تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۴۰۵۵۸۶
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

صریح و صمیمی با «بلبل عشایر» / قضیه تاجگردون در بویراحمد و محبوبیت او / راز شرمندگی از رفتار «حاج زارع» / ماجرای «افشارنیا» و گزارشگر شبکه دنا

۱۵
۲
صریح و صمیمی با «بلبل عشایر» / قضیه تاجگردون در بویراحمد و محبوبیت او / راز شرمندگی از رفتار «حاج زارع» / ماجرای «افشارنیا» و گزارشگر شبکه دنا
کبنا ؛کمترکسی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد «سید حاتم ناطق‌زاده» را نشناسد. وی گزارشگر، گوینده، خبرنگار و فعال دنیای مجازی است. مردم کهگیلویه وبویراحمد ناطق‌زاده را بلبل عشایر و به عبارتی بلبل محفل‌های شونشینی در روستاها و عشایر می‌نامند.
بلبل عشایر نه تنها به دلیل فعال بودن در برنامه‌های رادیو وتلویزیون و حضور مستمر در روستاها و مناطق دوردست عشایری بلکه به دلیل شاخ شدن در فضای-مجازی دربین لرها و ترک‌های جنوب ایران جایگاه خاصی پیدا کرده و امروز در عرصه اطلاع رسانی چهره‌ای محبوب وشناخته شده است.
امشب داشتم باخودم فکر می‌کردم برای شب یلدا با کسی گفتگو میتونه انجام بدم؛ که یک مرتبه و بدون درنگ فکرم رفت به سمت کسی که او را بلبل محفلهای شب نشینی در کهگیلویه و بویراحمد می‌نامند، همان ناطق زاده است.
با خود گفتم این سوژه از چند منظر میتونه برای مخاطب جالب باشه که در پایان عرض می‌کنم.
گفتم سریع برم سراغش اما  کجا پیداش کنم. بله اینستاگرام. نگاه کردم دیدم آنلاین نیست باهاش تماس گرفتم گوشی جواب نداد تا یازده شب. یه لحظه دیدم آنلاینه گفتم کجابودی گفت طبق معمول روستا واین باربرای ضبط بخش‌های مختلف برنامه شویل-دنا به همراه آقای خادمی تهیه-کننده جهت ضبط بخش شونشینی یلدا رفته بودیم بادنگون شهرستان دنا. خواستم تلفنی و مختصر با ایشان گفت‌وگو کنم که وی گفت وگوی صمیمانه و رو در رو را ترجیح و ما هم که روشمون همینه پذیرفتیم.

 
دفتر خبر کبنانیور، ناطق زاده مثل همیشه لبخند، موهای بلند و اینکه ایشان به آمیتاباچان هنرمند و بازیگر هندی هم شهره است. همون اول گفتم خودش را معرفی بکنه.
به نام خدا. ناطق زاده هستم عاشق دیارمردان و زنان سختکوش و بی ادعا. فرزند عشایرم از دیار سپیدار مرکزی فرزند رزمنده ای جان برکف ازدیار ارتفاعات روستای سادات نشین نرگسی تنگ تامرادی. خانواده‌ای ارزشی از مجموعه نهادهای انقلابی و افتخاردارم داماد یکی از سرداران شاخص استان سردار شهید علی مرز بخشیانم که حاصل چند سال تاهل وجود نازنین دو دخترگل با نام‌های ترنم و فاطمه یا تبسم است. کار و هنرم عشق ورزی به مردم این سامان و نانم حاصل تلاش‌هایی است در نهاد انقلابی صدا و سیما.
قبلاً فکر کنم جاهای دیگه کار می‌کردی و در واقع هر جا می‌رفتم می‌دیدمت؟
آره قبلاً یعنی از سال 82 تا 91 همزمان با صدا و سیما دانشگاه می‌رفتم، روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امور عشایر و هیات ورزشی بودم و کار در صدا و سیما که به ترتیب و از آغاز 1. مرکز-مطالعات-تحقیقات 2. واحداطلاعات اخبار 3. رادیو 4. سیما 5. فضای-مجازی و فعالیت گسترده با سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، نشریات-داخلی، خبرنگارها، روابط عمومی‌ها و ... است.
