تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۱۱۹۰۴
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید:

دیگر هر شخصی را در لیست قرار نمی‌دهیم

۹
۰
دیگر هر شخصی را در لیست قرار نمی‌دهیم
کبنا ؛محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه، همیشه عنوان کرده‌ایم دوستان اگر نقدی دارند بیان کنند زیرا معتقد هستیم در کنار نقد و نقادی معضلات و مشکلات دیده و بر طرف می‌شود، عنوان کرد: انتظارمان از دوستان این است که با نقدهای جدی‌شان نسبت به عملکرد فراکسیون و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان ما را یاری و کمک کنند، به همین جهت که شورای عالی سیاستگذاری طی یک سال و نیم گذشته فتیله فعالیتش را پایین کشید زیرا قصدمان بر این است بر اساس نقدها و تحلیل‌های کارشناسی شده گام‌های خود را برای ورود به میدان برداریم.
عارف با تاکید بر اینکه ما نقد را محترم می‌دانیم اما برخی از انتقادات به دلیل عدم شناخت و اطلاعات صحیح صورت می‌گیرد، بیان کرد: گاهی در شیوه اداره فراکسیون مطالبی بیان می‌شود که بوی دیکتاتوری از آن به مشام می‌رسد. باید تاکید کنم اصلاحات جریان قائم به فرد نیست و ذاتمان برنمی‌تابد تا یک نفر دست به عمامه‌اش بزند همه چشم بگوید. در فراکسیون امید یک مکانیزم کارشناسی در سطح هیئت رئیسه، شورای مرکزی و مجمع وجود دارد که دوستان به آن عمل می‌کنند. باید پذیریم که ۲۹۰ نفر نماینده از حقوق مساوی و عقبه کارشناسی برخوردارند و صاحب‌نظر هستند نمی‌شود سر هر موضوعی دستوری عمل کرد این کار در قاموس اصلاح‌طلبان نیست.

> چندین جلسه با خانواده بازداشتی‌های محیط زیستی گذاشتم
رئیس فراکسیون امید با بیان این‌که اگر می‌خواهید بدانید فراکسیون امید چه کارهای انجام داده است تعداد جلسات در هیئت رئیسه، مجمع و شورای مرکزی را نسبت به سایر فراکسیون مشابه مجالس مقایسه کنید، عنوان کرد: امیدی‌ها لوایح و طرح‌های خوبی را در خانه ملت ارائه کرده‌اند، به طور مثال طرح عفو عمومی‌که رسانه‌ها به آن نپرداختند یکی از مهمترین طرح‌ها بود، ابتدا در صحبت سالانه‌ام به آن اشاره کردم و سپس طرحش در فراکسیون آماده شد که متاسفانه در صحن فوریتش رای کم آورد و در کمیسیون ماند.
وی ادامه داد: طرح دیگر مسئله جرم سیاسی بود که بسیار روی آن کار شد اما چه می‌شود کرد ما در کمیسیون قضایی تنها ۴ عضو داریم. لایحه بعدی تعیین تکلیف فرزندان زنان ایرانی که با مردان خارجی ازدواج کردند بود، مدت‌های زیادی این طرح بلاتکلیف مانده بود که به حمدالله به جای خوبی رسید. طرح بعدی جلوگیری از ازدواج دختران نوجوان بود که با پیگیری فراکسیون به نتیجه رسید. در بحث بازداشتی‌های محیط زیستی به شخصه چندین جلسه با خانواده آن‌ها گذاشتم که می‌توانید از آنها سوال کنید.چرا طرح‌ها و لوایحی که فراکسیون امید ارائه کرده است کمتر دیده می‌‌شود!
نمی‌خواهم بگویم که برای ما به به و چه چه کنید اما از انصاف هم نباید به دور بود.
عارف در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که گام اول اصلاح‌طلبان دولت تدبیر و امید و گام دوم و سوم ورود اصلاح‌طلبان به مجلس و شورای شهر بود، اما به دلیل عملکرد بعضا ضعیف گام‌های اول و دوم اتفاقات خوب شوراهای اسلامی‌شهر و روستا دیده نمی‌شود، سوال اینجاست چرا برخی امروز به آنچه که خودشان انجام داده‌اند نقدهای را مطرح می‌کنند، گفت: نمی‌خواهم وارد بحث دولت شوم؛ اما معتقدم آنهایی که نقد جدی می‌کنند باید پاسخگوی این ۶ سالی که گذشته است، باشند. من خرد جمعی را در سال ۹۲ پذیرفتم و اگر امروز بیش از حد نقد داشته باشم شاید تلقی دیگری شود.جالب است همان دوستانی که عامل تصمیم سال ۹۲ شدند، امروز مدعی و طلبکارند. با این حال ما از روند اصلاح طلبی در مجلس دفاع می‌کنیم.

