تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۸۵۶
در گفت‌وگو با «سید علی محمد دانشی» فعال سیاسی اصولگرا:

اگر هدایت‌خواه 20 روز زودتر اعلام کاندیداتوری می‌کردند، الان نماینده مردم بود / اصلاح طلبان در سرنوشت امروز مردم شریک هستند / / تاجگردون چهره کارشناس مجلس است / سید باقر جهادگر اوایل انقلاب

۲۴
۲
اگر هدایت‌خواه 20 روز زودتر اعلام کاندیداتوری می‌کردند، الان نماینده مردم بود / اصلاح طلبان در سرنوشت امروز مردم شریک هستند / / تاجگردون چهره کارشناس مجلس است / سید باقر جهادگر اوایل انقلاب
کبنا ؛بخش دوم- علی محمد دانشی دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان مهمان مستند سیاسی ایران 49 بود و به سئوالات مجری برنامه پاسخ دادند. بخش اول این گفت و گو را در اینجا بخوانید.
او در پاسخ به سئوالی در خصوص انتخابات مجلس سال 94 که گرایشتان به کدام سمت بود؟، اظهار کرد: من برای همه کاندیداهای آن موقع احترام قائل بودم و هستم. در آن برهه از زمان با توجه به شناختی که از آقای هدایت خواه داشتم و دارم و با توجه به تجربه دو دوره نمایندگی مجلس و اینکه ایشان را یک فرد سالم، پاک و کارآمد می دانم، و من همین الان آقای هدایت خواه را یک فرد مفید برای مجلس می دانم.
https://hw3.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/d532037f06befb36cf0b79883c1996e414554564-360p__80472.mp4
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سئوالی که آیا به دلیل نسبت فامیلی که با آقای روشنفکر دارید در انتخابات آینده به سمت ایشان می‌روید؟ گفت: برای آقای روشنفکر احترام قائل هستم. من با «شهید روشنفکر» برای آقای حاج مهدی روشنفکر باجناق هستم و ایشان در حزب جمهوری اسلامی از ابتدا تا حالا رفیق ما هستند و مورد احترام ما هستند. اما چون نگاه حزبی و تشکیلاتی داریم و وقتی حزب و جریان ما به یک نتیجه رسیدند ما همراهی با نظر اصولگرایان کردیم.
دانشی معتقد است که اصولگرایان در کارهای تشکیلاتی و اجماع در سال‌های اخیر موفق نبودند و افزود: هر گاه تفرق وجود دارد، شکست حاصل می‌شود. برای رأی آوری باید از تکثر کاندیداها جلوگیری شود. جمع آمار اصولگرایان در استان همیشه در انتخابات بیشتر بوده است. تعریف اصولگرایی و تعریف اصلاح طلبی که من دارم با نگاه رایج در استان تفاوت دارد. در کهگیلویه بزرگ همیشه اصولگرایان بیشتر بوده است. در شهرستان بویراحمد به جزء دو دوره، اصولگرایان پیروز بودند و یا کسانی که مخالفت با اصولگرایی نشان ندادند، کرسی مجلس را کسب کردند. در شهرستان گچساران هم آقای تاجگردون به صراحت اصلاح طلبی را در ابتدا مطرح نکردند. اگر کسی حزب و یا تشکیلات و باورهای فکری، نظری و نگاه‌های اقتصادی و سیاسی آن را پذیرفته باشد، باید از آن دفاع کند. من این را نقیصه می دانم که کسی برای رأی، باورهای خود را پنهان کند.
وی در پاسخ به این سئوال که اصولگرایان بویراحمد و دنا نمی‌خواهند از آقای هدایت خواه عبور کنند و در دو دوره هم آقای هدایت خواه موفق نشدند؟ دلیل این کار چیست؟ آیا شما موافق هستید که همچنان آقای هدایت خواه باشد؟ بیان کرد: تا جایی که من خبر دارم، آقای هدایت خواه تا ساعت‌های آخر بنای ورود به انتخابات مجلس را نداشتند. و اگر یک ماه زودتر اعلام کاندیداتوری می‌کردند، پیروز می‌شدند و همه هم به این اقرار می‌کنند. و با وجودی که ساعت‌های پایانی هم ثبت نام کردند، ایشان را بالایی آورد و اگر خیلی سر یعتر ورود می‌کردند، قطعاً پیروز می‌شدند. خیلی‌ها به خود بنده مراجعه می‌کردند که ما می‌خواهیم رأی بدهیم، آیا آقای هدایت خواه شرکت می‌کنند. خود آقای روشنفکر هم به من گفتند که آیا آقای هدایت خواه حضور پیدا نمی‌کنند. اصلاً ایشان نمی‌خواستند در انتخابات سال 94 حضور پیدا کنند. اما در آخر یک سری از دوستان به ایشان فشار آوردند و در ساعت‌های آخر ثبت نام کردند. وقتی آوردند، ملزم به حمایت از ایشان شدیم. این ایراد بر آقای هدایت خواه وارد هست. و اگر ایشان 20 روز قبلش اعلام کاندیداتوری می‌کردند. قطعاً الان نماینده مردم بودند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین دلیل شکست آقای هدایت خواه این بود که ایشان تا ساعت‌های آخر بنایی برای حضور در انتخابات مجلس نداشتند و بنای ایشان این نبود که وزن کشی شود.