الان چه برنامه‌هایی کار می‌کنی؟ برنامه‌ها که زیاده اما شاخص ترینشون شویل‌دنا، شبهای ایران، صدای آبادی، افلاکیان خاک، روایت ایثار، سرزمین چهار فصل و.... است که بافعالیت دراین برنامه هاحس وحال خوبی دارم اگر ...
 اگر گفتن شما بو داره ....؟
و بر می‌گرده به دردسرهایی که براتون ایجاد شد، درسته؟
 دردسر؟
جل الخالق! کدوم دردسر؟
 منظورم کلیپ هاتونه و بازتابهایی که داشت؟
آره کلیپ‌ها را میگی...باخنده ....
در واقع کلیپ‌های من برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد، آداب و رسوم، خدمات نظام، ظرفیت‌ها، کمبودها، شهدا، جانبازان، سپاه، بسیج، ارزش‌ها و غیره بود که بعضی‌ها از دل این پست‌ها مورد ریزی را که مطابق میل و خواسته خود نمی‌دیدند موضع گرفته و بعضا دردسرهایی هم در چند پروسه زمانی ایجادکردند که نهایتاً بازتاب این رفتارها بی مهرهایی می‌شد که قطعاً هم رسانه و هم مردم خاصه روستاها و عشایر متضرر می‌شدند.
مثلاً چه پستهایی؟
به عنوان مثال موضوع آب گرفتگی شیراز که ماشین خودم غرق آب شد متضرر شدم به را حال خودم وضعیت گذاشتم و این موضوع ناراحتی استاندار فارس و شهردارشیراز به دنبال داشت.
قضیه تاجگردون در بویراحمد چی؟
در این پست نیز ما هدف سوئی نداشتیم مردم یک روستا که از خیلی خدمات محروم بودن از نماینده شهرستانی دیگر ازاین منظرکه تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس است تقاضای کمک داشتند و عده‌ای از این وضعیت بسود خود حاشیه‌هایی درست کردن.
معمولاً در زمان‌های خاص بیشتر مورد حمله کاربران و مخاطبان بودی و هر کلیپی میذاشتی چه خوب چه بد فردای آنروز بازتاب عجیبی داشت.
درسته؟ آره. شما خودتون خبرنگارید و خوب می‌دونید باورپذیری خبر یک رسانه و یا خبرنگار از طرف مردم نه تنها باعث فرار مخاطب نمیشه بلکه مخاطبان زیادی رانیز درطول ایام به خودش اضافه میکنه. به عنوان مثال در جریان آب گرفتگی شیراز درطول یک شبانه روز دوهزاروپانصدمخاطب به مخاطبان یا فالورهای من اضافه شدو این خوددلیلی قاطع بررعایت همه اصول وارزشهای خبری در موضوع آب گرفتگی شیراز داشت و موضوع گستردگی وشگفتی به جذابیت آن افزوده بود......
حرف برای گفتن زیاده .... با خنده برو سراغ سوالات بعدی، حالا چرا الان اون شوروحال کمترشده؟
سوال خوبی پرسیدی مشخصه کاملاً پیگیر ماهستین.
آره نه فقط من بلکه اکثرجوونا پیگیرن.
خدمتتون عرض کنم تنها دلیل این قضیه مدیرکل صدا وسیما جناب افشارنیاست. برای ایشان موضوعات چالشی وپرداختن به هرمقوله ای که مشکلاتی ویادردسری داشته باشه حساسیت زاست. سیستم آقای افشارنیا بیشتردفاعی است وکمتر خود رادرگیر حمله یا ضدحمله میکنه. نمونه بارزش اینکه معمولاً افرادی که درروندساخت برنامه‌های تولیدی، مستند ویا خبرمورد توجه بودند افراد میانه روتری بودند.

