تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۴۰۶۴۳۵
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

توضیحات «سید قدرت‌اله حسینی» در باره سخنانش در امیر ایوب و یاسوج و استان شدن کهگیلویه و بویراحمد

۳۲
۸
توضیحات «سید قدرت‌اله حسینی» در باره سخنانش در امیر ایوب و یاسوج و استان شدن کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سید قدرت الله حسینی‌بحرینی نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت اخیراً در شهر یاسوج و منطقه امیر ایوب رستم صحبت‌های را بیان کرد که اظهارات او بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی، رسانه‌ها و سطح جامعه داشت و واکنش‌های تندی هم از سوی برخی افراد نسبت به سخنان حسینی‌بحرینی را شاهد بودیم، به همین منظور با او در این رابطه گفت‌وگویی را انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد:

کبنا: جناب آقای سید قدرت الله حسینی بحرینی شما در مدت ۶ ماه اخیر چند نوبت سخنرانی در باشت، گچساران، امیر ایوب و یاسوج داشته اید که تبعات اجتماعی  و سیاسی داشته و تا حدودی به ضررتان تمام شده است از جنابعالی که فردی پخته و دارای سوابق مدیریتی مثبت با تحصیلات مقطع دکترا می‌باشید این نوع سخنرانی ها بعید به نظر می‌رسد، می‌توانید انگیزه خود را از این سخنرانی‌ها بیان کنید؟
با سلام و تشکر از جنابعالی و عرض ادب به محضر هم استانی‌های عزیزم.
 این طور نیست که همه سخنرانی های افراد پخته و با تجربه مدیریتی مثبت بدون ایراد و اشکال باشد به خصوص وقتی سخن، موضوعات اجتماعی سیاسی و تاریخی است بدون تبعات نخواهد بود سخنرانی باشت در یک فضای ملتهب و در میان جمعیت خشمگین که خود را محق می دانستند انجام گرفت یقیناً بیان برخی موارد ضروری نبود و برخی نکات،خوب تشریح نشد لذا نوع استنباط  از آن سخنرانی، تفسیرهای مختلفی را در پی داشت.
کبنا:اگر انتخابات استانی شود آیا آن بخش از طایفه جلیل که عواطفشان به دلیل سخنرانی شما جریحه‌دار شد به شما رأی می‌دهند؟
 در شرایط فعلی نه انتخابات استانی شده و نه اینجانب جزماً اعلام کاندیداتوری نموده ام.
کبنا: حالا اگر انتخابات استانی شد و شما هم کاندیدا بودید چی؟
ارتباط عاطفی ما محکم تر از آن است که یک سخنرانی غیر مغرضانه، اساس آن را ویران نماید.
کبنا: بعد از سخنرانی شما در باشت مطالب بسیار تند و مملو از توهین علیه جنابعالی و مرحوم پدرتان و سادات بحرینی در یکی از سایت‌ها آمده بود آیا آن را مطالعه نمودید نظرتان در مورد آن مطالب چیست؟
 بله آن را مطالعه نمودم، نویسنده آن تحقیقاً ریشه اصیل جلیلی ندارد و کارمند یکی از بانکهای مرکز استان است که در تقریر و تحریر موضوعاتی مشابه، قبلا در دادگاه محکوم شده است مواردی که مطرح نموده بود، کذب، تهمت و بهتان بوده و قابل پیگیری قضایی است لیکن حیثیت سادات بحرینی ما با شخصیت های برجسته ای مثل آیت الله سید عبدالله بهبهانی رهبر انقلاب مشروطه فرزند سید اسماعیل ابن سید نصراله، ابن سید محمد شفیع، ابن سید یوسف، ابن سید حسین، این آیت الله سید عبدالله موسوی بحرینی، مهاجر از بحرین، و آیت الله العظمی سید علی موسوی بهبهانی مرجع تقلید، آیت الله سید عبدالله بلادی بوشهری که بر اساس فتوای ایشان رئیس علی دلواری علیه انگلیسی ها قیام نمود، آیت الله الغریفی که سال‌ها تولیت بارگاه ملکوتی حضرت علی( علیه السلام) در نجف اشرف عهده دار بود خاندان زبرجد در شیراز، آیت الله سید محمد حسین موسوی رئیس حوزه علمیه بهبهان، سناتور سید اسدالله موسوی که چهار  دوره نمایندگی مجلس سنا را به عهده داشت و هیچ گاه نمازش ترک نشد و ده‌ها شخصیت دیگر با این گونه هتاکی ها مخدوش نمی‌شود.
