تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۱۵۲۶۳
تشریح سخنان درخشنده پور در جمع خبرنگاران:

حفظ مدیریت در سطح جوان و پیرزدایی از استان در برنامه من است / مردم از چاله نیایید در چاه بیفتید! / من با اصلاح طلبان همراه نیستم

۲۰
۲
حفظ مدیریت در سطح جوان و پیرزدایی از استان در برنامه من است / مردم از چاله نیایید در چاه بیفتید! / من با اصلاح طلبان همراه نیستم
کبنا ؛نستور درخشنده پور نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا شد. او بعد از ثبت نامش در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، در پاسخ به این سئوال چه ضروری داشت که حضرتعالی کاندیدای مجلس شدید؟ اظهار کرد: نگاه من یک نگاه کشوری است و در مرحله بعد نگاهم استانی و بعد نگاهم به شهرستان بویراحمد است. به حمدالله بعد از چهل سال انقلاب ما توانست خود را به عنوان یک استراتژی جدید در دنیا مطرح کند و ضرورت دارد با تمام وجود در راستای اهداف انقلاب حرکت کنیم. نگاه من در بعد ملی این است که مملکت ما نیاز به یک جرم گیری دارد و نیاز است به اصول اولیه انقلاب برگردیم، و حتی در استراتژی انقلاب جهانی این نهفته است که هر انقلابی نیاز است که خود را هر چهل سال اصول خودش را بازبینی کند، لذا احساسم این است که کاری اساسی باید صورت بگیرد، همانطوری که امام ما فرمودند با حفظ اصول باید اصلاحاتی صورت بگیرد.
احساس می کنم بخشی از مسئولیت های مسئولین ما با فرمایشات رهبری زاویه گرفته اند
درخشنده پور از میزان سبد رای قومی و طایفه ای گفت: درصد زیادی از رای من رای قومی است، طبیعی هم هست، کسی نمی تواند منکر شود. رای هایی که وابسته به آشنایان و دوستان و بستگان و روابط ایلی و قومی هست که استقبال گسترده ای انجام داده اند، بدون شک در حوزه خودم حرف اول را می زنم. به زعم نظرسنجی های معتبر.
وی در پاسخ به سوال شما به کدام جناح گرایش دارید؟ گفت: آنچه که ته دلم و در فکرم است بگویم، من خیلی به چیزهایی که الان در جامعه موجود هست... بطور مطلق قبول ندارم که خودم را به یک گرایشی وصل کنم ولی تبعیت محض و بی چون و چرا از رهبری، گرایش فکری، سیاسی و عقیدتی بنده است و در این راستا هر جناحی و جریاناتی که بتوانند خود را با این فکر تنظیم کنند من جزو آن جریان هستم. اگر بخواهیم نظام و خدمت رسانی به مردم را با قوت پیش ببریم لازمه اش این است که با منویات رهبری تنظیم شویم.
در بعد استانی مشکلات معیشتی مردم، اقتصادی، ساختار اشتغال جوانان دغدغه هایی است که در استان وجود دارد، اعتقاد دارم توسعه پایدار با مشکل مواجه است و اصلا برنامه مدت دار تعریف نشده است، لذا حرف اول من توسعه استان با حفظ موجودیت ها برای آیندگان است. دقت در برنامه ریزی برای ما بسیار مهم است. وقتی برنامه ای تنظیم می شود، طبیعتا اجرای آن هم اهمیت دارد، لذا توجه به نیروی مدیریت جوان جزو اصلی ترین برنامه من است، لذا توجه به حفظ مدیریت در سطح جوان، پیرزدایی از استان، حفظ عدالت اجتماعی و رفع مسائل قومی و قبیله ای و بکارگرفتن آن برای پیشبرد اهداف، و مطالبات دقیق مهم است و کشور نیازمند این است و احساس کردم که تخصص من، تجارب من و سوابق کاری ام بتوانم در شهرستان بویراحمد و دنا فعالیت کنم.
در محافل سیاسی مطرح می کنند که احتمال رد صلاحیت شما وجود دارد و می گویند از پایگاه رای بالایی برخوردار نیستید، نظر شما چیست هدف از چنین تحلیلی چیست؟اگر انتخابات از قبل مشخص باشد که چه کسی رای دارد و چه کسی ندارد دیگر اسمش انتخابات نیست. بنابراین سوال شما خیلی درست نیست.
نه کسی نماینده شورای نگهبان است که بتواند تصمیم بگیرد، نه شخصی از دستگاه امنیتی است که بگوید چه کسی باشد و یا نباشد. بلکه یک اصولی و قوانینی برای کاندیداتوری وجود دارد که بنده هم دارای همه این ضوابط هستم و کسی هم نماینده کسی نیست که بخواهد تصمیم بگیرد.