> راهبرد ما در انتخابات پیش رو ارائه یک لیست کاملا اصلاح‌طلبانه است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌با تاکید بر اینکه راهبرد ما در انتخابات پیش رو ارائه یک لیست کاملا اصلاح‌طلبانه است، بیان کرد: دنبال لیست تاثیرگذار هستیم اما ممکن است باتوجه به شرایط به سمتی برویم که اقلیت تاثیر‌گذار باشیم ، زیرا معتقدم ضربه‌ای که از لیست امید خوردیم باید یک درس جدی برای جریان اصلاحات باشد.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر برای انتخاب ۳۰ نفر به نتیجه نرسید تعداد افراد کمتری را در لیست قرار می‌دهید یا خیر، گفت: بله هیچ اشکالی ندارد از ۳۰ نفر کمتر باشد گاهی یک اقلیت تاثیرگذار از یک جمع بیشتر کارایی دارد. لیست ما اصلاح‌طلبانه خواهد بود با ویژگی و شرایطی که اعلام خواهیم کرد.
> تحت هیچ شرایطی هر شخصی را در لیست قرار نمی‌دهیم.
رئیس فراکسیون امید با اشاره به انتشار آئین نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص شفاف‌سازی گفت: اولین آئین‌نامه‌ای که شورای عالی سیاستگذاری منتشر کرد شفافیت بود. از این پس نیز تصمیمات شورای عالی را صریحاً اعلام می‌کنیم. حال این تصمیمات چیست؟ مکانیزیم بستن لیست و سازوکاری برای انتخاب افراد در نظر داریم. پیش فرض ما این است که در کل کشور لیست ما کامل خواهد بود اما اگر هم بنا به دلایلی کامل نشد، قطعا تحت هیچ شرایطی هر شخصی را در لیست قرار نمی‌دهیم.
وی ادامه داد: گاهی پیشنهاد می‌شود ۸۰ نفر را اعلام کنید و هر که را شورای نگهبان تائید کرد در لیست قرار دهید، خیر چنین نیست ما با تعاملی که با هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان داریم افرادی را معرفی خواهیم کرد که مشکلی برای تائید نداشته باشند و باید تاکید کنم که جریان اصلاحات افراد متخصص، اهل فن، متعهد و شناخته شده که برای حضور در مجلس مفید باشند، کم ندارد.
> برخی رفتارها برایمان تجربه‌ای شد که اصلاح‌طلبان واقعی را در لیست قرار دهیم
نماینده مردم تهران گفت: امسال کار ما به دلیل شفاف‌سازی راحت‌تر خواهد بود. به طور مثال افرادی داشتیم در منطقه اصلاح‌طلب بودند اما در مجلس رو در روی ما قرار می‌گرفتند. این دوستان بار دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند. حال به دلیل آنچه که مشی و منش ماست، نمی‌گویم در صحن این عزیزان به چه لوایح و طرح‌هایی رای دادند و ندادند زیرا قصد نداریم چالشی ایجاد کنیم اما همین قدر بدانید که دیدن چنین رفتارها و کردارهایی برایمان تجربه‌ای شد که اصلاح‌طلبان واقعی را در لیست قرار دهیم.
> قرار است من هیچ طرح و تذکری را امضاء نکنم
رئیس فراکسیون امید درباره اینکه گفته می‌شود پس از دادگاه محمدرضا خاتمی‌خبری منتشر شد مبنی بر این که پیگیری پرونده وی از سوی فراکسیون و نماینده‌های مجلس صورت نگیرد، اظهار داشت: گله‌ای از رسانه‌های اصلاح‌طلب دارم، این است که یک خبر غلط و دروغ منتشر می‌شود و ما مشاهده می‌کنیم چقدر مانور روی آن داده می‌شود اما هنگامی‌که فراکسیون امید با محمدرضا خاتمی‌دیدار می‌کند کمتر منعکس می‌شود. وی ادامه داد: ساز و کارها و تذکر ما در کمیسیون مشخص است، زمانی که تذکرها فراتر از فراکسیون است افرادی را داریم که ابتدا متن را تفاهم می‌کنند بعد ما امضا می‌کنیم و باید بگویم قرار است من هیچ طرح و تذکری را امضاء نکنم شاید در این مدت کلا شاید ۷ یا ۸ طرحی که سیاسی و امنیتی بوده است امضاء کرده‌ام. در این موضوع هم مطلبی عنوان شد من هم جواب ندادم و همه بر اساس یک خبر دروغ و جعلی واکنش نشان دادند.
