تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۱۲۸۰۱
محسن فروزان فعال سیاسی اصلاح طلب شهرستان‌های بویراحمد و دنا در گفت‌وگو با کبنا؛

نباید به هر قیمتی کنار کسانی باشیم که دل در گرو جریان اصلاح طلبی ندارند / ایستادن کنار «زارعی» باعث استحاله اصلاحات شد / باید اسفند 94 را لاک بگیریم / اصلاح طلبان با گزینه واحد پیروز می‌شوند

۵۵
۲
نباید به هر قیمتی کنار کسانی باشیم که دل در گرو جریان اصلاح طلبی ندارند / ایستادن کنار «زارعی» باعث استحاله اصلاحات شد / باید اسفند 94 را لاک بگیریم / اصلاح طلبان با گزینه واحد پیروز می‌شوند
کبنا ؛«لیست امید یک اشتباه بزرگ بود، چون به جز بهرام پارسایی، محمود صادقی، پروانه سلحشور و گاهی علی مطهری در بعضی حوزه‌ها بقیه قابل دفاع نیستند، یعنی صدای اصلاحات نبودند. بعضی از افرادی که در لیست امید قرار گرفتند کاسبان سیاسی بودند که دنبال اهداف دیگری بودند.» این بخشی از اظهارات محسن فروزان از فعالین سیاسی اصلاح طلب شهرستان‌های بویراحمد و دنا و کارشناس ارشد روانشناسی می‌باشد. با او پیرامون بعضی فعل و انفعالات حوزه سیاسی استان و شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت و گویی داشتیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
اصلاح طلبان با محوریت آقای خاتمی از آقای عارف عبور کردند و به آقای حسن روحانی رأی دادند، آیا الان اصلاح طلبان از عملکرد دولت رضایت دارند؟
سلام وعرض ادب در جواب این پرسش باید بگویم با اصل پرسش مشکل دارم، چون از سال 84 به بعد محکم‌ترین تکیه گاه جریان اصلاحات مرحوم هاشمی رفسنجانی بود. هاشمی مرد روزهای سخت بود و در روزهای سخت همیشه کنار مردم ماند و در پیروزی جناب اقای روحانی آیت الله هاشمی نقش بسیار پررنگی داشت. یعنی ایشان در پیروزی آقای روحانی کمتر از اقای خاتمی نقش نداشتند.
درمورد عملکرد آقای روحانی اصلاح طلبان برای فرار از بی مهری‌هایی که در دولت بهار دیده بودند دنبال پیروزی بودند و این موضوع باعث شد از روحانی که متعلق به اردوگاه اصلاح طلبان نبود حمایت شود. کاش اصلاح طلبان راه را اشتباه نمی‌رفتند و پشت سر آقای روحانی حرکت نمی‌کردند. حمایت از روحانی اشتباه بزرگی بود که باعث استحاله اصلاحات شده است. پایگاه اجتماعی اصلاحات هزینه دولت آقای روحانی شد. کاش اصلاحاتی که امروز هزینه روحانی شد،سال 84 هزینه آیت الله هاشمی می‌شد.
البته با توجه به آن شرایطی که دولت احمدی نژاد به وجود آورده بود اصلاح طلبان فقط دنبال پیروزی بودند که هرگزینه ای که از سوی اصلاح طلبان حمایت می‌شد پیروزی آن قطعی بود. چون مردم برای رهایی از آن شرایطی که احمدی نژاد به وجود آورده بود دنبال تغییر بودند. درحال حاضر بعداز دولت احمدی نژاد دولت روحانی فشل ترین دولت بوده است. البته کابینه دولت روحانی هم بیرون و هم در داخل بسیار اذیت شدند. ولی در مجموع با توجه به آن وضعیتی که احمدی نژاد به وجود آورده بود از انتخاب آقای روحانی رضایت داریم. و از رأی دادن به روحانی پشیمان نیستیم و ازانتخابمان در آن شرایط قاطعانه دفاع می‌کنیم. اگر دوباره به 92 یا 96 برگردیم باز هم انتخابمان روحانی خواهد بود. ولی امروز سکوت را بر انتخاب روحانی ترجیح می‌دهم. البته دکتر روحانی در سال 96 شعارهای زیبایی دادند و شجاعانه حرف زدند ولی متاسفانه در عمل نتوانستند شعارهای خود را عملی کنند.
به طور کلی حضرتعالی عملکرد دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به لحاظ اقتصادی، عمرانی و سیاسی و فرهنگی.