در رابطه با اینکه بنده ائتلاف می کنم با کسی؛ بنده تا آخر خط خواهم ماند و با کسی ائتلاف نخواهم کرد.
هم نظرسنجی محرمانه و دقیق من جزو دو نفر اول در رای آوری هستم، با توجه به ائتلاف هایی که وجود دارد، استقبال بی نظیر مردم و طوایف و نشست ها و اقبالی که می شود، انشالله دور از دسترس نیست که بتوانیم در دوم اسفند شرایطی را به وجود بیاوریم که مردم به هدف نهایی خود برسند.
در مورد فعالیت های نماینده و عملکرد ایشان گفت: به عنوان یک شهروند اگر بخواهم ببینم قطعا زحماتی کشیده شد، در حد بضاعت خود فعالیت های زیادی را انجام دادند ولی من معتقدم وضعیت شهرستان بویراحمد و دنا در جایگاه واقعی خود نیست و احساس ما این است که باید بیشتر تلاش شود.
اگر در میان اصلاح طلبان اجماع شود به اجماع تن می دهید؟ من با اصلاح طلبان، به عنوان یک تشکل اصلاح طلبی همراه نیستم، خبرنگاری در این بین گفت: شما در دوره اصلاحات مدیر بودید». درخشنده پور گفت: آیا تمام مسئولینی که در کشور هستند، آقای احمدی نژاد در دوران اصلاحات استاندار بود، آیا معنی اش این است که ایشان اصلاح طلب است؟ من اصلاح طلبی را نفی نمی کنم، اصلاح طلبی در کشور نیاز است، با حفظ اصول و شریعت و انقلاب. اما من منتسب به تشکل اصلاح طلبی نبوده ام و نیستم، مگر می شود مدیری بیاید و همه کارمندان اصلاح طلب را بیرون بیاندازد؟ یا برعکس در اصولگرا. این تفکر اشتباه شما است که فکر می کنید مدیریت ها همه اش با رایزنی صورت می گیرد. در زمان بنده اتفاقا اقای نبی زاده و اقای موحد بودند و هر دو اصولگرا بودند، چرا می فرمایید من اصلاح طلب هستم.
در راستای برنامه توسعه، معیارها و شاخص های توسعه را در بویراحمد و دنا در چه می بینید؟ همه اینها تعریف دارد. توسعه یعنی رشد و حفظ منابع برای آیندگان. حداکثر منابع را برای آیندگان باید استفاده کنیم، لذا باید اینها را شناسایی کنیم، فرصت ها را ببینیم، چشم اندازها را ببینیم و برای این چشم انداز هم افقی  مدت زمانی تعیین کنیم. این نظام برنامه ریزی در کشور است و باید این اتفاقات بیفتد. اگر کسی انتقاد دارد که شرایط فعلی شرایط درستی نیست، اگر همه حرفهای من را کنار بگذارید یک جمله را بخواهیم بگوییم، این است که مردم از چاله نیایید در چاه بیفتید! اگر می خواهید جایگزین تعیین کنید، جایگزین بهتر تعیین کنید، جایگزینی تعریف کنید که در آن سوابق را ببینید، شناخت را ببینید، علم و تخصص وی را ببینید و بعد انتخاب کنید. اگر برای عبور از شرایط فعلی بخواهید انتقاد کنید، اما موضوع بدتری را جایگزین کنید، اوضاع  بدتری پیدا می کنید.
