تاریخ انتشار
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۱۲۲۸۰
محمد بهرامی فعال سیاسی شهرستان‌های بویراحمد و دنا اصلاح طلب در گفت‌وگو با سه نطقه؛

هیچ فردی به اندازه من شغل ایجاد نکرده / اصولگرایان گاهاً واپس‌گرا هستند / نظر بهرامی در باره رفتار سید باقر موسوی جهان آباد / اگر در جایگاهی قرار می‌گیرم اقوامم نباید از موقعیت‌ها محروم شوند

۴۴
۳
هیچ فردی به اندازه من شغل ایجاد نکرده / اصولگرایان گاهاً واپس‌گرا هستند / نظر بهرامی در باره رفتار سید باقر موسوی جهان آباد / اگر در جایگاهی قرار می‌گیرم اقوامم نباید از موقعیت‌ها محروم شوند
کبنا ؛سه نقطه در ادامه سلسله گفت‌وگوهای خود با «محمد بهرامی» از چهره‌های سیاسی شهرستان‌های بویراحمد و دنا و از اساتید دانشگاه به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌آید.
 
به گزارش کبنا، متن کامل این گفت‌وگو به شرح زیر است؛
مجری:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام، با یکی دیگر از برنامه‌های اینترنتی گفتگو محور سه نقطه در خدمت شما هستیم.
در این برنامه میزبان یکی از چهره‌های جوان و مدیران استان، آقای دکتر بهرامی، شهردار اسبق شهر یاسوج و کاندیداتوری دو دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در منطقه بویراحمد و دنا هستیم.
قبل از شروع برنامه، در خدمت آقای دکتر هستیم که با مخاطبان سلام و احوالپرسی داشته باشند!
بهرامی:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت شما و همکاران عزیز و مخاطبین بزرگواری که این برنامه را دنبال می‌کنند، عرض سلام، ادب و احترام دارم.
مجری:
با توجه به سابقه مدیریتی و حضور در فضای سیاسی استان، نحوه ورود شما به فضای مدیریتی استان چگونه بوده است؟
بهرامی:
 تخصص و تجربه مدیریتی (در پروژه‌های کلان عمرانی) بنده مورد استقبال دوستان واقع شد، ابتدا در سمت معاونت فنی عمرانی شهرداری یاسوج سپس معاونت دانشجویی دانشگاه و نهایتاً با نظر اعضای شورای شهر یاسوج به عنوان شهردار یاسوج (از سال ۸۶) انتخاب شدم.
مجری:
نوع نگاه شما به جریان‌های حاکم در کشور، جریان‌های اصولگرا و اصلاح طلب چگونه است و تعریف مختصری از هر کدام ارائه دهید؟
بهرامی:
امروزه سیاست در مواردی به کار می‌رود که فسادی در آن باشد و گفته می‌شود «سیاسی کاری شده است» در حالی که نفس مسائل سیاسی این است که به کارها نظم داده شود تا کارها بهتر صورت بپذیرند.
تعریف‌های که صورت می‌گیرد مختص جریان خاصی نیست؛ به طور مثال در جریان اصولگرایی از ارزش‌ها صحبت می‌شود درحالی که اصلاح طلبان نیز به این ارزش‌ها پایبند هستند و یا در جریان اصلاح طلب به مسائل آزادی پرداخته می‌شود که اصولگرایان نیز به آزادی معتقدند. پس باید چارچوب‌های خاصی برای این جریان‌ها لحاظ شود زیرا نگرش‌های متفاوتی در هر دو جریان وجود دارد (نقدهای بسیاری بر آن‌ها وارد است). این جریان‌های سیاسی باید طبق مبانی نظری و چارچوب‌هایی که تعریف می‌شوند به مرحله عمل برسند و نمود بیرونی داشته باشند.
مجری:
هر دو جناح فرزندان انقلاب و پایبند به اصول انقلاب هستند، اما به نظر شما وجه تمایز این دو جریان مشخصاً در چیست؟
بهرامی:
تعریف اصلاح طلبی: افرادی که به مقتضای زمان و مکان به دنبال تغییر و اصلاح و ایجاد شرایط مناسبی برای مردم و جامعه هستند.
تعریف اصول گرایی: افرادی که متاسفانه گاهاً در حال سکون و واپس گرایی هستند.