کبنا: شما در امیر ایوب رستم در یک سخنرانی که بیش از پنج هزار نفر آن را شنیدند و یاسوج در تجمع بیش از ده هزار نفر، تحلیلی تاریخی در ارتباط با استان شدن کهگیلویه و بویراحمد داشتید و نقش سه طایفه جلیل، بابکانی و انصاری های ممسنی را پررنگ بیان نمودید عده‌ای آن مطالب را برنتافتند لطفاً توضیح کافی بدهید؟
 تاریخ این منطقه و جنوب کشور مبیّن این موضوع است که لر های جنوب به ویژه بویراحمد قومی سرکش، جسور، شجاع، مهمان نواز، غیرتمند و در جنگ‌های پارتیزانی اگر اغراق نکرده باشم در دنیا بی نظیر یا کم نظیر بوده اند. در حاکمیت خشن، بی‌رحمانه و سرکوب گر رضا شاه پهلوی، بویراحمد به فرماندهی کی لهراسب باطولی که از مادر، بابکانی  و داماد قایدگیوی ها بود با تکیه بر طراحی و محوریت شکرالله خان پدر عبدالله خان ضرغام پور، سرتیب خان پدر محمدحسین خان طاهری و غلامحسین خان پدر ناصرخان طاهری، خواب را از چشم ارتش پهلوی اول گرفت و اگر نیروی فکری و برنامه ریز فنی و علمی و هدفمند می داشتند، می‌توانستند ابتدا حاکمیت خود را بر جنوب، پس حوزه میانی کشور و در نهایت بر کل کشور تثبیت و تشکیل حکومت دهند.
 اما با کشته شدن کی لهراسب در پاییز ۱۳۰۹ بویراحمد سقوط کرد و دوران پر تلاطم و سختی را  تا سال ۱۳۲۰ شمسی گذراند. خوانین مذکور دو نفرشان در سال ۱۳۱۳ در تهران تیرباران و نفر سوم در تل خسرو که تحت سلطه نظامیان بود مسموم و بدرود حیات گفت.
کبنا: بعداً چه پیش آمد؟
پس از سقوط بویراحمد با حاکمیت نظامیان، علی خان و ولی خان قائدگیوی فرزندان شیرخان و نیرعلی تحرکاتی را علیه حکومت از خود نشان دادند ولی پایه های رژیم پهلوی محکمتر از آن بود که آنها بتوانند ضربه ای شکننده به حکومت وارد کنند. همزمان بهمنی ها در کوه سفید، غارون،  قلعه علا و  قلعه نادر علیه حکومت پهلوی قیام نمودند.  که با دخالت نیروهای بویراحمد، حرکتشان ناکام ماند.
کبنا:دوست دارم موضوع را تکمیل نمایید؟
 در حین جنگ جهانی دوم و سقوط رضا شاه در شهریور ۱۳۲۰ شمسی لرهای جنوب به خصوص بویراحمد نفس راحتی کشیدند و در تابستان ۱۳۲۲ با محوریت خوانین بویراحمد و قشقایی و با حضور فعال اکثریت طوایف بویراحمد پادگان سمیرم فتح و صدها قبضه سلاح به دست لرها و قشقایی ها افتاد. به دنبال این پیروزی جنگ های بین ایلی و طایفه ای از سر گرفته شد و مصیبتهای جانکاهی به وقوع پیوست. باوی ها بعد از قضیه سمیرم، به فرماندهی ملک منصورخان باشتی، پادگان گچساران و پاسگاه بوستان را خلع سلاح نمودند از ۱۳۲۰ تا ۱۳۴۱ در حوزه کهگیلویه و بویراحمد فعلی و ممسنی نوعی خودمختاری حاکم بود در پی موضوع انجمن های ایالتی و ولایتی در زمان نخست وزیری اسدالله علم و پس از آن اجرای اصول ششگانه محمد رضا شاه که طراح آن آمریکایی ها بودند. با مخالفت شدید علما در رأس آنان امام خمینی رحمة الله علیه، خوانین جنوب از جمله عبدالله ضرغام پور و پسرش خداکرم، ناصر طاهری، حسینقلی رستم (به صورت نامرئی)، فتح الله خان حیات داوودی و حبیب شهبازی (کومره سرخی) به عنوان طراحان قیام اقدام به تحریک طوایف زیرمجموعه خود نمودند. ارتش محمدرضا شاه تجمع بویراحمد را در دروهان سی سخت بمباران نمود پس از این اقدام ارتش، سران بویراحمد در برابر قرآن هم قسم شدند که یورش به پاسگاه ها و اماکن نظامی را شروع کنند.
کبنا: شنیدن ادامه مطالب برایم جالب است؟
 حمله به پاسگاه توتنده آغاز شد و سرگرد سید مرتضی فاطمی زاده و چند نفر درجه دار کشته شدند.
 و در ادامه؟
دامنه جنگ با حوزه رستم و پل بریم کشیده شد که تعدادی از سادات عنایی و تکیه و انصاری ها، قشون بویراحمد را همراهی نمودند ولی به دلیل هجوم فانتوم‌ها از مقر هوایی دزفول قیام کنندگان متفرق و خود را به روستای عنا رساندند.
کبنا: بعد از حضور قیام کنندگان در روستای عنای باشت چه شد؟
 فانتوم های اف ۴ و اف ۵ آنان را در روستای عنا مورد حمله قرار دادند و دامنه جنگ به ده بزرگ کشیده شد.