منظورشما ازمیانه روچیه؟ منظورسه گروه کندرو، میانه رو و تندروست. گروه‌های کندرو و میانه روتر بیشتر به تهیه، تدوین و پخش وضع موجود می‌پردازند اما گروه‌های تندروترشتاب و تلاش بیشتری دارند، نه تنها وضع موجود بلکه چرایی، علل، عوامل وچگونگی موضوع، خبروسوژه رادربرنامه موردتوجه قرارمیدن.
به عنوان مثال درحادثه سانحه هوایی پروازتهران_یاسوج گروههای کندرو ومیانه روتنها به آنچه وضع موجودیعنی سانحه، جان باختن هموطنان، سرما، دنا، همکاری مردم ومسئولین می‌پردازند اما گروههای تندروتر مثل بنده پارا فراترگذاشته وعلاوه برکارحرفه ای به دنبال علت، چرایی و چگونگی حادثه می‌پردازم.
شما چرا خودت به دردسر می‌ندازی و مثل بقیه نیستی؟
ببخشید، اونوقت من حق ندارم خودم گزارشگر یا خبرنگار بدانم.
خبرنگار و گزارشگر نباید فردی خنثی باشه. تفاوت ما باید این باشه که وضع موجود از بد به خوب و از خوب به عالی و از عالی به بسیار عالی تغییر بدیم و این محقق نمیشه مگر زمانی که خبرنگار دغدغه داشته باشه، جسارت داشته باشه و حامی قوی هم پشت سرش باشه. اینجاست که فرد رسانه ای هم خودش و هم خبر و کار تولیدیش برای مردم باور پذیر میشه و این مختصر جواب سوال شماست.
جا داره حالا که افشارنیا به این زود یا مراسم تودیعش برگزار می شه از ایشان برامون بگین؟ آقای کمایی من نمی‌ترسم، حرفه‌ای و صادقانه رفتار می‌کنم در مورد آقای افشارنیا نظرخودم میگم شایدبا نظرهمه همکاران متفاوت باشه واصلا شایدبه صلاح نباشه. موظف به پاسخگویی هستم پاسخگویی صادقانه و خداپسندانه. چون احترام به شمای خبرنگار احترام به خودمه و اگه جواب ندم یعنی نپذیرفتن خودم و کار حرفه ایم.
 من میگم افشارنیا با همه دوندگی که داشت و موفقیت‌هایی که مرکز کسب کرد و ایشان نقش بسیار مهم داشت اما شاید اگه بعضی جاها نسبت به برخی موضوعات کوتاه می‌اومد، گذشت داشت و تلاش میکرد روند خیلی بهتر از این که هست می‌شد.
یه نمونه مثال بزنم همین امسال در برنامه های انتخابی جشنواره هشت یا نه برنامه بنده تا مرحله داوری رفت و تازه شاید تنها کسی بودم که نمرات ارزیابی بالای هشتاد و هشتاد و پنج داشتم اما اونجا مثل سالهای گذشته مورد بی مهری قرار گرفتم. شاید اگه ایشان تلاش می‌کرد، راغب بود و یا پیگیری می‌کرد حداقل بنده در یکی از این برنامه ها صاحب عنوان می‌شدم.
همیشه افشارنیا به من می‌گفت از خود شیفته ای در حالی که این واژه حق من نبود چون من همه تلاشهایی که داشتم فقط برامردم بودوهر سختی، بی مهری ویافشارهایی که متحمل می‌شدم براتحقق رسالت خبرنگاری و گزارشگریم بود و همین میشد که همیشه بجای اینکه دغدغه‌ام کارحرفه ایم باشه و بین مردم باشم یه پام اتاق مدیر کل بود و ...
دیگه چی؟ اجازه بدین در این مورد صحبت نکنیم. به صلاح نیست. حالا که میخوان برن حرفی بزنم ضمن اینکه به شما و پاسخ به سوالاتتون احترام میذارم.