وی گفت: مردم این استان بر اساس رسم و آئینی که دارند، وقتی کسی نان و نمکشان را خوردند بر روی قسم و سوگندشان پایبند هستند. پیش بینی بنده من این است که اگر افراد جامعه از همین الان بدانند که آقای هدایت خواه در انتخابات شرکت می‌کنند. با توجه به تجربه و کارآمدی که دارند، احتمال پیروزی او وجود دارد. آقای هدایت خواه بیشتر به وظیفه نمایندگی مجلس می‌پرداخت و وقتش را بیشتر برای کار کارشناسی و قانون گذاری می‌گذاشت.
دانشی مجلس شورای اسلامی را مجلس موفق نمی‌داند و می‌گوید: مجلس شورای اسلامی در بسیاری از مسائل که باید فعال باشند، به دنبال کارهای سطح پایین‌تری هستند. بخشی زیادی از وقتش را برای مسائل حاشیه‌ای گذاشته است.
این فعال سیاسی اصولگرا به موضوع جوانگرایی هم گریزی زد و گفت: جوانگرایی باید سیاست نظام قرار گیرد. جوانگرایی به معنای کنار زدن تجربه‌ها نیست. بلکه باید کادرسازی کنند. اصولگرایان در خصوص جوان گرایی و کادرسازی ضعیف عمل کرده‌اند.
دانشی در پاسخ به سئوالی در خصوص پیشی بینی‌تان از انتخابات آینده مجلس چیست؟ گفت: تغییر چندانی در ترکیب اصولگرایی و اصلاح طلبی به وجود نمی‌آید. اگر اصولگرایان با اجماع ورود پیدا کنند با موفقیت‌های خوبی روبرو می‌شوند. من معتقدم کسی که در آینده نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس می‌شود، مخالفتی با اصولگرایی ندارد.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری هم گریزی زد و گفت: سرنوشتی که ما الان در کشور گریبان آن هستیم، به مدیران این کشور بر می‌گردد و اصلاح طلبان هم در این سرنوشت نقش دارند. الان مردم و خیلی از جریان‌های سیاسی و گروه‌های سیاسی به ناکارآمدی این دولت پی برده‌اند.
دانشی در ادامه صحبت‌های خود نظرش را در باره شخصیت‌های سیاسی هم گفت:
شیخ پناهی= دغدغه اصولگرایی دارد.
سید ضیاء هاشمی= چهره علمی استان
محمدرحیم دهراب پور= از پیشکسوتان مبارز استان
مسعود حسینی=اصولگرای متدین
سید رضا عسکری= از فعالان اصلاح طلب
مهدی روشنفکر= اصولگرای فرهنگی
سید قدرت حسینی بحرینی=چهره فرهنگی پیشکسوت
منطقیان= فرهنگی با اخلاق اصلاح طلب
سید ضیاء الدین رضاتوفیقی= سابقه طولانی در اصلاح طلبی
دکتر وکیلی= یکی از اصلاح طلبان استان در مجلس و اهل فکر
مرحوم حبیبی: آدم صادق
تاجگردون: چهره کارشناس مجلس
هدایت خواه= فعال فرهنگی سیاسی و اصولگرا
لاهوتی= فعال فرهنگی اصلاح طلب و دانشگاهی
عدل هاشمی پور= نماینده مجلس و فعال عمرانی
زارعی= نماینده فعلی مردم
سید باقر موسوی= جهادگران اوایل انقلاب
سید علی محمد بزرگواری= رزمنده و دلسوز انقلاب
علی محمد احمدی استاندار وقت استان= برای خدمت تلاش می‌کنند اگر مدیران او را همراهی کنند.
مرحوم آیت الله هاشمی= از مبارزین و یاران امام خمینی (ره) و از دوستان صمیمی رهبر معظم انقلاب و زندگی پر ماجرای زیادی دارند. چهره اثر گذار در نظام اسلامی، در این اواخر نگاهشان نسبت به گذشته تغییر کرده بود.