کبنا: آیا همه قیام کنندگانی که باعث سقوط پاسگاه توتنده شده بودند در ده بزرگ علیه دولتی‌ها حضور داشتند؟  
تعدادی از همان کسانی که عامل سقوط پاسگاه توتنده شده بودند به عنوان چریک همراه ارتش ژاندارمری و چریک‌های ایل باوی در ده بزرگ مستقر شدند.
 توپخانه ارتش هم در روستای گوهرگان سفلی مستقر بود و مسلسل ها را پایین تر از ده بزرگ در روستای بامی شیخی ها استقرار داده بودند.
کبنا:خود شما که در آن زمان کمتر از ده سال داشتید چه کار می‌کردید؟
 عشقمان جمع نمودن پوکه های فشنگ های ارتشی ها و چریک ها بود.
کبنا: در ده بزرگ  بیشتر چه کسانی علیه ارتش  ژاندارمری و چریک‌های باوی و بویراحمد می‌جنگیدند؟
چریک‌ها بیشتر  صحنه را با تیراندازی‌های ممتد شلوغ می‌نمودند و هیچگاه به دنبال درگیری خونین با مهاجمین نبودند. آنچه را در آن زمان شنیدم و در ذهنم حکاکی شده بیان می‌کنم. امیدوارم بعضی ها محاکمه ام نکنند.
الف: ناصرخان طاهری و نیروهایش
ب: جلیل ها و بابکانی ها که تعدادشان زیاد بود و بیشتر اسامی ملا غلامحسین سیاهپور و علی  آقا علی داد و آقا لهراسب فروزان بر سر زبان ها بود.
ج: انصاری ها که با تعدادی از سادات  ما در شرق ده بزرگ هم سنگر بودند و نام ملا عبدالمحمد انصاری را می شنیدم.
 د:  آن موقع نشنیدم ولی بعدها که در محافل بحث می‌شد از تامرادی ها ، از کی حبیب بهادر  و درویش علی رواز و برادرش علی خان اسم می بردند.
کبنا: معمولا جنگ در چه ساعتی شروع میشد؟
 معمولاً از ساعت ۴ عصر شروع و تا صبح ادامه داشت و گوش هایمان با ناله مسلسل ها و غرش جت ها و صدای وحشت زای  توپخانه ها کاملا مانوس شده بود.
کبنا: چه خاطره ی دیگری دارید؟
 اواسط اسفند ماه حدود ساعت ۹ صبح بود که فردی به نام عیازی (ایازی) پریداد  فرزند مرحوم خلیفه که قبلاً او را می‌شناختم و الان در چرام زندگی می کند نامه ای را از  طرف علی آقا علی داد( دایی ام)  آورده بود و آن را به سرهنگ صفوی یا سرهنگ دانشور ارائه داد.
 کبنا: موضوع نامه چی بود؟
 به نقل از پدرم، کاتب در آن نامه خطاب به سرهنگ، سوگند یاد نموده بود که هر چه کشته یا زخمی داشته اید با سلاح و مهمات ارتش و توسط چریک های باوی انجام گرفته است .
کبنا:بعد از این نامه چه شد؟
 ارتش ملک منصور خان باشتی را که لباس افسری به تن داشت تحت فشار قرار داد  و چریک های باوی خلع سلاح شدند.
کبنا: و در نهایت؟
 سرهنگ رضا ناجی با دو گروهان در نوگک و پرین رستم مستقر شده بود.
 کبنا:رضا ناجی کی بود؟
 فرمانده آن مجموعه بود، که بعدا به درجه سرلشکری رسید و در اوج انقلاب اسلامی، فرماندار نظامی اصفهان شد که پس از پیروزی انقلاب با حکم آیت الله خلخالی به جوخه اعدام سپرده شد.
 کبنا:نیروهای نازی چه اقدامی انجام دادند؟
 یکی از گروهان های او به فرماندهی سروان ریحانی فر به قصد تسخیر امیر ایوب و به قول خودشان قلع و قمع اشرار، راهی حوزه پس کوه جلیل شدند که در تنگ گجستان جلیل ها و بابکانی ها، نیروهای ناصرخان طاهری، انصاری ها، و تامرادی ها(کی حبیب بهادر) راه را بر آنان سد نمودند و اکثرشان به دیار باقی فرستاده شده‌اند.
کبنا: فرماندهی در گجستان به عهده چه کسی بود؟
 قبلا اعلام نموده ام، نکند قصد دارید، حکم تکفیرم صادر شود.
کبنا:چند نفر از جنگجویان در نبرد گجستان کشته یا زخمی شدند؟
 تنها کشته بویراحمد در آن جنگ مرحوم آقا لهراسب راد فرزند آقا موسی بابکانی بود که دایی عبدالله خان ضرغامپور، ناصرخان طاهری، کی لهراسب باطولی و کی حبیب بهادر بود.