مجری:
با توجه به تعاریف ذکر شده، اصالت جناحی خود را کدامیک می دانید؟
بهرامی:
اصلاح طلب، خواهان تغییرات اساسی مورد نیاز جامعه و به روز بودن همراه با تغییرات اساسی و بنیادی که در دنیا صورت می‌گیرد.
مجری:
به نظر شما در جریان اصلاح طلبی به جوانگرایی و رجوع به جوانان توجه می‌شود؟
بهرامی:
واقعیت امر این است که همه شعار می‌دهند و در میدان عمل، آهسته و کند هستند. در طول دوره شهرداری تیمی با اعضای جوان تشکیل دادم. درحالی که عموماً افرادی که سابقه مدیریت دارند سمت خود را حفظ کرده و با جایگزینی نیروی جوان مخالف هستند.
 مجری:
 سال 1386 در دولت اصول گرایان به سمت شهرداری رسیدید (جوان پر کار که خوش درخشیدید)، در انتخابات مجلس شورای اسلامی نوع نگرش اصلاح طلبی خود را بارها بیان فرمودید اما در انتخابات قبلی مشاهده شد که پدر معنوی اصلاحات در استان، آقای سیدباقر موسوی به سمت دیگری متمایل شدند و نتیجه انتخابات به گونه‌ای دیگر رقم خورد. تحلیل خود را درباره این موضوع بیان بفرمایید؟
بهرامی:
در انتخاب شهردار، دولت نقشی ندارد بلکه شورای اسلامی شهر تصمیم می‌گیرد که در آن زمان اکثر اعضا را اصلاح طلبان تشکیل داده بودند. انتخاب بنده بخاطر نوع نگرش سیاسی نبود، بلکه بر اساس رزومه کاری بود (ضمن این که دولت کارشکنی‌های فراوانی در این زمینه انجام داد که زمان مناسب جهت شرح این مسائل نیست).
درمورد رفتار آقای سیدباقر موسوی باید گفت که در بین اصلاح طلبان سوءتفاهم و اختلاف سلیقه‌هایی به وجود آمد، همانطور که در بین اصول گرایان نیز به هم ریختگی وجود دارد که با هم متحد نیستندکه تصمیم واحدی اتخاذ کنند. وجود این چند دستگی‌ها نیز طبیعی است. امیدواریم که در آینده این گونه اختلافات وجود نداشته باشد.
مجری:
بعد از اعلام نتایج انتخابات گذشته، اعتراضاتی صورت گرفت که تجمعی در جلوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان صورت گرفت، که نمایندگان هر دو جناح سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب و طرفداران شما نیز حضور داشتند؛ تحلیل شما از این موضوع در انتخابات قبل چیست؟
بهرامی:
مسائلی پیش آمد که نتیجه مطلوبی به دست نیامد، فارغ از نوع نگرش سیاسی در دفاع از حقوق (رأی) مردم اقداماتی صورت گرفت که تصمیم نهایی به مراجع قضایی محول شد که بعد از گذشت چهار سال صلاح نیست که زیاد به این مسئله پرداخته شود.
مجری:
به لحاظ سیاسی به چه کسی در استان «مهره سوخته» گفته می‌شود؟
بهرامی:
کسی که در افکار عمومی امیدی به موفقیت در برنامه‌های بعدی برای وی وجود نداشته باشد.
 مجری:
در مصاحبه‌های مختلف در حوزه رشد و بالندگی استان و مشخصاً شهرستان دغدغه مند هستید، به نظر شما اولویت‌های اجرایی برای رشد پیشرفت استان چه چیزهایی است؟
بهرامی:
در حال حاضر اشتغال جوانان و اقتصاد خانواده و منطقه مهم‌ترین مسائل هستند که با توجه به پتانسیل‌های مختلفی که در استان وجود دارد، برنامه‌های نظری باید به مرحله عمل برسند و مردم تغییرات را احساس کنند. (به طور مثال بویراحمد و دنا در حوزه گردشگری و گچساران و بهمئی در حوزه نفت و گاز)
مجری:
با توجه به وظایف و اختیاراتی که یک نماینده مجلس دارد، در حوزه اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی خانواده چه فعالیت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟
بهرامی:
هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد، دارای ظرفیت‌هایی است که در کنار وظایف رسمی خود، وظایف غیررسمی شکل می‌گیرد که اغلب کارکرد اصلی افراد محسوب می‌شود، نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک ظرفیت بسیار بالایی دارد که در زمینه‌های مختلف در سطح ملی، بومی و منطقه‌ای می‌تواند فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد.