در سیاست خارجه دولت کارنامه قابل دفاعی دارد چون برجام توانست آرامش را دوباره به جامعه برگرداند و امید را در دل مردم زنده کند. امروز که برجام عقیم مانده است دلایلی دارد که در این فرصت نمی‌گنجد جواب دهم فقط اشاره می‌کنم که هم در ایران و هم در بیرون از ایران خواسته عده‌ای بود که برجام عقیم بماند. در حوزه اقتصادی در چهار سال اول دولت بسیار موفق بود ولی در چهار سال دوم بیشترین فشارهای اقتصادی را مردم دارند تحمل می‌کنند. چون رفاه ومعیشت اقتصادی برای مردم بسیار مهم است که نارضایتی در این زمینه زیاد است و این موضوع، هم به سیاست خارجی بر می‌گردد، هم به ضعف دولت در داخل. کسانی در کشور هم هستند که از تضعیف دولت استقبال می‌کنند. نقطه ضعف اصلی دولت در کشور به چینش کابینه بر می‌گردد و اجازه دادن نماینده در مسائل اجرایی. در استان ما همه شاهد این موضوع هستند که نمایندگان به شدت در امور اجرایی دخالت می‌کنند. در مجموع در این دولت تفکیک قوا به کلی نادیده گرفته شده است.
در سال انتخابات مجلس هستیم، و حضرتعالی هم یکی از فعالین سیاسی جریان سیاسی اصلاح طلب، به نظر شما با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه امروز و اینکه این دولت و اکثریت نمایندگان با حمایت اصلاح طلبان به مجلس راه یافته‌اند می‌توان این امید را داشت که دو باره اصلاح طلبان باز هم پیروز انتخابات شوند؟
قبول دارم که دولت و تعدادی از نمایندگان با حمایت اصلاح طلبان پیروز شدند ولی باید به سوابق این پرداخته شود که این افراد چهرهای شاخصی نبودند. ولی لیست امید یک اشتباه بزرگ بود، چون به جز بهرام پارسایی، محمود صادقی، پروانه سلحشور و گاهی علی مطهری در بعضی حوزه ها بقیه قابل دفاع نیستند یعنی صدای اصلاحات نبودند. بعضی از افرادی که در لیست امید قرار گرفتند کاسبان سیاسی بودند که دنبال اهداف دیگری بودند و معامله گری بعضی از آنها برای خیلی ها روشن است. اگر به گذشته بعضی از آقایانی که در لیست امید قرار گرفته‌اند برگردیم متوجه خواهیم شد که حمایت از آنها به عنوان یک اصلاح طلب باور نکردنی است.
لیست امید در مقابل فشارهای اقتصادی که بر مردم وارد شد چند موضع گرفتند؟
قطعاً اگر مردم چهرهای شاخص که فاقد خطای سیاسی هستند و از سلامت اقتصادی و سیاسی برخوردار باشند در میدان رقابت باشند حمایت خواهند کرد و حتماً موفق خواهند شد، چون اصول گرایان کارنامه درخشانی در بین مردم ندارند. امیدوارم افرادی از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند که صدای واقعی اصلاحات باشند.
به نظر شما گزینه‌های وکیلی، فروزان و بهرامی و ایزدپناه که مطرح شده‌اند می‌توانند برای جریان اصلاحات پیروزی بیاورند؟
امید بذر هویت ماست. امیدوارم چهار نامزدی که به آنها اشاره شد تابع خرد جمعی باشند. و دنبال تک روی نباشند وخودشان را در دایره اصلاح طلبی بدانند. قطعاً اصلاح طلبان در بویراحمد از شانس بالایی برخوردار هستند انشالله به اجماع خواهند رسید و با یک گزینه واحد پیروز انتخابات خواهند شد. من به عنوان یک شهروندی که رأی اصلاح طلبی داده‌ام انتظار دارم که اصلاح طلبان بین اشخاص و اندیشه کنار اندیشه بمانند یعنی اجماع جریان ملاک تمکین آنها باشد. البته پاسخ دادن به این پرسش در فرصت کم باعث خواهد شد که تحلیل من ناقص بماند انشالله در آینده بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت.