 از زخمی ها کسانی که در ذهنم هست، ملا بهرام مندنی‌پور پدر (دکتر علی مندنی پور) که ده سال در شیراز حبس کشید. الامان حمیده  فر(اعلمون) بابکانی وخانطلا باقری  فرزند ملا پرویز جلیل خواهر زاده ملاغلامحسین سیاهپور.
کبنا:نهایتاً کار به کجا ختم شد؟
 عبدالله خان ضرغام پور در خرداد ۱۳۴۲ در شمال دهدشت( تنگ سپو) به دست عوامل حکومت ابتدا مسموم و سپس کشته شد.
ناصرخان طاهری، خداکرم ضرغام پور، فتح الله حیات داوودی، حبیب شهبازی، حسینقلی رستم و فرزندش جعفرقلی، عبدالمحمد انصاری و مدتی بعد ملا غلامحسین سیاهپور، غلامحسن محمدی پسرعمویش، حسنقلی فرخی خواهرزاده اش و ترکی اقلیمی در شیراز به جوخه اعدام سپرده شدند. حاجی رضایی حسین آبادی در زندان کریمخانی وفات نمود و عبدالله با شرونی به اتهام قتل سرگرد سید مرتضی فاطمی زاده در دروازه کازرون شیراز به دار آویخته شد.
کبنا: این موارد چه ربطی به استان شدن کهگیلویه و بویر احمد دارد؟
 پس از وقایع مذکور و به پیشنهاد ارتش ۱۶ نفره از سران بویراحمد که هشت نفرشان قائدگیوی بودند در تهران با  محمدرضا شاه ملاقات نمودند که سپهبد مالک فرمانده ژاندارمری کل کشور نیز حضور داشت.  تعدادی از آن ۱۶ نفر از جمله میرزا مجید موسوی، ملا ولی پناهی، آقا بیژن منصوری و حاج اسماعیل مظفری و ...  صحبت‌هایی داشتند که شاه و ارتش و ژاندارمری قانع شدند که کهگیلویه و بویراحمد فعلی از فارس و خوزستان منفک و تبدیل به فرمانداری کل شود و در سال ۱۳۵۴ به عنوان یک استان بر صفحه جغرافیای کشور نمایان شد.
کبنا: با وجودی که در آن زمان تنها شهری که از امکانات نسبی برخوردار بود، دوگنبدان بود چطور یاسوج به عنوان مرکز انتخاب گردید؟
 در بحث انتخاب مرکز استان، چون بویراحمد تاوان سنگینی داد و در واقع سران اصلی بویراحمد جانشان را از دست داده بودند لذا حق انتخاب با بویراحمد بود.
کبنا: فکر نمی کنید اگر در سخنرانی های امیر ایوب و یاسوج تند نمی‌رفتید، نیاز به این همه شرح و توضیح نمی بود؟
 من  به هیچ کس توهین نکردم. مگر مرحوم محمد بهمن بیگی  در یکی از کتاب‌هایش مطرح ننموده، بار جنگ بیشتر بر دوش طایفه جسور جلیل بود آیا او هم می خواست در انتخابات کاندیدا شود؟
کبنا: عده ای می گویند شما برای پیروزی در انتخابات آنگونه سخنرانی نمودید؟
 با کدام استدلال و براهین؟  کجای سخن من بوی انتخابات می داد؟  مگر قرار است انصاری ها در استان ما رای بدهند ؟ مگر بویراحمد خلاصه می‌شود در دو طایفه جلیل و بابکانی؟
کبنا: پس چرا نقش جلیل ها به بابکانی‌ها و انصاری‌ها را پررنگ نمودید؟
 اگر حادثه گجستان رخ نمی‌داد، شاه و ارتشیان آنقدر حساسیت نشان نمی‌دادند و آن همه افراد اعدام نمی شدند. در آن جنگ یک واقعیت تاریخی است که تمامی جنگجویان به جزء (کی حبیب بهادر) و ۵ نفر از نیروهای ناصرخان طاهری که به دلیل مجروح شدن ملا بهرام مندنی‌پور نتوانستند جنگجویان را همراهی کنند از سه طایفه جلیل، بابکانی و انصاری ها بودند لذا نمی توانستم اقدام آن سه طایفه را کمرنگ جلوه دهم، آنچه محرز می باشد اوج ماجرا درگجستان شکل گرفت  اگر گجستانی نمی بود  استانی هم به این نام  شناخته نمی شد.
کبنا: آیا لزومی دارد که این مسائل مطرح شود؟
  در هر حال  این وقایع بخشی از تاریخ استان ما است الان نه ستارخانی هست و نه باقرخان. نه انقلاب مشروطیت هست و نه علمای محوری آن روز، و نه سرداران ایل بختیاری. آیا نام آنان و نقش آنها را در حوادث گذشته کشور می توانیم کان لم یکن تلقی نماییم.؟ اگر بر این باوریم خیلی از کتب تاریخی را باید سوزاند و اکثر شخصیت های کشور را باید به فراموشی سپرد.