مجری:
با فرض بر این که یک نماینده مجلس از شما مشورت می‌گیرد یا خود شما نماینده مجلس هستید، به صورت مصداقی بفرمایید که برای اشتغال چه دیدگاه و برنامهٔ مشخصی دارید؟
بهرامی:
جهت انجام هر فعالیتی، مبانی نظری مشخصی دنبال می‌شود، عنوان «پایتخت طبیعت ایران» در حوزه بویراحمد و دنا نشان دهنده پتانسیل ویژه این بخش می‌باشد که نماینده و یا مسئولان استانی با برنامه‌های طراحی شده صنعت گردشگری (استفاده از منابع طبیعی) را توسعه دهند، همچنان که رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و اقامتگاه‌ها در آبشار و سی سخت ایجاد شده است. با سرمایه‌گذاری‌های تخصصی (حتی خارج از کشور) بر دیگر پتانسیل‌های موجود در استان می‌توان زمینه‌های مختلف اقتصادی را توسعه داد. در این زمینه اقداماتی در گذشته صورت گرفت که متاسفانه مورد حمایت دستگاه‌های دولتی قرار نگرفت زیرا هر کدام ذیل منافع خود عمل می‌کنند. اختلاف سلیقه‌های موجود را می‌توان حل کرد و با ظرفیت‌های بالا طرح‌هایی حتی در سطح ملی اجرا کنند.
مجری:
نظر شما در خصوص استخدام‌های فامیلی و قومی گزینی چیست؟ آیا در دوره شهردار بودن شما این موضوع مصداق داشته است؟
بهرامی:
صادقانه باید گفت که اگر در جایگاهی قرار می‌گیرم اقوام بنده نباید از یک سری موقعیت‌ها محروم شوند، اما اگر در خصوص نیروهایی که در زمان بنده وارد شهرداری شده‌اند تحقیق و بررسی صورت گیرد، مشخص خواهد شد که تمامی این افراد از خانواده‌های بی بضاعت می‌باشند. البته عده‌ای از مردم فقط همین مورد (قومی گزینی) را در نظر دارند و فعالیت‌ها و شغل‌های ایجاد شده در: ۱۵۰۰ غرفه جمعه بازار، باغ‌های تفریحی آبشار و جاده کمربندی را بیان نمی‌کنند درحالی که با هیچکدام از این افراد رابطه فامیلی ندارم و ارتباطات خانوادگی من در سطح استان وسیع است.
«اعتقاد بر این است که در بخش بویراحمد و دنا هیچ فردی به اندازه بنده موقعیت شغلی فراهم نکرده است»
مجری:
افزایش نیروی کار در شهرداری، موجب تخصیص بودجه‌های عمرانی، طرح‌ها و پروژه‌ها به حقوق کارمندان، کارگران و نیروهای اجرایی شده است. این موضوع چقدر صحت دارد و در به وجود آمدن این مسئله چقدر خود را سهیم می دانید؟
بهرامی:
در همهٔ دستگاه‌ها اشتباهاتی صورت می‌گیرد که بنده نیز از این ایرادات و عیب‌ها مبرا نیستم، اما در دوره شهرداری سعی بر آن بود که هزینه‌ها با درآمدها تناسب داشته باشد و به این شدت نبود.
افزایش نیروها در:
افزایش ایستگاه آتش نشانی به چهار ایستگاه در نقاط مختلف یاسوج
نجات غریق
امداد و نجات کوهستان
توسعه فضای سبز
خرید ۹۰ دستگاه ماشین آلات سنگین جهت فعالیت‌های عمرانی در شهرداری
صورت گرفته است که در شهرستان ضرورتی داشته است.
مجری:
بر جذب فامیلی در دستگاه‌های اجرایی نقد وارد است؟ چه عواملی باعث شده که این اتفاق صورت بگیرد؟
بهرامی:
این مسئله شدت گرفته است که صحیح نیست.
در کشور ضعف مسائل فرهنگی عامل مهمی در جهت آشنا نبودن با وظایف و چارچوب‌ها و چگونگی عمل به این وظایف می‌باشد. در مسائل سیاسی، از اهرم‌ها و شیوه‌های نادرست استفاده می‌شود. متناسب با ظرفیت افراد شغل ایجاد نشده است. مدیران و مسئولان فقط به گروه خاصی توجه دارند، بنده هرگز با ارباب رجوع و اطرافیان برخورد سیاسی نداشتم.
