کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خداداد غریب‌پور رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز؛

راهی جز تعامل و خوش بینی نداریم

10 شهريور 1398 ساعت 12:19

غریب پور رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو در پایان گریزی به وضعیت کاری و ضرورت تعامل میان مردم و مسئولان و همه گروه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد و پرهیز از خودزنی‌ها زد و اظهار داشت: راهی جز تعامل وجود ندارد و باید نسبت به هم خوش بین باشیم و در روابط باید معیار حق باشد تا با خوش بینی در استان و شهرستان به توسعه و پیشرفت استان و کشور کمک کنیم.


مهندس خداداد غریب پور با اینکه این روزها مشغله زیادی دارد و دفترش محل رفت و آمد مقامات و سرمایه گذاران معدنی در کشور است ولی هیچ تماس و پیامی را بی پاسخ نمی‌گذارد. بعد از درخواست دیدار و مصاحبه وی خیلی زود جواب داد و ما هم با هماهنگی صورت گرفته غروب دوشنبه چهارم شهریور ماه به دفتر وی در ساختمان بلند سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در خیابان سپهبد قرنی کمی بالاتر از میدان فردوسی تهران رفتیم.
غریب پور در حالی که درگیر و پیگیر برخی کارها بود با انرژی مثال زدنی همیشگی‌اش و به گرمی از ما استقبال کرد.
بعد از شروع بحث و گفت و گو در مورد موضوعات مختلف شاهد حضور «حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی مجلس در دفتر وی بودیم که ظاهراً برای انجام یک جلسه در آنجا حاضر شده بود. مصاحبه کوتاه و اختصاصی کبنانیوز با رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حضور مهمانان صورت گرفت که به مانند همیشه مهندس غریب پور با روی گشاده و انرژی تمام به سؤالات پاسخ داد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000412/nf00412345-1.jpg
مصاحبه با رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران و صنایع معدنی به شرح زیر است؛
 رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در رابطه با وضعیت صنایع معدنی در کهگیلویه و بویراحمد و برنامه‌های ایمیدرو در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد 16 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که از این مساحت 10 هزار کیلومتر مربع زیر پوشش اکتشافی قرار گرفته است و در همین زمینه کمیته‌ای به ریاست استاندار تشکیل شده است و پیگیری‌های خوبی تا کنون انجام شده است.
به گزارش کبنانیوز؛ خداداد غریب پور در گفت و گوی اختصاصی با کبنا، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در معادن استان شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان است که متاسفانه تا قبل از این شناخت و شناسایی در رابطه با ذخایر معدنی وجود نداشت و تا شناخت نباشد طبیعی است سرمایه گذاری هم اتفاق نیفتد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به شناسایی کامل پتانسیل‌های معادن در کهگیلویه و بویراحمد و انجام وظیفه ذاتی سازمان ایمیدرو در این رابطه در مورد فعال شدن معدن چرام گفت: امسال موفق شدیم معدن چرام را فعال کنیم و در حال حاضر 30 نفر در آنجا فعال هستند. سرمایه گذار پای کار آمده است و مقدمات فراهم شده است. هم چنین هماهنگی‌های لازم در استان انجام شده است و برخی نیازهای زیربنایی مانند تأمین آب، تأمین برق و تأمین جاده نیز آماده شده است.
غریب پور به ذخایر کم فلزی در منطقه زاگرس اشاره کرد و بیان داشت: در زاگرس و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد ذخایر فلزی کم است و معادن بیشتر آهکی است هر چند با وجود این فقر فلزی باز در استان بوکسیت، سیلیس، فسفر و فسفات داریم ولی آنچه که هست بیشتر ذخایر غیر فلزی است.
وی جلسات و پیگیری‌های مسئولین در کهگیلویه و بویراحمد در تعامل با ایمیدرو را یادآور شد و با اشاره به حضور مسئولان شهرستان بهمئی در صبح (4 شهریور 98) در سازمان ایمیدرو گفت: در ادامه تعامل میان سازمان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد همین امروز صبح با مسئولان شهرستان بهمئی جلسه‌ای در سازمان داشتیم که در این جلسه بحث اکتشافات و استفاده از پتانسیل‌های معدنی شهرستان را مطرح کردیم و مسئولین نیز قول همکاری و مساعدت لازم را دادند و امیدواریم که این تعاملات و پیگیری‌ها به نتایج خوبی منتج شوند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000412/nf00412345-2.jpg
معاون زیر صنعت، معدن و تجارت در جواب چرایی فعالیت و رونق کارهای سازمان ایمیدرو در دوران تحریم، تصریح کرد: ما امروزه به نسبت گذشته در بحث معادن صاحب دانش هستیم و در بحث مهندسی نیز پیشرفت داشتیم که این پیشرفت‌ها به همراه ضرورت و ظرفیت‌هایی که وجود دارد به همراه دم دست بودن معادن باعث شده است توجه به ظرفیت‌های معدنی و فعالیت در این بخش شدت بگیرد و خوشبختانه رضایت خوبی حاصل شود.
غریب پور در پایان گریزی به وضعیت کاری و ضرورت تعامل میان مردم و مسئولان و همه گروه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد و پرهیز از خودزنی‌ها زد و اظهار داشت: راهی جز تعامل وجود ندارد و باید نسبت به هم خوش بین باشیم و در روابط باید معیار حق باشد تا با خوش بینی در استان و شهرستان به توسعه و پیشرفت استان و کشور کمک کنیم.


کد مطلب: 412345

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/412345/راهی-جز-تعامل-خوش-بینی-نداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1