 
حالا که نمیخوای وارد حاشیه بشی از خوبی‌های افشارنیا بگو؟
من ترس ندارم واقعیت میگم. بله آقای افشارنیا فردی پای کار، مدیر محور، پیچیده، محافظه کار، در طول دوران خدمت بارها ازم تقدیرکرداما دردوسال آخر، کارزیاد وترس ازاینکه یک گزارش یاخبرم حاشیه سازشود و ایشان جوابگوی آن باشد باعث شده بودایشان خوابهای شیرینم رانیز تحت تاثیرقرار دهد. دو خواب رودررو قبل از وقوع عینی برای افشارنیا تعریف کردم وآن خواب‌ها مثل مهر ودیوار درزمان، مکان و......همانگونه که گفته بودم تحقق یافت.
تنها خاطرات خوبی که ازافشارنیا دارم یکی روزتجلیل ازخبرنگاران درروزخبرنگاربود که ایشان درجمع همه عزیزان قاطعانه گفت به نظرمن خبرنگار روز و بروز ناطق زاده است ودیگری بعد از معارفه ایشان در شهرکرد بود که آقای افشارنیا عکس بنده، خودش وعبدیان رادر پروفایلش به اشتراک گذاشت و نوشت همکاران زحمتکش در سانحه هوایی.
ازسانحه هوایی گفتین افشارنیا اونجا چیکار میکرد؟ میگن خودش گزارش می‌گرفت و تصویربرداری می‌کرد. نظرت چیه؟
سوال خوبی بود. هستند کسانی که میگن افشارنیا ماندگارشد. من نیزمیگم دربرخی موضوعات آره. مثل همین سانحه هوایی. افشارنیا آمد. در سرماوکولاک هم آمد. به ارتفاع دوهزاروهفتصدمتری هم آمد. درهمان ارتفاعات شایدتنهاکسی هم بودکه آن شب به همراه سروان درجی اهل سپیدارویک سرباز درارتفاعات خوابید. خودگزارش داد، تصویرهم گرفت وزحمت هم کشید اما به نظرمن هیچ یک نمی تواند برخی کمبودها را بپوشاند و یا ناراحتی ودلخوری ناطق زاده راجبران کند.
می‌بخشیش؟ معلوم نیست.
چرا؟ چون نذاشت آنجور که باید وشاید در کارم پیشرفت کنم وبواسطه برخی فشارهایی که درپیشگاه خدا حقم نبود عذاب کشیدم. دوسال آخر همه‌اش بی موردوارد حاشیه شدم. نه اینکه خودم واردحاشیه شدم، خیر، بعضی‌ها که نمیخواستندتلاشهای شبانه روزی ماراببینندما را حاشیه ساز کردند.
بارها تامرزاخراج پیش رفتم. آرامش ازم گرفته شد. دیگران ازاین برخوردها سواستفاده کردند. بااین وجودکه بیشترین برنامه‌ها راکارمیکردم وبالاترین نمره‌های ارزیابی ستادی راخودم داشتم اما ناراحتم چرافرصت هاازم گرفته می شد و ...
افشارنیا را دوست داری؟ یوسف افشارنیا خودش، خودش دوست نداشت چون نمی‌دانست دوستان واقعیش کیا هستن. بااینکه ازش دلخورم اما نمیتونم دوستش نداشته باشم. بارها هم درجمع همکاران بهش گفتم دوستش دارم اما ایشان دستهاش به آسمان بلند می کرد ومی گفت من نمی خوام تو دوستم داشته باشی.
جالب‌تر اینکه افشارنیا حالا که ازمرکز رفته چندپیام برا من فرستاده. یکی اینکه قاطعانه نوشته من را دوست داره. دوم اینکه من در عرصه گزارشگری و فضای مجازی کارم عالیه. سوم اینکه تنها کسی بودم که عکسش تو پروفایل گذاشت و از من تشکر کرد.
چهارم اینکه افشارنیا بعد از رفتنش به شهرکرد گفته حتماً ناطق زاده را میارم شهرکرد البته به دستور و قول ایشان باید پایبند به رعایت قوانین و مقررات باشم.