مجری:
اگر مجدداً در جایگاه قانون‌گذاری و نظارت قرار بگیرید، آیا عدم قومی گزینی را خواهید داشت؟
بهرامی:
سعی می‌کنم بر اساس نوع نیاز مردم ظرفیت‌های بالایی ایجاد کنم که شرایط برای همه فراهم شود.
مجری:
آخرین کتابی که مطالعه کردید، چه کتابی و در چه تاریخی بوده است؟
بهرامی:
با توجه به اینکه عضو هیئت علمی دانشگاه هستم، هر روز با کتاب‌های مختلف سر و کار دارم اما در حیطه غیر تخصصی به شعر و کتب تاریخ علاقه دارم.
مجری:
تعریف شما از «توسعه» چیست؟
بهرامی:
واژه رشد، به بزرگ شدن جسم به مرور زمان گفته می‌شود که توسعه محور نیست. به طور مثال در بحث افزایش حقوق کارمندان، رشد داشته‌ایم ولی همراه با توسعه نیست زیرا حقوق متناسب با نیاز خانواده نیست.
توسعه همه جانبه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزش و ... باید صورت بگیرد.
مجری:
کلید واژه‌های پیشرفت و توسعه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
بهرامی:
توسعه باعث به وجود آمدن پیشرفت می‌شود.
مجری:
بین تحصیلات تخصصی شما در رشته عمران و حضور در سمت شهرداری چه تناسبی وجود دارد؟
بهرامی:
در رشته تخصصی مدیریت صنعتی با گرایش مدیریت پروژه که رشته‌ای بین رشته‌ای مهندسی صنایع، حسابداری، برنامه ریزی و عمران است تحصیل داشته‌ام.
مجری:
عوارضی که شهرداری برای فعالیت‌های مردم مصوب می‌کند، چه مقدار محقانه است؟ آیا جایگزینی ندارد؟
بهرامی:
در هر شهر، شورای اسلامی به عنوان پارلمان محلی باید مصوباتی داشته باشد (نرخ یاسوج و تهران برابر نیست). شهرداری باید به شورا پیشنهادات خود را ارسال کند تا تصویب شود البته که باید در حد توان مردم باشد، دوره‌ای که در شهرداری حضور داشتم، فشار بر مردم و بازار به حداقل رسید اما از دستگاه‌های دولتی و سرمایه گذاران خارج از استان تأمین در حوزه مالیاتی و ارزش افزوده و ... اعتبار کسب می‌شد.
مجری:
نظر شما در مورد شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی چیست؟
بهرامی:
افکار عمومی همهٔ امور را رصد می‌کنند و درک بالایی از امور سیاسی دارند، اگر حق مردم رعایت نشود، اثر سوء خود را خواهد داشت.
مجری:
کلید واژه «پول‌های کثیف» در انتخابات گذشته رایج شد، نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تخلف تعیین کننده است؟
بهرامی:
متاسفانه افرادی که مشکل مالی دارند به ازای آراء خود پول دریافت می‌کنند، این مسئله در بخشی از جامعه رایج شده است.
چند عامل تاثیرگذار بر فضای انتخابات استان:
-عملکرد شخصی که نامزد انتخابات است
-جریان‌های سیاسی حاکم
-قومیت گرایی (از نظر بنده رد شده است)
-خرید رأی با پول
-و اهرم‌های ناپسند دیگر نیز وجود دارد.
مجری:
در یکی از مصاحبه‌ها موانع توسعه یافتگی و پیشرفت استان را وجود عده‌ای تندرو و افراطی می دانید، این افراد دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟ و مصادیق آن در استان را بفرمایید.
بهرامی:
متاسفانه برخی از رسانه‌ها از کاه، کوه می‌سازند. افراد تندرو و افراطی بخاطر یک حرف یا یک شعار، کسانی را که به لحاظ سیاسی با آن‌ها همسو نیستند، حذف می‌کنند در حالی که بسیاری از این افراد در خدمت رسانی به مردم توانمند هستند شاید عیب‌هایی هم داشته باشند اما ویژگی‌های مثبت بیشتری دارند.