در استان کهگیلویه و بویراحمد جریان سیاسی اصلاح طلب هنوز به آن وحدت و اجماع نرسیده‌اند، برای حضور در انتخابات، وضعیت کهگیلویه بزرگ همیشه دو دستگی و دوگانگی وجود داشت اصلاح طلبان گچساران هم در یک حالت دپرس هستند، از شرایط گچساران و اینکه نماینده فعلی مجلس هیچ گونه هماهنگی با آنها ندارند و اصلاً بهایی به ستاد آقای روحانی در گچساران نمی‌دهد؟
اجازه بفرماید در مورد حوزه کهگیلویه بزرگ که جوانان اصلاح طلبان همانند گذشته به دلیل انشقاق بزرگان هزینه شدند به یک جمله بسنده کنم. امیدوارم بزرگان این حوزه به جوانان فکری این حوزه فکر کنند و سال 98 کنار هم در کنار نامزد اصلاح طلب واحد بمانند. واختلافات گذشته را کنار بگذارند. در مورد نماینده فعلی گچساران حرفی ندارم.. تنها اشاره‌ای به ستاد آقای روحانی نه تنها در گچساران بلکه در کل استان بکنم. به عنوان کسی که مبلغ ومراقب دولت روحانی بوده‌ام باید اعتراف کنم در این دولت در استان مورد بی مهری قرار گرفتیم. پشت پا زدن به اعضای ستاد روحانی از مردانگی، اخلاق، انصاف به دور بود. کسانی که اعضای ستاد را نادیده گرفتند بازنده اخلاق سیاسی هستند. ما فقط نردبان بودیم برای دیگران. البته این ضعف استاندارن دولت بود که ابزار نمایندگان شدند.
آیا شما به عنوان یک فرد سیاسی از عملکرد نماینده فعلی بویراحمد و دنا رضایت دارید؟
آقای زارعی را انسان محترم و مردمی می‎دانم و برای ایشان احترام قائل هستم. ولی در مورد عملکرد ایشان باید عرض کنم در حوزه اصلی وظایف نمایندگان که قانون گذاری و نظارت است اگر بخواهیم نظر دهیم ایشان عملکرد قابل دفاعی ندارد. چون بیشتر در حوزه‌هایی که مربوط به قوه مجریه است می‌پردازد. البته عدم آگاهی بعضی از مردم باعث شده است که خدمات دولت‌ها را جزو عملکرد نمایندگان بدانند. متاسفانه در این استان بکارگیری نیرو، عزل و نصب مدیران، خدمات گازرسانی، بهداشتی، راه و غیر را به عنوان عملکرد نمایندگان به مردم معرفی می‌کنند در صورتی که اینها جزو عملکرد دولت است. نمایندگان محترم باید انصاف داشته باشند و به قانون و وظایف خود برگردند نه در امور اجرایی دخالت کنند.
آقای زارعی امروز نماینده تمام مردم حوزه بویراحمد ودنا است. انتظار داریم وکیل این مردم باشد نه وکیل دولت. سکوت ایشان درحادثه هواپیمای آسمان هیچ گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد. انتظار از ایشان می‌رفت در آن حادثه در مجلس صدای مردم این حوزه باشد ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته قصد تخریب ایشان را ندارم صحبت‌های بنده نقد در زمینه اصلاح است. در سقوط هواپیما زارعی می‌توانست یک قهرمان برای این مردم باشد ولی آقای تاجگردن که معلوم نبود چه اهدافی دارد از خودش یک قهرمان در ذهن مردم ساخت. در این فضا نمی‌گنجد در مورد عملکر زارعی صحبت کنم نکات مثبتی هم داشتند. در حال حاضر نماینده ما است باید برای توسعه این حوزه مردم ایشان را کمک کنند. پرسش‌های زیادی از اقای زارعی دارم از ایشان محترمانه دعوت می‌کنم. در یک فضای دانشگاهی یا سیاسی حضور پیدا کند و در حد توان پاسخ باشد چون پرسشگری را جز وظایف خودم می دانم.
در شهرستان بویراحمد و دنا نیز اختلافاتی بین آنها برای معرفی گزینه نهایی گویا هست؟ آیا اصلاح طلبان این دو حوزه از نماینده فعلی رضایت ندارند؟ و یا می‌خواهند از او عبور کنند؟ نظر شما چیست؟
ما سعی می‌کنیم اسفند 94 را لاک بگیریم و به گذشته برنگردیم چون در گذشته ماندن به نفع اردوگاه اصلاح طلبان نخواهد بود. اصلاحات زخمی است ما باید به جای اینکه این زخم‌ها را عمیق‌تر کنیم دنبال تزریق آرامبخش به این جریان باشیم .ایستادن کنار زارعی انتخاب بین بد و بدتر بود که باعث استحاله اصلاحات شده است. زارعی را انسان قابل احترامی می دانم ولی اندیشه ایشان با تفکر اصلاح طلبی فاصله زیادی دارد. یعنی هیچ گونه اشتراک فکری با اصلاح طلبان ندارد. عبور از جناب زارعی منطقی‌ترین تصمیم خواهد بود. قطعاً اصلاح طلبانی که پایبند به اندیشه هستند از ایشان عبور خواهند کرد. (البته کسانی هستند که رسیدن به منافع برای آنها اولویت دارد و به خاطر حفظ صندلی کنار ایشان خواهند ماند که امیدوارم در فرصت باقی مانده راه را اشتباه نروند و به اردوگاه اصلاح طلبان بپیوندند)
عملکرد مجمع نمایندگان چطور بوده استت؟
مجمع نمایندگان در حوزه اصلاح طلبانه عملکردی ندارند در بقیه حوزه‌ها بهترین جواب من سکوت است
به طور کلی به نظر شما با توجه به شرایط حاکم بر بویراحمد و دنا آیا پیروزی اصلاح طلبان در این حوزه قطعی هست یا خیر؟
رمز پیروزی اصلاح طلبان اجماع خواهد بود اگر گزینه واحد معرفی شود و اصلاح طلبان تمکین کنند و افراد تأثیر گذار این جریان شروع به فعالیت میدانی کنند پیروزی دور از دسترس نیست.