 دانشی در پاسخ به سئوالی که استان کهگیلویه و بویراحمد، استان سیاست زده‌ای است، نظرتان چیست، گفت: امام راحل تعریف سه بعدی در باره سیاست دارند و با تعریف غرب تفاوت دارد. سیاست در نظام اسلامی ایران هم خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت هست و هم بر اساس باورهای دینی و ارزشی وجود دارد. در استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه جامع وجود ندارد و این ضربه اساسی برای استان است. تا الان نخبگان، فرهنگیان و نمایندگان مجلس تا کنون برنامه‌ای برای دوری از این سیاست زدگی‌ها و خودزنی‌ها نداشته‌اند و آرزو دارم همه افراد دلسوز کنار هم بنشیند و برای توسعه و موفقیت استان و حاکمیت ارزش‌ها در استان برنامه‌ای بریزند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهروزی
Iran, Islamic Republic of
خدمت کسانی که خود را دایه وتصمیم گیرنده میدانند اونم به خاطر منفت خودشان ونمی خوان میدون به کس دیگه بدهند: به سبب مسايلي، درباره خود قضاوت هاي نادرستي را ارايه مي دهند و تلقين هاي دوستان، آنان را به اين باور رسانده كه سرآمد روزگار هستند. اين گونه است كه امر بر خودشان مشتبه مي شود و براي خود جايگاه و منزلتي فراتر از آن چه هستند قرار مي دهند. هرچند كه «الانسان علي نفسه بصيره ولو القي معاذيره» با همه بهانه جويي و اما و اگرهايش كاملاً بر خود شناخت دارد و باطن و سيرت خويش را مي شناسد، با اين همه برخي از تلقين ها، او را به سمت و سويي مي برد كه پرده بر بينش و آگاهي خود مي افكند. بدين ترتيب. فرو مي رود. بنابراين نداند كه نداند كه نداند بلكه يقين مي داند كه تنها او مي داند و اين دانستن وي نيز عين حق و حقيقت است.
    در اين جاست كه آزمون هاي ريز و درشت براي رهايي از توهم به ميان مي آيد تا خود و ديگران دريابند وي در چه مقام و منزلت انساني است و ميان حقيقت و توهم چه اندازه فاصله است.
    در اين ميان آزمون هاي اجتماعي براي همگان مهم ترين آزمون ها مي باشد؛ زيرا در تعامل با ديگري است كه هركسي خود واقعي و حقيقي خويشتن را نشان مي دهد. در اين موارد است كه شخص بازتاب مي دهد تا چه اندازه توانسته است در خودسازي و تزكيه نفس موفق باشد و از تقواي الهي برخوردارگردد.
    از ميان آزمون هاي اجتماعي كه در تعامل با ديگران است، آزمون هاي سياسي به سبب ويژگي ها و خصوصيات خاص آن، نقش روشنگري و تعيين كننده ويژه اي نيز دارد.بنابراین تنها روشنفکر لیاقت داره که روش اجماع شود.
    
ارامش
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر دارای تقوای سیاسی است
امیر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکرفردی مردم دا ر،سیاس ،متدین و با شجاعت و تنها کسی که میتونه ت‌کیه گاه مردم باشه بدون اینکه به بهانه حزب بشه آلت دست یه عده که به بهانه. سوء استفاده میکنن ودین وانقلابومتعلق به خودشون می دونن باعث بد بینی مردم میشن
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند زمان تصدی گری شما در آموزش وپرورش آموزش وپرورش. که در طول آموزش وپرورش نشد وشاید هم دیگر نشود من نمیدانم شما بر چه مبنایی اصولتان را بستید که میگید اصولگرا با آرمان امام وانقلاب وشهیدان میلیاردها سال. ..... باید مردم تشخیص دهند به چه اصولی پایبند هستید
Iran, Islamic Republic of
یعنی آقای خبرنگارموحدبااین همه سابقه وخدمت نبایدجزگزینه های سوال کوتاه باشه واقعامتاسفم براتون ازاین ساعت بلاک
بویر-سادات
Iran, Islamic Republic of
جوانگرایی.....هدایت خواه -زارع و تاج برن کنار تا یه نماینده جدید جوان بافکر جدید بیاد
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر کل آموزش و پرورش در استان در طی چهل سال انقلاب همین آقای دانشی بود . به دلایل زیر ::۱) . و همچنین بیان در گفتار ۲) نداشتن تدبیر و شم مدیریتی ۳)بی خبر بودن از زیر مجموعه اداره ۴) افت شدید آموزش و همچنین مدارس استان در دوران ایشان . ۵) بی توجهی کامل به معلمان و نیروهای توانمند شهرستانهای بویراحمد و دنا و توجه کامل و ویژه به نیروهای گرمسیری