کبنا: بعد از سخنرانی در یاسوج مطلبی بسیار تند و غیر اخلاقی علیه شما نوشته شد آیا آن را مطالعه نمودید؟
  بله، آن را با دقت مطالعه نمودم.
کبنا: چقدر از محتوای آن برآشفته شدید؟
  اصلاً برآشفته نشدم. زیرا برای گرگ باران دیده این گونه موارد شکننده نیست البته از پاسخ برادرم سید سعادت الله به آن مطلب که بدون اطلاع من نوشته شده بود  ناراحت شدم. ایشان گاهی اوقات عنان قلمش را از کف می دهد و به دلیل استقلال فکری و روح آزاد اندیشی که دارد. مواردی را جسورانه می‌نگارد از جمله مطالبی که قبلاً علیه سخنان دکتر هدایتخواه و حجت الاسلام پناهی نوشته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی بحرینی
هنوز تاریخ را مطالعه نکردی .........استان شدن کهگیلویه وبویراحمد به مرکز یاسوج براساس شواهد عینی و در جلسه رسمی طی بازدیدی از سوی نماینده وزارت کشور و وزارت کشاورزی وقت پس از بررسی و با حضور سرهنگ میرزا محمدقلی موسوی..میرزا مجید موسوی و بهادر قنواتی از بهبهان و ... برگزار شد
نماینده بهبهان به حاضرین در جلسه پیشنهاد داد که بهبهان مرکز استان بشه و تا هفت سال حاضر بود که بودجه ای از دولت نگیرد و خود جوش مرکز استان را به شرطی که بهبهان باشد اداره نماید و اشاره کردند که مردم بویراحمد ......هستن اما غیرت سرهنگ میرزا محمد قلی موسوی مرکز را تغیر داد و با کلت خود به سمت نماینده بهبهان حاضر در جلسه کشید که.شما و اشاره به غیور مردان بویراحمد مطمئنم که بویراحمدی ها با حرف ها . ظرف 24 ساعت بهبهان را با .....نهایتا نماینده وزارت کشور با کنترل جلسه و میانجی گری خویش به سرهنگ موسوی فورا اعلام کردند یاسوج مر کز استان و همین الان صورتجلسه بشه و....
لطفا بیشتر مطالعه کنید .....و نیازی نیست که در حوزه تاریخ سیاسی اجتماعی استان نظر بدید ......
شیوا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر .و کبنای .پرور 😅
پیای بهمیی
Iran, Islamic Republic of
جناب سید بحرینی سلام

با توجه. بهتون حق میدهم که بهمیی را بهمنی نام ببرید و یک سئوال
دلیل سیاره بودن (پیاده نظام).در اون سالها که به کمک لشگر رضا شاه بر علیه بهمیی ها امدند چی بود ؟؟و کاش کشته شدن سلبعلی بیراحمدی و ولی پناهی را نیز بیان میکردید و اشاره ای به ریشه تاریخی.با بهمیی ها که رگ و ریشه ی این عداوت در بکارگیری و‌نگاه مدیران امروزی و روشنفکرانی همچون. وجود دارد کی تمامی دارد . دوره لشگر کشی و‌خان بازی بپایان رسید و شما اسب خود را نعل کردید تا با اسطوره پروری به مجلس بروید .راهتان به ترکستان است
صادق،اسپر،ن،اهواز
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای حسینی
باسلام
شایدبتوان استارت استان شدن کهگیلویه وبویراحمدرادرزمان دهه ی اول قرن چهارده شمسی فعلی یعنی سالهای 1300تا1309 همان سالهای اول قیام مردم استان فارغ ازهرقوم ونژادی برضدرژیم پهلوی اول زدهمان دهه ای که منتهی شدبه حماسه پرافتخار استان یعنی جنگ تنگ تامرادی به رهبری جنگجویی ازتباراریوبرزن کی لهراسب باطولی،
چراکه اولا ان حماسه بینظیرباعث اعتمادبنفس مردم زجرکشیده والبته باصلابت وشجاعت استانمان شد،
ودوماباعث وحدت ویکپارچگی شیرزنان وشیرمردان استانمان شد،
وسوماازان تاریخ وان دهه ای که ذکرشدنام قوم لر کهگیویه ای وهمینطوربویراحمدی برسرزبان سردمداران رژیم پهلوی جاری شدچراکه تاان زمان مارابیشتردرمجموعه لربختیاری میدیدندوالبته این دلایل وسخنان نافی عظمت وبزرگی جنگ گجستان وافرادنامبرده نمیشود،
جناب حسینی عزیز
بیان داشتیدکه درسال ۴۲خوانین وبزرگانی که نام بردیدرااعدام کردندوپس ازان واقعه که منجربه پیشنهادارتش ودیدارخوانین نامبرده باشاه شدتصمیم به شکل گیری استانی بانام فعلی ونتیجتاًوابتداًمنجربه ایجادوتشکیل فرمانداری کل درسال ۵۴شد،
ایادراین فاصله ۱۲ساله هیچ گونه قیام عملی دیگراتفاق نیفتادوایاان دوازده سال که ازقضامصادف باتبعیدامام خمینی( ره)ودیگرحوادث مرتبط باخواسته وخواسته های انقلابی مردم ایران نقشی دراستان شدنمان نداشت البته که استان شدن مادران زمان فقط اسمی بیش نبودوبیشتربرای خنثی کردن حوادثی که درکشورودرمیان مردم دیارمان درمرتبط باانقلاب درحال وقوع وشکل گیری،ان تصمیم اتخاذشدالبته که درسال ۴۱و۴۲ وازحوادث ان سال همزمان باقیام عشایرجنوب وبویراحمدی هابه واسطه ان اعتمادبه نفسی که دردهه ای که گفتیم توسط سردارنام اور اریوبرزن زمان خویش کی لهراسب باطولی درکالبدمردمان دیارمان و تمام شهروروستاهایمان دمیده بودنمیتوان هم به سادگی گذشت،
ودرپایان یادوخاطره همه دلیرمردان وشیرزنان ،اریوبرزن هاوسورِناهاویوتاب های استانمان که تک تک شان باعث افتخاروسربلندی مان شدند گرامی باد.