«به نظر بنده افراد باید برای جامعه کارایی داشته باشند»
مجری:
فرض کنید در حوزه تصمیم گیری قرار دارید و به لحاظ فکری، مخالف جریانی که حمایت شده‌اید، هستید. در چنین شرایطی نظر شما چیست؟
بهرامی:
باید اهل تعامل باشیم و مطابق با ساز و کارهای ویژه و از چارچوب منطقی تبعیت کرد، درصورت عدم رعایت این چارچوب‌ها می‌بایست از آن‌ها عدول کرد.
مجری:
نقطهٔ کانونی و درخشان بیانیه گام دوم را در چه موضوعی می دانید؟
بهرامی:
توجه به علم و توجه به جوانان و ارزش‌ها و فرهنگ
مجری:
در انتخابات گذشته مورد حمایت آقای عارف قرار داشتید، که ایشان به لحاظ عاطفی با آقای خاتمی که از ساکتین فتنه ۸۸ می‌باشد، التقاط دارند؛ و شما در مصاحبه با یکی از سایت‌های محلی واژه «فتنه» را به کار برده‌اید!
بهرامی:
در حوزه‌های مختلف، صحبت‌های بنده را تغییر داده‌اند، شما تغییر ندهید!
واضح هست که چه کسانی باعث فتنه شدند و چه کسانی چوب فتنه را خوردند، بهتر است این مسئله بیشتر باز نشود.
مجری:
آخرین مسافرت تفریحی که با خانواده رفته‌اید در چه تاریخی بوده است؟
بهرامی:
عید نوروز امسال دو روز در بوشهر و گناوه بودیم که به دلیل مشغله‌های کاری به یاسوج بازگشتیم.
مجری:
با صحبت‌های پایانی در خدمت شما هستیم.
بهرامی:
از حسن نیت و دعوت شما متشکرم.
مردم از عملکرد مسئولین تحلیل نادرستی دارند و مشکلات به وجود آمده ناشی از نوع نگرش و تفکرات ما هستند و جریان‌ها و گروه‌های مختلف باید خالصانه و صادقانه جهت خدمت به مردم حرکت کنند، کسی را حذف یا برجسته نشود، جهت گیری های سیاسی کنار گذاشته شود تا رقابتی مثبت و سازنده شکل بگیرد و مردم انتخاب صحیح داشته باشند.
«ما می‌توانیم باعث پویایی و سرزندگی جامعه و یا باعث مرگ جامعه شویم»
مجری:
در انتها از مهمان برنامه، مخاطبان و همهٔ عزیزانی که در تهیه این برنامه با ما همکاری داشته‌اند کمال تشکر را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این همونیه که توی جریان کوی دانشگاه، دست گرفت و توی سر دانشجوها خُردش کرد. حالا واسه ما مظلوم نمایی می کنه
Iran, Islamic Republic of
این اصلاحاتچی ها همشون بی زور هستند
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمد بهرامی
امید شجاعی
درود بر دکتر محمد بهرامی عملگرا
بویراحمد
تنها کسی که برا بویراحمد و دنا برنامه داره همین بهرامی ....احسنت برشما دکتر بهرامی
ان شاالله این دور صددرصد پیروز انتخاباتی
آریوبرزن
درود بر دکتر بهرامی عملگرا
اشتغال در جمعه بازار ....
زیر گذرو رو گذر شهید عوض زاده...
پارک مهرورزی...
تیم شهرداری یاسوج...
پایتخت طبیعت ایران ...
مجسمه آریوبرزن...
هفت سین....
بلوار عدل...بلوار بنسنجان جاده سی سخت جاده اصفهان
بلوار قرنی ....کمربندی ساحلی ....واقعا کی این همه کار و می تونست انجام بده ....
بنظره من تنها کسی برا آینده بویراحمد و دنا استراتژی داره همین دکتر محمد بهرامی ........
مجتبی عسکریان
درود بر دکتر محمد بهرامی پدر پایتخت طبیعت ایران
Iran, Islamic Republic of
پدر؟؟؟ یو هم نی
یاعلی مدد
بهرامی بهترین گزینه برا همه جناح ها
بهرامی بهترین انتخاب ممکن
بهرامی دراین شرایط بحرانی واقعا لازمه
بهرامی همه جناح ها حمایت کنن
بهرامی واقعا بهترین
اشتغال ...نشاط..عملگرا...مدیریت خوب...پاک...
