تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۰۸۵۸۵
گفت‌وگو با فعال سیاسی اصولگرای کهگیلویه و بویراحمد؛ خلقی‌پور تمام حرف‌ها را در باره روشنفکر و هدایت‌خواه زد

خلیفه‌خلقی‌پور: من اگر جای نماینده بویراحمد بودم یا شر درست می‌کردم یا استعفا می‌دادم / مقایسه تاجگردون، موحد و هدایت‌خواه / تاجگردون مرکز استان را به بن‌بست برد / چرا جریان اصولگرا با «روشنفکر» احساس فاصله دارد (+ فیلم )

۷۷
۱
خلیفه‌خلقی‌پور: من اگر جای نماینده بویراحمد بودم یا شر درست می‌کردم یا استعفا می‌دادم / مقایسه تاجگردون، موحد و هدایت‌خواه / تاجگردون مرکز استان را به بن‌بست برد / چرا جریان اصولگرا با «روشنفکر» احساس فاصله دارد (+ فیلم )
کبنا ؛خلیفه خلقی‌پور از چهره‌های شناخته شده سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که سابقه معاون پشتیبانی و منابع انسانی را دارد در گفت‌وگو با سه نقطه (*) به موضوعات اصلی استان پرداخت که بخشی از صحبت‌های او از نظر خوانندگان می‌گذرد.
خلقی‌پور گفت: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه قابل مقایسه باقبل ازانقلاب نیست و بدون تردیدمبدأتوسعه استان راسفر مقام معظم رهبری به استان درسال ۷۳ میدانم. همزمان با سفر مقام معظم رهبری پروژه‌های زیادی از جمله جاده پاتاوه-دهدشت، شیراز-یاسوج و جاده بابامیدان-یاسوج، سد کوثر، سد شاه قاسم، تکمیل فرودگاه یاسوج وبسیاری ازطرحهای دیگر مصوب و عملیات اجرایی آنها آغاز شد و بعد از انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی خوب رسیدگی شد. البته فاصله خیلی زیادی با آن چیزی که می‌توانیم باشیم داریم.
این چهره سیاسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلایل متعددی هست که به استان کهگیلویه و بویراحمد، استان کم برخوردار می‌گویند، یکی از این دلایل این بوده که ما از امکاناتی که در اختیارمان بوده به خوبی استفاده نکرده‌ایم، دوم اینکه در مدیریت‌ها از توانمندی‌ها بهره نبرده‌ایم و سوم مصلحت‌ها را بیشتر در کارهایمان ترجیح داده‌ایم. به طور کلی اگر از امکانات به خوبی استفاده میشدشاید خیلی از مشکلات الان وجود نداشت.
وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای هر توسعه‌ای است، افزود: توسعه زمانی محقق می‌شود که متوازن صورت گرفته باشد.
خلقی‌پور در پاسخ به سووالی که آیا عملکرد مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در این 40 سال متناسب با توسعه متوازن بود، اظهار کرد: قطعاً اینگونه نبود. در یک برهه مسوولان ما وارداتی بودندو استان کهگیلویه و بویراحمد آزمایشگاه بود و آزمون و خطای مدیران در اینجا بود. اما رویکرد جدیدی در دوران ما ایجاد شد و بومی سازی مدیران در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شروع بومی سازی مدیران شروع مبارکی بود، افزود: اما سایه سیاست و قوم گرایی بر مدیران افتاد و فرصت سوزی و پسرفت استان از همین جا هست و باید بحث شایسته سالاری در مدیریت‌ها مدنظر قرار بگیرد. قوم گرایی در مدیریت‌ها خیلی خطرناک است.
خلقی‌پور افزود: بافت استان ما یک بافت قوم گرایی است، اما ما باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.
این فعال سیاسی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه نسبت جریان‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی با انقلاب چیست؟، گفت: در هر جامعه‌ای تضارب آرا باعث پیشرفت آن جامعه می‌شود. اگر دو جریان فعال در حوزه سیاسی را بخواهیم بررسی کنیم، اگر جریان اصولگرایی را بخواهیم بررسی کنیم همه کسانی که در این جریان هستند صرفاً کسانی نیستند که به تمام اصول انقلاب اسلامی پایبند باشند و نمی‌توان تمام افراد حاضر در جریان اصلاح طلبی را با برنامه‌های خاص و عضو اپوزیسیون مخالف نظام بدانیم. یکی از دلایلی که فاصله‌ها وجود دارد و نسل‌ها همدیگر را نمی‌فهمند، این است که باید مسائل در ظرف خودش مورد بررسی قرار بگیرد. باید در هر جریان سیاسی شایسته‌ها در رأس قرار بگیرند. اگر مدیریت بر اساس معامله گری ها و پول به دست بیاید ما در آینده با آسیب‌های جدی روبرو خواهیم شد.
خلقی پور در پاسخ به سووالی در رابطه با حلقه بسته جریان اصولگرایی و عدم استفاده از جوانان گفت: بحث شیخوخیت، یک بحث مبارکی است و اگر شیخوخیت به درستی انجام بگیرد، خیلی هم خوب است. من خودم از منتقدین جدی جریان اصولگرایی هستم. بعضی فکر می‌کنند که افراد باید یک ویژگی خاص از جمله تسبیج و ریش داشته باشند تا آنها را اصولگرا بنامند. اشکال شیخ‌های جریان اصولگرا این است که ارتباطشان با بدنه قطع است و اشکال جوانان این جریان هم این است که حرف‌های پیران و شیوخ را اهمیت نمی‌دهند.