حالا قضیه جالب ترشد. میگین افشارنیا به شماگفته شمارا در شهرکرد میخواد با این شفاف گویی که داری و حرفهایی که جسورانه زدی درصورت موافقت مدیرکل جدیدآقای رئوف به تقاضای ایشان پاسخ میدین؟
باز هم سوال خوبی پرسیدی.
افشارنیا اگه این کارانجام بده به ده دلیل که وقتش نیست وصلاح نیست اینجا توضیح بدم سودمیبره.
مثلاً.
مثال بارزش اینکه تعدادی از مخاطبان اینستاگرام( @nateghzadeh11)  شهرکردی هستن و مخاطبان یا فالورهای زیادی نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد. فعال بودن اینجانب در فضای مجازی با یکصدونه هزارفالورودرجنوب کشور و بارگذاری فیلم، کلیپ وتصویر از شهرکرد، شبکه استانی آنجا وتلاشهای افشارنیا نه تنها باعث افزایش مخاطبان آن شبکه می‌شود بلکه افشارنیا می‌تواند درجنوب کشوروخاصه استان‌های لرنشین وحتی زادگاهش شهرضا وسمیرم وهم استان کهگیلویه و بویراحمد آن ماندگاری را البته به قول بعضی افرادازدست ندهد.
اینکه بعضی‌ها افشارنیا را به‌ راحتی می‌شناسند، چون رسانه دست خودشه درسته؟
خیر. من قبول ندارم. چون افشارنیا زرنگتراز این حرفا بود. خیلی سعی نمیکردتوتصویرو قاب تلویزیون ظاهربشه چرا که می‌دانست ازطرف بعضی دیگر از مدیران کل ومردم یا افکار عمومی زیرسوال میره.
پس نظرخودت چیه؟
من قاطعانه میگم امروزه نه تنها افشارنیا بلکه هر کسی جایگاهی بین مردم پیدا می کنه و یا یک شبه تمام داشته هاش به فنا میره فضای مجازی بی تاثیرنیست و بنده نیز در این زمینه برای افشارنیا کم نذاشتم هر چند ......و حالا....
آقای کمایی مثل اینکه بی میل نیستی زیاد راجع به افشارنیا بدونی، برید چون روزهای آخرش تو استان هم هست یه گفتگوی مفصل باهاش نداشته باشین.
این مدت خیلی از خبرگزاری ها، نشریات و.... ازت خواسته بودن صحبت کنی چرا پاسخ ندادی و دعوت ما را پذیرفتی؟
همه همکاران خوبم برام ارزشی و قابل احترام هستند، اما من کبنا را هم در شگردهای اطلاع رسانی و کارحرفه ای و هم خط فکر و سیر آرمانی به خودم نزدیکتر دیدم. شما هم مثل من همیشه در گیر موضوعات خاصین.
شب یلداست و هر وقت شب یلدا میاد شما ازچهره هایی هستین که ذهنها سریع شمارا جستجو میکنه.
آره شب یلدا و زیبائی‌های شب یلدا کم از شب عید نداره.
شب یلدا یعنی همه زیبائیهای یک شب دراز و فراموش نشدنی.
شب یلدا یعنی شب نشینی. شب یلدایعنی چاله وچای ومادربزرگ. شب یلدایعنی بابابزرگ وبابا ومتیل وقصه و داستان. شب یلدا یعنی فامیل وبستگان وصلح وصفا ودوستی. شب یلدا یعنی گندم برشته و کلخنگ وگمک و کشمش و چای و ... نهایتاً شب یلدا یعنی ناطق زاده، شویل دنا و شونشینی هایش.
چرا شب یلدا را با ناطق زاده میشناسن؟ چون ناطق زاده در طول سال با برنامه شونشینی ومعرفی آداب و رسوم حاصل ازآن به قول مردم نقش مهمی در حفظ وماندگاری این آیین‌ها، سنت‌ها، آداب و رسوم و......داشته.
