تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۸۵۹۱
در گفتگوی اختصاصی رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با کبنا مطرح شد

سهل انگاری یک زن دیشموکی و فوت جنین 9 ماهه/ مرکز بهداشت و درمان دشتک راه اندازی می‌شود

۰
سهل انگاری یک زن دیشموکی و فوت جنین 9 ماهه/ مرکز بهداشت و درمان دشتک راه اندازی می‌شود
کبنا ؛دکتر کوروش داوری رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با کبنا به مرگ جنین 9ماهه زن باردار از روستای تنگ کوشک درغک دیشموک اشاره و اظهار کرد: زن بارداری از روستای تنگ کوشک درغک از توابع دیشموک که مبتلا به دیابت بود و  4روز انسولین مصرف نکرد.
وی با بیان اینکه؛ بیمار دیابتی باید دارو را سر نوبت مصرف کند؛ گفت: عدم مراجعه و سهل انگاری و خودداری و قطع انسولین در 4 روز برای مادر در مصرف انسولین؛ دلیل فوت جنین نوزاد 9 ماهه بوده است.
داوری با اشاره به اینکه از عوارض دیابت مرگ داخل رحمی است؛ گفت: خود این مادر از بین رفته بود ولی با تلاش مراقبت ویژه و تیم قوی جان مادر نجات داده شد.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه اذعان کرد: خبرنگار فقط نکات منفی را نبیند و باید خداروشاکر باشیم که جان این مادر نجات داده شد.
کوروش داوری درجواب این سوال خبرنگار که آیا نبودماما دلیل مرگ نوازد بود ؛ گفت: اصلا چنین دلیلی موجب مرگ نوزاد نشد و تمامی مراقبت های لازم و اموزش هایی که باید به مادر باردار داده شود از طریق خانه بهداشت و مرکز بهداشت و درمانی؛ ارائه شد..
وی افزود: مراقبت هایی شامل ماما؛ پزشک مرکز و انجام ازمایشات لازم توسط متخصص پاتولوژی و انجام سونوگرافی توسط متخصص رادیولوزی و اموزش های مکرر توسط مامای مرکز و بهورزان شاغل در منطقه و بطور مکرر توسط پزشک مرکز انجام شد.
داوری افزود: برای این زن باردار درطول دوره بارداری 4بار توسط پزشک مرکز اقدامات درمانی و مراقبتی انجام و 8بار توسط خانه بهداشت معاینه و یک بار توسط متخصص داخلی معاینه شد.
داوری بیان کرد: وظیفه ما آموزش است و بیمار باید رعایت کند.
رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه متذکر شد: تمام تلاش ما بر این است که یک مرکز بهداشت و درمان در روستای دشتک و برای روستاهای شرقی و پرجمعیت دیشموک راه اندازی کنیم.
داوری گفت: احداث ساختمان بستر درمانی در شهر دیشموک یکی از کارهای بزرگ ودرخورشان مردم منطفه است که بزودی افتتاح می شود.
نادیا زنگنه کارشناس مسوول برنامه مادران باردار و غیرباردار شهرستان کهگیلویه هم گفت: به زنان باردار توصیه می شود که به تذکرات و توصیه های ماما و پزشک توجه ویژه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1