آیا بزرگان اصلاح طلب بویراحمد و دنا با جوانان این خطه هم در تصمیم گیری‌هایشان هماهنگ می‌کنند؟
در حوزه روانشناسی موضوعی داریم بنام درماندگی آموخته شده. حال روز ما جوانان اصلاح طلب در این استان همانند سگ‌های مارتین سلیگمن است. ما دچار درماندگی آموخته شده شده‌ایم. ما به یک اجماع حداقلی حول یک نامزد اصلاح طلب نیاز داریم.
ما معتقد هستیم نباید به هر قیمتی کنار کسانی باشیم که دل در گرو جریان اصلاح طلبی ندارند. جوانان در موقع نیاز خط اول هستند. امیدوارم در بقیه مراحل هم دیده شوند. هستند بزرگانی که نسبت به جوانان احساس مسئولیت می‌کنند و در بحث حتی اشتغال آنها هم قدم‌هایی بر می‌دارند ولی متاسفانه دولت دولت همفکر اصلاح طلبان نیست کمتر از 20 درصد مدیرانی که صاحب جایگاه شده‌اند خود را متعلق به اردوگاه اصلاحات می‌دانند. کاش بزرگان اصلاح طلب آن هم انرژی را که صرف گماردن مدیران (دونبشی که همچون موریانه به جان درخت لاغر اصلاحات افتاده‌اند و قومیت گرایی را بر اندیشه سیاسی ترجیح داده‌اند) را صرف اشتغال و کادر سازی جوانان اصلاح طلب برای آینده این جریان می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اولا شما سال 94وسال90/ دیگری بودین و به زارعی رای ندادین دوما اینکه شان اصلاحات اینقدر اوردن پایین در مورد انتخابات و اصلاحطلبان اظهار نظر می کنند بگذار بزرگان صحبت کنن
اصلاحات مرد به تاریخ پیوست بااین همه گرانی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اوضاع پمپ گاز چطوره آقی کارشناس
پاسخ به همشهری
Iran, Islamic Republic of
پاسخ یقین دارم تحلیل منطقی آقای فروزان بد جور شما را سوزانده.حداقل اگر جوابی دارید با استدلال جواب دهید ،نه اینکه حریم خصوصی ایشان را نشانه بگیری.آقای فروزان با آن همه فعالیت سیاسی با تحصلات دانشگاهی شجاعانه ایستاده ونان بازوی خود را می خورد اتقا فا این موضوع در انسانیت ایشان می افزاید..ولی شما سعی کنید در زندگی ............بماند انشالله که اخلاق را فراموش نکنید
فرشاد
Canada
آقای فروزان حرفایی شما زدین همون حرفاییه که مردمه مبخواستن به زارع بگن
انشالاه همیشه استوار باشین
افروشته
Romania
احسنت،تنها راه پیروزی اجماع است اما یک مشکل وجود دارد و اوردن اسم راننده ستاد هدایتخواه در کنار یک چهره ملی و اصلاح طلب مثل دکتر وکیلی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب فروزان عزیز حق گفتین
پناهی
Iran, Islamic Republic of
اخ از بخت اصلاخات که شما مصاحبه براش بدی
arad
Iran, Islamic Republic of
کاش زارعی و بقیه کاندیدا از حرفاتون بهره بگیرند.دررود
احمدی
Romania
برو بابا برو گازتو بفروش تو کجا و اصلاح طلبی کجا
