تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : ۴۰۷۱۴۳
کبنا از وضعیت امکانات استان کهگیلویه و بویراحمد در موقع بحرانی گزارش می‌دهد

به فکر معجزه نباشید

۶
۰
به فکر معجزه نباشید
کبنا ؛امکانات استان کهگیلویه و بویراحمد جوابگوی شرایط بحرانی نیست و ماشین آلات راهداری استان عمر 20 تا 30 سال دارند و اگر برف شدیدی در استان ببارد و راه‌های استان مسدود شود، امکانات کافی برای باز کردن محورهای مواصلاتی نیست.
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با آمادگی کامل به‌استقبال بارش برف و باران بی‌سابقه در 5 سال اخیر در روز 22 بهمن ماه رفتیم و دستگاه‌های عضو ستاد بحران تعامل مطلوبی با هم دارند.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله و جلوگیری از مشکلات احتمالی از قبل شده بود ولی باید بپذیریم که این‌گونه بارش‌ها محدودیت‌هایی را به‌همراه دارد.
فیلی کند شدن آهنگ زندگی به‌هنگام بارش برف و باران را با روزهای معمولی طبیعی دانست و گفت: عدم رعایت مسائل ایمنی توسط رانندگان، کاهش دید و لغزندگی جاده و معابر به‌هنگام بارش‌ها مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد همان‌گونه که در برف روز 22 بهمن در جاده «یاسوج ــ بابامیدان» بی‌توجهی چند راننده سبب ترافیک سنگین چندساعته در این محور شد.
وی بیان کرد: روز 22 بهمن بارش در بسیاری از محورهای اصلی استان از جمله «یاسوج ــ بابامیدان»، «یاسوج ــ شیراز»، «یاسوج ــ اقلید»، «یاسوج ــ سی‌سخت»، «سپیدار ــ دهدشت» و «مارگون ــ یاسوج» به‌صورت برف بود و امکان بازگشایی این محورها با توجه به ترافیک سنگین در یک زمان اندک کار سختی بوده است.
فیلی با تأکید بر اینکه «تا نیمه‌های شب در جاده‌های استان کنار راهداران و امدادگران حضور داشتیم»، ادامه داد: نباید کمبودها را در این زمینه نادیده گرفت زیرا با وجود داشتن دستگاه‌های سنگین و نیمه‌سنگین راهداری زمستانه با عمر مفید بالای  20 سال و 30 سال انتظار معجزه نمی‌توان داشت و جوابگو نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی 80 روستا در شهرستان‌های بویراحمد و دنا به‌دلیل بارش برف و باران ابراز کرد: راه ارتباطی این روستاها در کمترین زمان ممکن بازگشایی می‌شود.
فیلی در واکنش به این موضوع که در گذشته با وجود بارش برف بیش از 50 سانتی‌متر این مشکلات وجود نداشت، می‌گوید: در گذشته این میزان خودرو در محورهای مواصلاتی تردد نداشت و این میزان تقاضای سفر نداشتیم.
وی تأکید کرد: باور کنید امکانات به‌اندازه کافی نیست که هنگام بارش برف و باران به‌صورت همزمان بتوانیم تمامی محورهای مواصلاتی را بازگشایی کنیم.
داوود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارش بی سابقه برف در ۵ سال اخیر دلیل قطعی مکرر برق در یاسوج بود، می‌گوید: بارش برف سبب شکست پایه‌های برق شده است.
راهزادی اظهارداشت: بارش برف، طوفان و بادهای سهمگین در دو روز اخیر سبب شکستگی بسیاری از درختان و انداختن آن‌ها بر روی شبکه‌های برق  و شکستن پایه‌های فشار متوسط و ضعیف در برخی نقاط شهری یاسوج شده است.
وی با اشاره به اینکه شاهد قطعی برق در ساعاتی از روز در مناطق شهری یاسوج هستیم، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون  تمام  نقاط مهم و حساس شهری و روستایی در بویراحمد و دنا بویژه شهر یاسوج از نعمت برق پایدار بهره‌مند هستند.
راهزادی ابراز کرد: برخی نقاط به دلیل شکستگی پایه‌های برق و پارگی شبکه‌ها و کابل‌های کنتور ناشی از بارش شدید برف در خاموشی بوده که اکیپ‌های مختلف عملیات-اتفاقات پیگیر رفع مشکلات هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون 15 اکیپ عملیات-اتفاقات با حضور 60 نیروی عملیاتی مشغول رفع مشکلات هستند که امیدوارم در ساعات آینده قطع برق این مناطق نیز رفع و تمامی مشترکان از نعمت برق پایدار برخوردار شوند.
راهزادی تاکید کرد: عمده دلیل قطعی برق در یاسوج بارش بی سابقه برف در 5 سال اخیر بوده به گونه‌ای که در 5 نقطه شهری یاسوج پایه های فشار متوسط برق شکست و خسارت‌های را به شبکه‌ها وارد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دلسوز استان
Iran, Islamic Republic of
اقای فیلی باز هم بهونه حالا دیگه مردم مقصر شدن برادر جان به عمل کار براید نه به حرف
شهروند دلسوز
Iran, Islamic Republic of
جناب فیلی !
زمانی که تشریف آوردی، استاندار .که ایشون معاون وزیر بوده ، با خواهش آوردیم!!
مردم استان که هنر خاصی از شما ندیدند. در دو سه حادثه ی اخیر، فقط بحران تشدید شد، مدیریت بحرانی نبود !!!
خب چرا یک افق ترسیم نمی کنید برای نوسازی و بازسازی ناوگان مواقع بحران ؟؟؟ اعتبارات که دست خودتان است....
حداقل به اندازه نیمی از در ذهن مردم ، تلاش کنید.
هدف تخریب شما نیست، ولی باید بدانید که آیندگان شما را قضاوت خواهند کرد
حخاتل
Iran, Islamic Republic of
اقای فیلی سلام
اگه ممکنه نام خانوادگی خود را تغییر دهید
اخه فیلی هم شد اسم.
افشین
Iran, Islamic Republic of
نیاز به تغییر نام خانوادگی نیست.نیاز داره به کمی مطالعه که این نام نام یکی از طوایف بزرگ لر هست و همچنین کمی ادب که شما متاسفانه از هر دو مورد ...
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ضعیف سبب اینکاره. در گذشته تا یک متر برف داشتیم. جاده ها هام بدتر از الان. توجیه نکنید. مدیریت برق یاسوج بابد عوض بشه. با کوچکترین برف قطع شد
Iran, Islamic Republic of
یک برف 20 سانتی امده این همه بحرا درست کرده پایه های برق چرا باید به این وضعیت در بیان؟ مگه شما کارشناس نداید که درختها را از قبل ببرند و کوتاه کند؟ پایه برقی که یک برف سبک را تحمل نمی کند مسئولیتش با کیست چرا این نوع پایه ها استفاده شده؟ اینجا تا یک متر هم برف می امدد و این داستانها نبود چرا الان این وضع هست؟ کجای دنیا یک شبکه برق این همه قطعی و خرابی دارد؟ یک جا را مثال بزنید بگویید در این استان هم وضعشون مثل کما است واقعا تاسف بار است مکرا برق قطع میشه اون هم هر بار به بهانه های مختلف خود اینکه درختها کنترل شوند و پایه ها سفت باشند از وظایف شما است
دو روز قطع برق بود و اصلا هیچ گونه برف روبی هم توسط شهرداری انجام نشد تا خودش اب شد
عملکرد صفر هم نیست
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1