کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا در گفت‌وگو با «دکتر نوریان» وضعیت بیمارستان بزرگ یاسوج را بررسی کرد

بحران ترافیکی در انتظار بیمارستان بزرگ یاسوج / ایجاد 9 اتاق عمل با بروزترین تجهیزات

13 آذر 1397 ساعت 9:48

رئیس بیمارستان جدید یاسوج گفت: این بیمارستان قطب آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان است که مقرر شده است بخش اعظمی از آموزش‌های رزیدنت‌های جراحی، بیهوشی، زنان و اطفال، پزشکان عمومی، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی در این مرکز انجام خداهد شد.


بیمارستان 297 تختخوابی یاسوج یکی از اقدامات مهم نظام اسلامی برای خدمات رسانی به مردم است که بعد از سال ها این بیمارستان در آستانه افتتاح قرار گرفته است. بیمارستان بزرگ یاسوج که در نوع خود یکی از بیمارستان های جنوب کشور به شمار می رود، با مشکلاتی از جمله عدم پارکینگ دست و پنجه نرم می کند. گفت و گوی کوتاهی با  دکتر خیراله نوریان رئیس بیمارستان بزرگ یاسوج انجام داده ایم که از نظر خوانندگان می گذرد،
دکتر خیراله نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز با اشاره به اینکه سازه بیمارستان، بزرگ‌ترین سازه اداری استان می‌باشد، اظهار کرد: به طور کامل این سازه تکمیل شده است و درحال حاضر آماده افتتاح می‌باشد و روند تکمیل و تجهیز آن در طی دوسال اخیر شتاب بیشتری داشته‌است که این امر مرهون تلاش‌های ریاست دانشگاه، معاونت درمان، معاونت توسعه و منابع انسانی و همچنین زحمات و رایزنی‌های جناب آقای حاج زارعی نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است.
وی افزود: بخش اعظم تجهیزات بیمارستان درحال حاضر در بیمارستان مستقر و نصب شده‌اند و نصب دستگاه اکسیژن‌ساز و دیزل ژنراتور به عنوان مهم‌ترین موانع افتتاح تا آخر هفته جاری به طور کامل انجام خواهد شد. که این امر نتیجه جلسات فشرده نماینده شهرستان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی با وزیر محترم بهداشت و معاونت‌های درمان و توسعه وزارت بهداشت بوده است.
دکتر نوریان با اشاره به تعداد تخت‌های بیمارستان جدید یاسوج گفت: این بیمارستان فعلاً دارای ۲۹۷ تخت می‌باشد که بخشی از این تخت‌ها به موارد فوق تخصصی اختصاص خواهد یافت. ضمن اینکه این بیمارستان دارای ۳۲ تخت ویژه (I.C.U) می‌باشد که بخش عمده ای از نیازهای بیمارستان استان را مرتفع خواهد کرد.
دکتر نوریان افزود: این بیمارستان دارای ۹ اتاق عمل مجهز می‌باشد که فضای فیزیکی آن براساس جدیدترین دستورالعمل وزارت بهداشت طراحی و اجرا شده است و به روزترین تجهیزات پزشکی مربوطه در آن نصب شده است و همچنین افزود: با توجه به کمبود شدید تخت‌های اطفال و نوزادان در استان دو طبقه از سازه درمانی استان که شامل ۴۸ تخت اطفال و نوزادان و ۹ تخت N.I.C.U و ۱۰ تخت نوزادان به این امر اختصاص داده شده است.
دکتر نوریان از نصب دستگاه پیشرفته رادیولوژی دیجیتال و سونوگرافی رنگی خبر داد و افزود یکی از مهم‌ترین مواردی که طی هفته گذشته با همت نماینده محترم شهرستان بویراحمد و دنا و هیئت همراه از علوم پزشکی استان در دیدار با رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی پیگیری شد توافق بر نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس و ماموگرافی پیشرفته در بیمارستان تا یک ماه آینده و همچنین خرید دستگاه ام‌.آر.ای ۱/۵ تسلا در طی چند ماه آینده توسط وزارت بهداشت بوده است که با توجه به اینکه شهرستان فاقد MRI دولتی بوده است خدمت بزرگی به بهبودی شاخص‌های درمانی استان و ارتقا سطح سلامت مردم استان است.
رئیس بیمارستان جدید یاسوج گفت: این بیمارستان قطب آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان است که مقرر شده است بخش اعظمی از آموزش‌های رزیدنت‌های جراحی، بیهوشی، زنان و اطفال، پزشکان عمومی، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی در این مرکز انجام خداهد شد.
دکتر نوریان در بخش دیگری از سخنان خود به نبود پارکینگ بیمارستان اشاره کرد و گفت: نبود پارکینگ یکی از مشکلات اساسی بیمارستان است که رفع آن همت مسئولان استانی اعم از استاندار محترم، معاونت عمرانی استان، شهردار یاسوج، سازمان تامین اجتماعی و اداره کل راه و شهرسازی را می‌طلبد و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را مرتفع کند. ضمن اینکه ترافیک سنگین بلوار قرنی و میدان انقلاب نیاز به کارشناسی دقیق تر و پیشنهاد ساخت زیرگذر یا موارد مشابه در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه دکتر نوریان با تاکید بر رفع مشکل پارکینگ بیمارستان از متولیان امر خواست، اکنون که بزرگ‌ترین پروژه آموزشی درمانی استان در چهل سالگی نظام شکوهمند اسلامی در شرف افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است با همت و همکاری برای معضل پارکینگ بیمارستان اقدام اساسی کند تا هدیه ارزشمندی به مردم استان بدهیم.
رئیس بیمارستان بزرگ یاسوج گفت: با افتتاح این پروژه نیاز به ارجاع مریض از استان کهگیلویه و بویراحمد به دیگر استان‌های همجوار به حداقل ممکن می‌رسد.
به گزارش کبنا، موضوع پارکینگ بیمارستان 297 تخت‌خوابی یاسوج بسیار مهم است چرا که در بیمارستانی که قرار است، 297 نفر بیمار بستری شود، به طور میانگین 600 همراه بیمار به بیمارستان می‌آید و چیزی حدود 1000 هزار کارمند، پرسنل، پزشک و ... هم به عنوان کادر بیمارستان باید در شیفت‌های مختلف رفت و آمد کنند که حجم عظیم خودروی را شاهد هستیم و اگر چاره‌ای برای پارکینگ بیمارستان اندیشیده نشود، با بحران ترافیکی مواجه خواهیم شد.


کد مطلب: 405083

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/405083/بحران-ترافیکی-انتظار-بیمارستان-بزرگ-یاسوج-ایجاد-9-اتاق-عمل-بروزترین-تجهیزات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1