کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفت‌وگو/

گفت وگوی متفاوت با ظریف از FATF تا پرسپولیس

20 آبان 1397 ساعت 2:13

: متاسفانه به دلیل کمبود وقت اصلا تلویزیون را نگاه نمی‌کنم. حتی خبر را نمی‌توانم ببینم و اخبار را بیشتر از روی اینترنت و سایت‌ها رصد می‌کنم. ظریف افزود: من صدای خیلی از خواننده‌ها را دوست دارم از جمله استاد شجریان و فرزند ایشان و همچنین صدای آقای هژیر مهرافروز و همچنین دیگر خواننده‌ها.


وزیر امور خارجه در گفت و گویی متفاوت با یک برنامه رادیویی ضمن این که مواضع وزارت خارجه درباره FATF، انتخابات کنگره و... را بیان کرد به سوالاتی درباره  خرید خانه،  استاد  شجریان و تیم ملی فوتبال پاسخ داد و در عین حال گفت که دو معاونش پرسپولیسی هستند.
در موضوع FATF نباید از ترس مرگ خودکشی کرد
وزیر امورخارجه درباره موضع وزارت خارجه درباره FATF گفت: موضع ما در بارهFATFروشن است. جمهوری اسلامی ایران باید بتواند با بانک‌ها تعامل داشته باشد و ما در این زمینه نباید خود را تحریم کنیم. ظریف در پاسخ به این سوال مبنی بر این که این منتقدان می‌گویند ممکن است برخی کشورهای قدرتمند شورای امنیت را تحت فشار قرار دهند که سپاه و بسیج را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند و در آن صورت ما چه کاری باید انجام دهیم، خاطر نشان کرد: ما ضرب المثلی داریم که می‌گوییم از ترس مرگ نباید خودکشی کرد. وزیر امور خارجه با بیان این که آن چه این دوستان مطرح می‌کنند، بعید است که اتفاق بیفتد ، افزود: اگر ما در سطح بین‌المللی عمل کنیم دور از ذهن است که چنین اتفاقاتی بیفتد از دیگر سو ما هیچ محدودیتی برای خروج از کنوانسیون‌های بین‌المللی نداریم. ظریف با بیان این که برخی منتقدان می‌گویند ما عضو FATF می‌شویم، افزود: این در حالی است که ما عضو FATF نمی‌شویم. بلکه ما از فهرست کشورهای غیر همکار FATF خارج و به فهرست کشورهای همکار FATF اضافه می‌شویم. هم اکنون بیش از 200 کشور و سازمان‌های بین‌المللی همکار FATF هستند و تنها دو کشور ایران و کره شمالی به عنوان دو کشور غیر همکار FATF شناخته می‌شوند.
وزیر امور خارجه درباره نقش اروپایی ها و آمریکایی ها در برجام هم گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها درباره برخی از سیاست‌ها و مسائل با یکدیگر اتفاق نظر دارند ولی در خصوص برخی مسائل اختلاف نظر دارند که از جمله این مسائل اختلافی در موضوع برجام است و به نظر من در این قضیه کسی نقش پلیس خوب و بد را بازی نمی‌کند.
این گونه نیست که دموکرات ها تمایل به ایران داشته باشند
وزیر امور خارجه درباره نتایج انتخابات کنگره آمریکا و تاثیری که می‌تواند بر تعامل ایران و آمریکا و نوع موضع گیری‌های دولت واشنگتن در خصوص تهران داشته باشد گفت: ما بر اساس مسائل داخلی آمریکا سیاست خودرا تعیین نمی‌کنیم. وی افزود: ما بر اساس تحولات داخلی آمریکا تصمیم گیری نمی‌کنیم و این گونه نبوده است که دموکرات‌ها  تمایل به ایران داشته باشند و جمهوری خواهان نداشته باشند. این یک واقعیت است که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها با ایران موافق نیستند و در آن تردیدی نیست.
همچون مردم احساس خوبی از قیمت‌ها ندارم
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در این گفت و گو در پاسخ به این سوال که در جریان قیمت اجناس هستید؟ اظهار کرد: بله. همسرم خرید می‌کند ولی از قیمت‌ها اطلاع دارم. شرایط خوبی نیست. کاملا درک می‌کنم که مردم احساس خوبی نداشته باشند و ما نیز همچون مردم احساس خوبی از این موضوع نداریم.
اگر وزیر نبودم قانون بازنشستگی شامل من می‌شد
این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در پاسخ به این سوال که اگر در وزارت خارجه مشغول کار نمی‌شدید، ترجیح‌تان این بود که در کدام وزارتخانه فعالیت کنید؟ ادامه داد: البته من جز کار در این وزارتخانه و تدریس در دانشگاه کار دیگری بلد نیستم. البته گرچه کار در این وزارتخانه را خیلی بلد نیستم، اما من تمام عمرم را به تدریس در دانشگاه و کار در وزارت امور خارجه پرداختم و اگر وزیر نبودم قانون بازنشستگی فعلی شامل من می‌شد.
صدای استاد شجریان و فرزندشان را دوست دارم
این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در پاسخ به سوال دیگر مجری این برنامه که چه سریال‌هایی را نگاه می‌کند و صدای کدام خواننده‌ها را دوست دارد، ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود وقت اصلا تلویزیون را نگاه نمی‌کنم. حتی خبر را نمی‌توانم ببینم و اخبار را بیشتر از روی اینترنت و سایت‌ها رصد می‌کنم. ظریف افزود: من صدای خیلی از خواننده‌ها را دوست دارم از جمله استاد شجریان و فرزند ایشان و همچنین صدای آقای هژیر مهرافروز و همچنین دیگر خواننده‌ها.
عراقچی و تخت روانچی پرسپولیسی هستند
ظریف همچنین درباره علایق فوتبالی‌اش گفت: طرفدار تیم ملی هستم اما معاون من آقای عراقچی و آقای تخت روانچی پرسپولیسی‌ هستند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با بیان این‌که اطلاعات ورزشی‌ام کم است، در پاسخ به این سوال که آیا ورزش می‌کند یا نه؟ گفت: به صورت مختصر وقتی فرصت داشته باشم پیاده‌روی می‌کنم، ولی متاسفانه نمی‌توانم بازی تیم‌های کشور را پیگیری کنم و در این زمینه در بی‌سوادی مطلق به سر می‌برم.


کد مطلب: 404451

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/404451/گفت-وگوی-متفاوت-ظریف-fatf-پرسپولیس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1