کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفتگوی اختصاصی رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با کبنا مطرح شد

سهل انگاری یک زن دیشموکی و فوت جنین 9 ماهه/ مرکز بهداشت و درمان دشتک راه اندازی می‌شود

23 فروردين 1398 ساعت 10:46

رئیس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه اذعان کرد: خبرنگار فقط نکات منفی را نبیند و باید خداروشاکر باشیم که جان این مادر نجات داده شد.


دکتر کوروش داوری رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با کبنا به مرگ جنین 9ماهه زن باردار از روستای تنگ کوشک درغک دیشموک اشاره و اظهار کرد: زن بارداری از روستای تنگ کوشک درغک از توابع دیشموک که مبتلا به دیابت بود و  4روز انسولین مصرف نکرد.
وی با بیان اینکه؛ بیمار دیابتی باید دارو را سر نوبت مصرف کند؛ گفت: عدم مراجعه و سهل انگاری و خودداری و قطع انسولین در 4 روز برای مادر در مصرف انسولین؛ دلیل فوت جنین نوزاد 9 ماهه بوده است.
داوری با اشاره به اینکه از عوارض دیابت مرگ داخل رحمی است؛ گفت: خود این مادر از بین رفته بود ولی با تلاش مراقبت ویژه و تیم قوی جان مادر نجات داده شد.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه اذعان کرد: خبرنگار فقط نکات منفی را نبیند و باید خداروشاکر باشیم که جان این مادر نجات داده شد.
کوروش داوری درجواب این سوال خبرنگار که آیا نبودماما دلیل مرگ نوازد بود ؛ گفت: اصلا چنین دلیلی موجب مرگ نوزاد نشد و تمامی مراقبت های لازم و اموزش هایی که باید به مادر باردار داده شود از طریق خانه بهداشت و مرکز بهداشت و درمانی؛ ارائه شد..
وی افزود: مراقبت هایی شامل ماما؛ پزشک مرکز و انجام ازمایشات لازم توسط متخصص پاتولوژی و انجام سونوگرافی توسط متخصص رادیولوزی و اموزش های مکرر توسط مامای مرکز و بهورزان شاغل در منطقه و بطور مکرر توسط پزشک مرکز انجام شد.
داوری افزود: برای این زن باردار درطول دوره بارداری 4بار توسط پزشک مرکز اقدامات درمانی و مراقبتی انجام و 8بار توسط خانه بهداشت معاینه و یک بار توسط متخصص داخلی معاینه شد.
داوری بیان کرد: وظیفه ما آموزش است و بیمار باید رعایت کند.
رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه متذکر شد: تمام تلاش ما بر این است که یک مرکز بهداشت و درمان در روستای دشتک و برای روستاهای شرقی و پرجمعیت دیشموک راه اندازی کنیم.
داوری گفت: احداث ساختمان بستر درمانی در شهر دیشموک یکی از کارهای بزرگ ودرخورشان مردم منطفه است که بزودی افتتاح می شود.
نادیا زنگنه کارشناس مسوول برنامه مادران باردار و غیرباردار شهرستان کهگیلویه هم گفت: به زنان باردار توصیه می شود که به تذکرات و توصیه های ماما و پزشک توجه ویژه کنند.


کد مطلب: 408591

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/408591/سهل-انگاری-یک-زن-دیشموکی-فوت-جنین-9-ماهه-مرکز-بهداشت-درمان-دشتک-راه-اندازی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1