شاخص ها؛ باید برای توسعه شاخص ها را بررسی کنیم. در زمینه صنعت، معدن، راه و ... همگی یک سری شاخص ها تعیین شده است، در همه شاخص ها در رتبه های آخر هستیم، بجز آنکه در کشاورزی، دامداری سنتی وجود دارد. لذا بررسی ها ما را به این می رساند که باید به دنبال توسعه پایدار باشیم. این اولین حرف من هست. الان وضعیت صنعت را نگاه کنید، تقریبا 1400 موافقت اصولی را در استان تعریف کردیم. این 1400 پروژه یا تعطیل یا نیمه تعطیل است، یا با یک ظرفیت بسیار پایینی مشغول به کار است. شما ببنیید این خیلی حرف است که حدود 70 درصد صنعت کشور نیمه تعطیل است، یعنی حدود 8 هزار یا تعداد بیشتری شغل را تعطیل کرده اید، اینها ضربه می زند. ما در بحث مسائل فرهنگی که بحث اصلی ماست مشکل داریم، علتش همین مسائل است. یک بخش جدی که می توانیم به ان توجه کنیم بحث گردشگری است. ما استانی هستیم که بخش خشکی کشور را به بخش برخوردار و پرنعمت کشور متصل کرده ایم، لذا می تواند منبع خوبی برای گردشگر داخلی باشد. ما از منابع آب در استان خوب استفاده نکردیم، نتوانستیم صنعت آب مان را تعریف کنیم لذا معتقدم باید قدم های علمی و محکمی برداریم.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

آذرمقدم
United States
ماشالله ککای شیرم ماپشتت هستیم به امیدپیروزی
دنا گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
طوری حرف می زنه مثل اینکه اصلاح طلبان برای رای دادن به ایشون صف کشیدن؟؟؟؟
راستی پرونده مسکن و شهرسازی سال ۸۴ جه شد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در حوزه خودم حرف اول رامیزنم؟؟؟؟؟
جناب درخشنده روستا منظورتون هست یا کوچه محله تون؟؟؟؟
خنده آور هست
محسنی
Romania
خواب دیدی خیر باشه .اولا این روزها کسی میخواد بره یه استخدام بدارچی هفت جدش استعلام میگرن که سوسابقه ازجمله زندان یا سومدیرت نداشته باشه .ولی دوست عزیزبهتر یه فلش بک بزن به عقب
محمد
Iran, Islamic Republic of
نستور یه خط یه هم نشون زیر 3هزاری
Iran, Islamic Republic of
تی خدا بی سه هزار رای
صداقت
Iran, Islamic Republic of
"هم نظرسنجی محرمانه و دقیق من جزو دو نفر اول در رای آوری هستم"

حداقل یه چیزی بگو که باور داشته باشید!؟!؟!؟
جل الخالق!
Iran, Islamic Republic of
منظورش روستاشون هست
Iran, Islamic Republic of
دل نگه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا !!!!!
دکتر جان گوی شیرم اگر سربلندی بویراحمد و دنا را می‌خوای به نفع دکتر روشنفکر لطفا کنار بروید.
یا مهدی عج
Iran, Islamic Republic of
واسه رئیس مدرسه هم خوب نیست بعد میگی بنفعش بره کنار؟ کی با روشنفکره؟؟جمع کنید...چطور میخواد جوابگو باشه آخه؟؟؟
United States
احسن بر مهندس درخشنده خدایی تو صحنه بمون ما به شما نیاز داریم
United States
احسن بر مهندس درخشنده خدایی تو صحنه بمون ما به شما نیاز داریم
تنگ سرخ
Romania
دکتر درخشنده پور پدیده انتخابات خواهد شد خیلی ازش ترسیدین
حسب تحلیل سیاسیون فقط افراد حاضر در سخنرانی ایشان نمایانده بیست هزار رای بودن
که فقط مردها در جلسه ایشان حاضر شدند
ولی نامزدهای رقیب زن و مرد بودن
و در یک سالن کوچک !!!!
دارای سوابق اجرایی بسیار قوی و بدو استخدام تا کنون مدیر و مدیر کل بوده دارای سابقه و تجربه قوی و با رتبه ۳۲ در کنکور و فارغ التحصیل از دانشگاه صنعتی اصفهان
.........
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان هم اینقدر معطل ودست خالی نیستند که بیایند به دنبال تو
Iran, Islamic Republic of
گذشته ها ممکن است بایگانی شوند امام فراموش نمی شوند لطفا در مورد گرفتن وام کلان ۲۰ سال پیش به اسم کارخانه ریسندگی در استان را برای روشن شدن اذهان عمومی ورأی دهندگان توضیح دهید وام چه شد کارخانه چه شد؟منتظر توضیحات شما هستیم تا رأی بدهیم
منطقه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس جنلمن
به امید رای بالا
Iran, Islamic Republic of
مهندس جنتلمن
دروووووووود
ی
Iran, Islamic Republic of
به تحریک امیرکبیر بویراحمد یعنی زارعی وسیدباقر امدی تا رای روشنفکرراخراب کنید
حامد
Iran, Islamic Republic of
طرفداران روشنفکر، رسم ککاگری این نیست...
تغییر فرهنگ دهید، این حرفهایی ک به مهندس درخشنده میزنین حق الناسِ ب خدا. طرفدارش نیستی خب باش ب جای خود!حرفهای ناجوانمردانه چرا آخه؟ ب نظرتون کامنتهای تخریب و تشویق رو کسی اثر داره؟؟فقط شمایید که اینجوری فکر میکنید!!!
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1