تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۶۱۶۶
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ورود دستگاه قضا به واگذاری مشکوک زمین‌های دشتک سی‌سخت / ماجرای ساختمان مجلل چند مدیر در تنگ‌سریز و محمودآباد

۵
۱
ورود دستگاه قضا به واگذاری مشکوک زمین‌های دشتک سی‌سخت / ماجرای ساختمان مجلل چند مدیر در تنگ‌سریز و محمودآباد
کبنا ؛متأسفانه یکی از موضوعاتی که گاه در مورد آن صحبت می‌شود و افکار عمومی هم آن را پیگیری می‌کند، بحث زمین خواری است، پدیده‌ای که در سال‌های اخیر برخورد جدی با آن شده و دستگاه قضایی تعدادی از افراد سوء‌جو را سرجایشان نشاند. اما برخی از مسائل از جمله فشارهای سیاسی، نفوذ صاحبان قدرت و ... مانع می‌شوند که اقدامات قانونی در راستای مبارزه با زمین‌خواری به نتیجه مناسب برسند و یا سرعت این مبارزه را کند، می‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حدود 1000 هکتار تا پایان سال 96 در استان رفع تصرف شد، اظهار کرد: همچنین بیش از 30 هزار اصله نهال که در عرصه ملی کاشته شده بود با حکم مقام قضایی و با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال قلع و قمع شد.
مقام ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به فارس گفت: در همین خصوص به اداره‌کل منابع طبیعی استان این دستور داده شد که طبق ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی در هر جایی از استان که چنین اقدامی شده بدون نیاز به حکم قضایی نهال‌ها قلع و قمع شود تا کسی نتواند به اراضی ملی چنگ‌اندازی کند.
مزارعی به یکی دیگر از اقداماتی که در محدوده شهر یاسوج در خصوص مبارزه با زمین‌خواری انجام شده اشاره کرد و گفت: در حوزه سروک دور تا دور برخی عرصه‌های زراعی دیوارکشی
شده بود تا بتوانند برای خود باغ تفریحی ایجاد کنند که در سال 95 و 96 تخریب شدند.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به جدول آبی که از سروک عبور می‌کند و بالای جدول مرز میان عرصه زراعی است اشاره و خاطرنشان کرد: اما در قسمت بالای جدول برخی مسؤولان ساختمان‌های مجللی ساخته‌اند که مجاور هتل لاله سپاه است که این موضوع را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که طبق آخرین گزارش‌ متاسفانه آن‌جا مجوز گرفته‌‌اند.
وی با بیان اینکه با کمال تاسف سازمان‌های متولی بیت‌المال دلسوز نیستند افزود: برای مثال در دشتک سی‌سخت چطور چند هزار متر زمین را به آقایی که زورش می‌رسیده واگذار کرده‌اند و همان آقا تحت عنوان طرح زراعی برای خودش ساخت و ساز کرده اما در مقابل اگر یک جوان بیکار به منابع طبیعی مراجعه کرده و برای کار و اشتغال و تولید تقاضای 1000 متر زمین کند به او نمی‌دهند؟.
مزارعی با اشاره به این که افرادی با نفوذ و به راحتی عرصه‌های طبیعی را تصرف کرده‌اند افزود: برای خود باغ تفریحی و ساختمان مجلل می‌سازند و اسم آن را طرح کشاورزی می‌گذارند.
وی با بیان اینکه هفته گذشته به دادستان دنا دستور ورود به این پرونده را دادم افزود: به آن‌ها گفته‌ام که مدیرکل منابع طبیعی را هم بیاورند و بخواهند و بپرسند که چگونه چنین زمین‌هایی واگذار شده  و باید پاسخگو باشند
و با کسی تعارف ندارم.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این که به مردم قول داده‌ام و با آن‌‌ها عهد بسته‌ام که از بیت‌المال دفاع کنم اظهار کرد: تا لحظه‌ای که جان در بدن دارم و در این استان خدمت می‌کنم با متخلفان چه مدیر و چه غیر مدیر برخورد می‌کنم.
مزارعی در بخش دیگر از این گفت‌وگو به تخلفاتی که در تنگ‌سریز و محمودآباد شده بود اشاره کرد و گفت: تعدادی از مدیران استان در آن مناطق ساختمان مجلل ساخته بودند که ساختمان مدیر تخریب شد چرا که بخشی از آن حریم راه و بخشی دیگر عرصه ملی بود.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از دیوارکشی‌ها در سروک هم اشاره کرد و گفت: در سروک 15 قطعه 1000 متری دیوارکشی کرده بودند که در این خصوص هم ورود کردیم.
وی گفت: در منطقه سروک برخی مدیران در بافت قدیمی درخت‌هایی غرص کرده بودند که عمر آن‌ها بالای 20 تا 30 سال است و در دوره مدیریت آقای خادمی در استان چندین جلسه گذاشتیم که البته پافشاری‌هایی از سوی مسؤولان شد اما در همین خصوص برخی از عرصه‌هایی را که دیوار کشیده بودند در سال‌های 95 و 96 تخریب کردیم که عکس و فیلم آن موجود است.
مزارعی خاطرنشان کرد که با همه توان یکی از اقداماتی که با همکاری سایر مسؤولان و دست‌‌اندرکاران قضایی انجام خواهم داد مقابله و مبارزه جدی با زمین‌خواری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از واگذاری های شهر یاسوج خیابان جمهوری چشمه نباتی کیوسک های سطح شهر و سایر پروژه های شهری که حق شهروندان و جوانان را پایمال کردند عده ای فقط برای خودشون و نزدیکانشون به جیب میزنن و خدمات در سطح شهر را به بستگانشان واگذار کرده اند نمونه اش کیوسک فلکه جهاد ببینید دست چه کسانی هست
ملت
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت
درود خدا بر شما و خاندان شما
درود خدا بر روح پر فتوح پدر حضرتعالی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این خوبه که قوه محترم قضاییه جلو تعداد بسیار کم مفسدین اقتصادی ، رانت خواران و ویژه خوران و کسانی که به هر طریقی دست درازی به اموال ملت و دولت میکنند را به اشد مجازات برساند
لیکن این وظیفه ذاتی این قوه است و برای وظیفه ذاتی نیازی به ایجاد هیجان در اقشار نیست
چون وظبفه،وظیفه است ک باید صورت بپذیرد
در وحله بعد از دو شهروند عادی با هم تضاد و تقابلی داشته باشند و به این قوه مراجعه کنند برای احقاق حقوق متاسفانه شاهد خواهیم بود که سالها به طول خواهد انجامید.
اما اگر یک طرف اموال دولت باشد ظرف مدت بسیار کوتاهی تعیین تکلیف خواهد شد
معنی ابن کار چبست؟؟؟؟؟؟
آیا این قوه صرفا جهت احقاق حقوق خاصه دولت و نظام در اسرع وقت گام برخواهد داشت که البته به این شکل است
100
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا دمت گرم بخدا یک جوان تحصیل کرده را سراغ دارم که برای طرح پرورش طیور 1000متر زمین توی یکی از روستاها ی استان میخواست منابع طبیعی به ایشان نداد رفت توی یکی دیگر از استانهای همجوار 3000متر به ایشان واگذار شد الان باهمان طرح بصورت مستقیم وغیر مستقیم 50 نفر را مشغول کرده
کارگر
Iran, Islamic Republic of
درمحدوده محمود اباد اقای .. کل منابع را تصرف کرده وبقول خودش گوش تمام افراد در دستش هست هزار متر خریداری می کند چهار هزار متر تصرف میکند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1