Iran, Islamic Republic of
فقط در جهان سوم از یک آدم معمولی اینطور بت میسازند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترمحمد بهرامی انسان شایسته وتوانمند
Iran, Islamic Republic of
شغل؟!
برای اطرافیانتان،بله...
پیمانکاری برای اطرافیانتان،بله...
عجب دنیایی شده!!شما روزی اصولگرا بودی الان برای افکار عمومی دوستانت رو متهم به واپسگرایی میکنی؟!
میشه بفرمایید این حرکت رو به جلوی اصلاحات که به نفع مردم بوده کی اتفاق افتاده؟
شما نه شهردار خوبی بودید نه کاریزمای نمایندگی دارید...چند دور شکست شما رو راضی میکنه برادر؟!
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی کوتاه بیا و مواظب افراد اطرافت باش و فریبشان را نخور و از این پتانسیل قوی( دکتربهرامی) بهره ببر والا آینده گان لعنتت می کنند
Iran, Islamic Republic of
راس ایگو
باغل آبشار کلا من کار اشتعال زایین.
تش بر کنونیه
سید
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر محمد بهرامی
مردی که در مدت شهردار بودن دستی بر سر این شهر کشید از احداث جمعه بازار و حدود 4 هرار نفر مستقیم غبره مستقیم وارد عرصه کار شدنند و صدها پروژه عمرانی نمونه بارز پل شهید عوض زاده .
پدر پایتخت طبیعت که باعث ترافیک شدید در زمینه گردشگری شد ترافیک مسافران از نقطه به نقطه
اری این شهر نیاز به چنین تفکری داره نیاز به مردی از جنس مردم داره که درد مردم رو درک کنه ته مثل اقایونی که 8 سال رو وقت کمی میدونند برا خدمت کردن به مردم .
اری در اسفند ماه پای صندوق میروم و با رای دادن به دکتر بهرامی .
لچهره زیبا و اون چیزی که این شهر نیاز داره احرا خواهد شد
سید
Iran, Islamic Republic of
درود بر تفکر اصلاحات درود بر دکتر بهرامی درود بر شجاعت درود بر صداقت دکتر بهرامی
Iran, Islamic Republic of
تفکر اصلاحات نتیجه اش وضعیت فعلی مردم است
Iran, Islamic Republic of
عجیبه هنوز در شهرستان ها ی کوچک و دور از مرکز تعدادی از مردم دنبال اصلاح طلب اصولگرا هستند
Iran, Islamic Republic of
تفکر اصلاحات برای ملت که آب نداشت حتما برای پاچه خوارها و متملق ها نان حسابی و خوبی داشته که اینجور لع لع می زنند
Iran, Islamic Republic of
جناب بهرامی هیچ کسی به اندازه تو قوم گرایی نکرد برا استخدام و تو در حد شورای شهر هم نیستی چه برسه به مجلس .در ضمن تو اصولگرایی هستی که ردای اصلاح طلبی به تن کرده ای چون راننده هدایت خواه بودی خواهشا اصلاح طلبها رو بد نام نکن
Iran, Islamic Republic of
نظرشماهم زیادمهم نیست چون افکار توبیان جملاتت مشخصه
.،،
Iran, Islamic Republic of
فقط بهرامی
United Kingdom
انصافا دکتر محمد بهرامی شایستگی ولیاقت مجلس داره جوان با سواد کوهی از تجربه این دوره صد درصد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
عالیه دکتر بهرامی عزیز
بهترین سابقه موفق اجرائی
و بهترین گزینه برای جریان اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
حتما کارمند نجومی بگیر هستی که سنگ اصلاحات را بر سر و سینه ات می زنی
Iran, Islamic Republic of
هزاران درود
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی که ۴۰۰۰هزار خانواده را در جمعه بازار به اشتغال رساند
دنا
United States
درود بردكتر بهرامى عزيز كه بسيار شخصى توانمند وپرتلاش هستن به اميد موفقيت و سربلندى ايشان در انتخابات ٩٨
شاهد تاریخی
Iran, Islamic Republic of
ایشان شهامت و صداقت داشت و می‌گفت سال ۸۲در بلهزار و در خانه شخصی ایشان اولین میتینگ اصولگرایان با محوریت سران جناح راست برگزار شد
همان دورانی که سید باقر موسوی جهان آباد رد صلاحیت شده بود و امثال بهرامی بسیار مسرور و خوشحال بودند