شهروند آگاه
Iran, Islamic Republic of
تب اگر دارید به مهتاب بد نگوید اگر واقعا جوابی برای آقای فروزان دارید منطقی صحبت کنیدیقین دارم جوابی ندارید که اینجوری سخن می گوید...چون شغل ایشان شرافت مندانه است.ایشان مثل خیلی تملق گو نبوده،آزاد اندیش است.شغل ایشان حلال است.نان ایشان حلال است.دنبال رانت نبوده،یاد بگیر اخلاق ومنطق را در زندگی فراموش نکنید
پاسخ به احمدی ،( مهدی م)
Iran, Islamic Republic of
بله جناب دکتر اجماع مصلحت اصلاحات است در صورتی اجماع صورت نگیره قطعا اقای روشنفکر اول میشه . اما در مورد اقای زارع مطالبی گفتین که من فکر میکنم اونها که در اصلاحات دنبال منافع هستند از زارع هم به منفعت رسیدند حالا شما چرا دنبال منافع نرفتین من نمیدونم . دوستانی هم که به شما و شغلتان اشاره کردند اینا سعی دارند که با لحن نادرست خودشون را خالی کنن شاید در حسادت به توانایی و قلمتان باشد وگرنه شغلتان که حسادت نداشت
Iran, Islamic Republic of
اولا دولت احمدی نژاد بهترین دولت بود که دل در کرو توده ها و طبقات پایین داشت و گردن قدرتمندان سیاسی و اقتصادی مثل هاشمی و خاتمی ودارودسته اش را به گل مالید.دوما اصلاحات دیگه نمی تونه با این اشعار دهن پرکن دیگه مردم را گول بزنه.هشت سال سیاهی و بدبختی را بر مردم تحمیل کردیت حالا داریت از چی فرار می کنید؟
رسا
Iran, Islamic Republic of
الکی ادمارا بزرگ نکنید
حتی معنی واژه به یغما رفته اصلاحات راهم نمیدونن
اینها همه شون رفتارهای دارن و.اخلاق سیاسی
سید علی شریعتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جوان نخبه ،فعال و انصافا توانمند آفای محسن فروزان
Iran, Islamic Republic of
عجب جوابهای آبکی بود.. یقینا دنبال منافع خودتان هستید
التماس شرف
Iran, Islamic Republic of
كبنا خيلي تلاش ايكني كه به هر قيمتي قوام فروزان مطرح كني!ك هالو پس صبا هم بره او يكي خرزاشه بيار و نوم اصلاحطلب!يه دوتا عكس بي كرباسچييه مدرك روانشناسي سي ايما نظريه پرداز وابيده!يقين داشته بو بي اَي سياست قوام كه هيچ خود سي باقر هم راي نخواهد آورد!سياست فرار به جلو،كي بي كي بي دولت قبل // بي تمام توانش آخرش اوطور شكست مفتضح خرد ايسو يه بيا در مورد سياست خرد و كلان گپ بزنه كه مثل او سال ميرحسين موسوي هي. چيز چيز كنه؟!!بعدا توضيح خواهي داد!بره هالو مردم نكنيد!يعني كبنا د كسي نبي بياريش تا فروزانل مطرح وابون!تو د واقعا سايت سفارشي وابيدي!قلم حرمت داره كبنا اينگل منفعت طلبن تو د نوابو!!!!
Iran, Islamic Republic of
كبنا تا ايتري سانسور كن!خدا وت نخو بي اَي مسخره بازيلتپ!پيام مو كوچو ،يؤ كه تو نهادي كوچو!
