تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۰۷۷۴۰
وحید محمدی‌تبار در گفت‌وگو با ایران 49:

نظر جالب و عجیب «وحید محمدی‌تبار» در باره دانشگاه یاسوج، استاندار، موحد، هدایت‌خواه و حمایت «حاج بهرام» از غلامرضا تاجگردون/ تاجگردون اعتبارات سد تنگ سرخ و استان را افزایش داد

۱۹
۳
نظر جالب و عجیب «وحید محمدی‌تبار» در باره دانشگاه یاسوج، استاندار، موحد، هدایت‌خواه و حمایت «حاج بهرام» از غلامرضا تاجگردون/ تاجگردون اعتبارات سد تنگ سرخ و استان را افزایش داد
کبنا ؛
https://tci1.asset.aparat.com/aparat-video/01082315ea84b7ce4f31732906a5157a14025162-720p__35419.mp4

متن کامل صحبت‌های محمدی تبار را در فیلم بالا ببینید.
دومین قسمت از مستند اینترنتی ایران۴۹ با حضور وحید محمدی تبار فعال سیاسی اصلاح طلب و از بنیانگذاران جنبش دانشجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.
لازم به ذکر است که این مستند به تهیه کنندگی و سردبیر بهنام ترکمان و کارگردانی امید فاطمیان در حال تهیه و تدوین است.
عوامل اجرایی تیم رسانه ای ایران ۴۹
مجریان برنامه:
محمد علوی تبار
وداریوش ارجمند
دستیار سردبیر: سید مصطفی حسینی
مدیر تولید: مهرشاد عرفانی منش
هیئت تحریریه برنامه:
سرکار خانم میرفردی
کوروش عزیزی
سید رحیم وفانژاد
داریوش ارجمند
محمد علوی تبار
سلمان خوشقدم پور


به گزارش کبنا، مهندس وحید محمدی تبار فعال سیاسی اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد و از مدیران دولت تدبیر و امید مهمان ایران 49 بود. او در ابتدا خودش را معرفی کرد و گفت: بنده متولد بهمن 57 هستم و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در روستای چاه تلخ گذارندم و دوره دبیرستان گچساران و تحصیلات دانشگاهی را سال 76 در یاسوج بودم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب به دوران فعالیت دانشجویی خود در دانشگاه یاسوج پرداخت و گفت: ما وارد دانشگاه نوپای به نام دانشگاه یاسوج شدیم که یک نهاد غریب بود.
محمدی تبار گفت: ما در دوره آقای خاتمی یک دوران پویای دانشجویی را پیش رو داشتیم که حقیقتاً آن دوران تکرار ناپذیر است. در آن دوران فعالیت دانشجویی یک حرکت خودجوش بود که رنگ و بوی رانت خواری و قوم گرایی به خود نگرفته بودند. در دوران آقای خاتمی با یک فضای باز سیاسی مواجه بودیم.
خیلی‌ها سعی کردند که دانشگاه در دست خودشان باشند. دانشجویان آن زمان ارتباط گسترده‌تری با مسوولان عالی رتبه کشور داشتند به دلیل اهمیتی که آنها برای دانشگاه و دانشجویان قائل بودند.
محمدی‌تبار در تعریف اصلاح طلبی گفت: برداشتی که من خودم از اصلاح طلبی دارم، یعنی توجه به رأی مردم، یعنی برآمده از رأی مردم، برآمده از جمهوریت، یعنی گردش آزاد اطلاعات، یعنی ابراز عقیده و تفکر بدون محدودیت، یعنی به رسمیت شناختن حقوق همه شهروندان در همه زمینه‌ها، یعنی تمکین به قانون، قانون محوری و قانون مداری، یعنی شفافیت و شفافیت سازی همه عرصه‌ها، یعنی تقویت همه نهادهای مدنی، اصلاح طلبی یعنی پاسخگویی، یعنی رقابت آزاد اقتصادی.
این فعال سیاسی در پاسخ به سووالی در باره فعالیتش در احزاب سیاسی گفت: در دوره دانشجویی یا دبیر انجمن اسلامی بودم و یا عضو دفتر تحکیم وحدت بودم که بعد از دانشگاه وارد هیچ حزبی نشدم و علی رغم قرابتی که با برخی از تشکل‌ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب داشتم اما عضو هیچ حزبی نشدم.