وهمینطوریادوخاطره حماسه سازان ودلیران جنگ تنگ تامرادی وتنگ گجستان که چونان خورشیدعالم تاب برتارک سرزمینمان می درخشدگرامی باد.
( سورِناویوتاب :خواهروبرادری که شجاعانه درمقابل لشکرکشی یکی خلفای عباسی ایستادندوباعث شکست وخواری ان لشکرشدن که بنابرروایتی قبران خواهروبرادرهمین دوگورودوپامیباشد ).
Iran, Islamic Republic of
کی لهراس باطولی استان ساخت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بنازمت سیدشجاع ونترس وشناسنامه استان همه می دانند که تونترس شجاع وعادل هستی ودرزمان نمایندگیت هیچ چیز برای خود وفامیلات واقعانخواستی
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود برخانواده ایثار گر حسینی انقلابی های قبل از انقلاب
سپیدان بویراحمد فخراحمدی عنایی
Iran, Islamic Republic of
فارغ ازهمه مسایل سیاسی که گاهی بابی انصافی وبعضاباحب وبغض وازروی جهل ونااگاهی ویاتعصب وغرض ورزی درمورد سیدقدرت حسینی بیان میشودایشان رابایددرزمره مردانی بزرگ که اهل هوش وذکاوت وتدبیرومنطق وقلم شیواوبی نظیرحداقل دراستان مادانست که معمولابه دورازتعصب وحب وبغض بصورت صریح وشفاف ودقت نظربالاواطلاعات جامع وکامل که بخش عمده ان ذاتی ودرشخصیت ارام وکاریزمای ایشان نهفته است سخن میگویندحقیقتاسیدقدرت رابایدتاریخ دانی جسوروشجاع ونویسنده ای شاخص وچهره ای مهربان ودرعین حال جدی وباهوش دانست که درتاریخ استان ماماندگاروتاثیرگذارومنشاخدمات گرانبهایی دانست که عشق وعلاقه ایشان به بویراحمدی هاکه افتخارخواهرزادگی انهاراداردوباوی هاکه ازایل وتبارشان هست انکارناشدنی است تواضع وتدبیروعزت واقتداروحکمت ومصلحت درچهره زیباومنورایشان موج میزند ازاده سیاسی وجانبازسرافرازانقلاب اسلامی وبرادرشهیدوخانواده ایثارگرایشان که موردتمجیدرهبرفرزانه امت قرارگرفتندباعنوان سلام برخانواده مجاهدومقاوم حسینی
حخها
Iran, Islamic Republic of
اقا دست بردارید از اینکه من و مت و من
من انم که رستم بود پهلوان
یه فکری به حال بیکاری و فقر و فساد و فحشا و طلاق و اعتیاد و دزدی و اختلاس کنید.
رحمانی فر
Iran, Islamic Republic of
درور بر سید قدرت مرد علم و درایت. حضرت عباسی بهت رای ندادم ولی از این مطلب و اطلاعاتت لذت بردم.
Iran, Islamic Republic of
گرگ بالان دیده صحیح هست
لاهوتی
دشت مور
United States
اقای حسینی چرا داری اسطوره سازی میکنی، سیاست واین رایی که میخای ایطور جمع کنی،والله میخواستم دراین انتخابات سنگ تمام بزارم درحمایت ازشما،ولی داری اسطوره میسازی،این کارو نکن،که داری .
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
گرگ باران دیده؟!
بیشتر مطالعه کن دوست من.اگر عین گفته سید باشه وامصیبتا!
حسنی
Iran, Islamic Republic of
أحسنت به اطلأعأت قدیممی موثق که به همه دأدید
متفکر
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و ادب
جناب اقای حسینی بحرینی
سخنرانی ها و مصاحبه های شما را گوش دادم و خواندم
در تعجبم که شما نماینده مجلس هم بودی!