Iran, Islamic Republic of
جناب طرفدار زارع
حاج جونتون که هر دوره با یه جریانه
رئیس ستاد احمدی نژاد بود
دور بعدش با ولایتی (دور اول روحانی)
این دور با روحانی
تا ببینیم دور آینده با کیه
حبيبي
Iran, Islamic Republic of
با سلام و اداي احترام
بنده عضوي از اردوي اصلاخ طلبان بويراحمد و ساكن در شيراز مي باشم . جناب دكتر بهرامي فرمودند كه
بايد به عرض برسانم كه اصلاح طلبان نه جهت گیری خوب سیاسی دارند و نه عملکرد خوب اجتماعی. اینان مردمانی فاقد صداقت توان سیاسی مطلوب بوده که در آینده نه تنها سبب پویایی جامعه نخواهند شد ، بلکه موجبات رکود سیاسی و فرهنگی را رقم خواهند زد. اینان فکر نکنند که جریان سیاسی روحانی جریانی اصلاح طلب هست بلکه بن مایه این طیف، جریان اصولگرایی است . اینان مردمانی هستند که بدلیل نداشتن مهره ای مناسب جهت انجام حرکت کاسپاروفی ناچار به اردوزنی در اطراف روحانی شدند و به اصطلاح، بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کردند و اینها را نباید اصلاح طلب، بلکه باید فرصت طلب نامید. اصولگرایان مردمی پایبند به حفظ حرمت و جایگاه دوستان خود در هر طبقه اجتماعی بوده و تا پای جان حرمت دوستان خود را حفظ خواهند نمود. اصلاح طلبان . آنجا که سید باقر موبایل خود را بر روی هم کیشان خود خارج از شبکه قرار داده و گاهی در خلال روز آن را روشن نموده و سرکی به پیامهایش خواهد زد. آنجا که وی بناچار در لحظه روشن نموده گوشی خود غافلگیر دوستان می شود، و با درخواست سفارش دوستی مواجه می شود، با ادای کلمه چشم، به ریش وی می خندد. دیگر نمی گویم شما خود ادامه داستان را رقم بزنید....
روزتان خوش و روزی تان برقرار باد
Iran, Islamic Republic of
بسيار عالي👏🏻👏🏻👏🏻
Iran, Islamic Republic of
همون شیرازبمون چون اگه شهرت برات مهم بودتوی شهرخودت میموندی کاری میکردی
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی
Iran, Islamic Republic of
در عمل اصلاح طلبان نشان دادن واپس گرا هستن.اگر عقب گرایی منظور پیروی از زندگی ائمه است افتخار است واگر اصلاح طلبی به معنی نوکر بیگانگان بودن وذلت در مقابل امریکاست متاسفیم.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در فرصت سوزی و پرورش ژن برتر جلودار هستند
Iran, Islamic Republic of
هر چی اصلاح طلبه الان دور روحانی جمع شدن و پست دارن. حالا که دد اومده میگن روحانی بن مایش اصولگرایی. نه خیر فعلا بخور بخور اصلاح طلباست
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی کیلویی چند
Iran, Islamic Republic of
جناب بهرامی عزیز شما بخای نخای بازم آخر میشی پولت زیاده آخه.. این پولا رو از کجا میاری.. بنظرمن دور بعد برا شورا بله ار اسم بنویس
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد به امثال دکتربهرامی افتخارمیکند زنده باد بهرامی
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
درود براستاد دکتر محمد بهرامی.امیدوارم مردم بویراحمد و دنا این بار حماسه بیافرینند و این جوان خوش فکر را به مجلس بفرستند
Iran, Islamic Republic of
فقط میشه گفت ک ریابو
Iran, Islamic Republic of
اگر پدر اصلاح طلبا محمد خاتمی هست که ژن های خوبش را فرستاده آمریکا خوشگذرانی نوچه های دست چندمش مثله بهرامی چه گلی به سر ملت می زنند
سعید
Iran, Islamic Republic of
با توجه به رزومه و عملکرد بهرامی قویترین و با سواد ترین و عملگرا ترین گزینه بین کاندیدا هستن و کاش مردم ما به فکر عزت بویراحمد باشن نه جیب خود و قومیت گرایی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1