بعد از انجمن اسلامی دانشگاه که خودمان آن را پایه گذاری کردیم دیگر وارد هیچ حزبی نشدم. من کلاً در قالب حزب قرار نمی‌گیرم.
وی افزود: به غیر از دو حزب موتلفه و دفتر تحکیم، بقیه احزاب قائل به شخص بودند.
 محمدی تبار با بیان اینکه دانشگاه یاسوج در زمان ما ساختمان‌های محقر داشتند، افزود: یکی از اساتید دانشگاه که در انگلستان درس می‌خواند و روزی مرا در دانشگاه یاسوج می‌بیند و می‌گوید، آنقدر اخبار دانشگاه یاسوج و انجمن اسلامی را دنبال می‌کردم و پر سر و صدا بود که ما فکر می‌کردیم دانشگاه تهران هست. الان دانشگاه یاسوج آنقدر به لحاظ عمرانی و ساخت و ساز پیشرفت کرده، اما به لحاظ سیاسی و علمی من دانشگاهی نمی‌بینم. من چیزی به اسم دانشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دولت نمی‌بینم.
وی گفت: دانشگاه آرام، دانشگاه بیمار است.
در ادامه مجری برنامه از او سووال می‌کند که به لحاظ آمار دانشگاه‌های ما از نظر کارهای پژوهشی و علمی جایگاه خوبی دارند که وحید محمدی تبار فعال سیاسی در این باره گفت: اگر دانشگاه‌ها به لحاظ پژوهشی آمارهای خوبی دارند چرا هنوز مشکل پراید را نمی‌توانیم رفع کنیم. مجری به او گفت: این سووال شما، یکی سووال کلی است.
محمدی تبار در ادامه اظهار کرد: چرا هنوز استان کهگیلویه و بویراحمد اگر به لحاظ علمی و فعالیت‌های پژوهشی و یا شیمی رشد کرده است، نمی‌توانیم سمی برای آفت محصولات کشاورزی و یا جنگل‌هایمان درست کنیم. چرا فقط در شهر یاسوج پیتزا فروشی، سوپرمارکت و یا فروشگاه هر روز باز می‌شود. چرا ما کلاً مصرف کننده هستیم.
وی افزود: ما در توسعه مدرنیزاسیون پیشرفت کردیم، اما خودمان مدرنیته نشدیم. و ما فقط ساخت و ساز، ویلاسازی و خیابان سازی داریم. تا انسان به لحاظ فکری و شخصیتی توسعه پیدا نکند، نمی‌تواند توسعه ایجاد کند. دانشگاه مبدأ همه تحولات هست.
محمدی تبار در ادامه به نقش احزاب در توسعه استان پرداخت و گفت: ان موقع دانشگاه دماسنج سیاسی استان بود و یک نهاد مرجع بود و همه به آن نگاه می‌کردند.
وی افزود: سید باقر موسوی جهان آباد زمانی نماینده این استان بود که مهمترین نهاد برای او دانشگاه بود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سووالی در خصوص توزیع اعتبارات و اینکه تاجگردون اعتبارات را شهرستانی توزیع می‌کند، گفت: از وقت آمدن آقای تاجگردون سطح بودجه استان چندین برابر رشد کرده است و شما با یک تحقیق کوچکی به این نتیجه می‌رسید. آقای تاجگردون سهم اعتبارات استان و گچساران را از اعتبارات ملی و کشوری گرفت. و برخی قوانین را احیاء کرد. تاجگردون بودجه استان را افزایش داد.
محمدی تبار با بیان اینکه من سخنگو آقای تاجگردون نیستم، گفت: اعتبارات سد تنگ سرخ قبل از آقای تاجگردون یک و یا دو میلیارد تومان بود که به 20 میلیارد تومان رسید.
وی با بیان اینکه من اولین فعالیت سیاسی‌ام را با آقای بهرام تاجگردون و سید باقر موسوی جهان آباد شروع کردم، در پاسخ به سووالی آیا بهرام تاجگردون از غلامرضا تاجگردون حمایت کرد، گفت: اگر بهرام تاجگردون از آقای غلامرضا تاجگردون حمایت نمی‌کرد، من هم حمایت نمی‌کردم. کسی بهتر از تاجگردون نبود، حتماً حاج بهرام از ایشان حمایت کرده است.