عسل
Iran, Islamic Republic of
طرف خیلی تند رفتی
وقتی این مصاحبه رو میخوندم دقیقا یاد صحبتهای جهانگیری در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری افتادم و اون که به خورد مردم میداد
جناب فروزان شما با شعار روحانی از ما نیست فقط رویه فرار به جلو رو انتخاب کردین غافل از اینکه دقیقا دولت روحانی صددرصد نماینده اصلاحات و برگرفته از تندترین مهره های اصلاحات بوده و این که به کشور و ملت کردین نه تنها با گفته های شما بلکه با آب کل اقیانوسها تطهیر نمیشه
.دقیقا از لیست امید به چهار نفر اشاره داشتید که هر چهار نفر آنها نماینده ها نزد ملت میباشند بویژه مطهری و سلحشور
جناب فروزان من که اعتقادی به زارع ندارم اما زارع برای جربان شما هیچی کم نگذاشت و به بیشتر ازدو دوره سید باقر در مجلس برای جریان چپ نیرو گذاشت
از معاونان استاندار تا فرماندار تا مدیران استانی و شهرستانی بیش از دوره خود باقر از طرفداران باقر نیرو گماشته شد
بی انصاف نباشید زارع فقط فدای شما ها شد و بر هیچ کسی پوشیده نیست که سید باقر موسوی یک مهره سوخته است و ازبی تدبیری زارع حداکثر سواری رو گرفت
باقر موسوی فقط باعث اشتقاق در جریان شماست و هیچ اجماعی رو نمیتونه بوجود بیاره
اگه اینطور نبود دست نمیگذاشت روی اردوان ایزدپناهی که بیشتر حواص او را نمیشناسند و 5000هزار رای نیز در سبد ندارد
در خصوص احمدی نژاد همین بس که طبق آخرین نظرسنجی که از طرف دوستان خودتون انجام گرفته 80درصد بیشتر از خاتمی طرفدار و محبوبیت دارد
آخر هم این‌که یه نگاهی به اطراف بیانداز فکر کنم خیلی از مسایل کشور خبر نداری هنوز دهه هفتاد و هشتاد تشریف دارید
Iran, Islamic Republic of
بسيار عالي بود تحليلتون همه جانبه و دقيق -
Iran, Islamic Republic of
زارع بیشترازموسوی برای اصلاحت بجا گذاشت مثلا مدیرکل شهرکهای صنعتی ونظری فرمادار ومعاو ن سیاس استاندار وکناری فرمندار فعلی هاشمی معا ون مدیرکل آموزش وپرورش ومدیرآموزش وپرورش شهرستان بویراحمد وشریعتی وحسن زاد ه بامعاونیشا ن نظام مرادی مسئول تشکیلات دانش آموزی ملک حسینی معاون مدیرکل آموزش وپرورش استان وهمچنین مدیران کل حوز ه استانداری وچندین مدیرکل ازجمله پاسر ه آب وفاضلاب شهری وروستای وغیره که نخواستم نام ببرم آقای فروزان یکسری جملات وکلمات کُندتر می زنی مگر اصولگرا واصلاحب که می گویی درتهران همه اشان باهم وصلت خویشاندی ندارند مثلا وزیرکشوروبقیه چرا می خواهی ازکلمه اصلاحت سوءاستفاده شخصی کنی
ء
کبیر
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شما باد
اصلاح طلب
Romania
اخ و بخت اصلاحات که هر میخوان براش نظر بدن ...بخدا قسم از اول انقلاب تا حال تو این مسیر اصلاح طلبی بودم و حتی الان هم جز چند نفر اول این جریانم ...و در تصمیمات هم نقش اول تا سوم بودم ...اولین باره که این اقا را هم اسشو شنیدم هم قیافشو دیدم ...اخ وبختمو ......
دخت لر
Iran, Islamic Republic of
درود اقای فروزان .مرحبا به قلم تان . واقعا این روزها پر شده از ادم هایی که فقط دنبال منافع شخصی خود هستند .
خخخخ
France
خخخخخخ اون اصلاحاتی که تو ادعاش می کنی باید گِل گرفت. طرف تا الان نفس مردم گرفته بود در دفاع از زارعی الان چیزی گیرش نیومد آخر سر اومده تئوری میده اگر چیزی گیرت اومده بود خو میگفتی آخر اصلاحات امیرکبیر....خودتو مسخره کردی یا ملت بابا جمع کن
حیدر
Iran, Islamic Republic of
این جوان نخبه استانی باید بداند که با اجماع حاج شیروان پهناور و حاج نادر آریانپور با حاج براتی در اسفندماه مردم دیگر آبی به آسیاب اصلاح طلبان فرصت طلب استان نخواهند ریخت.مخصوصا در حوزه کهگیلویه بزرگ
برادر
Iran, Islamic Republic of
درجواب دوستانی که باکم لطفی مطالب درست واصولی این عزیز را با جملات نادرست نقدکردند بایدگفت که این آقا آدم باسواد وتحصیل کرده ایست حالا اگربه دلیل عدم اشتغال درپمپ گاز مشغولند باید احسنت گفت که روزی حلال دارند وبه ایشان تبریک گفت باید به عمق مطلب ایشان توجه کرد
نامعلوم
Iran, Islamic Republic of
پسر خوب این مطالب را از کجا کپی کردید
این بیشتر گزارش است تا تحلیل و واکاوی مسائل منطقه
شما در حد این کار نیستید مشکل کشور ما این است که همه دست به قلم می شوند
هیچ کدام از این چاهر نفری که در ابتدای لیست درج شده اند آدم این کار نیستند
این آقایان کجا بودند که دغدغه و مشکلات مردم این دو شهرستان را مورد توجه جدی قرار دهند که شما سخنگوی این جریان باشید
......دکترای روابط بین الملل دانشگاه تهران
کارمند
Iran, Islamic Republic of
ایشان بیکاری فشار بهش میارن ..در رشته تحصیل تان اظهار نظر بفرمایزد اگ میتوانیید .کبنا بابت این مصاحبه های مضخرف چند میگیری ..
