تاریخ انتشار
جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۴۰۷۴۱۱
در گفت‌وگو با خبرنگارن:

انتقاد فعال فرهنگی کهگیلویه از برگزاری یادواره‌های ایلی و طایفه‌ای شهدا؛ شهدا بر برداشتن مرزهای تفرقه افکنانه تاکید دارند

۹
۰
انتقاد فعال فرهنگی کهگیلویه از برگزاری یادواره‌های ایلی و طایفه‌ای شهدا؛  شهدا بر برداشتن مرزهای تفرقه افکنانه تاکید دارند
کبنا ؛فعال فرهنگی کهگیلویه برگزاری یادواره‌های قومی و ایلی را خلاف آرمان شهدا خواند و گفت: این گونه برنامه‌ها که با استفاده از عناوین قومی و ایلی برگزار می‌شود به وحدت و همدلی جامعه آسیب وارد می‌کند.
به گزارش کبنا از دهدشت، سید کمال‌الدین دولتخواه در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: گرامی داشت و ارجگذاری به مقام والای شهدا رسالت و وظیفه همه دستگاه‌ها و دلسوزان فرهنگی است اما نباید اجازه داد این مهم دچار انحراف شود و برنامه‌هایی با محوریت و نگاه سیاسی و یا قومی چنین موضوعی را به حاشیه بکشاند.
وی با بیان اینکه بافتار و ساختار استان قومی و ایلی است که می‌تواند تهدیدها و فرصت‌هایی را به همراه داشته باشد اضافه کرد: قومیت بخشی از واقعیت جامعه است که متاسفانه برخی تعصبات از این ناحیه به جامعه ما آسیب جدی وارد کرده است و از موانع اصلی توسعه بوده است و در سال‌های اخیر شاهد تشدید این شبه گفتمان بوده‌ایم.
این فعال فرهنگی در ادامه در نقد قوم گرایی در استان بیان داشت: در موقع حرف و سخنرانی همه ما منتقد مسائل و مشکلات قومی و منطقه‌ای هستیم اما متاسفانه اکثراً در عمل مبتلا به آن هستیم و حتی فضاهای علمی و فرهنگی را نیز درگیر این موضوع کرده‌ایم.
دولتخواه کشاندن مسائل و مرزبندی‌های ایلی و طایفه‌ای به حوزه شهدا و ایثارگران را بسیار خطرناک عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا با شعارها و محدودیت‌های ایلی و طایفه‌ای با هر نیت و برنامه‌ای پذیرفتنی نیست و نباید اجازه داد چنین برنامه‌ای به یک رویه تبدیل شود و بزرگان استان باید نسبت به این اتفاق حساس باشند و جلوگیری کنند.
سرپرست سابق بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه افزود: اینکه خانواده‌ها و وابستگان برخی شهدا برنامه‌های محدود و مربوط به خود داشته باشند موضوعی نیست که ما نسبت به آن نظری داشته باشیم بلکه ورود دستگاه‌های دولتی و حکومتی در نقش متولی برنامه‌هایی با برچسب‌های قومی می‌تواند شان و جایگاه شهید و شهادت را خدشه دار کند.
دولتخواه به وصیت نامه و پیام شهدا اشاره کرد و گفت: اگر به پیام شهدا دقت کنیم همه آنها بر برداشتن مرزهای کهنه و تفرقه افکنانه در درون جامعه دینی تاکید داشته‌اند و اینکه امروز برخی‌ها دنبال برنامه‌هایی با محوریت قوم، ایل و طایفه هستند می‌تواند عدول از شعار و هدف باشد.
وی در پایان از فعالیت‌های و برنامه‌های برخی دستگاه‌ها از جمله سپاه و بنیاد شهید در استان به عنوان دو نمونه موفق یاد کرد و تصریح داشت: خدمت به شهدا مرز و دستورالعمل نمی‌شناسد اما برای تسهیل در برنامه ریزی و برگزاری همایش‌ها و یادواره‌ها برخی تقسیمات کشوری و اداری تعریف شده است که در چهارچوب این تقسیمات دستگاه‌ها و نهادها باید برنامه‌های خود را به پیش ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کهگلویه بزرگ
United States
با سلام درزمان سرپرستی شما اختلاف نبود؟وچرا ....