 همین یک شب میتونه تاثیر خاص خودش داشته باشه؟
آره. قطعاً. چون این یک شب خلاصه شده همه شبهای ساله. من معتقدم اگه این شب همه اعضای خانواده کنارهم باشن خاطرات زیبای این شب آنها وارتباطشان باهم را ناگسستنی می‌کند.
شب یلدا به کی تبریک میگی؟ به همه ملت ایران خاصه خانواده عزیزم که فشارهای ناشی از کار وکم حوصلگی‌هایم ناشی از دغدغه‌های روزانه‌ام تحمل می‌کنند و همدم و همدردم هستم.
راستی یه سوال یادم رفت از حرفاتون معلومه در دوران مدیریت آقای افشارنیا بعضی‌ها شایدآنطور که باید وشاید به حقشون نرسیدن مثل خودت نام می‌بری؟ سوال سختی است اما تاجایی که حضورذهن دارم و افرادی که ذکر نامشان حاشیه سازنیست .... باخنده.... میتونم از مهندس رشیدی به گم که نیرویی نخبه در رسانه است ودیگری سعیدعباسی که انتقالی گرفتن و فکر می‌کنم الان درگلستان مشغولن. آخی روزهای سانحه هوایی یادم اومد که سرما صورت دوتامون سوخته بود وبه قول آیت الله ملک حسینی موهای ذرتی بعضی‌ها در سرما سوخته بود.
حالا بگو با افشارنیا میری شهرکرد یا نه؟ بستگی داره به اینکه ایشان چه اندازه ماراباور دارند، آیا به تقاضایی که دادن وفادارمیمونند.... و مهم اینه آیا مدیرکل جدیدفرصت میدن ما تمام زندگیمون بذاریم به را مردمی که عاشقشون هستیم ودوستشون داریم یانه.
 مدیرکل جدید می شناسین؟
خیر. میگن فامیلش رئوف و از نیروهای جوان و پای کاره. رزومه خوبی هم داشته و ظاهراً در مجموعه وزارت کشور با این سن کم مدیرکل هم بوده و میگن ازپشتوانه قوی ومدیریتی خوبی به را جذب اعتبار و..... بهره منده.
شما دوست دارین در چه واحدی کار کنید؟ من خدا را شکر همه واحدهای مرکز کار کرده ام.
واحدتحقیقات و پژوهش، واحد اطلاعات و اخبار، واحد صدا، واحد سیما. فضای مجازی وسالها نیزبه عنوان روابط عمومی در بنیادمسکن انقلاب اسلامی و امورعشایرفعالیتهای چشم گیری داشته‌ام.
شما در چه عرصه‌ای در صداوسیما نیروی بی رقیب هستین؟ همه دوستان خوبن اما در جواب سوالتون به گم نیروی روابط عمومی وفعال فضای مجازی از منظر صداوسیما مثل خودم کمتر می‌شناسم.
با قاطعیت؟ بله قاطعانه میگم.
در گزارشگری و اجرا چطور؟ به‌جز برنامه‌های روستا و عشایر یا برنامه‌های بومی ومحلی همه همکاران ازبنده بهترند ومن در آن زمینه‌ها ضعیفم ویا اینکه نمیخوام واردبشم.
آیا کسی هست ازت ناراحت باشه؟ پدرم چون میگه اگه مدیرکل بهت به گه بمیر باید بگی چشم.
در طول این سالها از رفتار کی شرمنده شدی؟ خود شما هم می‌دونید چند بار انتقادات بسیار شدیدی از آقای زارعی نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا داشتم به گونه‌ای که حتی تا دادگاه کشیده شدم، اما تنها کسی که ازم حمایت کرد و گفت ناطق زاده حق داره به من انتقاد بکنه چون خبرنگاره ایشان بود. شایسته نیست با ایشان اینجور برخورد بشه چون اگه ناطق زاده بشکنه دقیق مثل اینه که یکی از ستونهای اطلاع رسانی استان شکسته شده.