صدو
Iran, Islamic Republic of
ما به جوان نخبه هم استانی افتخار میکنیم و به این افتخار خود می بالیم.
Iran, Islamic Republic of
توراخدابساطت راجمع کن اصولگرا واصلاح طلب یعنی چه که شما دارید حرفش رامی زنی مگر هردو گروه سرشان توی ت یک آخرنیست /درضمن رایها قوم گرایی شده اند
Iran, Islamic Republic of
اصولگراواصلاح طلب یعنی چه خون مردم مکیده اند
وحیداز مارگون
Iran, Islamic Republic of
برنده انتخابات امسال کسی نیست جز دکتر مهدی روشنفکر توهم خودتو اذیت نکن به همین نونی ک داری رازی باشه یبار اومدم رو پمپ گاز جوری برخورد بامردم داشتی اول تو اخلاقت و تفکرت اصلاح بکن بعددم از اصلاحات بزن .
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایگوووم ای التماس انگار خیلی فشار سرش😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا و تو بيشتر كامنت مو!بشين سر يخ😂اينهمه كامنت فقط منه ديدي اَي ول،دونم چته😂😂😂
اقایی
Iran, Islamic Republic of
افرین دکتر عزیز
Javad
Iran, Islamic Republic of
خدایا بدونسمی اینگلی که کامنتل مخالف دکتر ایلن
مدرکشو چنه اصلا دیپلم دارن یا ن😅
Iran, Islamic Republic of
جواد جون كم / هالو جوني🥰
Iran, Islamic Republic of
تو در حدی نیستی که از عملکرد زارعی انتقاد کنی .کلا به این حرفها نمیخوره
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر اسوه مقاومت استاد سخنور نماینده پر تلاش دکتر ستار هدایتخواه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام
متشکر از کمایی عزیز که ندیده ام تا بحال ایشان را اما انصافا در اخلاق حرفه ای خبر رسانه شایستدگی خویش را به واقعیت در اورد است و جوانب انصاب را رعایت میکند
حداقل سعی در عدالت رسالت خبری مینماید

اما متن نسبتا خوبی بود
بیشتر معلومات خویش و اینده نگیری های پیشرو را در پاسخ خبر نگار محترم با خلاقیت و واقعیت بیان نموده است
اری پاسخ محسن فروزان و تحلیلش بنظر شخصی بنده نزدیک است و ایشان در مورد اقای زارعی در کمال احترام مطالبی رابیان کرده و نظر شخصی هست
واینکه نسبت ایشان با جناب اقای وکیل حاج قوام فروزان نسبی است ولی انصافا بدون از اعمال حتی زره ای جهت مطرح نمودن ایشان مطالب را صریح بیان نموده
و واقعیت دارد حکمیت سید باقر و همراهی دکتر مندی پور . و اجماع مجمع اصلاح طلبان استان و مرکز نشین بروی یک گزینه قوی که هم محبوبیت در بین جوانان و هم مقبولیت فکری و هم دفاع از حق و حقوق مردم و اشنا به قوانین و شرح و ظایف میتواند مدعی برنده انتخابات باشد
حالا چه ایزد پناه . یا چه قوام فروزان

یقیا جناب دکتر وکیلی تا صد سال نمی اید رای میلیونی خویش را با رای چند هزار تایی ارزشش را پاین بیاورد
جناب دکتر بهرامی عزیز که اگر بعضی از دوستان و بعضی دوست نماها بگزارند ایشان در شرایط فعلی تمایلی به یک شکست مجدد را ندارد .
و بهتر است دوستان وکیلی و بهرامی از نظر جناب موسوی .و مندنی پور .واجماع دیگر دوستان تبعیت کنن
تا انشا ا.. اختلافات فامیلی و انتخابات قومی قبیله ای کاسته شود
فردی شایسته خروجی دوستان باشد و در صورت عدم پیروزی در این انتخابات دور بعد بتوانیم با جوانگرای فرد شایسته تری را انتخاب نمایم
موفق نوید باشید
سید
Iran, Islamic Republic of
البته رای اقای وکیلی در بویراحمد محدود به طایفه خودش است و در حد رقابت با بزرگانی چون روشنفکر هدایتخواه زارعی و بهرامی نیست
و
Iran, Islamic Republic of
چون دولت فعلی عملکر مناسب سیاسی واقتصادی نداشته هم دولت وهم مجلس امیدی ها مقصرند شماها که از این بدلی ها هم حمایت کردید هم مقصرید
Iran, Islamic Republic of
جناب فروزان نیز دارای تحصیلات مناسب و از درک وفهم و تحلیل و شم سیاسی و ادب و متانت بالایی برخورداند منتهی دل در گروه کارگزاران بر باده ده وبرباد رفته داده چانه اش میزنند .