وی گفت: اگرمنصفانه قضاوت کنیم دراین چهل سال سرجمع 12 سال جریان اصولگرایی در رأس حاکمیت بوده و آن هم با مصائب خودش. لازم است که فاصله‌ها در بین پیران و جوانان جریان اصولگرایی از بین برود و بیشتر بر روی اصول صحبت شود.
این فعال سیاسی در ادامه گفت: خودزنی‌های ما گاهی بیشتر ازپرداختن به ضعفهای رقیب است و باید تجدیدنظر شود. با همه این مشکلات که در جریان اصولگرایی وجود دارد استان کهگیلویه و بویراحمد رأی کمتری نسبت به خیلی از استان‌های دیگر به آقای روحانی داد. اما اگر ارتباط را با مردم بیشتر کنیم و با جوانانمان آشتی کنیم و سایر اشکالاتمان را برطرف کنیم قطعاً جایگاه بهتری در بین مردم پیدا می‌کنیم.
وی گفت: ازابتداتاکنون در رفتارمن تغییری پیدا نشده و همیشه متعادل حرکت می‌کردم و گاهی هم مورد نقد قرار می‌گرفتم که مثلاً شما به همه سلام می‌کنید و محافظه کار هستید. در همان دولتی که به آن منتسب بودم و معاون استاندار هم بودم مجبور شدم دو سال مرخصی بدون حقوق بگیرم و بعد ازآن هم تاکنون در مدارس مشغول به کار هستم.
  https://tci1.asset.aparat.com/aparat-video/03b50ea64feb1cf9affd2475d771386b14477261-240p__69062.mp4
خلقی پور گفت: ما نمی‌توانیم سوای از مردم زندگی کنیم و مردم داری بسیار با اهمیت هست و بنده خودم در تمام مناسبات اجتماعی مردم شرکت می‌کنم، بنده نمی‌خواهم رأی بگیریم و نمی‌خواهم در انتخابات شرکت کنم.
این چهره سیاسی اصولگرا گفت: بنده شخصاً در انتخابات آینده شرکت نمی‌کنم و جریان اصولگرایی هم یک سری فعالیت‌هایی را برای انتخابات آینده انجام می‌دهد.
وی افزود: بنده با انتخابات استانی مخالف هستم و این انتخابات به نفع کسانی هست که پول دارند و هر کس می‌خواهد در استان ما کاندیدا شود باید در 8 شهرستان، 17 شهر و بخش‌های مختلف استان ستاد بزند. معاملات در انتخابات استانی بیشتر می‌شود. مثل انتخابات شوراها که اصولگرای دو آتشه با اصلاح طلب دو آتشه یکی می‌شدند. منافع یک سری افراد که هم قدرت دارند، هم پول دارند و هم نفوذ دارند به دنبال تصویب این طرح هستند.
خلقی پور در ادامه به مطرح شدنش برای حضور در انتخابات در دوره‌های قبلی هم گریزی زد و گفت: من واقعاً نمی‌خواهم در انتخابات کاندیدا باشم و باید بیشتر به سمت جوانان برویم. بنده نیازی نمی‌بینم که به شبهات پاسخ بدهم و هیچ استفاده از موقعیتم نکردم و از هیچ رانتی استفاده نکردم. من اگر در انتخابات حضور داشته باشم با همه می‌نشینم با خان، کدخدا، جوان و پیر، انقلابی، غیرانقلابی، همه وهمه می‌نشینم. اما بنده هیچ انگیزه‌ای برای ورود به این عرصه ندارم، سه دوره زمینه آن وجود داشت و اگر می‌آمدم قطعاً به مجلس ورود پیدا می‌کردم.
 وی گفت: تلاش می‌کنم در این دوره به وحدت برسیم، من از آقای «حاج حسینی» که در ادوار گذشته آبرویش را گذاشت تشکرمیکنم و چه تهمت‌هایی را به ایشان زدند و می‌گفتند که بودجه در زمان او برگشت و من می دانم هیچ بودجه‌ای برگشت نخورد. البته آدم‌هایی که تقوای سیاسی ندارند این حرف‌ها را می‌زنند. آقای هدایت خواه 4 دوره آمدند و دو دوره پیروز شد و بسیار مصیبت کشیدندازایشان هم تشکرمیکنم. اعتقادم این است که مجموعه بنشینند و منطقی به یک جمع بندی برسند وخروجی هر کسی شد به او کمک کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سووال که برنامه اصولگرایان در رابطه با آقای روشنفکر چیست؟ گفت: آقای دکتر روشنفکر بالاخره با یک خاستگاه وارد این عرصه شدند و آن هم خاستگاه قومیتی بوده که جریان اصولگرایی قبول ندارد. ضمن اینکه می‌توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد و هر چه ما از دور گذشته تا الان تلاش کردیم، ایشان نیامد وارد جریان شود و قبول کند. به همین خاطر جریان اصولگرایی با ایشان احساس فاصله می‌کند. 25 سال با آقای دکترروشنفکر رفیق هستم و خیلی هم همدیگر را دوست داریم. اما آنچه از لحاظ سیاسی واقعیت دارد می‌گویم. بالاخره دوست دارم که ایشان بیایند وارد جریان شوند.
