کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از وضعیت امکانات استان کهگیلویه و بویراحمد در موقع بحرانی گزارش می‌دهد

به فکر معجزه نباشید

24 بهمن 1397 ساعت 2:57

داوود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در این باره با بیان اینکه بارش بی سابقه برف در ۵ سال اخیر دلیل قطعی مکرر برق در یاسوج بود، می‌گوید: بارش برف سبب شکست پایه‌های برق شده است.


امکانات استان کهگیلویه و بویراحمد جوابگوی شرایط بحرانی نیست و ماشین آلات راهداری استان عمر 20 تا 30 سال دارند و اگر برف شدیدی در استان ببارد و راه‌های استان مسدود شود، امکانات کافی برای باز کردن محورهای مواصلاتی نیست.
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با آمادگی کامل به‌استقبال بارش برف و باران بی‌سابقه در 5 سال اخیر در روز 22 بهمن ماه رفتیم و دستگاه‌های عضو ستاد بحران تعامل مطلوبی با هم دارند.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله و جلوگیری از مشکلات احتمالی از قبل شده بود ولی باید بپذیریم که این‌گونه بارش‌ها محدودیت‌هایی را به‌همراه دارد.
فیلی کند شدن آهنگ زندگی به‌هنگام بارش برف و باران را با روزهای معمولی طبیعی دانست و گفت: عدم رعایت مسائل ایمنی توسط رانندگان، کاهش دید و لغزندگی جاده و معابر به‌هنگام بارش‌ها مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد همان‌گونه که در برف روز 22 بهمن در جاده «یاسوج ــ بابامیدان» بی‌توجهی چند راننده سبب ترافیک سنگین چندساعته در این محور شد.
وی بیان کرد: روز 22 بهمن بارش در بسیاری از محورهای اصلی استان از جمله «یاسوج ــ بابامیدان»، «یاسوج ــ شیراز»، «یاسوج ــ اقلید»، «یاسوج ــ سی‌سخت»، «سپیدار ــ دهدشت» و «مارگون ــ یاسوج» به‌صورت برف بود و امکان بازگشایی این محورها با توجه به ترافیک سنگین در یک زمان اندک کار سختی بوده است.
فیلی با تأکید بر اینکه «تا نیمه‌های شب در جاده‌های استان کنار راهداران و امدادگران حضور داشتیم»، ادامه داد: نباید کمبودها را در این زمینه نادیده گرفت زیرا با وجود داشتن دستگاه‌های سنگین و نیمه‌سنگین راهداری زمستانه با عمر مفید بالای  20 سال و 30 سال انتظار معجزه نمی‌توان داشت و جوابگو نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی 80 روستا در شهرستان‌های بویراحمد و دنا به‌دلیل بارش برف و باران ابراز کرد: راه ارتباطی این روستاها در کمترین زمان ممکن بازگشایی می‌شود.
فیلی در واکنش به این موضوع که در گذشته با وجود بارش برف بیش از 50 سانتی‌متر این مشکلات وجود نداشت، می‌گوید: در گذشته این میزان خودرو در محورهای مواصلاتی تردد نداشت و این میزان تقاضای سفر نداشتیم.
وی تأکید کرد: باور کنید امکانات به‌اندازه کافی نیست که هنگام بارش برف و باران به‌صورت همزمان بتوانیم تمامی محورهای مواصلاتی را بازگشایی کنیم.
داوود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارش بی سابقه برف در ۵ سال اخیر دلیل قطعی مکرر برق در یاسوج بود، می‌گوید: بارش برف سبب شکست پایه‌های برق شده است.
راهزادی اظهارداشت: بارش برف، طوفان و بادهای سهمگین در دو روز اخیر سبب شکستگی بسیاری از درختان و انداختن آن‌ها بر روی شبکه‌های برق  و شکستن پایه‌های فشار متوسط و ضعیف در برخی نقاط شهری یاسوج شده است.
وی با اشاره به اینکه شاهد قطعی برق در ساعاتی از روز در مناطق شهری یاسوج هستیم، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون  تمام  نقاط مهم و حساس شهری و روستایی در بویراحمد و دنا بویژه شهر یاسوج از نعمت برق پایدار بهره‌مند هستند.
راهزادی ابراز کرد: برخی نقاط به دلیل شکستگی پایه‌های برق و پارگی شبکه‌ها و کابل‌های کنتور ناشی از بارش شدید برف در خاموشی بوده که اکیپ‌های مختلف عملیات-اتفاقات پیگیر رفع مشکلات هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون 15 اکیپ عملیات-اتفاقات با حضور 60 نیروی عملیاتی مشغول رفع مشکلات هستند که امیدوارم در ساعات آینده قطع برق این مناطق نیز رفع و تمامی مشترکان از نعمت برق پایدار برخوردار شوند.
راهزادی تاکید کرد: عمده دلیل قطعی برق در یاسوج بارش بی سابقه برف در 5 سال اخیر بوده به گونه‌ای که در 5 نقطه شهری یاسوج پایه های فشار متوسط برق شکست و خسارت‌های را به شبکه‌ها وارد کرد.


کد مطلب: 407143

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/407143/فکر-معجزه-نباشید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1