رادمرزی
Iran, Islamic Republic of
درود بر انسان های ک از صفر شروع میکنن کسانی ک عاری از هرتکبروعجبن ...اون دوستایی ک بی حرمتی کردند ب شغل ایشون اینان در واقع ادم های کم عقل وبی سوادی هستند ک در تشخیص موضاعات عاجزن وفقط ادعای نهلیسم دارند...ب قول دکتر حسابی ادعا رو در توان ضرب کنید هرکسی ادعا بیشتر دارد توان کمتر دارد وهرکسی توان بیشتر داردادعا کم تر دارد
رسول
Iran, Islamic Republic of
دوستانی ک اظهار نظر کردن ومخالف بودن از قلمشان وتحلیلشان معلوم است بروند همان ماستشون رو بخورند شما را چ به سیاست
Iran, Islamic Republic of
رسول جان تو اول برو معني قلم و تحليل رو ياد بگير بعد بيا از ماست و مزه حرف بزن آفرين پسر خوب
تیرتاجی کبیر
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تاصبح هم اظهار نظر کنین چپ وراست دراستان ما معنا ندارد.کشاورز وبیکار،بازاری ودانشجوی جیب خالی به علت گرانی،راننده تاکسی ،اقشار.اصناف مختلف غیرکارمند که اعتقادی به اصلاح طلب واصولگرا ندارند دراستان ما نهایتش 10درصد افرادی که فقط حرف مفت میزنند وسبد رای همه آنها روی هم رفته کمتر از1000نفر هست میگن اصلاحات اصلاحات.
بابا مردم را ازگرسنگی وفقر نابود کردین هنوز حاضر نیستین کنار برین. قطعا این دفعه می خواهید حضور داشته باشید به جهت پیروزی برای زنده به گور کردن مردم.
مگه مردم احمقند که به جناح اصلاحات دلخوش کنند، جناح گرانی ونابودی مردم
Iran, Islamic Republic of
اینقد خودتون و ذهنتون را درگیر نكنید همش 5 ماه صبر پیشه كنید براحتی جشن پیروزی حاجی را میبینید و لذت میبرین.. مگه غیر از زارعی كسی هم میتونه قبول انتخابات باشه؟؟ برا شما دوست عزیز هم یه سفارش میكنیم هواتون حاجی داشته باشه
سعادت رمضان
Iran, Islamic Republic of
مخالفان این مطلب یقینا اگه تحصیلات یا درک و فهم داشتند با این ادبیات حرف نمیزدند ، مگر پمپ گاز یک کار شرافتمندانه نیست خیلیا همین شغل شریف دارند آیا کسانی پشت میز نیستند کارشان ارزش ندارد؟، بعضی جاه ها میشه بدون هیچ سوالی به جواب برسی آقای فروزان قابل احترام است و همین انتقادات باعث محبوبیت بیشتر ایشان میشه . کسانی که وارد حریم خصوصی ایشان شدند و یجوری از شغل جناب دکتر حرف زدند اینگار ایشان جایی ایستاده که خیلی با مردم فاصله داره ، اینان همان هایی هستند که اگه روزی سمتی به دستشان سپرده شود میدانند که چطور به مردم خدمت کنند با مردم و با خواست ها و نیازهای مردم آشنا هستند سالها کنار مردم هستند. این انتقادات همان حرفای احمدی نژادی هست .
Iran, Islamic Republic of
سعادت رمضان تو كه ادعاي ادبيات و فهم داري بگو ببينم الان اين حرفها چه ربطي به احمدي نژاد داشت؟!!آقاي با شعور و كمال محض اطلاعت ديگه دولت قبل دولت قبل گذشت،/امثال تو همين بس كه وقتي ميخواييد دفاع كنيد موچين رو ميبريد ته قرنيه ي چشم طرف!اگر اصلاحات كاري ميخواست بكنه براي امثال همين آقا انجام ميداد،بحث محسن نيست،دفاع از قوام و مطرح كردن قوام هست،والسلام . برادر جان!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسنت خوب عقده هاتون روخالی کردین درودبرزارعی زحمت کش ومظلوم
محمد
Iran, Islamic Republic of
ک پ د/ چنه که ایم عقدشه داشته بو یه گپ درست بزه جون خت
Iran, Islamic Republic of
استمرارطلبان درپستوی خانه ها بخزید تا ازخشم مردم درامان مانید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1