برادر عزیز
این حرفای خاله زنکی چیست که میزنی
ایا غیر از اینا چیزی در چنته نداری
کمی تفکر
کمی تامل
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خدمت آقای سید قدرت حسینی عرض میکنم شما که.دین ودینداری میزنید وجز طیف اصولگرا هستید وازنظر شماوجریان شما خوانین. چرا درحال حاضر به تمجید از آن ها میپردازید.مگر آنها .تحلیل شما با هیچکام از عقاید شما سازگاری ندارد وبه نظر میرسد یک فریب انتخاباتی باشد. درباشت ودر مراسم مرحوم کرامت حسنی به جلیل حمله کردید وگفتید که آنها درمنطقه ما نبودند وحقی از این ولایت ندارند که البته هم درست فرمودید ولی سرحرف خود بمانید حتی اگر طایفه جلیل یک رای به شما ندهند
امین پور
United Kingdom
مطالبی که در مورد استان شدن کهگیلویه و بویراحمد نوشته است دلیل بر عمق کم سیاسی و بچه گانه و بیشتر شبیه جوک میباشد .
باشت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسینی در همین مصاحبه نقلی از مرحوم پدرت کردی که چریک های باوی مردم بویر احمد را کشته یا زخمی کردند . آقا سید شما اگر امروز جایگاهی بدست آورداید مدیون سبد رای مردم باوی هستید .شما تا دیروز در محافل خصوصی بزرگان باوی برای سبد رای کارد میگرفتی اما شنیدی که انتخابات استانی شده پرچم بویراحمد را بالا میبری .آقا سید برای آینده استان مظلوم برنامه ارائه دهید نه متیل ملا نصردین را تعریف کنید.برادر بزرگوار این بار مردم به وزن صداقت گفتار و پندارها رای میدهند
Ukraine
از مادر زائیده نبود با بویراحمد مقابله کنه برو تاریخ بخون
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت سیدجان
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
درود بر سيد قدرت الله حسيني بحريني مرد با صداقت و دانا
جملات بسيار شفاف و زيبا كه واقعا به دل مينشيند.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام کبناچرامتنهای دیروزصبح رادردفاع ازمطالب اقای حسینی نزدیدشما که اینطوری نبودیدمنتظریم همه متنها وکامنتهارابرای حفظ بی طرفی وعدالت واحترام به مخاطب بزنیددرودبرسیدقدرت
مورخ محلی
Iran, Islamic Republic of
این همه تناقض در سخنرانی هایت یکبا. را میکوبی به خاطر رای باوی وبعد انتخابات استانی واینهمه از بویراحمد گفتن ،حق بدهید شهروندان قضاوت کنند ،برخی از اطلاعات تاریخی غلط است و ادرس اشتباه داده اید ،هدف این مصاحبه جمع کردن ،که بدترش کرده
محراب
Iran, Islamic Republic of
با سلام برسید محترم اولا درسته که حوادث سال ۴۲ باعث ایجاداستان شد ومدارک معتبرازجمله کتاب ارتشبداریانا فرمانده ان عملیات که دردانشکده افسری تدریس میشودودران اولین پیشنهاد به ایجادمراکز شهری وصنعتی داده شده دلیل محکمی برای ان میباشد ثانیا پیشنهادمیشود به جنابعالی وسایرکاندیداها که زیادوارد این مبا حث تا ریخی بصورت جزییات نشویدوبیشتر به برنامه هایتان درخصوص عمران وابادی ومسایل روزاستان بپردازید ارزوی موفقیت شما را دارم
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آقایان همگی. طائفه فلان طائفه بهمان جنگ چه و چه . نتیجه چه خواهد بود توسعه ی فضای آموزشی و ارتقای فرهنگ ؟ تا کی دل خونمان از بی فکری ها و واپسگرایی های شمایان به درد باشد . این سخنان بر ارتقا بار علمی نوه و نتیجه ی کدامیک تاثیر گذار خواهد بود .
موضوع جامعه ی ما این است روشن فکران ! نخبگان!؟
اهواز
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای حسینی
درنقل اینکه شما وخانواده شما جسور ، بی باک وصادق هستید زیاد شنیده بودم ولی اینکه در این برهه انتخابات چنین صادقانه وشجاعانه به انتقال تاریخ پر رمزوراز استان به نسل جوان پرداخته اید قابل ستایش است
امروز به مرور واقعه طرحی جهت تغییر نام استان کهگیلویه وبویراحمددر دوسال گذشته پرداختم و رابطه طراحان را با کسانی که در کنار ارتش رژیم شاهنشاهی برعلیه مردم غیور استانم برای نابودی جنگ اوران نام اشنا تلاش کردند وخائنانه به مردم استانمان خیانت کردند خیلی نزدیک یافتم
ممنون که با اطلاعات تاریخی دریچه جدیدی برای شناخت بیشتر ادمها وجریانات استانمان از گذشته تا به امروز بر من گشودی.