هومان
Iran, Islamic Republic of
سلام برسایت کبنای عزیز آقای دانشی چهار پهلو حرف می زند امثال آقای دانشی اصولگراهارا به این روز رساند در دوران مدیریتش درآموزش پرورش ایشان با آن مدیریتش اولین خنجر را به اصوالگراها زد خودش در طیوفش چند نفر طرفدار اصولگرا دارد چرا به اندازه آرات حرف بزن شماها هستید با تعداد کم وانتظار پست بزرگ بعد هم با تعداد کم طرفداری که دارید آقای دانشی بفرمایید حضرتعالی چند نفر از اقوامانت پش سرت طرف دار اصولگرا هستند شاید انگش شمار
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه و شماها دستتون رو شده برای مردم
بدبختی
Iran, Islamic Republic of
بدبخت مردم که .میشن سیاسی ما
Iran, Islamic Republic of
احسنت بهترین گزینه هدایت خواه است
Iran, Islamic Republic of
احسنت بهترین گزینه هدایت خواه است
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
هیچکی
تودالری
Iran, Islamic Republic of
اقای دانشی کیه کجا بوده
برهه از زمان نه لطفا بگید در آن برهه.
خود برهه یه بازه یا فاصله زمانی است.
مهرداد گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
. اگر روزی کسی در این کشور از ان همه انتقال غیر قانونی معلمان همشهریتان به بویراحمد و دنا شما را بازخواست کرد خیلی تعجب نکنید.... خدا میدونه چقدر حق کشی کردید

حیف و صد افسوس که به جایی رسیده‌ام که در مورد سید باقر موسوی جهان آباد اسطوره آزادیخواهی وصداقت و شفافیت کسی مانند تو باید نظر دهد
Iran, Islamic Republic of
درو دبرهدایت خواه
Iran, Islamic Republic of
دورتون تمومه
روایی
آزموده را دوباره آزمودن خطاست... دوستان و خوانندگان عزیز کامنت خودمو با یک سوال ساده شروع میکنم چرا استان ما در تمامی شاخص ها اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی،سلامت وضعیت بغرنج و نابسامانی داریم جواب سوالم برای اهل منطق و تفکر خیلی ساده است اونم اینه که ما یعنی مردم دست به انتخاب افرادی میزنیم که عقبه ناسالم و غیرفعال و پوپولیست و ... دارند بعنوان یک هم استانی خواهش دارم از همه عزیزان این بار نه به وضعیت موجود را سرلوحه انتخاب خودمون قرار بدیم. دل بکنیم از انتخاب های غیر عقلایی دل بکنیم از افرادی که فقط ما را برای رای دادن میخواند....امید دارم افرادی انتخاب شوند که از دل مردم بلند شده اند و دست رد به سینه تمامیت خواهان بزنیم و انتخابی داشته باشیم که فردا روزی آیندگان ما ، ما را بی عرضه قلمداد نکنند. و ما شرممان نیاید به خاطر انتخابمون.....
خواننده
Iran, Islamic Republic of
پا روی پا گذاشتن در مقابل مصاحبه شونده در حال که از نظر سنی نیز از خبرنگار بزرگتر است اگر نگوییم نشان از بی ادبی دارد حتما نشان از آماتور بودن خبرنگار دارد.
Iran, Islamic Republic of
الکی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای دانشی اقای هدایت خواه هشت سال نماینده بوده نه اینکه تازه اومده و مردم اشنایی با ایشان نداشته باشند و نیاز بود زودتر بیاد تا مردم اشنایی پیدا کنند مطمعن باش کسانی که قراره به اقای هدایت خواه و یا گروهش رای بدن هیچ وقت نه به اقای زارع رای میدن نه بهش قول میدن پس برادر بی زحمت خودت گول نزن که اگه زودتر اعلام میکرد حتما قبول میشد
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
به مرتضی علی قسم ایشون در میان طایفه ساداتی که بعد از ایل سترگ تامرادی بیشترین جمعیت رو در سطح استان داره تاریخ ساداتی ... به خودش میداد کاندید می شد ت
امیرظهوریان
Iran, Islamic Republic of
سران اصولگرایان امثال آقای دانشی باعث اختلاف و شکست آنها گردید
امیرظهوریان
Iran, Islamic Republic of
سران اصولگرایان امثال دانشی باعث شکست آنها گردید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1