تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۰۳۵۵۹
رئیس شورای اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با کبنا مطرح کرد

شهرداری تمام تجهیزات و نیروهایش را از جمعه بازار جمع آوری کند / به هیچ وجه کوتاه نمی‌‌آییم / فعالیت غیرقانونی اهالی جمعه بازار

۲
۰
شهرداری تمام تجهیزات و نیروهایش را از جمعه بازار جمع آوری کند / به هیچ وجه کوتاه نمی‌‌آییم / فعالیت غیرقانونی اهالی جمعه بازار
کبنا ؛رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه شورای اسلامی این شهر بر جمع آوری جمعه بازار مصمم است، گفت: شهرداری یاسوج باید تمام تجهیزات، امکانات و نیروهای خود را جمعه بازار یاسوج جمع‌اوری کند. 
کیوان آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در یاسوج با اشاره به آتش سوزی جمعه بازار این شهر، اظهار کرد: هنگام این اتفاق تمام نیروهای شهرداری از نیروی پارک‌بان تا، مأموران آتش‌نشانی، شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج در محل جمعه بازار حضور پیدا کردند و در آمادگی کامل برای انجام هر گونه مأموریتی بسر می‌بردند.
وی ادامه داد: برای تعیین تکلیف جمعه بازار یاسوج قبل از این اتفاق جلسات متعددی داشتیم که با توجه به ناایمن بودن سازه و عدم راه دسترسی جهت استقرار امکانات آتش نشانی، این جمعه بازار باید جمع آوری شود که همکاری لازم صورت نگرفت.
آشنا در پاسخ به این سووال که چه کسانی همکاری ندارند؟ اظهار کرد: باید تمام دستگاه‌ها، استانداری، فرمانداری، ستاد بحران و اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت، شورای تأمین و همه باید برای جمع آوری جمعه بازار همکاری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: کما اینکه احتمال وقوع حادثه‌ای وحشتناک‌تری وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه ما در شورای اسلامی شهر یاسوج مصوب کردیم که جمعه بازار جمع آوری شود، افزود: کمیته تطبیق با وجودی اینکه به موضوع واقف بود، این مصوبه شورای اسلامی را به دلایل نامعلوم رد کرد. این در حالی است که اگر این آتش سوزی در زمان کاری اتفاق می‌افتاد شاید خدای نکرده شاهد مرگ تعدادی از همشهریانمان می‌بودیم.
آشنا تاکید کرد: کمیته تطبیق توجیحاتی را برای رد مصوبه شورای شهر یاسوج مبنی بر جمع آوری جمعه بازار آورده است. اما اعضایی این شورا مصمم هستند که این مصوبه اجرایی شود، از شهردار، فرماندار و اعضای شورای تأمین انتظار داریم که در جمع آوری جمعه بازار همکاری لازم را داشته باشند. البته در این زمینه ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.
 عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به احضار خود و اعضای شورای شهر به دادسرا نیز گریزی زد و گفت: آتش سوزی اخیر منجر به خسارت به حدود 15 غرفه گردید و دادستان محترم از ما اقدام عملی می‌خواهند و در صورت اتفاقی در جمعه بازار یاسوج رخ دهد، شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج متهم ردیف اول هستند.
آشنا ادامه داد: شورای اسلامی شهر یاسوج برای جمع آوری جمعه بازار به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید و از همین جا از شهردار می‌خواهیم که تمام امکانات لجستیکی، تجهیزات و نیروهای شهرداری را از جمعه بازار جمع آوری کند.
وی افزود: شهرداری یاسوج قراردادهای خود را با مغازه داران در جمعه بازار تمدید نکرده و آنها در زمان شهردار قبلی قرارداد داشتند، اما از زمان آقای مقدم با این مغازه داران قرارداد منعقد نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: مکان جمعه بازار یاسوج در طرح تفصیلی شهری، کاربری فضای سبز دارد و هر چه زودتر باید جمع آوری شود و ما نیز برای اینکه به کسب و درآمد فعالین جمعه بازار لطمه‌ای وارد نشود، مکان‌های را برای ساماندهی آنها تحت عنوان بازارچه‌های محلی تعریف کردیم و در حال انعقاد تفاهم نامه‌های با سرمایه گذاران در این زمینه هستیم و کما اینکه یکی از این مکان‌ها هم در حال احداث است.
وی تصریح کرد: از شهردار می‌خواهیم تمام تجهیزات، امکانات و نیروهای خود را در جمعه بازار یاسوج جمع آوری کند و این اولین اقدام ما خواهد بود برای اینکه تکلیف این بازار روشن شود.
آشنا گفت: سلامت جان مردم، اهالی جمعه بازار و مال آنان برای ما اهمیت زیادی دارد و بدون شک این جمعه بازار آبستن به حوادث ناگواری است که باید هر چه زودتر جمع آوری شود. به شرط همکاری دستگاه‌های مربوطه آمادگی برای جمع اوری و ساماندهی وجود دارد.
آشنا افزود: جمعه بازار در ورودی شهر قرار دارد که اگر حادثه طبیعی رخ دهد، شهر قفل می‌شود و همین موضوع آتش سوزی همچنین چیز را هم نشان داد.
وی افزود: کسانی که مانع ساماندهی و جمع آوری بازار جمعه بازار یاسوج و یا بخواهند با تحریک افراد مانع این کار شوند، برای برخوردهای قانونی به دستگاه‌های مربوطه معرفی می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه از بعضی مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد که در حادثه آتش سوزی هیچ گونه واکنشی نشان ندادند و حتی از ماها سووال نکردند که چه اتفاقی افتاده است، گلایه کرد و گفت: از نیروهای انتظامی، سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی استان، فرمانده و جانشین سپاه فتح استان و یگان‌های ویژه سپاه و دادستان محترم تشکر می‌کنم.

بنا بر این گزارش، با وجود اینکه مغازه‌داران جمعه بازار یاسوج هیچ گونه قراردادی با شهرداری مبنی بر فعالیت در این مکان را ندارد و فعالیت آنها غیرقانونی تلقی می‌شود و این محل هم در طرح تفصیلی شهری فضای سبز تعریف شده، اما باز افرادی مانع ساماندهی و جمع‌آوری می‌شوند.
قبل از این هم گفته شد که بعضی افراد چندین باب مغازه در محل جمعه بازار یاسوج با قیمت‌های بسیار کم از شهرداری اجاره گرفته‌اند و آنها را با قیمت‌های گزاف به افراد نیازمند و کاسب‌کار اجاره داده‌اند.
با وجود این همه رانت‌خواری هم هنوز برای ساماندهی و جمع آوری آن دست بر روی دست گذاشته‌اند. البته کیوان آشنا بیان کرد: ما برای جمع آوری مصمم و پای کار هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تام
Iran, Islamic Republic of
درود و سپاس از شما جناب مهندس آشنا.
جمعه بازار و وانت های دوره گرد را لطفاً جمع آوری کرده که واقعا سیمای منظر شهری را در هم ریخته
دنا
Iran, Islamic Republic of
دادستان محترم که همیشه روی این موضوع تذکرداده اند.شعردارهم موافق جمع آوری جمعه بازار،شورای هم شهرهم که موافق جمع آوری ،نیروی انتظامی هم آماده اجرای دستور پس گره کار کجاست؟امیدوارم دادستان محترم قاطعانه نسبت به جمع آوری جمعه بازاراقدام کند وشهرداری درجایی دیگرانها راساماندهی کند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1