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که آقای حسینی میفرماید فانتو f4 و f5 در خدمت ارتش بوده؟؟؟؟؟؟؟ بابا چقدر اووووووووووو بس کنید دیگه فکر میکنید ملت ... توضیح میداد که چطوری گرفتش البته میتونید از دوستان اون موقع آموزش پرورش باشت بپرسید
چریک
Iran, Islamic Republic of
قیمت اسلحه شکاری چنده الان؟البته از نوع مجازش.کو ایچو.من انم ک رستم بود پهلوان.در حکومت اسلامی و در مشی انقلابی ،.دوسرچوب را گرفتن جایی نداره.حوادت دهه چهل.د کن بعد از شصد سال.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بنظرم اقای قدرت حسینی ،جایگاه قوی ومناسبی در نزد مردم ومنطقه گچساران وباشت ندارد.چه برسد بقیه استان.هرچند ایشان یک مهره حتی استانی نیستند چه برسد ملی.وحتی علمی وانهم در نوع خاص نیستند.بنظرمیرسد در نظام انقلابی واسلامی. جایگاه نمیتواند داشته باشد.یا اگر. ،تداومی نخواهد داشت.مردم ایران بصیرت دارند،یک بصیرت انقلابی.تفاوت مالک اشتر وابوموسی را میدانند.ابوموسی هم جهاد وهم تدین داشت اما مرد صداقت واستقامت نبود.اقای حسینی معلوم.،اصولگرا یا اصلاحطلب.بی شک امثال ایشان هرچه دارند وشدند از برکات انقلاب ونظام است.پس شایسته است برای استحصال منافع ومقبولیت دست ب دامان عناصر مغایر با نظام نشوند.شاید اگر انقلاب بجای 57در37بوقوع میپیوست .دردهه40روی انقلاب .د .چون قرار نیست هر مبارزه وتقابلی با طاغوت مشروعیت داشته باشد.همانطور ک منافقین وتودای ها ومارکسیست ها وکمونیست ها و...در تقابل با طاغوت،مشروعیت ومقبولیت نداشتند وبعداز انقلاب هم بروی جمهوری اسلامی سلاح کشیدند. احتمالا اشراف حقوقی وقضایی ندارند وگرنه چنین حرفهایی در امیرایوب ومصاحبه نمیزدند.وقتی شما اشراف حقوقی ندارید هر حرفی بزبان نیاورید
این نمیشود که با همه تفکر های متقابل ومتعارض ،مشروع وغیر مشروع،انقلابی وغیرانقلابی ،دست رفاقت دراز وروی موافقت نشان داد جهت جلب حمایت ومنافع.شما هرچه در چنته داشتی نشون دادی درادوار گذشته ومردم هم پاسخ دادند با انتخابشون.پس پیشنهاد میدم بقیه اوقات را به تهذیب وعبادات درخور سادات مکرم وکمک به خلق بدون چشم داشت سیاسی بپرداز.وهمان معلمی را که از مقدسترین مشاغل هست را ادامه بده.وظیفه سیدبودن خیلی سنگین است.یا علی
Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی یکی به نعل میزن.درست نیست.درباشت علیه بویراحمد وجلیل ودر امیریوب در مدح انها حرف میزنه.هیچ انسانی نمیتواند در اجتماع جایی دست وپا کرد.خیلی از صحبت هات دران نکاتی از توهین وافترا وجود دارد.به تزکیه واصلاح نفس بایدپرداخت تا دیرنشده.باب رحمت و غفران الهی همیشه باز است.قطعا دراخلاق مداری وپایبندی به اصول وارزشهای اخلاقی مسلمان تکلیف بزرگی دارد.سید بودن که تکلیف وظیفه مضاعفتری دارد.چون سید باید اشاعه دهنده این ارزشها باشد.ادعای حقوقی نمودن یک موضوع باوجود عدم اطلاع ا موازین حقوقی ورعایت نکردن ان درصحبتها ومصاحبه ها کارصحیحی نیست چون صحبتهای ایشان پرازاتهام است وقابل پیگیری.هرچندخودشان نمیدانند.خدا بیامرزد مرحوم ایت اله حاج عبدالوهاب بلادی بزرگ واسوه سادات بحرینی که همه عمربابرکتش وقف دین وولایت وخدمت به خلق ومبارزه صریح با نظام ظلم بود بدون ذره ای چشمداشت سیاسی واجتماعی
بویر احمد علیا
Iran, Islamic Republic of
خانواده بلادی در میان سادات ده بزرگ باشت ، متشخص تر و موجه تر هستند.اونا یعنی بلادی ها مشی فکری و سیاسی ثابت و روشنی دارند به همین خاطر نزد ایل بویر احمد ح
رمت دارند.
اری خانواده بلادی اهل تملق و دروغ و ریا نیستند
اری خانواده بلادی نان به نرخ روز خور نیستند
خداوند بر عزت و ابروی انها بیفزاید
آگاه
Romania
از نقش پر رنگ میرزا مجید موسوی پور در استان شدن ما نباید بگذریم.
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
1