در طول حضورت در روستاها محبوب تر از خودت سراغ داری؟ من محبوب نیستم اما در جواب سوالت به گم تاجگردون نماینده حوزه انتخابیه باشت و گچساران به‌ واسطه جایگاهی که در مجلس داره و تلاش‌های زیادی که داشته بسیار محبوب و دوست داشتنیه.
از حاج عدل و هدایتخواه هم بگو؟ دیگه واردحاشیه نشین. اما حاج عدل هاشمی نیروی انقلابی وارزشی تلاشهاش بسیارزیاده اما به دلیل گستردگی حوزه انتخابیه بازتاب آنچنانی نداره.
هدایتخواه چطور؟ هدایتخواه چنانچه یه مقدار مردمی‌تر باشه مثل آقایان ... چهره ماندگار جنوب کشورخواهدشد.
و در پایان چند واژه؛
 زیباترین کلمه: زیباترین که هیچ، رویایی ترین کلمه مادر
همسر: یاریگر
دختر: ترنم وفاطمه تپش‌های قلب بابا
ناطق زاده: به قول رئیس امورعشایرکشوربلبل عشایر
پدر: روایتگردفاع مقدس
در سختکوشی الگوت کیه؟ احمدی نژاد
افشارنیا: مثل سختی‌های دوران خدمتم در ارتش که هنوز خواب می‌بینم تو صدا و سیما هستم کارت پایان خدمتم هم دستمه اما میگن باید سه ماه دیگر خدمت کنی تا بتونی صدا و سیما کار کنی مطمئنم سالهای سال خوابشو می‌بینم.
مدیرکل جدید: امید داریم خدمت کردنش مثل نیروهای جهادی، ولایی و ارزشی جوان اول انقلاب باشه، وارد مسائل حاشیه‌ای نشه و نهایتا بی صبرانه منتظریم ببینیم برنامه هاش چیه.
هدف نهایی: خدمت، خدمت، خدمت
آرزوی همیشگی: ظهور فرج آقا امام زمان(عج).
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند....
Iran, Islamic Republic of
بابا تورو خدا کم نوشابه برا خودت باز کن.قند خونی میشی....
سفیدار مرکزی
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر دکتر ستار هدایتخواه
Denmark
دکتراشو از کجا گرفته؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
/............. آقای افشار نیا چه آدم باشعوری بود/قدرشو ندونستیم
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره واسه یه سایت خبری رسمی استان با این مصاحبه های
آدم یاد مجلات مزخرفی می افته که واسه فروش هرچه بیشتر از نوشتن هر تیتری ابایی نداشتن.....
Iran, Islamic Republic of
.
پارسال در سانحه هوایی میاومد داخل بومگردی سی سخت و کنار بخاری ، گزارش مخابره میکرد که من در ارتفاعات ۳۵۰۰ متری دنا هستم برف و بوران و کولاک وحشتناک است و اله و بله
گزارشهایی کاملأ
Iran, Islamic Republic of
ک بره بشین سرجات
Iran, Islamic Republic of
ناطق زاده کیه ؟
Iran, Islamic Republic of
. تا تونست استخدام فاميلى داشت.حالا در بویراحمد محبوب شده
Iran, Islamic Republic of
چه
علی
Iran, Islamic Republic of
خیلی بزرگش کرده اید اینجوری نیس چه سودی داشته .به خورد مردم میده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تو اقای ناطق زاده.حرف های که صد من یه غاز نمی ارزه می زنی برو. شما خیلی تاب
حسنی
Iran, Islamic Republic of
ادم های مثل ناطق زاده دنبال کار درست برو این تبلیغات با هدف سو
رضابي
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشكر از گزارش خوبتون ممنون مي شوم شماره جناب ناطق زاده را بزايم ارسال كنيد ممنون
عباس صالح پور
Iran, Islamic Republic of
برنامه ها و گزارش های ناطق زاده بسیار خوب هستن و درجذب مخاطب بسیار اثر بخش ودر شناخت جامعه عشایری و حفظ آداب ورسوم نیاکان ما در این خطه زاگرس نشین موفق عمل کرده است
لطفا" شماره همراه ایشان را برام بفرستید سپاس
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1