رئیس فراکسیون امید درباره منش و مشی فراکسیون امید در مقابله با فساد مطرح کرد: مهمترین مسئله ما در فراکسیون امید فسادستیزی است، بارها هم اعلام کردیم اگر مستنداتی برای فساد افراد وجود دارد به ما ارائه شود، در دیدار با وزرا هم این موضوع بیان شده است که اگر سندی دارید مبنی بر اینکه شخصی در حال باج‌خواهی و فساد است به ما بگوئید.
وی خاطرنشان کرد: درست است که اعتقاد من چه در شورای عالی سیاست‌گذاری و چه فراکسیون بر خردجمعی است و برای این رفتار هم متهم شدم اما هنگامی‌که مسئله فسادی مطرح شود قطعا به شخصه وارد خواهم شد و رای و نظر را وتو خواهم کرد. مطمئن باشید در بستن لیست این دوره از انتخابات مشاهده کنم شخصی آلوده به فساد ولو به میزان اندک است، حضورش را وتو خواهم کرد.
به گزارش ایلنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در دولت اصلاحات فساد ستیزی بود و افتخار ما این است کمترین فساد را در میان دولت‌ها را داشته است، امروز هم خط قرمز ما فساد است و اگر کوچکترین شبهه را در مورد فردی مشاهده کنیم بی رودربایستی بگویم جایش در لیست نیست. لیست اصلاح‌طلبان در سال ۹۸ بر اساس خردجمعی بسته خواهد و افرادی که خواهان حضور در لیست اصلاحات هستند باید بدانند اگر سر سوزنی به فساد آغشته باشند، جایی در این لیست نخواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
"اگر کوچکترین شبهه را در مورد فردی مشاهده کنیم بی رودربایستی بگویم جایش در لیست نیست." چطور اقای عارف این حقو برای خودش قائل ولی برای شورای نگهبان قائل نیست؟؟!!!!!!
صمد
Iran, Islamic Republic of
جمع کن تو هم بیکاری.افرادی مثل ومانند. که فقط به خورد مردم میدین
اصلاح طلب لنده
Romania
بنازم عارف را ، بارک الله ، اصلاحات که لیست نداشت که الان داشته باشه در ضمن شما چکاره هستید ، و در آخر فقط یک جمله خوب گفتید اون هم مبارزه با فساد لطف میکنید لیست اصلاح طلبان را منتشر بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
اولین کسی که نباید در لیست قرار گیرد شخص عارف ژن برتر هست! ابرو برای اصلاح طلبان نگذاشتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دیگر خودت رو هم کسی قبول نداره
محافظه کار .
بنی هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب عارف از کرسنت و استایت اویل و ایرانسل و...چه خبر؟
اصلاح طلب محض
Iran, Islamic Republic of
کسی ازت نظر نخواست یه مهره سوخته هستی شما فقط خودتون نگه داشتین
روتون هست هنوز اسم اصلاحات رو میارین
سید
Iran, Islamic Republic of
اول که باید همون سری فبل این فکر رو میکردیید و هرشخصی که اصالت فکری نداشت یه روز چپ یه روز راست یه روز اعتدال دست اخر هم خودش پرت کرد تو لیست دقیق مثل ایستگاه مترو همینکه قطار ایست مبکنه چنان هجوم میبرند برا در ورودی که تمام استخوان های ادم دچار کوفتگی میشه دقیق سری فبل انتخابات هم همین بود به محض ورود به مجلس و اولین انتخابات درون مجلسی که بدون هیچ گونه شکی همه یقین داشتند امیدسواران بر عرصه قدرت سنگ تمام میزاران برا شما دکتر عارف اما عصر ان روز چنان خالی کردن پشت شما رو که امبدوارم این یه درس عبرت خوبی برا جامعه اصلاحات بشه که البته بقین دارم که بازم هم و باز هم .
اصالت فکری کمتر از اصالت خانوادگی نیست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
"اگر کوچکترین شبهه را در مورد فردی مشاهده کنیم بی رودربایستی بگویم جایش در لیست نیست."
اقای عارف چطور این حق برای خودت قائلی ولی برای شورای نگهبان قائل نیستی؟؟؟!!!!
کبنا جان یعنی اینقدر نظرات من جانسوز که منتشر نمیکنی؟
اگر منتشر هم کنی با نقطه گذاری سانسور میکنی
فضای مجازی چکار میکنی؟؟ اونجا هم شعار نبندید دهان ها را و نشکنید قلم ها را سر میدهی بعلاوه زنده باد مخالف من
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1