 خلیفه خلقی پور در ادامه در پاسخ به سووالی در خصوص عملکرد نماینده فعلی بویراحمد و دنا، اظهار کرد: ضمن اینکه بنده احترامی خاصی برای آقای «حاج زارعی» دارم، ایشان زمانی از نیروهای تند جریان اصولگرایی و حزب الهی بودند. آن موقع این چیزها بورس بود. در دوره اول آقای احمدی نژاد موضع ایشان مشخص بود و دور دوم هم برای آقای احمدی نژاد ستاد مستقلی زد، در دوره‌ی بعدی با آقای ولایتی بودند و در همین دوره هم از فعالین ستاد آقای روحانی بودند. بالاخره یک تحلیلی پشت آن هست. ایشان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. بحث ارتباط مردمی و حضورش در مناسبات اجتماعی خیلی انرژی می‌خواهد.
وی گفت: از نظر بحث نمایندگی ایشان می‌توانستند بهتر عمل کنند. فلان وزیر مستقیم با هواپیما از تهران می‌آید، گچساران می‌نشیند و وزیر از آن پیاده می‌شود و از گچساران به تهران بر می‌گردد. من اگر جای ایشان بودم یا یک شر درست می‌کردم و یا استعفا می‌دادم. این تحقیر مردمی هست که با هیچ، استان را درست کردند. گچساران زمانی شهر بود ما روستا هم نبودیم. الان ما هم متوجه نمی‌شویم و مردم این منطقه بعداً متوجه خواهند شد. در آینده منطقه بن بست می‌شود. اتوبان گناوه و گچساران در حال احداث هست، اتوبان بهبهان- گچساران و اتوبان بابامیدان-گچساران هم تمام شده، اتوبان دیل که می‌رود به چرام و بعد می‌رود به اصفهان در حال احداث است. آنجا دو پرواز دارد و ما هم دو پرواز داریم و امکان پروازش هم از ما بهتر است. بالاخره روزی منطقه ما منزوی و متروکه می‌شود و اگر این قدرت ادامه داشته باشد مرکز استان هم شاید جابه جا شود. من آقای تاجگردون را تحسین می‌کنم بالاخره برای مردم منطقه‌اش خدمت می‌کند. ما می گوییم به گچساران بدهند به ما هم بدهند.
آقای تاجگردون قدرت دارد و هیچ ایرادی بر او نیست. این خیلی بد است که فرودگاه یاسوج تا یک ماه پیش تعطیل بوده است.
خلقی پور در ادامه صحبت‌هایش به موضع اخیر تاجگردون مبنی بر اینکه اگر مردم بویراحمد بخواهند، در آنجا نماینده می‌شوم و یا اگر نیایم، کس دیگری را معرفی می‌کنم؛ گفت: آقای تاجگردون طرفدار انتخابات استانی است، برای آقای تاجگردون گچساران و باشت یک اصل است و او در بویراحمد نماینده نمی‌شود، او اگر در تهران در لیست امید قرار می‌گرفت، پیروز می‌شد. آدم کارکشته‌ای هست، آدم زرنگی هست. بزرگ‌ترین ضربه را دارد به مرکز استان می زند. ایشان می‌تواند به مرکز استان همین الان کمک کند. پست‌های اصلی مدیریت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد منصوب ایشان هستند. ایشان از لحاظ نمایندگی طراز بالایی دارد. مسوولیت های مهمی در کشور داشتند. در مملکت ما همه چیز به چانه زنی‌ها بستگی دارد. وقتی اتوبان‌های گچساران و جاده دیل و چرام احداث شود، این‌ها اسمش توسعه است و زندگی مردم متحول می‌شود.
وی در بخش‌های پایانی صحبت‌هایش گفت: اگر به لحاظ وظیفه نمایندگی بخواهیم بررسی کنیم من فکر نکنم 10 نماینده مثل آقای هدایت خواه باشد. آقای موحد هم دارای ویژگی منحصر به فردی هستند و عاشق گره گشایی از مشکلات شخصی مردم هستند. آقای تاجگردون نماینده قوی هستند، اما به لحاظ شاخص‌های نمایندگی کسی مثل آقای هدایت خواه کمترعمل می‌کند و اگر قدرتی که آقای هدایت خواه در دولت نهم داشتند و می‌خواستند از این ظرفیت استفاده کنند و معامله کنندمی‌توانستند کارهای زیادی بکنند مثلاً سه استاندار در استان‌های دیگر منصوب کند و چندمعاون وزیر بگذارد. بیشترین ارتباط را با آقای هدایت خواه دارم و کسی مثل ایشان نبود. خیلی هم دوستش دارم. ایشان یک نماینده در طراز ملی هست و رادیو فردا بر روی رأی نیاوردن آقای هدایت خواه تحلیل داشت.
متن کامل صحبت‌های خلیفه خلقی‌پور را در فیلم بالا ببینید.
----------------------------------------------------------------------------------------
گروه مستند سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سه نقطه به منظور بررسی مسائل مختلف کهگیلویه و بویراحمد اقدام به مصاحبه با چهره‌های مختلف استان می‌کند. این گروه اولین گفت‌وگو خود را با خلیفه خلقی‌پور انجام داد. دست‌اندرکاران این گروه به شرح زیر است؛
سیدسعید هاشمی
اکرم السادات هاشمی
صیاد خردمند
مهدی دلبند
هومان خدابخشی
امیر فرزانه
مهدی قاسمی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام شما بدرد ی مدیر مدرسه نمیخورید چه برسه به نماینده ...زارعی همتونو سکته کش کرده ...با ارتباط خوب خودش با مردن و صداقتش ...از خودت بگو که در حسرت نمایندگی خواهی ماند ....