وحید محمدی تبار فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نظر معنادارش را در باره رضاتوفیقی، ستار هدایت خواه، محمد بهرامی، سید محمد موحد، قادر لاهوتی، مهدی روشنفکر، غلام محمد زارعی، عدل هاشمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاجگردون و... داد.
وی در پاسخ به سووالی بیان کرد: پیمانکاران ما بیشتر به نان و نوا رسیده‌اند تا فعالین سیاسی. باید منیت‌ها و خودرأی‌ها باید از جامعه دانشگاهی، اداری، مهدکودک‌ها و ... بیرون برود. ما باید از نظر شخصیتی پیشرفت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دانشگاه باید به دور از هر حاشیه ای به وظیفه ی خود که همانا آموزش .تولید علم .و تلاش برای تبدیل آن به ثروت عمل کند نه اینکه دنبال حاشیه‌ای های بی مورد باشد اتفاقا الان دانشگاه یاسوج در وضعیت بهتری نسبت به دوره های قبل قرار دارد
m.pana
United States
سد تنگ سرخ برای تآمین آب شیراز است و احداث این سد موجب نابودی شهر یاسوج خواهد شد.زیرا قسمت عمده آب رودخانه بشار با احداث سد تنگ سرخ، از دسترس مردم‌ یاسوج‌ خارج می شود. کسانیکه تلاش در احداث سد تنگ سرخ یاسوج دارند و اعتبار آنرا افزایش داده اند فقط با هدف به نابودی کشاندن یاسوج‌ و محیط زیست آن است. این کار آگاهانه انجام شده و با زد و بندهای سیاسی می خواهند آب را بتاراج ببرند.
پيمانكار
Romania
دوست عزيز وحيد محمدي تبار ما به بازوي خود نان ميخوريم و شما با لابي و سياسي كاري من از زمان دانشجويي با شما اشنا هستم و نوع نگرش وشيوي رفتاري وحتي سطح علمي شما را ميدانم عزيز دلم ما پيمانكاران مخصوصا در اين استان هركس ميخواهد حرفي بزند از نماينده مردم بگير تا يك كارشناس معمولي چون چيزي براي گفتن ندارند و عملكردي هم تا كنون از انها مشهود نبوده ديواري كوتاه تر از پيمانكاران پيدا نميكنند تا تقصيرها را گردن انها بيندازند عزيز دلم اين گنده گويي ها را جايي بزن كه مردم شما را نشناسند شما كه الحمدالله مجري دولت تدبير واميدي حتما مشكلات اقتصادي تورم و روابط خارجي و ناتواني شما دولتمردان هم تقصير ما پيمانكاران است دوست عزيز ما هم مثل شما دانشگاهي بوديم بر عكس شما هر شب هم درس ميخوانديم و اخرش وقتي امديم بيرون با توجه به اينكه رشته فني بوديم نتوانستيم كارمند دولت بشيم رفتيم به دنبال كار از وكارافريني حالا شما شديد مدير كل و ماهم شد پيمانكار بعد هم بجاي حمايت شما ماييد وحرف....ميزنيد
سجاد باوند
United States
تمام سخنان آقای محمدی تبار به دور از واقعیت است . چیزی که درراین دولت برای همه ملموس است و غیرقابل انکار.کدام شفافیت دردولت وجود دارد مگر محرمانه ترین دولت لقب نگرفته ..کدام تمکین به قانون بخصوص کنواسیون های خارجی تحمیل شده .چیزی که من نوعی بخصوص از اصلاحات در این دولت دیدیم و شاهد هستیم جز براندازی کاری ندارند.چرا که ازمشخصه های اصلاحات واقعی یعنی آینده نگری که اصلاحات امروزی اصلا ندارند .فارغ از تعصب سیاسی همان تعبیر امام خامنه ای که اصلاحاتی که از اصول پیروی نکند و اصولگرایی که به دنبال اصلاح نباشد هر دو محکومند به نابودی .مشکلات کشور از وقتی شروع شد که جناب هاشمی رفسنجانی بیان داشتند انقلاب تمام شده و دولت را به سمت اشرافی گری هدایت کردند.وقتی که جناب خاتمی با اصلاحات آمدند وکلمه آزادی که درجامعه فقط به آزادی ظاهر خلاصه شد و....خلاصه اینکه جمهوریت.اسلامی .مشروعیت .آزادی .قانونمندی.چیزی است که در این ۴۰سال بر هیچکس پوشیده نیست .چیزی که آلان امثال محمدی تبار از همین فضا استفاده میکند و صحبت هایی میزند که بدور از واقعیت است این انقلاب با مردم .قانون و جمهوریت زنده شد و باهمین روش هم ان شالله ادامه پیدا میکند.
