولگرایان واقع شده و بیشتر تلاش  آنان معطوف به ایجاد شکاف در میان این ائتلاف است؟
  البته تاکید بر روی اختلاف و وجود شکاف در میان اصولگرایان همواره از کلیدواژه‌های ادبیات سیاسی اصلاح‌طلبان بوده است. در واقع به قول معروف نان این گروه در دمیدن به اختلاف میان جناح رقیب است و این در حالی است که خود اصلاح‌طلبان درون اردوگاه خود دست به تشکیل شوراها و مجامعی زده‌اند تا در میان نیروهایشان انسجام ایجاد کنند و بسیار هم در این زمینه جدی هستند.
در مقابل دست گذاشتن روی نقاط اختلاف اصولگرایان و مبالغه درباره آن و تبلیغات درباره این اختلافات از راهبردهای انتخاباتی اصلی آنان است اما در واقعیت چنین نیست و اختلافاتی که آنها رویش تاکید دارند، به آن شدت در میان اصولگرایان وجود ندارد.همچنین اصلاح‌طلبان در میان خود اختلافاتی جدی دارند و البته این طبیعی است ولی آنها روی آن تبلیغات می‌کنند. در اردوگاه اصولگرایان تلاش شده است تا با تعریف سازوکار و ایجاد همگرایی در نهایت وحدت ایجاد شود و این امیدواری به وجود آمده است، که این سازوکار از تفاوت دیدگاه‌ها گذر کرده و به فهرست واحد برسد.
*اصلاح‌طلبان با تخریب قالیباف سعی در دفع مقدّر دارند

  یکی از مصادیق دامن زدن به اختلاف تخریب چهره‌هاست، هم اکنون شاهدیم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی اصلاح‌طلبان به شهردار اسبق تهران حمله می‌شود. به نظر شما علت تمرکز این هجمه علیه شهردار اسبق تهران در چیست؟
 همان‌‌گونه که گفتم یکی از کلیدواژه‌های اصلی اصلاح‌طلبان اختلاف افکنی میان جناح رقیب است، اما مطلب دیگری که به همین رفتار مربوط است، اینکه آنها احتمالا گمان می‌کنند که آقای قالیباف رای بالایی خواهد داشت و به نظرشان می‌رسد که ایشان احتمالا در فهرست اصولگرایان نیز در جایگاه مناسبی قرار خواهد گرفت و به این دلیل با تخریب آقای قالیباف تلاش می‌کنند تا به نوعی دفع مقدّر کرده باشند، که مثلا ایشان رای نیاورد یا رایش کم باشد و یا پس از انتخابات در مجلس مشکلاتی برایش ایجاد شود و نتواند به خوبی عمل کند و ضعیف باشد. این کار در مورد چهره‌های بارز همواره انجام می‌شود و در واقع به نوعی ترور شخصیت به شمار می‌رود، تا وجهه افرادی که ممکن است رای بالایی داشته باشند تخریب شود.
*کارهایی که قالیباف در تهران انجام داد هنوز جلوی چشم مردم است
 موضوعات مورد تمرکز آنها برای تخریب را چگونه می‌بینید؟
 متاسفانه در فعالیت‌های سیاسی برخی از افراد و گروه‌ها شاگردان خوش حافظه ماکیاولی هستند که یکی از شعارهای وی این بود که هدف وسیله را توجیه می‌کند. آنها به هر وسیله‌ای می‌خواهند که افراد خوش چهره و دارای آرای مناسب در جامعه را تخریب کنند. اگر همین وزرای کابینه آقای روحانی را در نظر بگیریم و کسی بخواهد آنها را زیر ذره بین بگذارد ممکن است مشکلات بسیاری داشته باشند. یا همین نامزدهای اصلاح‌‌طلب! اگر بنا بر تخریب باشد، بسیاری از آنها در سوابق مدیریتی خود، زندگی شخصی‌ خود و یا فرزندانشان می‌شود کارهای تخریبی فراوانی انجام داد، درحالی که چنین کاری نه اسلامی است و نه اخلاقی است.
در یک انتخابات با ویژگی‌های یاد شده که جوانمردانه نیز باشد، باید بر روی نقاط قوت یک نامزد تاکید شود و تخریب در واقع یکی از شیوه‌های انتخاباتی غربی و به ویژه آمریکایی‌هاست. برخی از افراد در کشور ما نیز ماکیاولیستی برخورد کرده و با همین روش‌ها در انتخابات رقابت می‌کنند، وگرنه هر سیاست‌مداری دارای نقاط قوت و ضعف به صورت همزمان است. همین نمونه آقای قالیباف را در نظر بگیرید، کارهای که ایشان از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی و ... در کشور و تهران انجام داده است، واقعا جای تقدیر دارد.
کارهایی که آقای قالیباف در تهران انجام داد هنوز جلوی چشم مردم است. اما یک عده می‌خواهند تخریب انجام دهند و به همین دلیل برخی چیزهایی که به زعم خودشان نقاط ضعف آقای قالیباف می‌دانند را پیش کشیده و روی آن تاکید می‌کنند. اما چنین کاری نه اخلاقی است نه اسلامی نه جوانمردانه.
این قوه قضاییه است که باید درباره این مسایل اعلام نظر کند نه کس دیگری. اگر قرار باشد پیش از اینکه حکمی صادر شود کسی را مجازات کنند و یا در رسانه‌ها با تاکید روی آن موارد کسی را تخریب کنند، کاری سراسر نادرست است. اما به هر حال برخی از سیاسیون این کار را انجام می‌دهند. (فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1