Iran, Islamic Republic of
من با خلقی پور موافق نیستم اما حرفا و وعده های .هم فراموش نمیشه. پارتی بازیها یی که کرده پیمانهایی که به فامیلش داده . الان دیگه روش نمیشه خیلی جاها بره. اخلاق خوبی که با وعده سرکاری است. کدام صداقت؟ به آدم یه وعده میده بعدا همون کارو به یکی دیگه داده.
Iran, Islamic Republic of
تو در حد شورای شهر هم نیستی که خودت را درحد نماینده بویراحمد میدانی.حیف رسانه خبری که با همه مصاحبه میکنه.البته رسانه سلیقه ای هست چون همه نظرات رو درج نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
هم خوت خوبی هم هدایت خواه.خدا سی هم نگهتو کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همه حرفات درموردزارعی براثرعقدست بیشتر نیروها از طرف زارعیه
مهدی خردمنداصل
Iran, Islamic Republic of
اولن گچساران درهفته پنج پروازداره نه دوپرواز
دومن شماقبول دارید که قبلا درحق گچساران ظلم شده
حرف خودشماکه گفتیدزمانی گچساران شهربودیاسوج روستابوده.
اقااگه قدرت داریدبرویدوخودتان بودجه وپول برای یاسوج بیاوریدمگه قبلاشماریالی برای گچساران پول میاوردید
گچساران تازه داره حقش میگیره.گچساران شهرثروتمندی است که شمانبایدبه خودتان این اجازه رابدیدکه بایاسوج یادهدشت مقایسه بکنید.
به امیدروزیکه مردم استان مابه این نتیجه برسندکه گچساران هم جزیی ازهمین استانه وحق پیشرفت باتوجه به منابع طبیعی که داره هست
به امیدپیشرفت کل استان
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این جریان اصولگراست که ب دکتر روشنفکر و جریان مردمیش نیاز داره. پس شماها باید تلاش کنید به این جریان بپیوندید
Iran, Islamic Republic of
قلب من دکتر مهدی روشنفکر
دنا بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اولا در زمینه مخ بویراحمدی ها با داشتن دکتر ملک حسینی ها و دکتر هاشمی ها و دکتر نیک اقبالها و دکتر یزدانپناهها و دکتر نیک بختها و دکتر وفایبی هاو دکتر رستگارها و دکتر نظریها ( جوان ترین دانشمند دانشگاه پنسیلوانیا از سرآبتاوه یاسوج ) و..... در اریان حرفهای زیادی برای گفتن دارند . روزگاری شاید نیروی تحصیل کرده در یاسوج کم بود و موحد با دید خاص خود سعی در تصرف ادارت استان داشت اما گذشت آن دوران ..... الان بیش از 500 بویراحمدی در بهترین دانشگاههای جهان از چین تا کانادا درس میخوانند
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
شما اومدین تفرقه بندازید. قبل از تاجگردون هم هر چه میومد فقط برا مرکز استان خرج میشد. گچساران و دهدشت هیچ..! منابع از گچساران مخ از دهدشت مصرف هم یاسوج
جانی پور
Iran, Islamic Republic of
اقای خلقی پور باز دنبال چه مسئله ی هستید.
جناب اقای خلقی پور به زودی شاهد دفن دگم اندیشی توسط دکتر روشنفکر خواهیم بود.
روشنفکر یک دانشمند سیاسی هست. هوش سیاسی فوق العاده بالایی دارن .واقعا شخصیت پیچیده و به معنای واقعی سیاستمداری خاص هستن که در بزن و در روهای سیاسی به مراتب از امثال خلقی پور و هدایتخواه تیزهوش تر عمل میکنه .
جناب اقای خلقی پور تعصبهای شدید و حب و بغضهای بیش از اندازه و غیر الهی سبب میشود انسان به نفع فرد دلخواهش یا به زیان کسی که از او نفرت و کینه دارد، برخلاف واقع سخن بگوید.شما و همه جریانتون باهمه تجربه ی چند سالتون گذاشتین روهم اخر تنها پنج هزار رای با دکتر روشنفکر فاصله داشتین.به امید خدا به زودی خود شما هم به جریان دکتر روشنفکر خواهی پیوست.
پیام نور
در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست/یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش
هروقت انقد اعتماد به نفس داشتی که تو انتخاب فقط شرکت کنی نمیگم رای بیاری بعد بیا درمورد دکتر روشنفکر صحبت کن
درود بر دگتر روشنفکر بزرگ مرد سیاست استان
یار اتقلاب
شما که دم از طرفدلری هدایتخواه میزنی همونی نبودی که تو جلسه یاران انقلاب قبل از عید با اقای هدایت خواه بحث لفظی کردین؟اهدایتخواه رو امثال شما نابود کردین بعد میاین الکی مثلا ادعای حمایت میکنید.