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
درود برمهندس محمدی تبار دوست و هم دانشکده ای و
به تعبیری یار دبستانی من ..
ایشان پرچمدار جنبش دانشجویی در استان
در سال ۷۷ با دعوت نظریه پردازان ملی به دانشگاه یاسوج
و بابت اکتیواسیون انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یلسوح به ریاست وحید محمدی تبار نام دانشگاه یلسوج و نام استان ما بعنوان استان نواندیش استان پویا
با دانشجویان روشنفکر در تمام ایران و رسانه ها شناخته می شد به واسطه وحید محمدی تبار
ایشان بابت این از خودگذشتگی ها و فعالیتهای آزادیخواهانه بسیار هزینه داد و شکنجه ها شد
خوشحالم که اکنون جو آرامتری برای ابراز عقاید داریم
و برای امثال محمدی تبار ها آرزوی توفیق و سلامتی داریم‌‌..
Iran, Islamic Republic of
جالبه یعنی یه نفر نظر نداده یا اجازه انتشار ندادید.... شفافیت اطلاعات؟!؟!!!!!
ببینم همین یه نظر را منتشر می‌کنی...
وحید کوتاه بیو...
محمد
Iran, Islamic Republic of
به نام حق
استادشیرمادرت حلالت بلاخره شماامدید حرف دل مردم باسواد روزدید طایفه گرایی قوم گرایی کاملا اشتباه است ودانشگاه یاسوج خوش نشین برلب ساحل رودخانه بشار خفته ودیوار بلندی بین ما کارگران وخودش کشیده یاچشم برروی تنگناهای مردم بسته اندیاهم عواملی شایدامکان به ایشان نمیدهد یاشاید بیشترازاین درچنته ندارند.
سعيد يتسوج
Romania
حيف دانشگاه نباشه كه تَو ميايي اظهار نظر ميكني در خصوص دانشكاه
سعيد يتسوج
Romania
حيف دانشگاه نباشه كه تَو ميايي اظهار نظر ميكني در خصوص دانشكاه
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای علوی خیلی جوانان مستعد هستند که با سوادتر و دغدغه انقلاب و نظام دارنند با این حالی حتی در دولت اصولگرا ویزا شرکت در ازمون برای بورس دکتری به اونا داده نشدبا زحمت خودشان دکتری گرفتند هنوز هم این شاخه به اون شاخه نشدند روی اعتقاداتشون هستند
بامیشیخی
Iran, Islamic Republic of
وحیدجان/
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود واقعا. جناب وحید محمدی تبار
کریم
Iran, Islamic Republic of
بله کارهای عمرانی دانشگاه یاسوج وساخت سالنهای ورزشی ومدرسه سازی همه در دوران دولت آقای احمدی نژاد بوده
Iran, Islamic Republic of
(: ما در توسعه مدرنیزاسیون پیشرفت کردیم، اما خودمان مدرنیته نشدیم. و ما فقط ساخت و ساز، ویلاسازی و خیابان سازی داریم. تا انسان به لحاظ فکری و شخصیتی توسعه پیدا نکند...).اگه به این جمله خودتون اعتقاد دارین پس به آقای تاج گردون اشاره کنید که بیشتر بفکر توسعه انسانی و فرهنگی باشه..
مسلم عادلخانی( فروزان)
Iran, Islamic Republic of
با سلام
سپاس و درود فراوان خدمت مرد بزرگ .
مردی که وقتی لب به سخن می گشاید هر مخاطبی فارغ از هر طیف و جناحی را وادار به گوش گرفت و یا خواندن آن مطالب می کند.
وجودت مایه افتخار
من الله توفیق.
کلاکرو
Iran, Islamic Republic of
اولا اعتبار تنگسرخ برای گشایش سدشیوبودکه اب تنگ سرخ را به شیراز وشیودرشهرستان رستم را به باشت گچساران بدهند که این هم اوت شد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی تبار اعتبارات نماینده بویراحمد خودش گرفته
زندی
Denmark
کسی صلاحیت اظهارنظر درباره جایگاه علمی دانشگاه یاسوج رو داره واقعا؟
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
درود
نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1