Iran, Islamic Republic of
سخنان الان شما سخنان خوبی هستند آقای دولتخواه...ولی ما یادمان نرفته که هر مسابقه ورزشی و .... در شهرستان کهگیلویه فقط به نام جام ورزشی شهید دولتخواه برگزار می شد.. شما فقط خوب بلدید انتقاد کنید
محسن.نیک بخت
Iran, Islamic Republic of
اقای دولت خواه جنابعالی که سرپرست بودی خود با دولت تدبیر امید. این راه میرین و نشان دادین زمانیکه یادواره برای شهدا میذاشتیت و تو از اون پسر جانباز که رفقیت و همکارت بود تقدیر میکردی و اونم هم از تو
کلا انگار بنیاد شهید شده بود . و بقیه دیگز هیچ.....
و بقیه خلتواده شهدا فقط اومده بودن شماهارو ببین و شماهارو ..پس تو یکی که این راه رفتی زیاد حرص نخور
بعد یکم هم فکر کن چرا در دوره سرپرستی خودت به عنوان پسر شهید که باید حامی خانواده های شهدا باشی ولی با خیلی از پسران شهدا یا دعوا بود تو بنیاد و خیلی هارو هم از پ.
شهروند روستایی
Iran, Islamic Republic of
حرف کاملا درست و به جایی است!
هر روز تحت هر عنوان مرزهای قومی و طایفه ای پررنگ تر و مسائل و حواشی و رانت و فساد به واسطه این مساله بیشتر
مدبر
Iran, Islamic Republic of
جناب فعال فرهنگی این صحبت شما خودش موجب تفرقه است/ ایل و طایفه در استان ما معمولا نماد اتحاد و هبستگی است و قویترین نمونه اونو میتونید در مراسمات فاتحه خوانی ببینید.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
زنده نگه داشتن یادشهداکمترازشهادت نیست(امام خامنه ای)
وگرنه خیلی به فکروحدت نیستی ازطرفی وقتی کارگزاران مثل دوره مسئولیت برگزاری یادواره ندارندمردم خوددست بکارمی شوند
فضل الله استوی
Iran, Islamic Republic of
مهره ی سوخته ای بیش نیستی آقای
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
جناب دولتخواه، مثلا تو اصلاح طلبی. خداوکیلی یه بار یه مطلبی بنویس و معنی واقعی اصلاح طلبی را تشریح کنید. قول میدم اگر توانستی خودت و حامیان اصلاح طلبی در کهگیلویه همچو کاری بکنید به شما یه جازه بدم. تو که مثلاً تئوریسین اصلاح طلبی هستی که اتاق محل کارت را کرده بودی پاتق چهره فرسوده و پوسیده اصلاح طلبی کهگیلویه؟ تمام برنامه های شهدا . تو که در مناسبتهای مختلف بال راست مرد رفوزه اصلاح طلبی شهرستان بودی. مگه یادت رفته که روز تودیع ما تکیه گاه را منطقیان نام بردی و اسمی از شهدا نبردی؟. همچو جایگاههایی و یه همچو حرفهایی
محسن .نیک بخت
Iran, Islamic Republic of
اقای دولت خواه اولین کسی این راه رفت خود شما بودی
یادمان نرفته هر مسابقه ورزشی اویل دوره شما ب عنوان کارمند بنیاد شهید برکزار میشد با نام دولتخواه
بعد این مدت کوتاهی که سرپرست بودین تو یادواره ها همه می اومدن فقط یا اسم دولتخواه بود یا هم اون دوست عزیزت که کارمند ینیاد بود انگار فقط شماها بودین خانواده شهدا و بقیه نظاره گر شماها
تو فقط بلدی خوب حرف بزنی یکم هم به عمل کردنت تمرین کن و یاد بگیر
یا خق
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1