حماسه_ای_در_راه_است
روشنفکر_صدای_وحدت
حامی_روشنفکر_هستم
جانی پور
⬅اگر آقای روشنفکر با خاستگاه قومیتی وارد عرصه انتخابات شد، پس چرا رای قومیتی سایر رقبا بیشتر بود؟

⬅چرا آقای خلقی پور، خود و هم نوعان را اصل جریان اصولگرایی می بیند و با این حربه تبلیغاتی سعی دارد با تخریب رقیب که از تفکر اصیل برخوردار است، ایشان را از صحنه به در کند؟

⬅بدعهدی دور گذشته طیفی که آقای خلقی پور به نمایندگی از آنان و در لوای اصولگرایی قصد تخریب حاج مهدی روشنفکر را دارد و با خلف وعده و به رغم قرار قبلی، دکتر هدایت خواه را به میدان رقابت هل دادند، موجب شکست آنان شد. آگاه باشید که در صورت تکرار حضور کاندید طیف مذکور، چه دکتر هدایت خواه باشد و یا دیگری، شکست در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، این بار نیز تکرار خواهد شد.

⬅با پشتوانه آرایی که آقای روشنفکر از آن برخوردار است، معقول تر این است که اصولگرایان حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، از کاندیداتوری دکتر روشنفکر حمایت کنند تا طعم تلخ شکست را در رقابت انتخاباتی دوم اسفند ۹۸ بار دیگر تجربه نکنند.
باید اذعان کنیم که پرده های اختلافات بین اصولگراها فروافتاده و معلوم شده است که از هم گسیختگی گسترده ای جریان اصولگرایی استان را تهدید می کند و یا حتی می توان گفت علت شکست های اخیر اصولگرایان ، همین از هم گسیختگی درونی و و همین بی تدبیری های شخص هدایتخواه هست که میگه نمیام یه دفه با حرف چهار نفر مثل شما منفعت طلب جریان اصولگرا رو نابود میکنه
یا مهدی
این جور حرف زدن فقط نشانه ترس از دکتر روشنفکر هست.
حسینیان
قران ایما اصولگرایل هممون به اندازه روشنفکر سیاست نیاریت فقط گپ ایزنیم.
Iran, Islamic Republic of
جریان اصولگرا با هدایتخواه یا دهرابپور پیروز انتخاباته
علی اکبر محمدی
Iran, Islamic Republic of
نظرات خوبی بیان کردی جناب آقای دکتر خلقی پور ولی ایکاش گریزی هم به قضیه ی میزدی.
حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
درودبرشرفت مردبزرگ پس اگر انتخابات استانی شد روشنفکر باید کاندید دلی بهرام بیگی شود چون مارگون بیشترین آرا را آقای زارع دارد فاتحه خوانی را بگذار کنار خودت را خسته نکن ککا
ایران
Canada
آقای خلقی پور خودت و استاندار(مسعود حسینی)با اون نمایندتون، تو ۱۲ سال نمایندگی و استانداری چه کاری کردی حتی اگه تونستی یه کار شاخص رو نام ببری.
مردم
Iran, Islamic Republic of
اخیلی جالب بود استفاده بردیم انسان باید در بین مردم باشد ولی طرفداری از اقای هدایت خواه به لحاظزیادروی وایجاد اختلاف ایجاد کردن قبول ندا م انسان باید متعاد باشد چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد
سفلی
Iran, Islamic Republic of
آقای خلقی پور مطمئن باش دکترروشنفکرباروشنفکر۹۴خیلی تفاوت داردانشاالابه یاری پروردگارومردم بویراحمدودناسال۹۸با کسب ۶۰درصدآراپیروزمیشن
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
آقای خلقی پور چرا همه طایفه گودرزی بطورصدرصدازآقای هدایت خواه حمایت کردند حتی یک نفر هم به روشنفکررایی ندادن این طایفی و قبیله ای نیست درصورتی که بالای ۱۰هزاری رایی ازایل سترگ تامرادی به آقای هدایت خواه رایی دادن شماها بارای سفلی اسم دار شدید همه چیزو هم برای خودتان میخوان دیگه مردم هوشیارشدن
Iran, Islamic Republic of
اولا من بویراحمد سفلی هستم ولی این تفکر که همه بویراحمد به اقای روشنفکر رای میدهند اشتباه بیش نیست این دور باید بر اساس یک چهار چوب منطقی از بین 3نفر هدایت خواه .روشنفکر و درخشنده به یک گزینه مطلوب برسیم و دو نفر بعدی هم تکیفشان مشخص بشه این حرفای تفرقه افکن هیچ وقت نزنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بخیه بیه داخل انتخابات شرکت کنی رای وت نیه
گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
شما هم محافظه کاری میکنید چرا دیدگاه مردم را منتشر نمی کنید.
خیال می کنید مردم دهان باز فقط به نوشتارهای شما گوش می کنند.
شهروند
Greece
باسلام وعرض ادب . .. اقاى هدايت خواه دو دوره نماينده مردم بودن وهيچ كار خاصى از ايشون نديديم ميتوان گفت به طور خلاصه در زمانى كه هم بودجه خوب بود وهم شرايط اقتصادى جامعه از شرايط بهترى برخورداربودو طيف وجريان سياسى ايشان با دولت يكى بود وايشان با رايزنى هاى خوب ميتونستن همين كارهاى كه الان اقاى تاجگردون براى بخش خودش انجوم ميدن رو در زمان خود اقاى هدايت خواه انجام ميدادن بنده با هيچ شخص يا جريان خاصى نيستم ولى در هر صورت محبوبيت يك نماينده نشان دهنده عملكردش وخدمتش به مردم ان منطقه هستش باتشكر
سلامت
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه جدیدا به درد هم نمیخورد فقط فقط بهتر از زارع هستش /
دنا بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب خلقی پور. چرا عمدا نامی از سید باقر موسوی جهان آباد نبردید
البته طبیعی است چون یه جورایی شرمنده ایشان هستید!!!
همت
Iran, Islamic Republic of
اقای خلقی پور
میرزاکوچک خان را ما کشتیم.
مجلس را ما به توپ بستیم.
ما یونس را انداختیم توی دهان ماهی.
قوم لوط ما بودیم.
ما یوسف را انداختیم توی چاه.
پیراهن زلیخا را ما پاره کردیم.
گربه نره، از ده ما بود.
شله شله شله شله را ما خوندیم.
خشکسالی کار ماست.
سوییفت را ما قطع کردیم.
چوپان دروغگو از ما بود شما دهقان فدارید.
حسین فهمیده را ما انداختیم زیر تانک.
توی پنج بعلاوه یک، اون "یک" ما لرها بودیم.
ما جنگ هشت ساله را تحمیل کردیم.
مریم رجوی عمه ما ست.
اقوام ماست توی امریکا لخت میگردند.
سه هزارمیلیارد را ما اختلاس کردیم. .
شما بودید سه راه مرگ تکه تکه شدید.
شما بودید پد_خندق ریزریز شدید.
ما سربازفراری بودیم.
توی استان هم فقط ما تامرادی ها رای هامون طایفه ای است، بقیه توی مدرنیته و دموکراسی و روشنفکری غلت می زنند
نکوه
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرمم میشه که به هدایت خواه رای دادم.
نکوه
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرمم میشه که به هدایت خواه رای دادم.
نکوه
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرمم میشه که به هدایت خواه رای دادم.
نکوه
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرمم میشه که به هدایت خواه رای دادم.
نکوه
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرمم میشه که به هدایت خواه رای دادم.
Iran, Islamic Republic of
خیلی تابلویی طرف؛ امکان نداره تو به هدایت خواه رای داه باشی جناب ن.. با این کامنت های نخ نما
Iran, Islamic Republic of
زارعی فقط وعده بوده و بس و مانور بر پروژه های ساده دولتی
خشتان
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه باید بره قم در محضر روحانیت درسها را بیشتر فرا گیرد.وبرمعلومات خود بیفزاید
وجدان
Iran, Islamic Republic of
اقای خلیفه اول اگه تو تقوای سیاسی داشتی اون همه پول تو اون مرکز خصوصیت از دانش اموزها نمی گرفتی.
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
حق
Iran, Islamic Republic of
کجای وجودشمااصوالگراهست
کدوم عملکردتان به اصول همنشین هست ؟
کدوم حرف تان تاحالامباحث حزب رارعایت نموده ؟
وآخراینکه کدوم افرادشمارا اصوالگرا نمایدوقبول دارد؟
اقای خلقی پور یقین بدان خودتان جواب خودتان داده اید که گفته اید حاج زارع و حاج روشنفکر از اصولگرا مجزا شدن
اره آنها مجزا شودن
چون عمرسعد زیاد در اصوالگرایان هست
چون ارمنی زیاد دراصوالگرایان هست
Iran, Islamic Republic of
زنده باد روشنفكر
اصول گرايي ك مبني انتخابو بر اساس رفاقت انتخاب ميكنه همون نباشه بهتره
خود شما هم گفتي ك آقاي روشنفكر نمياد داخل جريان اصولگرايي
چون ميدونه ميزگرد شماها هزار مكر پشتش هست
بعدشم اگه دكتر روشنفكر متكي بر جريانات قوميتي هست پس مشكل حاج دهراب پور با شماها چي هست ك شما باهاش چپ هستيد؟؟؟؟؟
نه خير عزيز دلم مشكل از شماهاست ك ٥ نفر براي يك جريان عظيم تصميم ميگره و تا شماها تصميم درست نگيريد و يا روشنفكر و يا دهرابپور رو خروجي اصول گرا ندونيد بازم شكست اصول گرا حتمي هست
پس با اين روال شما دنبال شكست اين حزب هستيد نه موفقيتش
تاا
Iran, Islamic Republic of
این متنها کار یک نفره
گچساران
Iran, Islamic Republic of
انصافا گچساران باید مرکز استان شود.
Iran, Islamic Republic of
خدا نیه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
انصافا گچساران باید مرکز استان شود.
United States
خدا و نظراتتو،و گسنی مردیمه ایشا گپ چنه ایزنیت؟
استاد
Iran, Islamic Republic of
جان خودت یه چیزی بگو که مردم خوششون بیاد . چرا با احساسات مردم بازی می کنید. آخه آقای خلقی به درد شورای شهر هم نمی خوره تا چه برسه به اظهار نظر کردن در مورد یه نماینده
Iran, Islamic Republic of
تو که بلدی لالایی کنی استین بزن بالا .....
کر بیراحمدی
Iran, Islamic Republic of
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم حواست به کلاه خودت باشه تا باد نبرش گچساران حقشو داره میگیره شما هم قبول دارید یاسوج قبلا روستا بوده گچساران شهر پس بایدم بهتر باشه
گچ سیتی
Iran, Islamic Republic of
"گچساران زمانی شهر بود ما روستا هم نبودیم "همین یه جمله شما بسنده میکنه به حرفاتون
seyed hassan.mousawi
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
نوع کینه ای که مخالفان علیه هدایت خواه نشون میدن نشان از عمق ترس و وحشت در وجودشونه.
به قول شما اگه هدایت خواه محبوب نیست چرا این همه با کینه و عقده علیه اون مطلب میزنین؟؟
حسین علی پور
Iran, Islamic Republic of
آقای خلقی پور، از چهره های متعادل جریان اصولگرایی و انقلابی منطقه هستند؛ همان تعادلی که معدود اطرافیان دو آتیشه منفعت طلب استاد عزیزم هدایت خواه، آن را محافظه کاری می خوانند و برخی هواداران متعصب چشم و گوش بسته اصلاحات، منفعت طلبی می گویند!! در پی تطهیر و بزرگنمایی ایشان نیستم؛ چراکه کم نداریم افراد نخبه تاثیر گذار بالقوه، که به خاطر تحجر دیرینه تصمیم گیرندگان اصولگرا و اصلاح طلب منطقه، مغفول مانده اند!! در رابطه با برادر بزرگم آقای رروشنفکر هم بگویم که ایشان هم یکی از ظرفیت های مورد غفلت واقع شده توسط خود ما و جریان مدعی اصولگرایی است! البته ایشان مجرب تر و پخته تر از آنند که امثال بنده بتواند هندوانه ای زیر بغلشان بگذارند! اما انتظاری که ما از ایشان داریم و نه فقط انتظار ما(که شاید حمل بر منفعت طلبی و جذب ایشان شود)! بلکه شخصیت معتقد به اصول ایشان ایجاب می کند که شرایط حساس فرا منطقه ای را بشناسند و قطعا می شناسند... تا خدای ناکرده در آینده، شرعا و عرفا نزد وجدان خود و دوستان ارزشی خود مسئول و پاسخگو نباشند./
از کبنای فعال، متنوع و محترم هم انتظار داریم متن و مطلب را تمام و کمال و بدون حذف حتی یک کلمه درج کنند چراکه گاهی مشاهده میشود از روی مصلحت انگاری کلماتی را حذف می کنند و کلیات را درج می کنند و این موضوع باعث نقص مطلب شده و شاید عدم درج و انتشار آن بهتر و به صلاح تر باشد!!
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
جناب خلقی پوریکطرفه رفتی به منبر وقضاوت سلیقه ای وباندی نمودی هم خودت وهم هدایتخواه ضعیفترین اشخاص ازنظرکاری دراستان دردوران مدیریتی هستید شما۸سال استان رابه عقب بردیدوتاریخ نصرفتون گذشته نمیتونی دیگران راتحلیل کنی شمابدردقلمچی وهدایت بدردتدریس درمدرسه نه دانشگاه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام اولا از لابلای کلام شما مشخص و کنکاش واژگونی شما این مطلب داد می زند که شما به شدت محافظه کار هستید
اگر شما یا همان شیوخ کوچکترین احتمالی می دادند که شما بیش از ۵ هزار رای دارید شما را جلو می انداختند ولی محبوبیت حضرت عالی بسیار کم است
مبنا و بستر حضرر دکتر روشنفکر قومیت نیست و چه ایرادی دارد فرد دارای معیارهایی باشد که تراز نمایندگی است قوم اکثر را هم داشته باشد مگه خود شماها با اقوام ۲هزار نفره مانور نمیدین حالا چطور این گونه ایشان را تخریب می کنید
مگه شما و یا دیگران معیار اصولگرایی یا اصلاح طلبی هستید که هر که با شما نیست در این گروه که چنگی هم به دل نمی زند جای بگیرد یا نگیرد (خوشا آنان که در گروههای دنیوی که نهایت برنامه هایشان به دست گرفتن قدرت است و نه چیز دیگری حضرر ندارند و یا شماها راهشان نمی دهید .. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد )
دکتر جان لطفا خودتون را همه کاره جا نزنید چرا که امثال شما باعث شد که الان در مجلس نماینده قدری نداشته باشیم و همین ایجاد بدبینی ها در بین نیروهای انقلابی ما را بدین جا رساند و گرنه نماینده ما شخص دیگری بود ولی نمی دانم با چه نیتی با یک تیر هم به آقای دکتر هدایت خواه ضربه زدید و هم دکتر روشنفکر را به عقب راندید
باشد به راه راست هدایت شوید
عباسی
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه برادر بزرگوار شما دیگه سنی ازتون گذشته.والا اون افرادی که دورت جمع شدن دنبال منافع خودشون هستند.قدرت فکری و قدرت انتخاب را ازت گرفتند.اگه هدف خدمت به خلق هست همون جبهه فرهنگی یا استان قدس رضوی بسه. اگر هدفتون حس قدرت طلبی یا ریاست طلبی بازهم هشت سال رفتی بسه.
جوادی
Iran, Islamic Republic of
اقای خلقی پور شما و اقای حسینی هدایت خواه ب..
Iran, Islamic Republic of
چه جالب. کامنت هایی که نوشتن که با کینه علیه هدایت خواه هستش. همه انگار موفقیت خودشونو با نیومدن هدایت خواه در صحنه پیش بینی میکنن. این نشان از نقش و توان بی بدیل هدایت خواه هستش
سه نقطه
Iran, Islamic Republic of
یعنی بازهم حجاب عفاف.ایه حدیث.بزرگوار اقای هدایت خواه سواد حوزوی دارند.جوانانان ما بیکار شدند.اعتیاد پیدا کردند.
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
اقای خلقی پور و اقای هدایت خواه
زماني كه نفت ١٤٦دلار بوددراوج قدرت دونفر با خويش به عنوان نماينده مجلس بودند كه با اسناد موجود كمترين بودجه كشور به اين استان تعلق گرفته بود.مثل اين افراد به سليمان خزايي برميگردد كه در زمان قيام حسين ابن علي سكوت كردند وبعد از حادثه كربلا به قيامي دست زدند كه به نابودي بسياري از شيعيان منجرشد.سليمان اهل خدا و عبادت بود.اما به وقت عمل به دنيا دل بست نه به حب علوي بودنش.حادثه عاشورا به وقتش مرد ميدان ومرد عمل ميخاست كه در راس شيعه بود و لبيك به حسين قتل عام آل علي انجام نميشد نه گريه بر مصيبت نينوا.
هشت سال در حكومتي كه بسياري از استانها و شهرها با وجود درآمد هفتصد ميليارد دلاري كشور در رأس نمايندگي اين استان بوديد دلارهايي كه به راحتي در كشور پخش شد باعث پيشرفت كشور شدباعث رونق كارخانه ها و زير ساخت هاي كشور شد.اما مااز منطقه محروم به لطف برگرداندن و خرج نكردن بودجه هايي كه توسط معاون برنامه و بودجه به اين استان تعلق ميگرفت شما كدام نهضت را راه انداختيد!؟نهضت آسفالت يا نهضت گشت ارشاد!؟نهضت خفقان يا نهضت تهمت يزيد بستن در فضاي باز سياسي!؟نهضت التماس وزرا به نمايندگان استان براي تخصيص بودجه براي وزارت خانه يا نهضت پس فرستادن بودجه براي خشنودي وزرا!؟
هاني تاجري بود از مال دنيا بي نياز حب آل علي باعث شد ايشان از اولين شهدا قيام عاشورا شدند.در زمان قيام مسلم تاراج اموال ايشان شد.به لطف الهي هرسه نماينده استان در حال حاضر از مال دنيا بي نياز ودر پست هاي مهم كشور نيزخدمت ميكردند.اماحس خدمت وديدن ظلم ايشان را از درخدمت دولت به نوكر ملت تبديل كرده وبه جنگ غولهاي بزرگ قدرت كشور انداخته كه بتواند موجب التماس كل كشور به خادمان ديارمان شود.خادماني از جنس مردم باپشتوانه رضايت مردمي ومجبوبيت.ميثم تمار با تمام داراييش كه يك ليف خرما برسر بود به جنگ قدرت رفت.سوال من اينست در طول هشت سال يك دقيقه ميثم وار به دفاع ازحق اين استان اقدام كرده ايد!؟
در انتخاب. زمان به قول معروف كوه دنا مقصر است كه بيش از حدبلند است و نعمت الهي است نه حب سياست ومال دنيا وقدرت عمرسعد و به اميد ملك ري نشستن.والسلام.
محمد
Iran, Islamic Republic of
ههههه.شما سیاسون استانی دیگه حناتون رنگی نداره.نه تنها زارع بلکه خود شماها هم مسولیت داشتید و ابی از اتیشتون برای مردم گرم نشد.برای.دعوای سیاسی و قدرت طلبیتان اجازه ندارید برای بویراحمد و مردمش اشک تمساح بریزید.و وای مصیبتا سر بدهید..
دوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
نظرات همه محترم هست کاریی نداریم که اکثر کامنتها نوشته چند نفر باشد اما اون چیزی که هویدا هست باید در نوشتهامون رضایت باریتعالی مد نظر قرار بدهیم .اگر جناب تاجگردون برای شهرستان خود فعال هستند باید ایشان را تحسین کرد اما ی وقتهای نباید از قدرت بلا منازع خود سو استفاده کرد واز حقوق دوشهرستان دیگر به نفع خود بهره جست مرکز استان مربوط به تما شهرستانها هست اگر امورات زیر بنایی در مرکز استان باشد همه مردم وحتی بقیه شهرستانها از ان بهره بیشتری میبرند .شهرستان بویر احمد با وجود این همه نیروی توانمند به دلایل مختلف تا کنون نتوانسته عزت خود را حفظ کند در رای دادن باید بدون حب وبغض انتخاب نماییم وجود تفکرات طوایفی و . وخلق موقعیت برای کاندیدی که قرار هست انتظارات شخصی خود را براورد کند نمیتواند انتظارات عموم را مهیا سازد .قانون که شده چانه زنی ولابگری . هم از برکت وجود . ملی کم رنگ شده پس ما باید کسی را انتخاب کنیم که از تقوی وتعهد بیشتری برخورد دار باشد کسی را انتخاب کنیم که در موقع بحران در بین ما باشد نه کسی را که هر لحظه اماده پرواز برای خارج از کشور باشد ما باید حقوق عامه مردم را در نظر بگیریم تعصبات قومی وقبیله ای را کنر بگذارید به فکر کسانی باشید که هیچ پارتی واشنایی را ندارند وباید کسی را انتخاب کنیم که خواستهای عمومی وکلی را براورده سازد نه مطالبات معامله گرانی که در انتخابات پول داده اند والان مجبور باشی سر فرود بیاری .یا حق
افشین
Iran, Islamic Republic of
به نظرم یکم در مورد آقای هدایت خواه اغراق کردند، آقای هدایت خواه یک چهره فرهنگی هست، اما سیاسی نیست، سیاستش بدرد این قوم نمیخورد و دردی دوا نمیکند از این بویراحمد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1